Opettaja kommentoi että on "ihmeellistä" miten usein meidän lapsi on pois koulusta
Hän on ollut pois koulusta kun on ollut kipeänä, minusta tuo on omituisesti kommentoitu. En ole antanut lapsen oireet turhaan kotiin, mutta kuulostaisi vähän että ope vihjaa siihen. Yleensä oireet ja kotiin jääminen ovat olleet ihan selkeitä, flunssaa, kuumetta ja yskää.
Silloinkin jos oireet olisivat psykosomaattisia, niin jostainhan nekin johtuisivat. Opettajan vastaus kuulosti siltä, että yritä nyt saada se käymään koulua.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Hän on ollut pois koulusta kun on ollut kipeänä, minusta tuo on omituisesti kommentoitu. En ole antanut lapsen oireet turhaan kotiin, mutta kuulostaisi vähän että ope vihjaa siihen. Yleensä oireet ja kotiin jääminen ovat olleet ihan selkeitä, flunssaa, kuumetta ja yskää.
Silloinkin jos oireet olisivat psykosomaattisia, niin jostainhan nekin johtuisivat. Opettajan vastaus kuulosti siltä, että yritä nyt saada se käymään koulua.
Jos hän koki, että haluattekin lapsen vähän lintsaavan?
Vierailija kirjoitti:
No kuinka usein lapsi on poissa koulusta?
Itse olen ollut flunssasta terveenä noin 2 viikkoa marras-tammikuun välillä, samat taudit on olleet lapsellakin. Tietenkään hän ei ole ollut pois koulusta vain pienen nuhan vallitessa, vaan akuutissa vaiheessa. On poissaoloa ollut paljon, mutta on ollut syytäkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinkin jos oireet olisivat psykosomaattisia, niin jostainhan nekin johtuisivat. Opettajan vastaus kuulosti siltä, että yritä nyt saada se käymään koulua.Jos hän koki, että haluattekin lapsen vähän lintsaavan?
Siltähän se kuulosti! Ap
Olin huolissani, teillä on selvästi homekoti. T: ope
Niin. Kyllähän sitä flunssaisena pitäisi mennä kouluun, jos ei lämpöä ole ja olo sen muuten sallii. Toki on jos on todella yskäinen tms, voi parin päivän lepo tehdä ihmeitä mutta jos lapsenne on viikkokaupalla ollut pois, niin totta kai se ihmetyttää. Ei kai sitä töistäkään jäädä pois heti, jos kurkku tuntuu aamulla vähän karhealta...
Ja siis ehdottomasti kannatan lepoa ja kotoilua kun kyse on oikeasta tarpeesta :)
Meillä kuopuksen kanssa sama. Marraskuun loppupuolelta helmikuun loppupuolelle hän pyydystää kaikki mahdolliset flunssat yskät, nuhat ja mahataudit. Juoksen hänen kanssaan säännöllisesti lääkärissä, verikokeita otetaan ja koskaan ei löydy mitään poikkeavaa. Lääkärin kanta yleensä on, että on vaan huonoa tuuria, että tulee virusinfektio toisensa perään ja täytyy vaan olla poissa koulusta. Mutta koulu asiasta ruikuttaa vaikka saa silti kaseja ja ysejä kokeista. Vuotta vanhempi sisarrus on ollut sairauden takia poissa koulusta joskus viisi vuotta sitten kun oli kovassa kuumeessa kaksi päivää. Tasan ei käy nallekarkki.
Tai sitten se kuulosti siltä, että opettaja on huolissaan lapsestasi. Miksi hän on poissa? Hengitystiejuttuja, voiko koulu olla homeessa? Psyykkistä, vatsakipuja tmv, kiusataanko lasta? Opettajahan ei voi auttaa, jollette kerro syytä.
Minusta kuulostaa siltä, että sinä vedit herneen nenään ihan turhaan, tai sitten sinulla on asiasta huono omatunto...
Homeoireita? Jatkuva flunssa on oire homeesta. Silmäoireita? Kurkku kipeänä? Jatkuvaa yskää? Vatsakipuja? Poskiontelon tulehduksia? Homeoireet ovat todella monimutkaisia, mutta jos on jatkuvasti kipeenä, ottaisin asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut flunssasta terveenä noin 2 viikkoa marras-tammikuun välillä, samat taudit on olleet lapsellakin. Tietenkään hän ei ole ollut pois koulusta vain pienen nuhan vallitessa, vaan akuutissa vaiheessa. On poissaoloa ollut paljon, mutta on ollut syytäkin. Ap
Onko teillä ravitsemus kunnossa? Voiko olla kotona hometta? Ei ole ihan tavanomaista, että on vain 2viikkoa talvella terveenä. Johan tosta "pääsee" työterveyteenkin keskustelemaan runsaista poissaoloista.
Suurin osa kouluista on homeessa, joten selvittäisin senkin. Vai asutteko vanhassa puutalossa? Homeen haistaa usein vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se kuulosti siltä, että opettaja on huolissaan lapsestasi. Miksi hän on poissa? Hengitystiejuttuja, voiko koulu olla homeessa? Psyykkistä, vatsakipuja tmv, kiusataanko lasta? Opettajahan ei voi auttaa, jollette kerro syytä.
Minusta kuulostaa siltä, että sinä vedit herneen nenään ihan turhaan, tai sitten sinulla on asiasta huono omatunto...
Miten niin onko koulu homeessa? Lapsihan ei ole ollut koulussa vaan marraskuusta asti lähes kokonaan kotona. Olisiko parempi kysymys onko koti homeessa? Ja pelkkä yskä ja nuha ilman kuumetta ei ainakaan meidän huushollissa ole syy lintsata koulusta.
Lapsella voi myös olla immunipuolustuksessa jotain häikkää, jos hän on jatkuvasti sairaana.
Ope haluaa että lapsi olisi kunnossa ja voisi käydä koulua.
Vierailija kirjoitti:
Homeoireita? Jatkuva flunssa on oire homeesta. Silmäoireita? Kurkku kipeänä? Jatkuvaa yskää? Vatsakipuja? Poskiontelon tulehduksia? Homeoireet ovat todella monimutkaisia, mutta jos on jatkuvasti kipeenä, ottaisin asioista selvää.
On ollut näitä kaikkia, paitsi poskiontelon tulehdusta. Hometta koulussa epäilinkin, mutta tutkimuksia on juuri tehty siinä osassa koulua ja todettu ettei vaaraa ole! Pitäisikö epäillä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut näitä kaikkia, paitsi poskiontelon tulehdusta. Hometta koulussa epäilinkin, mutta tutkimuksia on juuri tehty siinä osassa koulua ja todettu ettei vaaraa ole! Pitäisikö epäillä? Ap
Ihan esiksi pyydät anteeksi opettajalta, että ajattelit hänestä pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän sitä flunssaisena pitäisi mennä kouluun, jos ei lämpöä ole ja olo sen muuten sallii. Toki on jos on todella yskäinen tms, voi parin päivän lepo tehdä ihmeitä mutta jos lapsenne on viikkokaupalla ollut pois, niin totta kai se ihmetyttää. Ei kai sitä töistäkään jäädä pois heti, jos kurkku tuntuu aamulla vähän karhealta...
Ja siis ehdottomasti kannatan lepoa ja kotoilua kun kyse on oikeasta tarpeesta :)
Minulla ainakaan ei nouse flunssassa lähes koskaan kuume/lämpö, mutta kyllä se olo on silti ihan kamala, joten olen kyllä aina muutaman päivän pois.
Ap, jos oireet jatkuu pitkään tai tulee aina uudestaan, vie lapsi lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä ravitsemus kunnossa? Voiko olla kotona hometta? Ei ole ihan tavanomaista, että on vain 2viikkoa talvella terveenä. Johan tosta "pääsee" työterveyteenkin keskustelemaan runsaista poissaoloista.
Itsellä on immuniteettia heikentävä sairaus, joten minulle ei ole ihme että saan paljon flunssia - mulla oli vielä korva- ja poskiontelontulehdus, joita lapsella ei. Lapsella ehkä on ollut vain huono tuuri eikä vasta-aineita tänä vuonna jyllänneitä tauteja vastaan. Tuskin kotona hometta. Ei asuta puutalossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olenhan mä syyn kertonut aina poissaolosta ilmoittaessa wilmaan. Olen myös kertonut laryngiittitaipumuksesta.
Opettaja on ollut vähän asenteellisen oloinen mua kohtaan koko vuoden, kun on ollut opena nyt siis vain tämän vuoden. Vanhempainvartilla sanoi, että sinähän et ollut kai vanhempainillassa (olin kyllä ollut).
No mutta, kai mä jätän kommentin omaan arvoonsa, meidän on tärkeämpi keskittyä, että lapsi saa koulussa otettua kiinni. Ap
Opettaja ei saa lietsoa homehysteriaa, joten hän vain yritti avata keskustelua siihen suuntaan. Jos lapsi on runsaasti pois hengitystieoireiden takia, saa tarvittavan hoidon,mutta ei parane, niin homettahan se opettaja epäilee. On vain kielletty kysymästä suoraa, koska se olisi johdattelua.