Vierailija

Olen sosionomiopiskelija ja minulla on ryhmätyö, jossa teemme vaikuttamistyötä liittyen nuorten ehkäisyasioihin (ehkäisyn tärkeys). Haluamme kerätä kokemuksia anonyymisti tarinan muodossa ehkäisyn unohtamisen seuraamuksista ja miten se on vaikuttanut elämääsi (vahinkoraskaus, sukupuolitaudit...) Kerro minkä ikäinen olit, kun tämä tapahtui.

Osa kommenteista mahdollisesti julkaistaan anonyymisti meidän kivaa ilman seuraamuksia -vaikuttamiskampanjassa.

• ylös 7
  • alas 4

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Olen muutaman kerran 19-21 -vuotiaana. Käytin pillereitä kuitenkin joten raskauden vaaraa ei ollut mutta kondylooman ilmeisesti sain kun nykyiselle poikaystävälle tuli kondylooman oireita kun alettiin seurustelemaan eikä se luultavasti ole voinut muualta sitä saada. Itselläni ei ole ollut oireita onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Nuorempana pari kertaa, vaikutti sillä tavalla, että apteekista piti hakea jälkiehkäisypilleri, joka aiheutti pahoinvointia ja apteekkitädin saarnan. Muuta ongelmaa ei tullut. 

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

En, koska minua on aina pelottanut raskaaksi tuleminen. Ja raskaaksi tuleminen siis paljon enemmän kuin taudit. Toki auttoi asiassa, että olin 17 kun seurustelin ensimmäisen kerran, en ole ihan varma olisiko 13-15-vuotiaana ollut yhtä hyvin järki päässä. Kerran meni kondomi rikki, minkä jälkeen olin heti seuraavana päivänä paniikissa hakemassa jälkiehkäisyä. Myöhemmin otin pillerit käyttöön, ja niillä mentiin (sopi minulle, koska otin ne vainoharhaisen tarkasti).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En, koska en ole tyhmä. Tiedän mitä seuraa, kun ei käytä ehkäisyä.

Hyvä sulle.

Vierailija

No sen ensimmäisen ja ainoan kerran, kun sängyssä olin naisen kanssa. Sitä alkuun vaikka miten kuvitteli olevansa fiksu, niin piti sitten kiihkoissaan kuitenkin luikauttaa muutaman kerran paljaalla sisään kun nainen antoi. Mitään seuraamuksia siitä ei tosin tullut, joten taisin olla onnekas.

Kaduttaakojoo