Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko harrastanut nuorena seksiä ilman ehkäisyä?

Vierailija
07.02.2018 |

Olen sosionomiopiskelija ja minulla on ryhmätyö, jossa teemme vaikuttamistyötä liittyen nuorten ehkäisyasioihin (ehkäisyn tärkeys). Haluamme kerätä kokemuksia anonyymisti tarinan muodossa ehkäisyn unohtamisen seuraamuksista ja miten se on vaikuttanut elämääsi (vahinkoraskaus, sukupuolitaudit...) Kerro minkä ikäinen olit, kun tämä tapahtui.

Osa kommenteista mahdollisesti julkaistaan anonyymisti meidän kivaa ilman seuraamuksia -vaikuttamiskampanjassa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne osa kommentoi että ei, en ole tyhmä? AP:ta el varmasti nuo kommentit kiinnosta eikä tarvitse niitä tuohon ryhmätehtäväänsä.

Eli teille jotka sanoitte tuon hyvin asianmukaisen kommentin: olette te kyllä jollain tasolla tyhmiä

Vierailija
22/42 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä...

...oikean käden kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, parikymppisenä. Tätä ei saisi sanoa, mutta... sanonpahan silti. Käytettiin keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona, hyvin toimi monta vuotta! En ole ikinä ollut raskaana.

Yhdenyönjuttuja en harrasta, niissä kondomi olisi kyllä ehdoton.

Vierailija
24/42 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä kertoja poikaystävän kanssa. Ei negatiivisiä seurauksia. Tunnen kehoni ja sen toiminnan ja osaan laskea milloin pitää käyttää ehkäisyä ja milloin se on turhaa.

Vierailija
25/42 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman minkäänlaista ehkäisyä useita kertoja 17-20 vuotiaana. Ei tiedossa olevia seuraamuksia. Avoliitossa luotettiin viitisen vuotta keskeytettyyn ja varmoihin päiviin, ei raskauksia.

Sittemmin kun tuli ajankohtaiseksi yrittää lasta (25v) mietin voinkohan edes tulla raskaaksi kun en tuolloin ympäri kyliä pyllistellessäkään tullut. Nyt olen pari vuotta vanhempi ja minulla on kaksi suunniteltua lasta. Kierukan taidan ottaa ehkäisyksi, kolmatta vauvaa en tähän putkeen halua. Teiniraskaus tuskin olisi päättynyt minun kohdallani aborttiin, olen aina tiennyt haluavani äidiksi vaikkei se teininä mikään tavoitetila vielä ollutkaan.

Vierailija
26/42 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuseksiä baarien vessoissa yms ja pari kertaa ottanut paljaalla penaaliin. 

Vierailija
27/42 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/42 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska mulla on järki päässä.

Vierailija
29/42 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en missään tapauksessa, missään iässä halunnut raskautua. Mun nuoruudessa ei edes oltu vielä keksitty jälkiehkäisyä joten tarkkana piti olla.

Vierailija
30/42 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 17-27vuotiaana harrastanut kymmenien miesten kanssa (sekä varattujen että vapaiden) suojaamatonta seksiä.

Pelkäsin saavani tauteja ja aina saatuani puhtaat testitulokset päätin ettei ikinä enää ja sitten taas sorruin. Lopulta holtiton seksikäyttäytymiseni päättyi (vahinko)raskauteen ihan väärän miehen kanssa. Päätin kuitenkin miehen vastusteluista huolimatta pitää lapsen ja nyt minulla on ihana 9-vuotias poika. Poikani oli muutaman kuukauden ikäinen kun tapasimme ja poika pitää miestäni isänään. Yhdessä oltu jo kohta 9vuotta, joten enää ei tarvitse miettiä ehkäisyä kun ei ole muita kumppaneita.

Vierailija
31/42 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka seksikertani oli suojaamaton. Olin 18-vuotias ja menin treffeille vanhemman miehen (34v) kanssa. Pitkän treffipäivän päätteeksi harrastimme seksiä ja suuseksin yhteydessä nielin. Mies ei siihen painostanut, vaan jostain syystä vaan tein niin. Ehkä jopa tavallaan halusin tehdä niin, ns. "kokea kaiken", kun vihdoin harrastin seksiä. Vasta paljon myöhemmin jälkikäteen olen miettinyt, että siinä oli tosi iso riski ensikertalaiselle. Onneksi mitään tauteja ei tullut, enkä sellaisesta osannut sen tapauksen seurauksena huolestuakaan.

Haksahdin myös toisen kerran... oli myös yksi näitä varhaisia seksikokemuksia, ja silloin harrastin anaaliseksiä ilman kumia. Mies kysyi saako panna ilman kumia, ehkä tietoisesti siinä hetkessä kun halut oli kovimmillaan, ja minä suostuin. Kaduin heti, kun homma oli ohi. Aloin pelätä hiviä ja olin aivan rikki, tarkastelin jatkuvasti kehoani ja vointiani... 3kk jälkeen kävin heti testeissä ja mitään ei ollutkaan. Tuon jälkeen ollut kumi käytössä aina, mutta jotenkin silti pelkään tauteja ja huolestun välillä. En tiedä johtuuko tuosta aiemmasta vastuuttomasta käytöksestä.

Olen hyvästä ja turvallisesta perheestä. Seksistä, seurustelusta, ehkäisystä jne ei meille lapsille puhuttu tosin koskaan edes varovaisesti.

Vierailija
32/42 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/42 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/42 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koska olen aina pelännyt sekä  s-tauteja että ei-toivottua raskautta. Eli kortsu aina, jopa pysyvässä parisuhteessa.

Vierailija
35/42 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 5-vuotiaana kun isoveljeni käytti minua seksuaalisesti hyväkseen.

Vierailija
36/42 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua käytettiin seksuaalisesti hyväksi noin 14 vuoden iässä. Mies laittoi kondomin aina vasta yhdynnän loppupuolella. Nyt olen niin kiitollinen että en tullut raskaaksi tuolloin hyväksikäyttäjälleni. Siemennestettä kun voi tulla ennen orgasmiakin. 

Vierailija
37/42 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 16v sillonen poikaystävä salaa painoi menemään ilman kumia. Tajus sentään olla tulematta sisälle.

Nyt 19v ja viimeiset 6kk menty ilman ehkäisyä. Lapsia en voi saada ja jos sattuisinkin raskaaksi tulemaan, niin iloinen asiahan se olisi.

Tauteja ei ole ollut.

Vierailija
38/42 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nyt kysymys vain unohdetusta ehkäisystä, pettäneestä vai ihan tiedostetusti pois jätetystä? Kysymys on aseteltu ja pohjustettu tosi huonosti.

Vierailija
39/42 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja en ole. Nuorena tavattuamme käytimme kumeja. Aika nopeasti se johti siihen, että naitiin paljaalta niin pitkään kuin tuntuu, että mälli lähtee. Laitoin vasta sitten kumin paikalleen.  Ei tullut raskauksia kumminkaan pariin vuoteen. Vasta kumin hajottua totaalisesti silloinen tyttöystävä halusi varmistaa raskauden ja naitiin paljaalla kuin kanit.  Heti paloi nalli ja nuorena naimisiin ennen lapsen syntymää. Mutta nyt 4 lasta ja vuosikausia yhdessä. Ei ole kaduttanut silti.  4 lapsista syntyin kun vaimo oli 40. Lekuri oli vaimolle sanonut ettei enää tartte ehkäisyä.  Eipä tuokaan pitänyt paikkansa ja saatiin iltatähti.

Vierailija
40/42 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja en ole. Nuorena tavattuamme käytimme kumeja. Aika nopeasti se johti siihen, että naitiin paljaalta niin pitkään kuin tuntuu, että mälli lähtee. Laitoin vasta sitten kumin paikalleen.  Ei tullut raskauksia kumminkaan pariin vuoteen. Vasta kumin hajottua totaalisesti silloinen tyttöystävä halusi varmistaa raskauden ja naitiin paljaalla kuin kanit.  Heti paloi nalli ja nuorena naimisiin ennen lapsen syntymää. Mutta nyt 4 lasta ja vuosikausia yhdessä. Ei ole kaduttanut silti.  4 lapsista syntyin kun vaimo oli 40. Lekuri oli vaimolle sanonut ettei enää tartte ehkäisyä.  Eipä tuokaan pitänyt paikkansa ja saatiin iltatähti.

Tekstistäsi päätellen teille tuli neljä iltatähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi