Vierailija

Tälläkin palstalla paljon kiistellään pitääkö naisen antaa miehelleen vaikkei itse jaksa/huvita/haluta kun lapset ovat pieniä. Monissa parisuhteissa ennen lapsia on paljonkin seksiä, mutta lapsiarki ja siihen liittyvät muutokset voivat muuttaa kaiken. Seksiä on harvoin tai ei ollenkaan ja miehelle sanotaan, että koita ymmärtää/jaksaa. Ja vaikka monet miehet auttavat kotitöissä, lasten kanssa, antavat aikaa, ei tilanne aina muutu miksikään.

Moniko on miettinyt mitä tuo ymmärtäminen/jaksaminen saa miehissä aikaan? Kymmenenkin vuoden seksittömyys/harvat kerrat aiheuttavat monissa miehissä turhautumista, pettymystä ja itsetunnon laskua. Pahimmassa tapauksessa pettämistä. Nämä kaikki vaikuttavat myös miehen haluun/kykyyn. Ja kun vaimolla halut herää neljänkymmenen korvilla (monien tutkimusten mukaan) ei miehellä olekaan hänelle enää paljon annettavaa. Pahimmassa tapauksessa itsetunto on nollissa, testosteronit laskussa ja erektiosta ei tietoakaan. Tämän kun jotkut naiset sitten ottavat vielä luokkauksena, niin suossa ollaan. Siitä kun nainen alkaa vielä vilkuilla ympärilleen ja etsiä haluilleen tyydyttäjää niin erohan siitä tulee.

Tarkoitus ei ole mollata ketään, vaan yleisellä tasolla herättää ajatuksia/keskustelua siitä millaisia vaikutuksia lapsiajallakin on moniin parisuhteisiin/eroihin.
Ja kyllä, myös mies voi olla haluton ja tilanne toisinkinpäin.

• ylös 50
  • alas 57

Sivut

Kommentit (203)

Vierailija

Paras päätös meidän suhteessa oli ulkoistaa seksi. Minulla on oikeus olla harrastamatta sitä ja miehellä oikeus harrastaa sitä jonkun muun kanssa.

• ylös 61
  • alas 21
Vierailija

Onko tämä vaikuttanut teillä henkisellä tasolla milläänlailla suhteeseenne? Onko teillä ollut ennen suhdettanne paljon seksikumppaneita? -AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No ei se pikkulapsiaika kymmentä vuotta kestä.

Ja miettiikö miehet miltä naisesta tuntuu harrastaa seksiä vaikka ei haluaisi?

• ylös 107
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se mahdotonta ole, mutta ei se välttämättä yleistäkään. Valitettasti tiedän esimerkin tälläisestäkin tapauksesta. -AP

• ylös 10
  • alas 24
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tiedä siitä? Aina sanotaan, että miehet ei puhu mutta se ei taida olla sukupuolisidonnainen asia. Tunteista naiset jaksaa tehdä näitä ylianalyysejä, mutta puheen siirtyessä seksiin naiset ei osakaan puhua.

• ylös 36
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja uskon että miehet miettivät asiaa, mutta kysymys oikeastaan onkin moniko tätä ongelmaa aktiivisesti yrittää ratkaista parisuhteissa vai tyydytäänkö vain tilanteeseen -AP

• ylös 21
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei se mahdotonta ole, mutta ei se välttämättä yleistäkään. Valitettasti tiedän esimerkin tälläisestäkin tapauksesta. -AP

Vastauksesi viittaa mihin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja uskon että miehet miettivät asiaa, mutta kysymys oikeastaan onkin moniko tätä ongelmaa aktiivisesti yrittää ratkaista parisuhteissa vai tyydytäänkö vain tilanteeseen -AP

Varmasti sekä, että...

Vierailija

Minun mielestä haluttomana ei pidä harrastaa selsiä, mutta parisuhteessa pitää sitoutua tekemään haluttomuudelleen jotain. On myös tärkeää, ettei lasketa niinkään määrällisiä kertoja vaan panostetaan laatuun, luodaan yhdessä kipinää aina välillä. Seksiäkin tärkeämpää on hellyys ja läheisyys, ilman niirä parisuhde kyllä kuihtuu aikanaan. Seksittä parisuhde kyllä selviää aina ajoittain, jos muut palikat ovat kunnossa.

Kyllä minä uskon että pikkulapsiarjessa moni parisuhde kaatuu kunnioituksen ja arvostuksen puutteeseen, ja uskonpa että nämä ovat ne asiat, minkä vuoksi sivusuhdekin tulee joillain kuvioon.

• ylös 98
  • alas 0
Vierailija

"Ja vaikka monet miehet auttavat kotitöissä, lasten kanssa, antavat aikaa, ei tilanne aina muutu miksikään."

Avainsana: auttavat. Edelleen ajatellaan että mies auttelee naista kotihommissa ja siitä sitten palkkiona odottaa seksiä. E se ole tasa-arvoista vastuunkantoa. eikä herätä haluja siinä palkkiota maksavassa osapuolessa.

• ylös 157
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi viittaa mihin?

Viittasin ensimmäiseen lauseeseen. Toiseen vastasin erikseen. -AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Ja vaikka monet miehet auttavat kotitöissä, lasten kanssa, antavat aikaa, ei tilanne aina muutu miksikään."

Avainsana: auttavat. Edelleen ajatellaan että mies auttelee naista kotihommissa ja siitä sitten palkkiona odottaa seksiä. E se ole tasa-arvoista vastuunkantoa. eikä herätä haluja siinä palkkiota maksavassa osapuolessa.

Ehkä käytin väärää termiä, enemmänkin osallistuvat. Tämä on viittaus useisiin keskusteluihin missä naiset valittavat ettei mies osallistu kotitöihin ja lastenhoitoon ja sitten vielä pitäisi jaksaa harrastaa seksiäkin. Taitaa olla kuitenkin kyse siitä miten asioista ajatellaan. - AP

• ylös 11
  • alas 47
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miettii tietysti. Aiemmin mainittu ulkoistaminen on loistoidea! Saa mieskin halukasta seuraa ja nainen voi keskittyä haluamiinsa asioihin.

• ylös 24
  • alas 5
Vierailija

10 vuotta kuulostaa kyllä naurettavan pitkältä ajalta. Eikä naistenkaan tarvitse suostua vain miehen paremman palkan vuoksi olemaan mitään kotiorjia. Jos tilanne menee siihen niin miksi ei erota ja oteta yhteishuoltajuutta? Jokainen meistä on loppupeleissä itse vastuussa omasta elämästään- En minä aikanaan olisi 10 vuotta ilman seksihaluja sen takia, että on liikaa kotiöitä. Koko ajatus on ihan hullunkurinen ja todellakin ratkaisisin tilanteen jo vuosia aikaisemmin keinolla millä hyvänsä. 

• ylös 47
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ehkä käytin väärää termiä, enemmänkin osallistuvat. Tämä on viittaus useisiin keskusteluihin missä naiset valittavat ettei mies osallistu kotitöihin ja lastenhoitoon ja sitten vielä pitäisi jaksaa harrastaa seksiäkin. Taitaa olla kuitenkin kyse siitä miten asioista ajatellaan. - AP

Onneksi kuitenkin useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa kanssa laatuaikaa. Suomalaiset naiset voisivatkin valittamisen sijaan keskittyä tekemään miestensä elämästä nykyistä helpompaa ja antaa heille esim. luvan käydä "vieraissa"

• ylös 13
  • alas 38
Vierailija

Meillä oli vauvavuonna seksiä kerran kuussa. Mies valitti koko ajan aiheesta. Olisi pitänyt olla enemmän. No kun ei vaan haluttanut, ei sitten yhtään. Ainoa mahdollisuus seksille oli illalla kun vauva oli laitettu nukkumaan. Minä olin siinä vaiheessa niin väsynyt että olin itsekin valmis unille. Aina välillä yritimme seksiä, mutta usein homma jäi kesken kun mies näki etten oikeasti halua. Sitten suuttui siitä. En tehnyt mitään oikein. Jos "pihtasin", olisi pitänyt antaa. Jos annoin vaikka ei tehnyt mieli, tein taas väärin.

Yritin kyllä virittää itseäni tunnelmaan, ja söin esim. macaa libidon parantamiseksi. Ei siitä kuitenkaan juuri ollut apua. Minua loukkasi se, että oikeasti yritin ja mies silti vaan jauhoi aiheesta ja minä tunsin itseni painostetuksi. En tiedä mitä olisin voinut tehdä enää paremmin.

• ylös 71
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vauvavuonna seksiä kerran kuussa. Mies valitti koko ajan aiheesta. Olisi pitänyt olla enemmän. No kun ei vaan haluttanut, ei sitten yhtään. Ainoa mahdollisuus seksille oli illalla kun vauva oli laitettu nukkumaan. Minä olin siinä vaiheessa niin väsynyt että olin itsekin valmis unille. Aina välillä yritimme seksiä, mutta usein homma jäi kesken kun mies näki etten oikeasti halua. Sitten suuttui siitä. En tehnyt mitään oikein. Jos "pihtasin", olisi pitänyt antaa. Jos annoin vaikka ei tehnyt mieli, tein taas väärin.

Yritin kyllä virittää itseäni tunnelmaan, ja söin esim. macaa libidon parantamiseksi. Ei siitä kuitenkaan juuri ollut apua. Minua loukkasi se, että oikeasti yritin ja mies silti vaan jauhoi aiheesta ja minä tunsin itseni painostetuksi. En tiedä mitä olisin voinut tehdä enää paremmin.

Mitä mies sitten olisi voinut tehdä toisin? Hänellä ei ole oikeutta olla tilanteessa yhtä turhautunut kuin sinä olit?

• ylös 16
  • alas 53
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän sanoi, kun keskustelitte tuosta miehen jauhamisesta?

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä mies sitten olisi voinut tehdä toisin? Hänellä ei ole oikeutta olla tilanteessa yhtä turhautunut kuin sinä olit?

Malliesimerkki siitä, että seksuaaliterapialle olisi ollut aikaa sitten töitä!

• ylös 28
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.