Vierailija

"Helsinki–Tallinna-tunnelin hintalappu: 16 miljardia euroa – Tallinnaan 18 eurolla puolessa tunnissa"

https://yle.fi/uutiset/3-10062616

Saataisiin vironloiset nopeammin ja varmemmin Suomeen töihin ja suomalaisille lisää työttömyyttä.
Puhumattakaan siitä kuka tunnelin maksaisi.

  • ylös 20
  • alas 17

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Joo, se voisi alkaa täältä Tampereelta jo, niin ei tarvisi matkustaa huonossa kelissä koskaan. 

  • ylös 24
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, se voisi alkaa täältä Tampereelta jo, niin ei tarvisi matkustaa huonossa kelissä koskaan. 

Auton kuljetus HKI-TAL 70€

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Voi käydä nopeesti viinat haettua.

Kuin kauan ajattelit että hintataso on Eestissä lipun verran halvempi?

  • ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Tyhmää olisi rakentaa tunneli jota ei voi siirtää.

Pitäisi rakentaa putki jonka voi siirtää uuteen paikkaan kun huomataan että business ei kannatakaan. Siirrettävä putki saa helpommin rahoitusta ja pitää rahoituskustannukset alhaisempina.

Putki voidaan evakuoida nostamalla se pintaan mikä tekee siitä myös turvallisemman.

  • ylös 14
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Voi käydä nopeesti viinat haettua.

Samasta syystä äänestettiin Suomi EU:hun 1995.

Eipä ne tullit poistuneet kuin vasta kymmenen vuotta myöhemmin, kun Suomi oli maksanut itsensä kipeäksi ey-jäsenyydestä.

Vierailija

Haluan, että se tehdään yksityisellä rahalla kuten muutkin hankkeet kuuluisi tehdä. Toivottavasti länsimetrosta opittiin ettei suomalaisia poliitikkoja pidä päästää lähellekään asioita joissa käytetään rahaa.

  • ylös 31
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se voisi alkaa täältä Tampereelta jo, niin ei tarvisi matkustaa huonossa kelissä koskaan. 

Auton kuljetus HKI-TAL 70€

Miksi ne kuljettaisivat auton halvemmalla kuin laivat? Ei mitenkään.

Laivojen hinnat ovat vahvasti riippuvaisia sesongeista. Heinäkuu on tietysti matkailijoiden takia kalliimmat. Miten tunneli olisi riippumaton sesongeista, ei niin mitenkään. Arvioidut tulevat hinnat ovatkin ihan hatusta heitetty ja niiden on tarkoitus vain saada eri tahot innostumaan hankkeesta. Oikeat hinnat tulevat olemaan viisinkertaiset.

Vierailija

En kyllä missään nimessä uskaltaisi ajaa tunnelissa autolla tai olla junan kyydissä meren alla, mitä jos vesi pääsee sinne tai jotain muuta sattuu, sielä sitä ollaan sitten jumissa.

  • ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Johan siinä kulkee kaikenlaista purkkia meren yli niin ei tarvita mitään tunnelia. Tärkeämpiäkin rahareikiä on! Suomen tiet ja radat nielee miljoonia kevyesti kun ovat niin huonossa kunnossa. Ja tosiaan virolaisten Suomessa työssäkäyntiä ei pidä enää helpottaa kun omia työttömiä riittää.

Ja nopeasti rikollisia ja huumeita Suomeen lisää?

  • ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Jätetään sosialismi Venäjälle ja annetaan yrittäjien tehdä minkä olettavat kannattavaksi. Kilpailu tekee hyvää.

Vierailija

Miten veden alle tehdään tunneli? Laitetaanko sinne joku putkilo vai kaivetaanko maan alta? kuulostaa haasteelliselta tai en vaan tajuu, voisko joku
valasta 🤔

Vierailija

Ei ole tarvetta. Tunneli on turha. Tuolle rahasummalle löytyisi ehkä täkeämpiäkin rahareikiä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se voisi alkaa täältä Tampereelta jo, niin ei tarvisi matkustaa huonossa kelissä koskaan. 

Auton kuljetus HKI-TAL 70€

Miksi ne kuljettaisivat auton halvemmalla kuin laivat? Ei mitenkään.

Laivojen hinnat ovat vahvasti riippuvaisia sesongeista. Heinäkuu on tietysti matkailijoiden takia kalliimmat. Miten tunneli olisi riippumaton sesongeista, ei niin mitenkään. Arvioidut tulevat hinnat ovatkin ihan hatusta heitetty ja niiden on tarkoitus vain saada eri tahot innostumaan hankkeesta. Oikeat hinnat tulevat olemaan viisinkertaiset.

Niin, siis ensin tunnelihankkeen hinta kohoaan vähintään kolminkertaiseksi ja sitten sanotaan että "on pakko pyytää kovempia lipun hintoja"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kyllä missään nimessä uskaltaisi ajaa tunnelissa autolla tai olla junan kyydissä meren alla, mitä jos vesi pääsee sinne tai jotain muuta sattuu, sielä sitä ollaan sitten jumissa.

No eihän se eurotunnelikaan ole vielä romahtanut.

  • ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja Tallinna saadaan hesalaisten työttömien työssäkäyntialueeksi. 

Millä rahalla?

Arvioituun lipun hintaan (480€ /kk) uppoaa puolet viron pään palkasta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla