Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hevi osaston biojäte pussit, ottakaa niitä, ei maksa ylimääräistä!!

Vierailija
07.02.2018 |

Itse olen jättänyt pikku muovipussit kauppaan ja ottanut hedelmät ym niihin bioska pusseihin mitä on tarjolla, saa näppärästi aina oman pussin käyttöön kotona biojätteelle. Ikinä ei ole veloitettu mitään pussista.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity mutta kun tässä nyt olen katsonut tuota pikkumuovipussien ylenmääräistä käyttöä niin kyllä naurattaa kun porukka laittaa niihin muovipusseihin jopa banaanit ja vesimelonit. Tai jonkun yhden sitruunan. Sitten siellä korin pohjalla keikkuu viisi muovipussia. Villi veikkaus, että suurin osa niistä päätyy sekajätteisiin. Ja kassalla otetaan tottakai aina muovipusseja. 

Vesimelonit on usein niin tahmaisia pinnaltaan, että laitan ne pussiin suojatakseni muita ostoksia tahmalta. Joskus myös banaanit on niin kosteita, että ne on pussitettava.

Vierailija
82/86 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niistä biopusseista pohja hajoaa? Monta kertaa laittanut niihin kilon perunoita ja hyvin kestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa SAA LAITTAA BIOJÄTTEET MUOVIPUSSISSA!

Vierailija
84/86 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioskan pussi on liian pieni meidän biojäteämpäriin. Halkeaa kun yrittää venyttää ämpärin suuaukon ympärille. Ostan lidlistä rullan kun siellä pari kertaa vuodessa käyn, ovat isompia. Muuten käytän sanomalehdestä askarreltua pussintapaista.

Hevi -ostokset pakkaan muovipussiin. Monta eri laatua samaan pussiin ja joka laadun tarrat pussin kylkeen allekkain. Pussi päätyy uusiokäyttöön kunnes menee sekajätteessä polttolaitokseen.

Vierailija
85/86 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biojätteen saa laittaa vaikka muovipussissa - muovi erotellaan koneellisesti kaatiksella. Näin ainakin Oulussa, luin vastikään lehdestä.

Älä levitä tätä disinformaatiota. Lukekaa jätekatoksenne seinältä ohjeet. EI MUOVIA lukee meidän jätekätoksen seinällä, tämä tarkoittaa myös ettei muovipusseja, koska siinä neuvotaan paakkaamaan jäte biopussiin tai paperipusiin. 

HELSINGISSÄ EI SAA LAITTAA MUOVIA BIOJÄTEÄSTIÄÄN. LUKEKAA NE OHJEET SIELTÄ SEINÄLTÄ JA TOIMIKAA SEN MUKAAN, MITEN PYYDETÄÄN TOIMIMAAN. 

Ei tarvii huutaa, eri kunnissa on eri käytännöt.

Kyllä selkeästi tarvitsee huutaa, kun ei tunnu menevän itse asia nomraalilla tavalla läpi. Sinäkin heräsit. Ohjeet miten biojätteiden kanssa toimitaan, tulee katsoa astian mukaan, ei kuulopuheiden, ei lehtikirjoitusten, ei vauvapalstalaisten omien ohjeiden mukaan. 

Ekoterroristi 😆

Vierailija
86/86 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niistä biopusseista pohja hajoaa? Monta kertaa laittanut niihin kilon perunoita ja hyvin kestänyt.

No pusseja on erilaisia ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi