Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimerkillinen ahkera köyhä

Vierailija
07.02.2018 |

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/viisi-tyosopimusta-mutta-s…

Onkohan kaikki tulot listattuna? Leskeneläke hmmm?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassa ja seitsemän lasta... Ihan älytöntä. Tuossakin toimeentulo laskettu varmaan osaksi lapsilisien varaan ja sitten kun niitä saa enää vaan nuorimmasta, joudutaan leipäjonoon.

Et sitten lukenut koko juttua, ja mielesipahoittelet täällä vain otsikon ja aiemman kommentin perusteella?

Tai sitten et ymmärtänyt lukemaasi.

Tyypillistä kaltaisellesi k

Vierailija
22/26 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista todeta, että "sairauslomat ja lomat jäävät käyttämättä" ihan kuin sairausloma olisi joku ihmeellinen subjektiivinen oikeus. Koulunkäyntiavustajalla se on kaiken lisäksi palkallinen, joten mistä ihmeestä tuokin väliotsikko oli revitty.

Olen itse aikoinani tehnyt 9 vuoden ajan yhtä päätyötä ja sen lisäksi minulla on ollut 4 eri työnantajaa, joiden palveluksessa olin lomat ja viikonloput. En kokenut sitä mitenkään kummalliseksi, koska ei ollut perhettä ja pidin töistä. Tosin eipä minulla ollut lapsilaumaa elätettävänä, joten saatoin satsata sijoitusasuntoihin.

Tuon Ritvan ongelmana on se, että hän luulee tietävänsä kaiken paremmin. Myyjänä ei voi olla, kun listat tulevat myöhässä (kannattaisi tarkistaa oman alan TES ja mitä siellä sanotaan), koulunkäyntiavustajalle maksetaan liian vähän (olisiko kannattanut kysyä se palkka jo ennen opintoja), opinnot hän teki vuodessa (ne olisi saanut näytöillä aikaan lyhyemmässäkin ajassa) jne. Jos ihan omasta syystä kerää elantonsa olemattomasti palkatuilla töillä (henkilökohtainen avustaja jne.), niin pitääkö meidän ihailla vai kauhistella sitä?

Sinun ei tarvitse kauhistella mitään.

Olen samaa mieltä, että kenenkään ei kannata noilla palkoilla tehdä noita hommia. Kokeiltaisko vaikka ensi viikosta alkaen, että kaikki siivoojat, myyjät, avustajat jne jne alipalkatut lopettavat työnsä, kun ei kenenkään kannata moisia olemattamasti palkattuja tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka olisi 50 lasta mutta kun tällä hetkellä enää kolme kotona joita elättää! Ne aikuiset lapset asuvat jo omillaan eikä Ritvan killingit elätä enää heitä.

Vierailija
24/26 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossetymmärrä,kuinkasinullelaulan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista todeta, että "sairauslomat ja lomat jäävät käyttämättä" ihan kuin sairausloma olisi joku ihmeellinen subjektiivinen oikeus. Koulunkäyntiavustajalla se on kaiken lisäksi palkallinen, joten mistä ihmeestä tuokin väliotsikko oli revitty.

Olen itse aikoinani tehnyt 9 vuoden ajan yhtä päätyötä ja sen lisäksi minulla on ollut 4 eri työnantajaa, joiden palveluksessa olin lomat ja viikonloput. En kokenut sitä mitenkään kummalliseksi, koska ei ollut perhettä ja pidin töistä. Tosin eipä minulla ollut lapsilaumaa elätettävänä, joten saatoin satsata sijoitusasuntoihin.

Tuon Ritvan ongelmana on se, että hän luulee tietävänsä kaiken paremmin. Myyjänä ei voi olla, kun listat tulevat myöhässä (kannattaisi tarkistaa oman alan TES ja mitä siellä sanotaan), koulunkäyntiavustajalle maksetaan liian vähän (olisiko kannattanut kysyä se palkka jo ennen opintoja), opinnot hän teki vuodessa (ne olisi saanut näytöillä aikaan lyhyemmässäkin ajassa) jne. Jos ihan omasta syystä kerää elantonsa olemattomasti palkatuilla töillä (henkilökohtainen avustaja jne.), niin pitääkö meidän ihailla vai kauhistella sitä?

Sinun ei tarvitse kauhistella mitään.

Olen samaa mieltä, että kenenkään ei kannata noilla palkoilla tehdä noita hommia. Kokeiltaisko vaikka ensi viikosta alkaen, että kaikki siivoojat, myyjät, avustajat jne jne alipalkatut lopettavat työnsä, kun ei kenenkään kannata moisia olemattamasti palkattuja tehdä?

Kirjoitinko, että ei kenenkään kannata? Kirjoitin, että on ihan oma vika, jos päättää kerätä elantonsa olemattomasti palkatuilla töillä eli esimerkiksi toimimalla henkilökohtaisena avustajana 8 tuntia kuukaudessa. Ei sillä elä kukaan eikä ole edes tarkoitettu, että olematon työpanos takaa saman kuukausipalkan kuin 38 h/vko. Ritva on työssä, jota tehdään 4-6 tuntia päivässä, joten hän saa jo lähtökohtaisesti pienemmän kokonaisansio kuin täysiä tunteja tekevä. Sen lisäksi hänellä on satunnaisia töitä siellä ja täällä silloin ja tällöin, kaikesta päätellen ei kuitenkaan edes yhteenlaskettuna täyttä työviikkoa.

Vierailija
25/26 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistetaanpas, jokainen näistä muutaman tunnin viikossa jos edes sitäkään - silpputyö - "työpaikoista" ja nollasoppareista lasketaan joksikin mukamas oikeasti avoinna olevaksi ihmisen elättäväksi työpaikaksi arvon valtiomme tilastoissa. Näillä sitten hehkutellaan miten kyllä niitä avoimia töitä on.

Vierailija
26/26 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa lapsia. Meillä pienet tulot niin tehtiin vain yksi lapsi, kahteen ei ollut varaa.

Jos on lapset synnytetty silloin kun on ollut kaksi vanhempaa elättämässä ja rahallisesti pärjätty, sitten toinen vanhemmista kuolee (pyytämättä ja yllättäen), mitä sen jälkeen tehdään lapsille, niille mielestäsi 5 "ylimääräiselle"? Viedäänkö viimeiselle piikille kuten koirat? Olisko sulla joku toinen ajatus tälle vaihtoehdolle, kun olet muutenkin noin "fiksu"?

Minä tienaan yli 100 000 € vuodessa eikä  mulla olisi varaa kuuteen lapseen. Jos tällä perheellä on joskus ollut suuret tulot, en siltikään käsitä, miksi elätettäviä on pitänyt tehdä tuollainen määrä sen sijaan, että suurista tuloista olisi säästänyt ja sijoittanut. Kolmekin lasta olisi varmasti ollut ihan riittävästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan