Käytätkö koruja?
Kommentit (24)
Koen asuni ihan liian simppeliksi ilman koruja, mutta toisaalta tulee helposti myös yliasustettu tunne ja karsin pois. Ei yhtäaikaisesti kuin korkeintaan 2-3 "kohdassa", siis hiuksissa-korvissa-kaulassa-ranteessa-sormissa. Omistan varmaan aika paljon koruja ja siksi haluan niitä myös käyttää, edes joitakin.
Minulla on melkein aina kaulassani pieni pyöreä riipus lyhyessä ohuessa ketjussa, koru jonka sain vauvana lahjaksi ja jota aloin aikuisena käyttää. Lisäksi vihkisormus, kun poistun kotoa. Korviksia tykkäisin käyttää, mutta ne ovat jääneet kun sain silmälasit ja tuntuu tyhmältä pitää niiden lisäksi muuta tuossa kasvojen ympärillä.
sormus (ei kihla/vihki), korvakorut, rippiristi. sormus tuli vanhemmilta lakin saamisen kunniaksi, korvakorut hankin kun en halunnut että vanhat reiät umpeutuvat ja rippiristi nyt on rippiristi. vasta viime vuoden loppupuolella rupesin kaikkia käyttämään päivittäin, kylläkin
En, paitsi toisessa korvassa kolme korvarengasta. Mutta niitäkään ei aina, otan yöksi pois ja turha niitä aina pitää. Pidän oikeestaan vaan siksi vielä toisina päivinä, ettei reiät umpeudu, jos joskus haluankin vielä pitää enemmän, ne on tuolla ylhäällä korvassa.. en tiedä tajuaako tästä mitään. :)
Käytän. Vakiona on vihkisormus ja kaulassa rippiristi jos ei ole muuta kaulakorua. Myös jonkinlaiset korvikset on aina.
Vaihtelen koruja asun mukaan, mulle on opetettu että korut ja huivit täydentää asun. Ei, ei ole vaivalloista, kaulakorun sujauttaminen kaulaan tai korvisten vaihto on max puolen minuutin "vaiva". Olen kyllä huomannut olevani vähän yksin mielipiteeni kanssa, mutta kukin tavallaan.
Käytän vain aitoja koruja koska olen nikkeliallergikko. Jalometallisten lisäksi löytyy helminauhoja, nahka- kangas- kivihelmi- ja lasikoruja. Pyrin ostamaan joka vuosi ainakin pari uutta korua. Kun korut ovat kestäviä, varasto karttuu niin vuosien myötä ihan kivasti.