Siis miten huono tilanne hoitajilla on, jos 1pvän ylityökielto ajaa teho-osastot kaaokseen??? Pyöritetäänkö kaikkea tässä maassa hoitajien selkärangalla?
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiliin katsomisen paikka kaikilla hoitajilla, miksi mahdollistetaan tälläinen vuoronvaihdolla ja ylitöillä pyörittäminen!?!
Turhaa valittamista, jos itse ollaan hirttoköysi punottu.Tarkoitatko, että pitää edelleen olla hiljaa ja jatkaa niinkuin tähänkin asti?
Jos itse vapaaehtoisesti suostuu näihin niin miksi sitten valittaa?
Jokaisella on suu millä sanoa ei, en voi vaihtaa vuoroa, en voi jäädä työvuoron loputtua jne miksi näin ei ole tehty vaan on mukisematta tehty tuplavuorot ja tultu vapaapäivänä töihin.
Millään en jaksa uskoa että hoitajat ovat jokin homogeeninen massa jossa kaikki ovat marttyyri-lampaita eivätkä osaa sanoa ei. Minulle tuo kertoo lähinnä siitä että johdossa mättää ja yllä on oltava jatkuvasti jonkinlainen painostus ja uhka ja alimitoitettu miehitys, koska noin moni kuitenkin tekee yli äyräiden. Ymmärrän koska kyseessä on pahimmillaan ihmisen henki.
En ole hoitoalalla mutta symppaan koska oma toimenkuva on sellainen, että sen oppimiseen sijaiselta menisi monta päivää, ja vaikka olisi joskus opetellutkin, niin käytännöt vaihtelee suuresti projektin mukaan. Meitä on kaksi henkilöä tekemässä vuorotellen tätä työtä (muiden töiden lisäksi) ja jos toinen sairastuu, on toisen vaan tultava töihin vaikka olisi miten vapaalla tai jatkettava vuoroa vaikka oma vuoro olisi jo loppunut, tai koko tuotanto pysähtyy. Tai siis ei varsinaisesti pysähdy mutta tuote on ilman tätä työpanosta niin epäkuranttia että se menee kyllä suoraan roskiin. Ja kaupan päälle tulee lopputyöyhteisön ja asiakkaiden vihat niskoille plus aika paljon taloudellista tappiota ja mainekin saattaa kärsiä. Kyseessä pienehkö firma joka tekee tilaustöitä tietyllä aikataululla ja niistä aikatauluista ei oikein voi tinkiä.
Ps. Nythän he sanovat joukolla "ei", mistä siis oikein valitat? Tai annas kun arvaan, taidat olla niitä jotka valittaa aina ja kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesin että hoitoalan pinnan alla on kuplinut jo pitkään, mutta nyt vasta tajuan tilanteen älyttömyyden, kun kissa on nostettu pöydälle. Herranen aika mitä paskaa joudutte sietämään! Itse en ole hoiva-alalla, mutta siskoni on, ja on kironnut juurikin kiihtyvää työtahtia ja henkilökuntavajetta. Säästöt revitään hoitajien nahasta ja kohta ihmetellään, miksi porukka uupuu ja jää saikulle. Meillä on parin vuoden päästä iso ongelma, kun on paljon jo muutenkin valtion elätettäviä ja työtä tekevät väsyy. Pitäisi tulla joku laki, jolla korotettaisiin huimasti henkilöstön minimimäärää per asukas/potilas/lapsi.
Hyvä, että edes näin myöhään ihmiset heräilevät mutta näistä asioista on hoitoalalla olevat ihmiset valittaneet jo vuosia.
Nyt kun paska osuu kunnolla tuulettimeen ni ollaan ihmeissään, että mites nyt tilanne on näin huonoksi päässyt.
Käsittämätöntä vielä kun ihmiset valittaa hoitajista etteivät tee ylipitkiä vuoroja eikä vaihda vuoroa aina kun joku esimies niin haluaa. Kannattaisi varmaan miettiä mihin siitä kannattaa valittaa ja miksi valtio ja päättäjät ovat päästäneet asian näin pahaksi kun se tiedossa on ollut.
Se ei ole hoitajien syy.
No kai se nyt hoitaja voi joskus joustaa ja tehdä aamuvuoron perään 6 tuntia lisää tai iltavuoron jälkeen jäädä yöksi töihin. Ei se ole paljoa vaadittu. Vähän vastuuntuntoa hei. Niin me kaikissa muissakin töissä tehdään, että 8 tunnin työvuoro venyy 18 tunniksi ja ei saada siitä ylityöpalkkaa. Vois vähän aatella niitä hoidettaviakin. Saattehan te olla sitten vaikka torstaina kaksi tuntia pois ja perjantaina tulla iltaan kaksi tuntia myöhemmin. Siitä ne saa kivasti napsittua ne tunnit pois.
Sarcastic comment detected..
Mulla olisi parempi ehdotus. Hoitajat töihin yötä päivää, kellariin vaan sängyt jossa nukkua jos ehtii. Voitais myös samalla vähentää hoitajien määrää kun ovat työpaikalla kuitenkin jo valmiiksi mihin kellonaikaan vaan. Palkaksi riittää ruoka ja katto pään päälle.
Joo mutta niitä sänkyjä ei tarvita, pärjää ne patjallakin.
Sote kun tulee ja kaikki yksityistetään, pääsee tavallisetkin ihmiset tutustumaan hoitoalaan. Hoitoon on vaikea päästä, omavastuu hinnat nousevat ja vanhukset hoidetaan kotona. Kohta pääsee tavallinen matti meikäläinenkin hoitamaan psykoosissa olevaa omaistaan, koska ei vain ole paikkaa, minne laitetaan. Syy, koska mielisairaalapaikat lopetetaan ja perustetaan vain yksityisiä mielenterveyskuntoutujien paikkoja. Näihin kelpaa vain sellaiset, jotka pärjäävät hyvin ja pienellä henkilökuntamäärällä.
Toinen on vanhukset. Toki heidät voi jättää kotiin mätänemään. Mutta jos vähänkään välität mummostasi, muutaman vuoden päästä reippaasti käännät ja kuivitat ja syötät mummoasi, koska ei ole laitospaikkoja ja sinulle ei ole varaa maksaa 3000 euron kuukausivuokraa hoivakotiin.
Sairaaloita ei ole vielä yksityistetty, mutta sekin tulee eteen. Ja sitten se kilpailu repeää. Hyvissä paikoissa maksetaan niille leikkaussalihoitajille ja muille kunnolla. Muissa paikoissa ei sitten aina jatkajaa löydykään työlle. Joten siinä sitten revit rahaa saadaksesi sen omaisesi sinne parempaan paikkaan, jollet halua hänen kuolevan.
Jo nyt on paikkoja, joihin ei saa henkilökuntaa millään. Syy, paikkakunnan paskin palkka ja sitä kautta kierre. Ei ole henkilökuntaa, on vajausta, henkilökunta väsyy ja jää pois. Seuraus, vielä vähemmän henkilökuntaa, se vähäinenkin väsyy ja lähtee pois. Minua on soitettu keikalle yöksi tilanteessa, missä paikalla oli vain yksi vakituinen ja kolme työntekijää, jotka olivat ihan outoja ja kouluttamattomia. En lähtenyt yöksi töihin, vaikka tilanne oli katastrofaalinen ja ketään ei saatu tilalle. Kouluttamatonta ei voinut jättää, kun olisi jo valvirakin puuttunut tilanteeseen. Liekö sitten jäi tämä 12 tuntia tehnyt ainoa vakituinen tekemään vielä yövuoron, vai miten tilanne selvisi. Minua ei kiinnostanut lähteä tekemään keikkaa sinne paikkakunnan huonoimmalla palkalla, kun paremmin palkattuja paikkojakin on tarjolla.
Joten kohta voit olla tilanteessa, että olet yöllä hoitamassa sitä omaistasi, koska työntekijää ei saatu sinne.
Tervetuloa uuteen sotemaailmaan. Omaiset saavat ottaa vastuuta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiliin katsomisen paikka kaikilla hoitajilla, miksi mahdollistetaan tälläinen vuoronvaihdolla ja ylitöillä pyörittäminen!?!
Turhaa valittamista, jos itse ollaan hirttoköysi punottu.Tarkoitatko, että pitää edelleen olla hiljaa ja jatkaa niinkuin tähänkin asti?
Jokaisella on suu millä sanoa ei, en voi vaihtaa vuoroa, en voi jäädä työvuoron loputtua jne miksi näin ei ole tehty vaan on mukisematta tehty tuplavuorot ja tultu vapaapäivänä töihin.Oon sijainen, jonka sijaisuus jatkuu muutaman kuukauden pätkissä. Totta kai haluan antaa hyvän ja ahkeran kuvan itsestäni, että sijaisuus jatkuisi edelleen ja ehkä joskus vielä olisi mahdollisuus vakipaikkaankin. Yleensä suostun, jos ei ole aidosti jotain estettä.
Sijaisuus jatkuu pikku pätkissä juuri sen vuoksi, että saadaan kaikki irti. Noilla Määräaikaisilla soppareilla pidetään hoitajaa koko ajan löysässä hirressä ja jokainen siinä tilanteessa tekee niin paljon kuin pystyy. Sitä en taas ymmärrä minkä lain mukaan näitä määräaikaisia soppareita tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on suu millä sanoa ei, en voi vaihtaa vuoroa, en voi jäädä työvuoron loputtua jne miksi näin ei ole tehty vaan on mukisematta tehty tuplavuorot ja tultu vapaapäivänä töihin.Oon sijainen, jonka sijaisuus jatkuu muutaman kuukauden pätkissä. Totta kai haluan antaa hyvän ja ahkeran kuvan itsestäni, että sijaisuus jatkuisi edelleen ja ehkä joskus vielä olisi mahdollisuus vakipaikkaankin. Yleensä suostun, jos ei ole aidosti jotain estettä.
Sijaisuus jatkuu pikku pätkissä juuri sen vuoksi, että saadaan kaikki irti. Noilla Määräaikaisilla soppareilla pidetään hoitajaa koko ajan löysässä hirressä ja jokainen siinä tilanteessa tekee niin paljon kuin pystyy. Sitä en taas ymmärrä minkä lain mukaan näitä määräaikaisia soppareita tehdään.
Yli kolme kertaa peräkkäinen määräaikainen työsopimus on laiton (eli pitäisi vakinaistaa) mikäli sille ei ole selkeää perustetta (esim. tehty vakituisen työntekijän äitiysloman tms poissaolon vuoksi). Asiasta on olemassa ennakkoratkaisuja myös terveydenhuollossa. Jos kuulut liittoon, se auttaa asian selvittämisessä ja vie asian mahdollisesti työtuomioistuimeen ja voit saada korvauksia. Vaatii tietty rohkeutta ottaa asia ensin esiin työnantajan kanssa ja pyytää selvitystä miksi työsuhdetta ketjutetaan.
Vakituisia ei palkata vaan kiusataan sijaisia. Vakituiset voivat olla vaikka kuinka kusipäitä ihmishirviöitä, mutta sijaiset joutuvat kestämään. He joutuvat tekemään yhtälailla töitä taikka enemmän, mutta eivät voi valittaa. Sitten siihen rutisemaan joku vakkari joka ei muuta teekkään..
Vierailija kirjoitti:
Vakituisia ei palkata vaan kiusataan sijaisia. Vakituiset voivat olla vaikka kuinka kusipäitä ihmishirviöitä, mutta sijaiset joutuvat kestämään. He joutuvat tekemään yhtälailla töitä taikka enemmän, mutta eivät voi valittaa. Sitten siihen rutisemaan joku vakkari joka ei muuta teekkään..
Meillä toisinpäin. Armon sijaiset saapuvat taas kesällä töihin, ilmoittaen mitkä vuorot suostuvat tekemään. Tietenkään ei viikonloppuja heinäkuussa, ei iltoja jne. Juhannus tottakai saatava vapaaksi. Ja vakkari joustaa, joustaa, joustaa... alkaa olla mehut vedetty ihmisestä kun tekee kesäkuumalla kuudennen viikonlopun putkeen muun perheen lomaillessa, kun sijainen rilluttelee ties monensilla kesäfestareilla muistaen joka käänteessä mainostaa kivaa kesäänsä. Sitten sijainen istuu kaikessa rauhassa kahvilla koska lakisääteiset, vakkarin joustaessa taas kerran tauoistaan. Kuunnellen kuinka sijainen sopparin päättyessä lähtee thaimaahan, itse kun ei taaskaan pääse minnekään muun perheen lomaillessa eri aikaan. Tervetuloa, saatan olla vähän naama rutussa. Ja alapeukkuja odotellessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidossa on ihan normaalia että hoitajat tekevät aamu seitsemästä ilta kymmeneen kestäviä päiviä, yhdellä hoitajalla saattaa olla ns. pitkän päivän aikana yli kolmekymmentä asiakasta.
Kokemuksia opintojen työharjoittelusta kunnallisessa kotihoidossa, ohjaajat terveydenhoitajia ja sairaanhoitajia:
- Ma-to työaika klo 7.45-15.45. Ma kokous/palaveri (kesto noin 2 tuntia, kahvinjuontia + pullansyöntiä). Keskellä päivää ruokatunti 30 min.
- Pe työaika klo 7.45-14. Keskellä päivää ruokatunti 30 min. Pe kokous/palaveri klo 12-14 (kesto noin 2 tuntia, kahvinjuontia + pullansyöntiä).
- Noin 2-3 asiakaskäyntiä/päivä. Iltapäivisin kotihoidon toimistolla kirjattiin (ei tehty asiakaskäyntejä).
- Kaikki viikonloput (la + su) ja kirkolliset juhlapyhät vapaata!
- Kotihoidon toimistolla osa työntekijöistä mm. surffaili palkallisella työajalla Internetissä, päivitti Facebookiaan ja soitteli yksityispuheluita.
- Sairauslomilla oleville tilattiin sijainen yksityisestä kotihoitoyrityksestä.
- Ylitöitä ei tehnyt kukaan ja kiirettä en nähnyt kenelläkään!
Miten on mahdollista että kotihoidossa olis juhlapyhät ja viikonloput vapaata? Kuka ne potilaat silloin hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidossa on ihan normaalia että hoitajat tekevät aamu seitsemästä ilta kymmeneen kestäviä päiviä, yhdellä hoitajalla saattaa olla ns. pitkän päivän aikana yli kolmekymmentä asiakasta.
Kokemuksia opintojen työharjoittelusta kunnallisessa kotihoidossa, ohjaajat terveydenhoitajia ja sairaanhoitajia:
- Ma-to työaika klo 7.45-15.45. Ma kokous/palaveri (kesto noin 2 tuntia, kahvinjuontia + pullansyöntiä). Keskellä päivää ruokatunti 30 min.
- Pe työaika klo 7.45-14. Keskellä päivää ruokatunti 30 min. Pe kokous/palaveri klo 12-14 (kesto noin 2 tuntia, kahvinjuontia + pullansyöntiä).
- Noin 2-3 asiakaskäyntiä/päivä. Iltapäivisin kotihoidon toimistolla kirjattiin (ei tehty asiakaskäyntejä).
- Kaikki viikonloput (la + su) ja kirkolliset juhlapyhät vapaata!
- Kotihoidon toimistolla osa työntekijöistä mm. surffaili palkallisella työajalla Internetissä, päivitti Facebookiaan ja soitteli yksityispuheluita.
- Sairauslomilla oleville tilattiin sijainen yksityisestä kotihoitoyrityksestä.
- Ylitöitä ei tehnyt kukaan ja kiirettä en nähnyt kenelläkään!
Miten on mahdollista että kotihoidossa olis juhlapyhät ja viikonloput vapaata? Kuka ne potilaat silloin hoitaa?
Joissain kotihoidossa th/sh tekee vain arkiaamua ja lähihoitajat vuoroa. Ja näissä paikoissa myös usein se th/sh viettää suuren osan päivästä tietokoneella, lähihoitajien juostessa kentällä. Aika hierarkisia paikkoja ovat. Nykyisessä työpaikassa sh:t tekee yhtälailla vuoroa vaikka toki päivässä asiakaskäyntejä on vähemmän kuin lh:lla, sh:t kun vastaavat muös labratuloksien seurannasta, lääkelistojen päivityksestä, rec uusinnoista, hoitavat yhteydenpidon esim lääkäriin jne. Yhdessä paikassa sh kieltäytyi kokonaan viemästä asiakkaan roskia noin esimerkiksi. Eikä tiskannut. Kaaoskämppiä olivat lopulta, kun joka käynnille kuuluu myös yleinen siisteys. Mutta kotihoito vaatii pyöriäkseen sellainen sh:n joka ei tuijota titteliään työtehtävän tullessa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kolme kertaa peräkkäinen määräaikainen työsopimus on laiton (eli pitäisi vakinaistaa) mikäli sille ei ole selkeää perustetta (esim. tehty vakituisen työntekijän äitiysloman tms poissaolon vuoksi). Asiasta on olemassa ennakkoratkaisuja myös terveydenhuollossa. Jos kuulut liittoon, se auttaa asian selvittämisessä ja vie asian mahdollisesti työtuomioistuimeen ja voit saada korvauksia. Vaatii tietty rohkeutta ottaa asia ensin esiin työnantajan kanssa ja pyytää selvitystä miksi työsuhdetta ketjutetaan.
Niinhän se menee. Olen sijaisena sellaiselle, jolla on virka osastolla, mutta itse hän on sairaslomalla eikä todennäköisesti kykene palaamaan osastotyöhln. Näin on menty jo viimeiset pari vuotta.
Hoitajat on sellainen ammattiryhmä, jota oikeasti inhoan. En voi sille mitään, mutta kokemukseni perusteella ei heru sympatiaa.
Vietin usein aikaa aamusta iltaan mummoni luona sairaalassa. Hoitajia ei siinä paljon näkynyt. Ainoastaan pakolliset lääkkeenannot, pesut ja syöttämiset käytiin hoitamassa. Edes vesilasia ei tultu automaattisesti täyttämään, vaan sitäkin sain erikseen pyytää. Tiedän tämän, koska olin usein paikalla aamusta iltaan. Ei tultu kysymään, haluaako mummo vessaan ja sama vaippa saattoi olla monta tuntia. Kestokanyyli tyhjennettiin muutaman kerran päivässä.
Kansliassa kyllä tuntui olevan aikaa istua ja pokkuroida lääkäreitä, mutta oikeita töitä ei tehty.
Palkankorotuksia en laiskalle hoitajasakille toivo. Se perseenpyyhintä ja farmaseutin jakamien pillereiden kantaminen ei ole niin vaativaa, etteikö siitä tyhminkin selviäisi. Kunnioitusta ei minulta hoitajille heru.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat on sellainen ammattiryhmä, jota oikeasti inhoan. En voi sille mitään, mutta kokemukseni perusteella ei heru sympatiaa.
Vietin usein aikaa aamusta iltaan mummoni luona sairaalassa. Hoitajia ei siinä paljon näkynyt. Ainoastaan pakolliset lääkkeenannot, pesut ja syöttämiset käytiin hoitamassa. Edes vesilasia ei tultu automaattisesti täyttämään, vaan sitäkin sain erikseen pyytää. Tiedän tämän, koska olin usein paikalla aamusta iltaan. Ei tultu kysymään, haluaako mummo vessaan ja sama vaippa saattoi olla monta tuntia. Kestokanyyli tyhjennettiin muutaman kerran päivässä.
Kansliassa kyllä tuntui olevan aikaa istua ja pokkuroida lääkäreitä, mutta oikeita töitä ei tehty.
Palkankorotuksia en laiskalle hoitajasakille toivo. Se perseenpyyhintä ja farmaseutin jakamien pillereiden kantaminen ei ole niin vaativaa, etteikö siitä tyhminkin selviäisi. Kunnioitusta ei minulta hoitajille heru.
Ihana :) kestokanyyli??? Olit mummon vierellä aamusta iltaan ja tiesit silti että hoitajat istuu kansliassa? Aikamoinen. Taisit kamerat asentaa ja tiedät muutenkin mitä hoitajat tekee sillä välin kun eivät ole juuri sinun kuninkaallista korkeuttasi pokkuroimassa. Ainoastaan pakolliset pesut, syöttämiset, lääkkeenannot, vaipat? Että kun omainen istuu vuoteen reunalla aamusta iltaan niin tarvitaan hoitaja täyttämään vesilasi? Tähänhän se koko hoitoalan ongelma kiteytyy, kun asiakas vaatii palvelua eikä hoitoa. Soitit varmaan monta kertaa kelloa että tulkaa täyttämään vesilasi, niin kuin hotelleissa on tapana.
P.s sairaalassa lääkkeet jakaa sairaanhoitaja eikä farmaseuttu mutta jatka vaan totuuksien kertomista asiantuntijana 😍
Onko kestokanyyli siis picc tai cvk?
Vierailija kirjoitti:
Olit siis sairaalassa mummosi luona. Tiedäthän, ettei sairaala ole hotelli, jossa on täys palvelu? Ja toisekseen, jos istuit aamusta iltaan mummosi vieressä, mikset voinut itse täyttää vesilasia? Tai tuoda mummolle tullessasi jotain muuta juotavaa?
Silloin kun olen itse isääni katsomassa hoitolaitoksessa, teen itse niin paljon kuin pystyn. Ruoka-aikaan en todellakaan jää odottamaan, että hoitajat syöttäisivät hänet vaan syötän itse. Koska tiedän, että siellä on monta muutakin syötettävä ja aina joku joutuu odottamaan milloin hoitaja ehtii tulla.
Kestokanyylilla tarkoitit varmaan kestokatetria. Sun asenteessa on kyllä melkoinen ongelma. Istut mummon vieressä, itse et voi tehdä pienintäkään asiaa ja valitat vaan hoidosta. Toivottavasti pidit mummolle edes seuraa. Vai menikö aika hoitajien kyttäämiseen?
SMitä hittoa! Peruivat minun läskileikkaukseni. Minä näin vielä vaivaa ja tiputin painoakin valmiiksi. Kuinka kehtaavat. Pitäisi saada heti lisää ulkomailta työvoimaa ja nämä laiskottelevat suomalaislääkärit vaikka sinne aktiivimalliin!
Hälytysraha on jotain 60e kaupungin yksikössä, meillä esperillä 16e 😁 eli jos sulle soitetaan aamu viideltä että tuutko aamuun iltavuoron sijasta/lisäksi. Vähä ohi aiheen mutta oli pakko mainita. Joo ja kyllä sitä on tosi vaikea olla jäämättä iltaan pyydettäessä, ku tietää miten koville iltavuoro muutoin jäis.. yks hoitaja neljästä on aika paljon 30 asukkaan yksikössä..
Vierailija kirjoitti:
Hälytysraha on jotain 60e kaupungin yksikössä, meillä esperillä 16e 😁 eli jos sulle soitetaan aamu viideltä että tuutko aamuun iltavuoron sijasta/lisäksi. Vähä ohi aiheen mutta oli pakko mainita. Joo ja kyllä sitä on tosi vaikea olla jäämättä iltaan pyydettäessä, ku tietää miten koville iltavuoro muutoin jäis.. yks hoitaja neljästä on aika paljon 30 asukkaan yksikössä..
Niinpä. Yksityisellä puolella kaikki on vielä huonommin. Palkka pienempi, loma lyhyempi ja mitoituksetkin huonompia. Saiskohan tehy jotain vihdoin aikaan yksityisenkin tessiin.
On se hyvä, kun viisaan hallituksemme aikaansaama sote-uudistus tulee voimaan. Meitä, turhia, laiskoja hoitajia vähennetään isolla kädellä. Sitten omaiset joutuvat ottamaan hoitovastuun. Toki ,jos on varaa, voi palkata kotiin oman hoitajan, kuten Sipilä ja kumppanit. Hoivapaikat pyörivät alimiehityksillä, huonolla hoidolla, voittoa tahkoen, kun meitä hoitajia on työttöminä kortistossa. T. Työtön 55 v.lähihoitaja.
Koittakaa nyt ymmärtää ettei hoitajien palkka ole 3000-4000 euroa. Oma palkkani on 2352 euroa ja siihen korkein kokemuslisä, vähän alle 200, päälle. Itselläni päivätyö eli ei vuorotyökorvauksia. Eikä niilläkään palkka nouse kuin muutaman satasen/kk. Sunnuntaityö on ainoa, joka kannattaa. Ilta-, yö- ja lauantailisät ovat hyvin pieniä.