Raskauspahoinvoinnista kärsineet kumpi tuli?
Kommentit (104)
Kaksi tyttöä: Molemmista pitkäkestoinen pahoinvointi, toisesta synnytykseen saakka.
Kaksi poikaa: Vain etomista, ei oksentelua.
Molempia tuli. Yksösiä ja kaksoset. Kaikilla neljällä kerralla hyperemeesi ja oksentamista viikot 5-15.
Molemmissa rajauksissa kauhea pahoinvointi sinne viikoille 27-30 asti. Poikia meillä kaksi :)
Vierailija kirjoitti:
sukupuolesta riippumatta kirjoitti:
Pojasta oksensin rv6 -> vähän alle puoliväliin raskautta, tytöstä rv6 -> vähän yli puolivälin. Joka päivä, monta kertaa. Hampaita muuten paikattiin tytön jälkeen sitten urakalla.
Unohditko pestä hampaat kahdesti päivässä tytön takia?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Tyttöä odottaessa ei pahoinvointia. Poikaa odottaessa taas oli.
Poikaa odottaessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan . Kumpaakin tyttöä odottaessa taas oli ja hajuaisti oli todella paljon herkempi kuin normaalisti.
Keskivertoa fiksumpi poika. Pahoinvointia koko raskaus, vaikka oksentelua vähän.
Tavallinen raskauspahoinvointi= poika
Todella paha raskauspahoinvointi= tuplapojat
Näin siis mulla. Tytöistä ei kokemusta
Olin tosí huonovointinen koko raskauden ajan. Heikotti ja oksetti koko ajan. Oksensin vielä synnytystä edeltävänä päivänäkin. Poika tuli.
Olen aina oksentanut koko 9kk ajan, siis todellakin 9kk eikä vain ekat 3kk. Pahoinvointi ollut 24/7 mutta töissä on ollut pakko olla, sillä työterveyslääkäri on sitä mieltä että raskaus ei ole sairaus! Niinpä olen laatannut kymmeniä kertoja työpaikan vessaan, lattiaan, seinään, roskikseen, rsppukäytävään :)
Ja ei ollut eroa, on tullut tyttöjä 2 ja poikia 1, aina sama 9kk pahoinvointiralli...
1. Ei pahoinvointia -> poika
2. Ei pahoinvointia -> poika
3. Järkyttävä pahoinvointi jo ennen plussaamista ja kesti viikolle 23 -> tyttö
Oksensin vielä synnytyssalissakin ja raskausajan olin vähän väliä tiputuksessa osastolla pahoinvoinnin takia. -> tyttö
Normi pahoinvointia kahdessa raskaudessa -> pojat
ekasta tytystä ei pahoinvointia, toisesta lievä
Tyttö × 2 ja järkyttävää pahoinvointia ja oksenteluakin alusta loppuun. Myös hampaat menivät huonoon kuntoon...
Kaksi poikaa. Ekassa raskaudessa pahin oli rv 7-15 ja toisessa raskaudessa pahin 7-13.
Ekassa raskaudessa oli tosi rajua pahoinvointia ekat 12-14vkoa, sitten alkoi helpottaa pikkuhiljaa. Pahimmassa vaiheessa oli pakko olla sairaslomalla kun oksensin 20-30*vrk. Toisessa raskaudessa pahoinvointi oli lievempää (oksentelin ehkä 3-5* päivässä), mutta jatkui yli puoliväliin raskautta. Silti se oli helpompaa, eikä juuri rajoittanut elämää kun se pahoinvointi ei ollut yhtä lamaannuttavaa ja täysipäiväistä kuin ekalla kerralla.
Niinhän ne väittää, että tytöistä on pahempi pahoinvointi. Esikoinen oli kuitenkin poika ja kuopus tyttö.
Tyttö molemmilla kerroilla. Kumpi olisi sitten pitänyt tulla? :D
Poika. Hyi hitto meinaa oksettaa, kun miettiikin sitä oloa 😝
Ensimmäinen oli tyttö: oli pahoinvointia
Toinen oli tyttö: ei yhtään pahoinvointia
Kolmas oli poika: ei yhtään pahoinvointia