¤¤¤KESÄKERTTUJEN MAANANTAI¤¤¤
MAANANTAINA TURINAT PINOON! Täältä sateen keskeltä.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7015660&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (26)
Olenkohan taas illan viimeinen yökukkuja?
Hormonimylläkkää siis yleiselläkin rintamalla menossa. Kyllä se aurinkokin varmasti auttaa, sitten kun taas esiin kurkistaa. (Näistä pinoista sais muuten joku tutkija aika hyvää kuvaa siitä, miten tunne-elämä raskausaikana vaihtelee, jos vaan lukis.)
Miltä teistä vaikuttaa vauvan asento? Mä olen jo ollut toiveikas, et pää olisi alaspäin, mutta nyt kyllä taas illalla tuntunut alhaalla kummassakin kyljessä muksetta, siis vatsan alaosassa, joten vaikuttaisi siltä, että siellä ollaan poikittain! No, nyt ne potkut on enemmän ylhäällä taas, mutta sivuilla kyljissä kuitenkin. Makaakohan se siellä tosiaan ihan poikittain ja sit vaan siirtyy kuin hissillä ylös ja alas? Tunnetteko te hyvin jo itse pään mahan läpi? Musta tuntuu, et maha on vaan yhtä pinkeetä palloa, ettei sieltä mitään voi päätellä muusta kuin muksasuista.. Suoraan alas ei kyllä paljon ole enää tuntunut. Mutta ehkä sekin(perätila) olisi parempi kuin täysin poikittainen asento.
Arvatkaa vaan, oonko tänäänkään suunnitelmistani huolimatta mitään vauvantavarakaappeja järjestänyt. Pakko ois johonkin tilaa saada, kun äitiyspakkaus kuitenkin varmaan parin kolmen viikon sisällä tulee. Ja muutenkin, johonkin ne vauvan tavarat pitäis saada mahtumaan järkevästi. Ehkä pitää kerätä kirpparisäkkiä omista vaatteista, jos tulisi sillä tavalla tilaa. Mäkin aina pakkaan jotain pois vietäväksi, mitä en oo käyttäny koskaan tai kuin kerran, mutta sitten muutan mieleni ja laitan takaisin kaappiin, et " ehkä joskus etelänmatkalla totakin vois käyttää" ...
Summerska-kukkuja
Onko muuten kellään teistä ollut rakko/lantionpohja-ongelmaa? Luulen, että mulla jossain määrin on. Aina kun on käynyt pissillä ja nousee pöntöltä, niin huomaakin yllättäen jotain valuvan vielä jalkoja pitkin. Siis ikäänkuin ei sulkijalihas toimisikaan. Ja saattaa jäädä sellainen tunne, niinkuin olisi vielä vähän pissihätä. Pitäisi varmaan vaan " jumpata" niitä lihaksia, mutta eipä se usein mieleen tule. Ja varmaan muukin liikunta ehkä auttaisi? Tosin kai kova ponnistelu sinänsä taas saattaa lisätä lantionpohjalihasten löystymistä, vai muistanko väärin? Geishakuuliakaan ei kai raskaana pitäisi käyttää? (En ole koskaan käyttänyt, mutta on käynyt mielessä, ettei varmaan olisi pahitteeksi nyt.)
Nukkuuko muuten joku vielä selällään? Minä en ole tämän raskauden aikana kai missään vaiheessa tuntenut oloani mukavaksi selälläni. Nyt tuntuu siltä, että jopa saattaa toinen jalka puutua, jos on selällään.
Niin, nukkumisesta puheen ollen. Olisi varmaan viisasta suunnata sänkyyn. :-)
Summerska
Mä en oo nyt ehtiny ollenkaan päivisin tänne..nyyh. Pihalla on niin paljon ihanaa tekemistä! Vanhat ruusupuskat raivattu ja haravoitu yms. Tänään täällä ainakin aamupäivällä satoi ja iltapäivä oli aivan ihana! Ja ilta lämmin..
Jollain muullakin on siis RASKAUSARPIA..kiva kuulla! Sillon esikoista odottaessa mua harmitti tosi paljon, kun niitä tuli, mut nyt en enään välitä niistäkään. Mulla on ainakin ne tullu punaseksi taas!! Mut sit ne vaalenee niin paljon, et ei niitä edes näe.
Joku puhu myös siitä, et on taas PAHOINVOINTIA. Eikös raskausmyrkytykseen liity pahoinvointia?? Mutta on mullakin kyllä sellasta ollu, et ruoka meinaa tulla ylös. Ei tarvi kun kyykistyä..
Ja ANOPISTANI en jaksa alkaa selittää..olisi niin paljon juttuja! Olen tehnyt hänelle selväksi, että meillä on oma elämä ja sillä selvä! Tosin hän on selvästi parantanut tapojaan :) Tietää mun kannan asioihin..
Mistäs muusta puhuttiin..Mäkin loukkaannun helposti just tollasista asioista, ku KRISSE kertoili. Tosi törkeetä! Jos ne on jotenkin vähän kateellisia?? Anna ' paskojen' olla! :) Tietää ainakin, et ei ite kohtele sitte ketään samalla tavalla..
Ja tein sen TESTIN..oikee ikäni 23 ja testin mukaan 29-vuotta!! Aika lähelle :)
ODOTTAVAPARTURI..meilläkin on pyörä myynnissä siellä nettimotossa! Harmittaa vähän se myyminen, nyyh..Oletko sä muuten parturi (ihan in real life)?? Mä meinaan olen. Ja asutaankin aika lähekkäin..Sä Laitilassa ja mä Vehmaalla. Minkä ikänen olitkaan?? Koitan jos saan linkin laitettua tähän -> http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=347783&status=F&id_bik…
Ja MASUSSA kaikki ok. Nyt on liikkunutkin enemmän! Tänään ainakin..Koko päivän potkinut tai oikeastaan muljannut!
Nyt väsyttää hyvät yöt vaan kaikille! Hanna*
(luulin lukeneeni jo aiemmin, mut olikin ahaa-elämys, etten ollut lukenut lainkaan). Kiitos kaikille lohduttajille ja myötätuntoisille!
Seisomalaudasta, itse koin hankalana, että jää ikäänkuin " jalkoihin" kävellessä, mulla ainakin helposti jalat otti pitkillä askeleilla siihen kiinni. Mut on kyllä turvallisempi vaihtoehto kuin sisaristuin, joka tekee mielestäni vaunuyhdistelmästä jo aika " kiikkerän" , siis ei ainakaan uskalla aisasta hetkeksikään irrottaa, kun ei tiedä, jos isompi keksii tehdä temppuja ja painopiste on kuitenkin aika ylhäällä. Paras on musta kaksostenrattaat, sellaset ihan kunnon tukevat vierekkäin istuttavat, mutta tietty myös kallein satsaus. Nukkumatilaa jää tietty vauvalle vähemmän kuin normaalivaunuissa, mutta toisaalta sitä on senkin verran, että isompikin, esim. parivuotias voi nukkua niissä myös(ahtaasti tietty mutta kuitenkin).
Onko muuten kukaan huomannut, että toinen rinta olisi paisunut enemmän kuin toinen? Mä oon aika vakuuttunut, että toinen tuntuu isommalta. Ei ehkä niinkään näytä, mutta tuntuu. On ehkä koko raskauden ajan tuntunut muutenkin kiinteämmältä/painavammalta.
Näin yömyöhään tätä juttua nyt näkymmä riittäisi. Toivottavasti ei teistä muista ihan kuolettavan tylsää... No, ehkä kaikki ei edellispäivän pinoja muutenkaan lue, ja taidan olla ainoa täällä näin myöhään.
Summerska-kukkuja
kIITOS KAIKILLE JOTKA VASTASI SIIHEN NIMI KYSELYYN!! KAUHEE MIETTIMINEN..SE ON AIKA VAIKEE NIMI, JOLLAIN LAILLA ??!!
JASPERIIN JOKU KYSELI KANS TOISTANIMEÄ..MULLE EI TULLU MITÄÄN MIELEEN. ON KANS AIKA VAIKEE KEKSIÄ TOISTA..SORRY! SE MIKAEL ON AIKA HYVÄ..
Hanna*
Niin ja jostain synnärimatkoista joku puheli..Meiltä on Turkuun n. tunnin ajo ja suoraan saa paahtaa ja 100 suurimman osan matkaa! Y-tietä ja sitte kustavintietä ihan suoraan TYKSIIN. Pääsispä jo synnyttämään..:) :)
Tulin nyt vielä pinoutumaan...kohta ollaan saunaan menossa ja sit nukkumaan. Huomenna ois aamulla aikasin neuvola ja miehellä taas iltavuoroviikko...:( mut onneks on vaan neljä päivää!
Huh, kun hormonit heittelee laidasta laitaan, mä olisin koko ajan vaan parkumassa! Helposti pahottaa mielensä ja melkeimpä ihan mistä vaan...:( no, kumpa se arska alkais paistaa niin vois mielikin olla parempi!
meillä mies ei erityisemmin masua paijaile, aina joskus silittää ja illalla nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä pitää kättä masun päällä. Esikoisesta enemmän taputteli ja muuta, mut en oo siitä loukkaantunut. Välillä saatan jotain asiasta kyllä mainita.
Queen rv33+3