Selviytyjät Suomi 2018
Kommentit (2836)
Spoiler
.
.
.
Aika karua, että James valitsee lämpimien sanojen kera Helenan jakamaan voittonsa eli herkkudinnerin, mutta sitten Hellu äänestää Jamesia. Olisin toivonut, että tugawelaiset tajuaisivat äänestää pomonsa, eli Sampon pois. Nyt se olis vielä mahdollista, koska on liian itsevarma käyttämään amulettia. Mietin myös, että Ilarille saattaisi tulla lähtö, mutta ei. Ilmeisesti on loppuun asti :'D
Vierailija kirjoitti:
En oo lukenut tätä ketjua enkä tiedä, onko tästä ollut puhetta täällä, mutta mua vähän ärsyttää se, että heimoneuvoston pudotus on käytännössä aina ollut yllätys myös katsojille. Musta on typerää, että toistuvasti putoajan äänestysspekulointi on leikattu kokonaan pois. Jos tuotanto, käsikirjoittajat ja leikkaajat ovat ajatelleet sen lisäävän viihdearvoa, luulo on väärä. Monien puska-spekulointien jälkeen tuleva "jonkun niistä" pudotus on paljon parempaa viihdettä kuin jokaviikkoinen yllätyspudotus. Vinkkinä tulevia kausia varten..
Minä tykkään yllätyspudotuksista, koska nykyisin vain hyvin hyvin harva tv-ohjelma onnistuu enää yllättämään katsojan. Kaikki tv-sarjatkin (viime kausina jopa Game of Thrones) on niin ennalta-arvattavia, että siksi ohjelma, joka vielä onnistuu yllättämään katsojan, kuten Selviytyjät Suomi, on virkistävä. Ja onhan noista kaikista äänestystuloksista annettu pieniä vihjeitä jakson aikana, ja selitykset tulee viimeistään seuraavan jakson alussa.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mulle että olen väärässä, mutta onko tuohon koskemattomuusriipukseen laitettu roikkumaan Kalevalakorun Kuutar? 🤔😂😂
Kyllä vaan! Koru löytyi tuottajan vaimon äidin vuosien takaisesta jäämistöstä
ja ajateltiin, että sopisi hurjan hyvin tuohon hökötykseen, joka muutenkin on kovin kotikutoisen näköinen verrattuna esikuviinsa...
Vierailija kirjoitti:
Juhana on paras ! Hyvä peluri 👍 Peli tämä onkin ja hän osaa pelata. Ei ole ilkeä eikä hauku toisia ! Katja syyllistyy itse tähän..
Amen. Kyllä mun mielestä ihmiset saisi mennä vähän itseensä tässä asiassa - oikeasti. Täällä näkyy täsmälleen kaikkien kiusaamistapauksien klassikkoperustelu - ku se on niiiiiiin ärsyttävä. No niin on, besserwisser ja vielä vttu on niin hyvä monessa asiassa, joten ärsyyntyneet ei pääse edes nauramaan, että hähhäää suurisuu. Mutta semmoisia besserwisser- ihmisiä on. Ei Juhana mene kuitenkaan henkilökohtaisuuksiin, vaan on itse asiassa yllättävän asiallinen. Pelaa peliä, kun se on vähän niin kuin homman nimi.
Nauratti kun ensi viikon palkintokilpailussa Ilari ei edes yritä, vaan katselee vain konttausasennossa muiden hiekankaivuuta ja veteen juoksemista. Tais se pari kertaa kauhoa sitä hiekkaa.. :D Tappitehtävässäkin tippui "yllättäen" heti.
Minua on alkanut ärsyttää Sampon ja Jannin tinkimätön valta-asema, jota ei kyseenalaisteta eikä horjuteta. Tylsäksi menee jos yksitellen pudottavat pois ensin Juhanan porukan ja sitten omistaan heikommat (Helena, Katja) tai tuuliviirit (Kimmo). Kaipaisin jotain twistiä ja uusia, yllättäviä liittoumia.
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut ärsyttää Sampon ja Jannin tinkimätön valta-asema, jota ei kyseenalaisteta eikä horjuteta. Tylsäksi menee jos yksitellen pudottavat pois ensin Juhanan porukan ja sitten omistaan heikommat (Helena, Katja) tai tuuliviirit (Kimmo). Kaipaisin jotain twistiä ja uusia, yllättäviä liittoumia.
Tämä. Ihan samaa mieltä. Olisipa Sara käyttänyt amuletin jolloin edes yksi Sampon liittolainen olisi tippunut. Suosikkejani ovat olleet juuri tuon Sampon ja Jannin ylivallan takia Juhana, James ja Ilari ja todella sääli jos Kimmokin on äänestänyt Jamesin ulos. Toivoin, että olisi valinnut Juhanan jengin noiden Sampon ja Jannin sijaan.
Kyllä mun mielestä oli ihan hyvä, että Sara tippui. Se oli omasta mielestään varma kilpailija, että se nyt ei ainakaan tippuisi. Ihan oikein, että tippui, kostautui sille se oma itse luultu varmuutensa ja jäi amuletti käyttämättä.
Ärsytti se sen pukeutuminen, oikeastaan, se ei pukeutunut juuri ollenkaan.
Oli vähän liian alastoman näköinen. Olisi edes pitänyt pieniä shortseja, ei näyttänyt kivalle katsoa, kun siellä ollaan melkein alasti ja lähes kaikki näkyy.
Saa nähdä kestääkö Ilarin taktiikka. Alkaa mennä jo överiksi se heikon esittäminen. Ruutu+ jaksossa molemmissa kilpailuissa veti ihan pohjat - ei edes yrittänyt vaan luovutti heti. Sellainen alkaa pistää silmään. Johan muut miettivät hänen äänestämistäänkin kun ei pidetä siitä että joku elää leirissä ikään kuin siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä kestääkö Ilarin taktiikka. Alkaa mennä jo överiksi se heikon esittäminen. Ruutu+ jaksossa molemmissa kilpailuissa veti ihan pohjat - ei edes yrittänyt vaan luovutti heti. Sellainen alkaa pistää silmään. Johan muut miettivät hänen äänestämistäänkin kun ei pidetä siitä että joku elää leirissä ikään kuin siivellä.
Mä mietin ihan samaa. Eikö ala olla aika läpinäkyvää kun toinen ei yritä yhtään. Paremmin voisi mennä läpi jos edes näyttäisi siltä että yrittäisi!
Juhanan lisäksi ärsyttävä on pökkelö juontaja Juuso, joka rääkyy kilpailut selostaen. Sopi paremmin siihen auto-ohjelmaan, jossa voi puhua ku lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihan samaa mieltä. Olisipa Sara käyttänyt amuletin jolloin edes yksi Sampon liittolainen olisi tippunut. Suosikkejani ovat olleet juuri tuon Sampon ja Jannin ylivallan takia Juhana, James ja Ilari ja todella sääli jos Kimmokin on äänestänyt Jamesin ulos. Toivoin, että olisi valinnut Juhanan jengin noiden Sampon ja Jannin sijaan.
Jostain syystä Kimmo on ihan Sampon pauloissa. Radio Aallon Dynastiassakin on useaan otteeseen hehkuttanut Sampoa. Minäkin olisin toivonut Juhania, Kimmoa, Ilaria ja Jamesia kärkinelikkoon. Kauden alussa symppasin Tugawea, mutten enää.
Spoiler-pohdinta
Ihmettelen vain miten Juhana pystyy niinkin hyvin roikkumaan murtuneella (!) kädellään siinä ensi viikon tappitehtävässä.
Uusi julkkis-Selviytyjät kuvataan jälleen Filippiineillä. Toivottavasti ei ole samat saaret (se minirantainen, hedelmätön ja medusoja kuhiseva Gota-saari on aika ankea). Onko kuvausajankohtaa aikaistettu huhtikuulle siksi, että tuolloin sää on erilainen vai mikä syynä? Milloinkahan uudet kilpailijat paljastetaan? Vasta kesällä/syksyllä? Haluaisin jo tietää! Toivottavasti mielenkiintoinen ja monipuolinen joukko :)
Siitäpähän Sara sai viime jaksossa! Täytyy ihmetellä, että miten kukaan voi olla noin tyhmä tai miten ketkään voi olla noin tyhmiä. Jos naiset olisivat pitäneet yhtä, olisivat he saaneet kaikki ukot perä jälkeen ulos kisasta. Kuinka helvetin tyhmä pitää olla, ettei äänestä helmenkalastajaa ja lapin ukkoa heti pois tuollaisesta.
Voi saraparka, tyhmyydestä maksetaan!
En ymmärrä tuota Ilarin taktiikkaa tai miten hän luulee sen toimivan. Nythän on tullut täysin selväksi ettei mies edes yritä voittaa kisoja (Ruutu+ uusimmassa jaksossa näkyy hyvin). Taktiikkana on selkeesti, että yrittää näyttää mahdollisimman huonolta, jolloin muut ei pidä uhkana. Periaatteessa ihan hyvä taktiikka, mutta koska voittajan valitsee pudonneista kilpailijoista koostuva jury niin miksi kukaan äänestäisi finaalissa Ilaria, joka ei ole pistänyt itseään oikeastaan kertaakaan kunnolla henkisesti tai fyysisesti likoon? Näen, että ainoa mahdollisuus miten Ilari voisi finaaliin päästessään voittaa on se, että toisena finalistina olisi joku kaikkien inhokki, jonka kukaan ei halua voittavan. Mahdollisesti Juhana? Tosin veikkaan, että vaikka esim. etenkin Katja ei Juhanasta tykkää niin silti moni oikeasti salaa arvostaa Juhanan taitoja sekä kisoissa että myös "juonittelussa" (joka kuuluu peliin) ja Juhana saisi siksi ääniä finaalissa ja jopa voittaisi, jos vastassa olisi Ilari. Jos Juhanan vastassa olisi finaalissa vaikka Janni, Sampo, Katja tai Kimmo, niin en usko Juhanan silloin saavan ääniä keneltäkään paitsi ehkä Ilarilta.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ne vieläkään saaneet sitä viiksivallua pihalle. Tuollaisia omahyväisiä besserwissereitä saa työelämässä kuunnella ihan tarpeeksi, ärsyttää jo naamakin.
Todellisuudessa sinua ärsyttää oma tyhmyytesi, kuten useimpia muitakin palstan hänestä valittajia. Kuvittelette että olette itse "ihan fiksuja", mutta sitten huomaatte, että ehkä ette olekaan ja alkaa kauhea kälätys, että kuinka ärsyttävä se onkaan. Koskee erityisesti naisia, myös jonkin verran miehiä.
Sara ja Katja ovat kyllä paljastuneet ikäviksi ihmisiksi.
Katja lähtisi heti koulukiusaamislinjalle Juhanaa vastaan, jos saisi tukijoukkoja puolelleen (onneksi mut sen verran fiksuja, etteivät lähde kiusaajiksi) Katja ei osaa hellittää yhtään kiukustaan Juhanaa kohtaan. Kertoo heikosta ihmisestä.
Juhana sitä vastoin vaikuttaa koko ajan kivemmalta tyypiltä, kuhn ei lähde Katja haukkumaan.
Sara vähän samaa lajia kun katja, mutta ennenkaikkea ylimielinen ja liian suuret luulot itsestään. Itsevarmuus on ihan eri asia kuin tämän Saran tyhmänrohkea käytös. Onneksi tippui.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, että koulukiusatun kannattaisi usein katsoa peiliin. Ovat sosiaalisesti kyvyttömiä ja ärsyttäviä besserwissereitä tms. Ei sillä vain elämässä pärjää.
Just! Tämä on se kiusaajien argumentti nro 2. Kiusaaminen on kiusatun oma vika! Kannattaa todella muistaa tämä, kun oma lapsi joutuu kiusatuksi koulussa tai työpaikalla. Oma vikas!
Hänellä on pokerinaama. Auttaa pokerinpeluussa.