Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma loppui, libido katosi tyystin. Onko muilla samanlaista kokemusta?

Vierailija
23.07.2023 |

Joka vuosi surullisena ihmettelen tätä samaa: kesäloman aikana olen erittäin viriili ja nautin kehollisuudesta, mutta töiden alettua tämä kaikki ihanuus katoaa kuin taivaan tuuliin, kun tilan mielessä valtaa velvollisuudet ja stressi. Nytkin tietoisesti päätin, että yritän ylläpitää viriiliä mielialaa myös arjessa, mutta se on todella hankalaa.

Onko muilla naisilla kokemusta samasta ilmiöstä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen olen ja tavallaan myös ymmärrän selityksen tähän: olen aina ollut "hitaasti syttyvää" sorttia ja tarvitsen aikaa tunnelman virittelyyn. Kesälomalla näitä tilaisuuksia tulee päivittäin, kun taas arkena ei käytännössä koskaan. Näin ollen itsekin olen käytännössä täysin eri ihminen lomalla kuin muuten tässä asiassa. Ja kyllä se harmittaa useinkin paljon :(

Vierailija
2/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin aika täysin luonnollisena, että libido on korkeampi silloin, kun ei stressiä ole. Sama on itsellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seksiä loman aikana hauskojen ja komeiden miesten kanssa 😕

Vierailija
4/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä puolestaan libido on sitä korkeampi, mitä enemmän on stressiä. Mikäänhän ei ole parempi tapa purkaa stressiä. 

Vierailija
5/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oman miehen kanssa on. Naimisissa olen. AP

Vierailija
6/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täällä. Työt alkaa huomenna ja tänään aamulla heräsin ahdistukseen. Ahdistukseen, jota en koko Loman aikana ole kokenut.

Ja periaatteessa työpaikassakaan ei ole vikaa, vaan koko oravanpyörä ja elämän paketti ahdistaa. Tekisi mieli jättää kaikki ja aloittaa elämä alusta muualla. Ilman talolainaa, teiniangsteja, sosiaalista kilpailua ja takinkääntötemppuja.

Vierailija
7/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYSIN sama on omalla vaimolla. Aivan valtaisa ero loma-aikojen ja normiarjen välillä.

Vierailija
8/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti. Työelämä tuhoaa ihmisen.

Vierailija
9/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama täällä. Työt alkaa huomenna ja tänään aamulla heräsin ahdistukseen. Ahdistukseen, jota en koko Loman aikana ole kokenut.

Ja periaatteessa työpaikassakaan ei ole vikaa, vaan koko oravanpyörä ja elämän paketti ahdistaa. Tekisi mieli jättää kaikki ja aloittaa elämä alusta muualla. Ilman talolainaa, teiniangsteja, sosiaalista kilpailua ja takinkääntötemppuja.

Miten tämä kaikki libidoon liittyy?

Vierailija
10/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä puolestaan libido on sitä korkeampi, mitä enemmän on stressiä. Mikäänhän ei ole parempi tapa purkaa stressiä. 

Tää on kyllä jännä. Yksi kaverini on samanlainen, mitä stressaantuneempi niin sitä enemmän tekee mieli. Jos puoliso ei jaksa tai halua, niin menee lähes paniikkiin.

Itelle taas käy niin että libido lässähtää ja jos puoliso kovin ahkeraan vihjailee että seksi kelpaisi, niin se alkaa tuntua vielä yhdeltä velvoitteelta joka pitäisi hoitaa kaiken muun lisäksi. Eksää en halunnut tämän takia lopulta ollenkaan.

Ei ole helppoa. Onneksi nykyinen puolisoni on itsekin sellainen että stressitilanteessa ei seksi ole ekana mielessä, niin ymmärrämme toisiamme.

Vierailija
11/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä kaikki libidoon liittyy?

Siten että työelämä, stressi, perhe-elämä ja oravanpyörä tuhoaa ihmisen.

Vierailija
12/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen olen ja tavallaan myös ymmärrän selityksen tähän: olen aina ollut "hitaasti syttyvää" sorttia ja tarvitsen aikaa tunnelman virittelyyn. Kesälomalla näitä tilaisuuksia tulee päivittäin, kun taas arkena ei käytännössä koskaan. Näin ollen itsekin olen käytännössä täysin eri ihminen lomalla kuin muuten tässä asiassa. Ja kyllä se harmittaa useinkin paljon :(

Tässä on juuri se asian ydin. On nimittäin olemassa kahdenlaisia ihmisiä:

1. he, joilla on itsestään syttyvää halua. He TARVITSEVAT seksiä olosuhteista riippumatta ja

2. he, joilla halun syntyminen vaatii juuri tätä tunnelman virittelyä. He eivät tarvitse seksiä, jos olosuhteet eivät ole otolliset.

Ryhmän 1 ihmisillä halu pysyy yllä olipa lomaa tai ei, ryhmän 2 ihmisillä halut hiipuvat, kun on arki ja aikaa/mahdollisuuksia sille tunnelman virittelylle ei ole. 

Valitettavasti itse kuulun ryhmään 2 ja myös minulla sukupuolielämä muuttuu hyvin satunnaiseksi arjessa.

Vierailija
13/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ne villit vuodet? Ne voi aiheuttaa jälkioireilua.

Vierailija
14/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. he, joilla on itsestään syttyvää halua. He TARVITSEVAT seksiä olosuhteista riippumatta ja

2. he, joilla halun syntyminen vaatii juuri tätä tunnelman virittelyä. He eivät tarvitse seksiä, jos olosuhteet eivät ole otolliset.

Ryhmän 1 ihmisillä halu pysyy yllä olipa lomaa tai ei, ryhmän 2 ihmisillä halut hiipuvat, kun on arki ja aikaa/mahdollisuuksia sille tunnelman virittelylle ei ole. 

Valitettavasti itse kuulun ryhmään 2 ja myös minulla sukupuolielämä muuttuu hyvin satunnaiseksi arjessa.

Tässäpä se oli erinomaisesti tiivistettynä. Tunnistan itseni täysin. 

Vierailija
15/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä se oli erinomaisesti tiivistettynä. Tunnistan itseni täysin. 

Kyllä. Itse olin avioeron jälkeen 3 vuotta ilman minkäänlaisia haluja tai kanssakäymistä (edes itseni kanssa), koska ei vain olisi voinut vähempää kiinnostaa. 3 kk sitten eronneella kaverillani on puolestaan ollut tänä aikana jo varmaan 5 eri satunnaista kumppania...

Vierailija
16/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan harrastaneeni seksiä arkena ehkä 5 vuotta sitten edellisen kerran. Ei ehdi käymään edes mielessä siinä hullunmyllyssä. Siitä voi päätellä vaikuttaako arki itsellä libidoon... 

Vierailija
17/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä asiasta paljon keskustellut kavereideni kanssa ja kovin yleistä tuntuu olevan. Mutta onneksi itsellä halut säilyy myös arkena. Aika vaikeaksihan tuo elämän muuten tekisi.

Vierailija
18/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rehellisesti sanoen ymmärtää tuota mekanismia. Osaatteko vielä selittää tarkemmin? Itsellä ainakin libido elää omaa elämäänsä muista olosuhteista riippumatta. Toki vielä ei elämässä onneksi mitään hirveitä tragedioita ole ollut, mutta ei normaalilla työ- ja perhe-elämästressillä vaikutuksia libidoon ole.

Vierailija
19/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko seksiä hauskojen ja komeiden miesten kanssa?" "Ei, olen naimisissa."

Vierailija
20/43 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt lopulta ole aika luonnollista? Esim. itse muutama tunti sitten yövuorosta kotiutuneena ja juuri heränneenä tiedän, että mikään mahti maailmassa ei saisi minua esim. tänään haluamaan tippaakaan, koska pysyn juuri ja juuri ehkä hengissä iltaan asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi