Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jäi kiinni pettämisestä

Vierailija
16.04.2006 |

kaksi ystävääni oli nähnyt mieheni suutelemassa ravintolassa ikäiseni naisen kanssa. Olen ikuisesti kiitollinen siitä, että ystäväni kertoivat minulle tuosta suutelemisesta ja siitä, että mieheni poistui tuon naisen kanssa ravintolasta noin puolenyön maissa.

Mies tuli kotiin neljältä ja aamulla kysyin rauhallisesti edellisestä illasta. Ihan peruskysymyksiä tyyliin oliko kiva ilta, ketä tapasit, olitko loppun saakka siellä jne... Mies tietenkin valehteli päin naamaa. Kerroin mitä olin kuullut hyviltä ystäviltäni ja hän kielsi tapahtuneen aluksi, sitten myönsi ja sanoi, ettei ollut mennyt naisen kotiin. Todella uskottavaa.

Nyt olen ihan romuna. En enää usko menneeseen enkä tulevaan. Mieheni on ollut oikea ihanneaviomies, hokenut päivittäin rakastavansa minua, hoitanut tasapuolisesti kotia ja lapsia kanssani, tukenut ja kannustanut minua sekä ollut lapsille ihana isä. On älykäs, hyvin menestynyt työssään, hauska, hyvä rakastaja, komea ja miehekäs. Eikä koskaan mikään tahdoton tossun alla oleva vätys. En olisi koskaan voinut kuvitella hänen pettävän minua. Tietysti tuollainen mies vetää puoleensa naisia, jos vain antaa pienenkään vinkin.

Nyt en voi luottaa mieheen ja haluan jättää hänet. En voi kuvitellakaan yhteistä tulevaisuutta. Onneksi minulla on hyvä työ ja tukiverkko, mutta tuntuu karmealta, kun tämä oma onni romahtaa tällä tavalla. Kyynisyyttä opin nyt reilusti. Siskot, vain itseensä voi luottaa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on just tässä luottamuksen menetyksessä. Mies ei myönnä menneensä naisen luoksi, mutta missä ihmeessä luurasi pari tuntia - siis kotiintuloajan ja sen ajan välillä jolloin ystäväni näkivät hänen poistuvan ravintolasta.

Jos olisi rehellisesti kertonut koko tarinan, olisi helpompi antaa anteeksi. Nyt tunnusti vain sen mikä oli pakko, kun ystäväni kertoivat minulle asiasta.

En voi elää ihmisen kanssa, johon en luota. En kestä jatkuvaa epäilyä. Onneksi mulla on omaakin elämää ja duuni jne. joten ero on minulle vaihtoehto. Luultavasti päädyn siihen, tämä episodi on tehnyt liian paljon tuhoa. En edes halua minkäänlaita fyysistä kontaktia mieheltäni.

Vierailija
2/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuutta voisi miehestä vielä pusertaa ulos.. selkeästihän se on käynyt panemassa, kun ihan realisteja ollaan. Eikä nyt kannata muuta oikein kuvitella. Luottamus on mennyt ja se on mennyt.

Nyt kuitenkin pitäisi ensinnäkin selvittää, mitä on oikein tapahtunut ja miksi ja mitä jatkossa tapahtuu. Petetyn kannalta normaalitilaan pääseminen (edes jollain aikavälillä) edellyttää tapahtumien ymmärtämistä. Miehen on myös vastattava tekosistaan olemalla valmis puhumaan siitä ja toisaalta käymällä vähintäänkin päänsä sisällä läpi miksi näin on tapahtunut ja käykö näin vielä joskus. Jos mies ei käy asioita läpi, vaan pääsee kuin koira veräjästä mikään ei koskaan muutu.

Aikaa tässä selvittelyssä kuluu ainakin vuodesta kahteen, mutta selvitäkin voi. Helpommallakin voi päästä jos vain unohtaa, mutta silmiä ei kannata sulkea. ei toiseen voi koskaan luottaa 100%:sti.

Sinulla on hyviä ystäviä, toivottavasti minullakin on yhtä hyviä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä voi muuta sanoa, kuin että en ymmärrä, että millä logiikalla naisen pitää " tahtoa" , jos mies ei ole pitänyt sitä " pysyä uskollisena" . Sopimuksen rikkoja on minusta se, joka ensimmäisena rikkoo lupaukset. Eihän kaupassakaan saa myydä vaikkapa hopeoituja tuotteita hopeisina. Jos se paljastuu, että tuotteet ovat vain hopeoituja, niin kyllä niillä varmaan palautusoikeus on.

No, ihmisiä me ollaan kaikki, mutta minusta on kohtuutonta vaatia toista pitämään lupausta, jos toinen on ensin oman lupauksensa rikkonut. Siinä on paljon enemmästä kuin yhdestä pususta tai sellaisesta kysymys, kysymys on luottamisesta ja siitä toisen ihmisen arvostuksesta. Arvostaako pettäjä vaimoaan? Voiko petetty vaimo arvostaa miestään enää koskaan? Jos suhde ei perustu toisen kunnioittamiselle ja arvostamiselle, niin mitä se on? Ehkä kulissi?

Jokainen toki tavallaan.

Vierailija
4/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen 15 vuoden jälkeen anoppia vaivaa miten ja miksi? Asiat kannattaa selvittää, sillä ne seuraavat loppuelämän. Vaikka eroaisit, niin silti pohtisit, että miksi ja miten kaikki tapahtui, olisiko ollut mahdollista jatkaa...

Vierailija
5/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voitte kuvitella kuinka rankkaa on tivata tapahtumakulkua ja syitä siihen, kun mies ei tunnusta. Ihan selvää pässinlihaa tuo, että mies on käynyt naisen luona harrastamassa seksiä, niin kuin joku totesikin.

Jos ystäväni eivät olisi täysin odottamattomasti olleet samassa ravintolassa, olisi meillä vietetty mukavaa pääsiäisviikonloppua. Leikitty lasten kanssa, laitettu hyvää ruokaa, maisteltua viiniä, saunottu ja rakasteltu intohimoisesti. Sehän tässä ällöttääkin, onko tämä kaikki onni pelkkää kulissia?

Vierailija
6/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussaaminen on yhtälailla pettämistä, ja se sun miehesi teko tuskin on jäänyt siihen pussaamiseen, ikävä kyllä...

mä en ymmärrä naisia, jotka ehdointahdoin haluavat pitää siitä pettävästä miehestään kiinni, kun on hyvä isä lapsilleen, plää plää... kyllä se isä on edelleen, vaikka ei vaimonsa kanssa enään asukaan ja eläkään.

ei isyys siihen lopu!! ja olisi miettinyt sitä silloin kun vieraisiin meni, katsos kun kaikkea tässä elämässä ei voi saada.

ja pahin asiassa on toi balehtelu, olisi kantanut tekonsa selkä suorassa, mutta ei lisäksi valehtelee VAIMOLLEEN silmät ja suut täyteen. törkeetä, tollaseen ei kenenkään pidä alistua!!

voimia ap, parempi elämä on sun :) jaksamista sinulle.

Vierailija
7/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämisestä tässä merkityksessä ei ole meillä ole ollut kyse (no kiinni en ole saanut, mutta en kyllä epäilisikään), mutta mies ei ole kantanut vastuuta perheestään eikä ole liioin ollut kiinnostunut vaimostaan, vaan hieman hankalassa elämänvaiheessa eli täysin itsekkäästi ja lähes piittaamattomasti.

On hyvin turhauttavaa itse alkaa selvittämään asioita, joista ei ole edes vastuussa ja joita toinen ei ehkä edes osaa selittää (ei varmasti ainakaan yhtäkkiä). Saati sitten minun tapauksessa olen joutunut vaatimalla vaatimaan ja kovinkin ottein aikaan saamaan miehessäni aikuismaista toista ihmistä kunnioittavaa käytöstä (hän ei ole tajunnut miltä hänen oma lapsellinen käyttäytymisensä voi toisesta tuntua, vaan on vain ajatellut, että hän voi toimia kuten toimii).

Täysin kulissilta on meidän avioliitto minustakin tuntunut.. Tälle olen voinut etsiä paljon todisteitakin huonoina aikoina.. esimerkiksi hääkuvassakin mies vain seistä toljottaa ilman tunnetta (ei ole varmaan ainoa kuitenkaan). Toisaalta kukaan ei oikeastaan tiedä, mitä meillä on neljän seinän sisällä tapahtunut eikä tulekaan tietämään.. silti ulospäin on lähes aina esitetty onnellista ja oltu onnellisia kun on päästy kodista ulos.

Itse olen kasvanut aika paljon kriisimme jälkeen, toivottavasti olen siitä myös jotain oppinut enkä nyt taas unohda, kun tuntuu menevän paremmin.

Vierailija
8/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

....vielä helpommin erotaan...miehet ovat munallaan ajattelevia otuksia! Nainen sinun tehtäväsi on taata lapsille koti....kyllä se siitä helpottaa! Paneminen on panemista ja rakkaus rakkautta ja niillä ei ole mitään tekemistä keskenään! Älä vie lapsiltasi isää kotoonta jos isänä hyvä ja mitään muuta vikaa ei ole.... valehteleminen haisee, mut olisitko ite ottanu riskin ja kertonu ukolles sun panosta?

Ja lapsi muuten kärsii silloin paljon enemmän kun elää kodissa jossa vanhempien välit eivät ole hyvät kuin silloin kun elää yksinhuoltajan perheessä

Vierailija
9/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se, että on pussaillut / nainut jonkun kanssa. En voi olla samaa mieltä niiden kanssa, jotka kehottavat hyväksymään miehen viettiensä kuljettamana otuksena ja nauttimaan siitä, että perheellä on hyvä isä! Ansaitsen enemmän.

En olisi uskonut, että tähän joudun!

Ap

Vierailija
10/23 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ystäviä muuten sulla! Ukko vaihtoon ja onnea matkaan!

Vierailija
11/23 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa mikä teidän mammojen päässä viiraa. Itse olisin lentänyt jo monesti yhteisestä kodista kuin leppäkeihäs jos olisi noin pienestä kiinni. Kyllä pikku haliminen ja pussailu voidaan vielä hyväksyä. Toivottavasti molemmin puolin kuitenkin.

Älä siis riko perhettäsi tuollaisen yksittäistapauksen vuoksi. Toivoo Aimo Mela

Vierailija
12/23 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kävi meillä, ihanne aviomies. Olin tarpeeksi tyhmä uskoakseni vielä tulevaan, joten jatkettiin. Meni vajaa puoli vuotta kunnes mies aloitti kunnon suhteen jonkun naikkosen kanssa, harkiten ja selvinpäin.

Vierailija
13/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään liittoon kuuluu kaikenlaisia vaiheita ja kriisejä, joista omasi on tyypillinen esimerkki. Senpä takia se pappi siellä alttarilla kysyykin, TAHDOTKO... Tahtominen on eri asia kuin se pelkkä rakastaminen, sillä tahtoa voi vaikka ei sillä hetkellä rakkautta tuntisikaan..

Vierailija
14/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko sinä että mies saa tehdä mitä tykkää ja naisen pitää alistua ettei vaan tule eroa??? Pettämällä ja valehtelemalla mies on selvästi osoittanut mitä mieltä on liitostaan ja vaimostaan.

Vierailija:

Pitkään liittoon kuuluu kaikenlaisia vaiheita ja kriisejä, joista omasi on tyypillinen esimerkki. Senpä takia se pappi siellä alttarilla kysyykin, TAHDOTKO... Tahtominen on eri asia kuin se pelkkä rakastaminen, sillä tahtoa voi vaikka ei sillä hetkellä rakkautta tuntisikaan..

Vierailija
15/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se muustakin valehteli, joten kai siitä naisen luo menemisestäkin. Eihän tuollaiseen voi enää luottaa. Ja pelkkä suutelu ja haliminenkin on pettämistä.

Aloita uusi parempi elämä ap! Älä jää kärsimään!

Vierailija
16/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran antaisin anteeksi töppöiöyn, varsinkin jos kyse on vaan pussailusta. Se ei mun mielestä ole tarpeeksi hyvä syy lopettaa avioliittoa. Varsinkin jos katuu teon jälkeen selvästi. Jos mies olisi tolkuttomassa kännissä mennyt sänkyyn jonkun kanssa mitä hädin tuskin muistaa ja katuisi tekoa enemmän kuin mitään muuta, antaisin myös anteeksi.

Mutta jos selvinpäin menisi jonkun kanssa sänkyyn niin siihen loppuisi minun liittoni. Olen itse ollut joskus niin tolkuttomassa kännissä nuorena, etten oikeasti muistanut mitään aamulla. Ei siinä kunnossa järki pelaa. Nykyisin en kyllä voisi kuvitellakaan juovani sellaista humalaa. Mieskään ei juo kyllä oikeastaan ikinä kännejä.

Minun mielestä ihminen ansaitsee toisen tilaisuuden jos pettäminen ei ole ollut tarkoituksemukaista. Toki jos pettää jo toista kertaa humalassa, niin sitten jättäisin myös. Mutta moni on viisastunut yhdestä virheestä eikä ole ikinä enää pettänyt uudestaan.

Vierailija
17/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaalielämä on aika usein raadollista.

Vierailija
18/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....vielä helpommin erotaan...miehet ovat munallaan ajattelevia otuksia! Nainen sinun tehtäväsi on taata lapsille koti....kyllä se siitä helpottaa! Paneminen on panemista ja rakkaus rakkautta ja niillä ei ole mitään tekemistä keskenään! Älä vie lapsiltasi isää kotoonta jos isänä hyvä ja mitään muuta vikaa ei ole.... valehteleminen haisee, mut olisitko ite ottanu riskin ja kertonu ukolles sun panosta?

Vierailija
19/23 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan siellä mieleen, että ne naimisissa olevta ukot vasta säälittäviä ovatkin, ketkä vonkaa kaikkia naisia, mutta eivät saa ketään. Ja niiden vaimoille, ei voi muuta kuin hymyillä:) Tosi " saaliin" ovat napanneet..

Vierailija
20/23 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pusua ja isi pihalle - näinkö siinä pääsi käymään?

A M