Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini löi minua - mitä nyt pitäisi tehdä?

Vierailija
04.02.2018 |

Riitelimme jälleen kerran koiran ulosviemisestä. Koputin ja menin hänen huoneeseensa kysymään monelta hän aikoo sen viedä. Hän sanoi tyypilliseen tapaansa vain joo-joo ja käski minun mennä pois. Ilmoitin, että mulle ei puhuta tuolla tavalla ja etten ole menossa mihinkään, ennenkuin hän kertoo, monelta vie koiran. Hän piti kuulokkeita, eikä halunnut kuunnella. Koetin sammuttaa tietokonetta, jolloin hän tarttui ranteisiini ja koetti työntää ja vetää minua ulos huoneesta. Kun ei saanut minua lähtemään hän tarttui minua hetkellisesti kurkusta ja kun sanoin irti, niin löi minua kevyesti avokkaalla toiselle poskelle. Sanoin hänelle silloin, että ei saa lyödä, asiat pitää selvittää keskustelemalla. Kysyin edelleen, mihin aikaan aikoo viedä koiran. Sitten hän löi minua nyrkillä rintaan ja toiseen poskeen.
Edelleen sanoin, ettei saa lyödä ketään. Sitten hän meni huoneesta ulos ja piti ovea suljettuna.
Lopulta avasi oven ja meni itse omaan huoneeseensa. Oven läpi keskustelimme ja koetin sanoittaa hänen tunteitaan ja kertoa, että lyöminen on väärin, asiat pitää selvittää keskustelemalla.

Mulla on nyt tosi turta olo. Voisitteko auttaa neuvomalla, miten tässä tilanteessa kannattaa nyt toimia, ettei uusiudutällainen. Kyse on minua päätä pidemmästä 16v pojasta. Olen käytännössä yksinhuoltaja, pojan isä on täysin alkoholisoitunut, ei juurikaan pidä yhteyttä lapsiinsa. Silti poika sanoi äsken, että kokee isän olevan paljon parempi vanhempi ja ymmärtävän häntä, sen sijaan minä olen ihan paska. Tajusi sitten kyllä sanoa itsekin, että puhuu kuin teini.

Väkivalta mua huolettaa, hänen isänsä olis jonkin verran väkivaltainen mua kohtaan.
Neuvoja, pliis.

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossulle ilmoitus. Koira saisi lähteä, jos ei teinari pidä koirasta huolta, se löytää varmasti uuden kodin  ja menee viesti perille että ei kannata pelleillä. Ja lähtis muuten tietokonekkin.

Siinä vaiheessa jos oma muksu käy lyömään, niin se onkin sitte sellanen paikka, että sitten ei ole muksulla enää kivaa, ja kaiken "kivan" menettää.

En antas tuumaakaan periksi.

Haluat siis pilata lapsesi elämän ensin mokattuasi kasvatuksen.

t.kristallikissa

Ihan mutä elämässäs hölmöjä teet, niillä on seurauksena. Ja kuinkahan monennen kerran sanon tän.. työnnä se kristalli sinne minne ei aurinko paista! Olet täysi idiootti!

Vierailija
102/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus yksinhuoltaja. Olisiko ehkä kannattanut ottaa kunnon mies, eikä jännistä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde turvakotiin sillä aikaa, kun ulkoiluttaa koiraa.

Vierailija
104/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ne lääkkeet? Taitaisi olla neuroleptin aika taas. Sekavuus näkyy jo kirjoituksessa.

Vierailija
105/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ap itse toimit ENSI KERRALLA, kun poika ei kunnioita sinua? Vedät taas itkupotkuraivarit

t.kristallikissa

Tää on hyvä kysymys, kristallikissa, jota nyt todella mietin. Kyse on itsenäistymään pyrkivästä teinistä, joten on todennäköistä, että yhteydenottoja vielä tulee. Olisiko ensi kerralla toimiva suhtautumistapa muistuttaa heti kättelyssä tästä nyt tapahtuneesta ja kertoa, että mikäli tilanne etenee yhtä pahaksi kuin nyt, niin en voi enää antaa sen mennä pelkällä anteeksipyynnöllä, vaan sitten on rikosilmoituksen paikka. Voisiko se toimia? Mitä mieltä olet kristallikissa?

Minusta teillä on jotenkin yhteys poikki. Se, minkä verran siihen on osuutta alkoholisti-isällä on vaikeaa arvailla, utta siis lapsella voi olla tiedostamattomia kaunoja ja jopa ennemmin ongelmia, kuin halua olla vihainen tai hankala, joiden olemassa oloa ei ole käsitelty ja se kääntyy sinua vastaan, vaikka se ei olisi hänen halunsa. Poika tarttis jonkinlaista vahvistusta, ja niin sinäkin äitinä, jämäkkyyttä. En osaa siinä neuvoa, koska itsekään en sitä ole saanut, ja tämä yhteiskunta on jotenkin ihan sairas, kun kuussa on käyty, mutta hnekimaailmanhommia ei edes haluta oppia ymmärtämään. Toisten atrpeita ja niihin vastaamisia. Kuitenkaan ei niin, että niihin äitikäön vastaa omien voimiensa kustannuksella. Totta kai äitikin tarvitsee lepoa ja jopa huolenpitoa 16-vuotiaalta. Tämän voimien mukaan.

Minusta se ehdotus, että lapselle haettaisiin joitain tukitoimia häntä syyllistämättä (tuki siis ei saa olla syytelyä) oli hyvä idea, mitä joku toinen ehdotti. Eli ettei vain antaisi tilannetta valua jonnekin, vaan sen tulisi olla jonkinlainen herätys, että miksi teidän kommunikaatiossanne on tukoksia?

t.kristallikissa

Kiitos, kristallikissa, näin todella koen, että yhteyttä ja siis nimenomaan tunneyhteyttä pitäis vahvistaa. Siksi olen opettelemalla opetellut sanottamaan tunteita, lasten ollessa pieniä en sitä niin osannut, en myöskään heidän isän kanssa ja sillä mallilla on varmasti iso merkitys.. Olen siitä pahoillani, mutta olin nuori, en osannut..

Millaiset tukitoimet voisi olla hyviä? Ja mistä voisi lähteä niitä etsimään?

t. ap

Vierailija
106/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso peiliin itsekin kirjoitti:

Nuoret tarvitsevat omaa tilaa ja rauhaa. Koiranviemiset pitää sopia etukäteen (ehkä hän ei voi sopia, kun ei pysty pitämään sitä), ei alkaa yhtäkkä vaatimaan häiriköiden. Voi olla että koiran hoito on jäänyt sinulle - aikuisena olet vastuussa tai kumppanisi kanssa. Et voi tunkeutua toisen huoneeseen luvatta väkisin (vaativana ja vihaisen oloisena), hän on keskittynyt omiin asioihinsa - hän tarvitsee yksityisyyden. Aikuisena pitäisi kunnioittaa toisen omaa tilaa ja käyttäytyä nätisti, hän ei ole enää lapsi. Luultavasti hän ei osannut sanoa mitään, vaan hermostui käytökseesi. Ehkä jatkossa sinä voit toimia toisin ja samoin hän. Lyöminen ei ole oikein, sen hän kai tajuaa kun olet puhunut. Ota vastuu koirasta tai etsi uusi koti, teini ei ole valmis koiran ulos viemiseen.

Höpö höpö. Puhuisitkohan sinäkin noin ihanteellisen kirkasotsaisesti, jos sinua olisi lyönyt päätä pitempi teinijätkä. Ulos tuollainen nulikka pitäs heittää, joka äitiään lyö.

Vierailija
107/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kumpa olisin silloin osannut ennustaa millainen isä siitä miehestä tulee.. Olen sitä kyllä paljon katunut :'(

Vierailija
108/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tarvitsevat omaa tilaa ja rauhaa. Koiranviemiset pitää sopia etukäteen (ehkä hän ei voi sopia, kun ei pysty pitämään sitä), ei alkaa yhtäkkä vaatimaan häiriköiden. Voi olla että koiran hoito on jäänyt sinulle - aikuisena olet vastuussa tai kumppanisi kanssa. Et voi tunkeutua toisen huoneeseen luvatta väkisin (vaativana ja vihaisen oloisena), hän on keskittynyt omiin asioihinsa - hän tarvitsee yksityisyyden. Aikuisena pitäisi kunnioittaa toisen omaa tilaa ja käyttäytyä nätisti, hän ei ole enää lapsi. Luultavasti hän ei osannut sanoa mitään, vaan hermostui käytökseesi. Ehkä jatkossa sinä voit toimia toisin ja samoin hän. Lyöminen ei ole oikein, sen hän kai tajuaa kun olet puhunut. Ota vastuu koirasta tai etsi uusi koti, teini ei ole valmis koiran ulos viemiseen.

Koira on siis lapsen isän, joka ei voinut siitäkään enää huolehtia. Tuli meille, ettei olisi lopetettu. Vanhushan tuo jo on, tuskin montaa vuotta enää elääkään, mutta rakas perheenjäsen kuitenkin.

En minä väkisin tunkeutunut lapsen huoneeseen, meillä ihan koputetaan oveen. Ja muutenkin olen toisia kunnioittavaa käytöstä ja puhetta pyrkinyt opettamaan. 

ap

Vierailija
109/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa ne kyllä juoksuttaa äitiä, ei lasta.

Rikosilmoituksesta tulee lasu.

Ap jos olet ottanut koiran niin ulkoiluttaminen kuuluu sulle.

Vierailija
110/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ketä tuo meidän taloon koiran niin ei jankuta muille sen ulkoiluttamisesta.

Vaadit ja vaadit ja poika ärsyyntyi.

Mikset vienyt koiraa itse ulos, ai niin onko siellä kylmä?

Lyöminen ei ole silti oikein.

Itse en tekisi mitään ilmoituksia.

Vierailija
111/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kumpa olisin silloin osannut ennustaa millainen isä siitä miehestä tulee.. Olen sitä kyllä paljon katunut :'(

No aika turhaa jälkikäteen ruikuttaa. Olisit osannut ennustaa jos et olisi käsittämättömän tyhmä ihminen. Ikävää, että nimenomaan tyhmät ihmiset lisääntyvät. Ei ihme, että ihmisten älykkyys on kääntymässä laskuun. 

Vierailija
112/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme räpättäjä ja nalkuttaja. Ajamalla ajoit tilanteen tuohon pisteeseen ja nyt uhriudutaan. Vanhempikin lapsi katkaissut välit enkä ihmettele miksi.

Vierailija
113/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirasta ei viitsisi enää enempää jauhaa, kun se ei ole se varsinainen ongelma vaan ainoastaan se asia, johon teinin kapina nyt kohdistuu. Jos ei olisi koiraa, hän temppuilisi jonkun muun asian suhteen.

Mutta kommentoijille tiedoksi, että koira on kyllä ihan mun ja lasten yhteisellä päätöksellä meille otettu, ettei olisi joutunut lopetettavaksi. Ja tosiaan alunperin lasten isä hankki sen lapsille, muttei sitten enää pystynytkään sitä pitämään, kun ei voinut enää pitää lapsiakaan luonaan.

Koiran ulkoiluttaminen on sovittu ihan jokaisen talossa asuvan velvollisuudeksi. Jokaisella on yksi käyttökerta/vrk. Olin itse käyttänyt koiran aamulla kuumeisena, kun en viitsinyt herättää toisia ja tiedän kyllä, että on kova pakkanen.

ap

Vierailija
114/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se syy, miksi pitää erota väkivaltaisesta miehestä heti, eikä jäädä "lasten vvuoksi". Tutkimuksistakin tiedetään, että jos isä on väkivaltainen äitiä kohtaan, poika oppii samanlaiseksi eli väkivaltaiseksi kuten isänsä ja tyttö oppii uhriksi. Ap on nyt vuosikausia opettanut pojilleen oikein mallista, että häntä kuuluu lyödä ja se on okei.

Ota yhteys lastensuojeluun. Auttaisiko miehille tarkoitettu lyömätön lnja-tyyppinen väkivalkaton terapia poikaa (molempia poikia)?

Tää on totta. Olen itsekin harmitellut sitä miten kauan kestin sitä suhdetta lasten isään, vaikka väkivalta hänen puoleltaan oli enimmäkseen henkistä, harvemmin fyysistä. Jälkikäteen on helppo viisastella, mutta siinä tilanteessa tein parhaani.

Jos tilanne uusii mennään varmasti terapiaan.

Vierailija
115/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme räpättäjä ja nalkuttaja. Ajamalla ajoit tilanteen tuohon pisteeseen ja nyt uhriudutaan. Vanhempikin lapsi katkaissut välit enkä ihmettele miksi.

Niin sen vanhemman pojan kanssa olen epäonnistunut pahasti, olen siitä tosi surullinen. Hän on toki jonkin verran eri luonteinen kuin tämä nuorempi, jonka kanssa pääsee helpommin keskusteluyhteyteen riitatilanteissa. Toivon, että kun aikaa kuluu, voimme päästä uudelleen yhteyteen. 

ap

Vierailija
116/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun talossa ainaki minun säännöt. Vaikka tarvitsisi rauhaa ja omaa tilaa niin ei ole teini herrana meillä. Meillä teini alko kerran pullisteleen ja kuvitteleen että saa tehdä mitä haluaa. Otettiin hänen huoneesta ovi kokonaan irti ku yhtenään paiskoi sitä.

Vierailija
117/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika turhaa jälkikäteen ruikuttaa. Olisit osannut ennustaa jos et olisi käsittämättömän tyhmä ihminen. Ikävää, että nimenomaan tyhmät ihmiset lisääntyvät. Ei ihme, että ihmisten älykkyys on kääntymässä laskuun. 

Niin olin kyllä tosi nuori ja tyhmä silloin, sen myönnän. No siperia opettaa, enää en tekisi samoin, vaikkei se nyt enää mitään autakaan. Valintojensa kanssa on vaan opeteltava elämään ja kantamaan niistä vastuu. Mutta olen kyllä miettinyt, että jos vaikka peruskoulussa olisi edes vähän puhuttu parinvalinnasta ja muista elämän perusasioista, ehkä se olisi auttanut?

Vierailija
118/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valmis koiran ulos viemiseen? Tosiaanko? Kyllä niiltä saa vaatia osallistumista kotitöihin ja myös koiran hoitoon.

Vierailija
119/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan ku meillä teini asuu ja me elätetään se ja maksetaan kaikki, niin saa luvan osallistua koiran hoitoon ja muihin kotitöihin.

Vierailija
120/140 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai joku nyt on käyttänyt sen koiran ulkona?