Teini löi minua - mitä nyt pitäisi tehdä?
Riitelimme jälleen kerran koiran ulosviemisestä. Koputin ja menin hänen huoneeseensa kysymään monelta hän aikoo sen viedä. Hän sanoi tyypilliseen tapaansa vain joo-joo ja käski minun mennä pois. Ilmoitin, että mulle ei puhuta tuolla tavalla ja etten ole menossa mihinkään, ennenkuin hän kertoo, monelta vie koiran. Hän piti kuulokkeita, eikä halunnut kuunnella. Koetin sammuttaa tietokonetta, jolloin hän tarttui ranteisiini ja koetti työntää ja vetää minua ulos huoneesta. Kun ei saanut minua lähtemään hän tarttui minua hetkellisesti kurkusta ja kun sanoin irti, niin löi minua kevyesti avokkaalla toiselle poskelle. Sanoin hänelle silloin, että ei saa lyödä, asiat pitää selvittää keskustelemalla. Kysyin edelleen, mihin aikaan aikoo viedä koiran. Sitten hän löi minua nyrkillä rintaan ja toiseen poskeen.
Edelleen sanoin, ettei saa lyödä ketään. Sitten hän meni huoneesta ulos ja piti ovea suljettuna.
Lopulta avasi oven ja meni itse omaan huoneeseensa. Oven läpi keskustelimme ja koetin sanoittaa hänen tunteitaan ja kertoa, että lyöminen on väärin, asiat pitää selvittää keskustelemalla.
Mulla on nyt tosi turta olo. Voisitteko auttaa neuvomalla, miten tässä tilanteessa kannattaa nyt toimia, ettei uusiudutällainen. Kyse on minua päätä pidemmästä 16v pojasta. Olen käytännössä yksinhuoltaja, pojan isä on täysin alkoholisoitunut, ei juurikaan pidä yhteyttä lapsiinsa. Silti poika sanoi äsken, että kokee isän olevan paljon parempi vanhempi ja ymmärtävän häntä, sen sijaan minä olen ihan paska. Tajusi sitten kyllä sanoa itsekin, että puhuu kuin teini.
Väkivalta mua huolettaa, hänen isänsä olis jonkin verran väkivaltainen mua kohtaan.
Neuvoja, pliis.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä heittäisin ulos. Kodissani ei noin käyttäydytä. Ota yhteys perheneuvolaan/sosiaalityöntekijään ja selitä että poika on isäänsä tullut ja käy käsiksi.
Lisäyksenä vielä, että hänen muutamaa vuotta vanhemman isoveljensä kanssa käytiin kanssa samanlaisia tappeluja, kunnes vähännniinkuin heitin hänet ulos eli painostin hankkimaan oman asunnon. Hän oli tosin tuolloin jo 20v.
Nyt tuo poika ei halua olla kanssani missään tekemisissä, joten en voi suositella sitäkään ratkaisua.
Mitä perheneuvolassa/sossussa vois asialle tehdä? Huostaanottaa hänet vai?
Hän on alaikäinen, joten kyllä.
Säälittää, miten teitä pelottaa. Rakkaudettomuus oikein paistaa kaikista. Lapsiparka. Jos isäkin on saa*tanasta ja ap:han hänetkin valitsi.
t.kristallikissaSinä oot säälittävä.
Sinä olet. Puolustat paskakasaa, joka ensin itse käy kiinni poikaan tai tämän tavaroihin. Kunnon äiti EI TOIMI NIIN.
t.kristllikissa
Tätä ihanuutta tulee ja paljon lisää tulevaisuudessa. kun nykykasvatuksessa pitää paapoo mukulansa piloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita nurkkaan seisomaan ja käske hävetä tekoaan, laita aikaa 20 minuuttia jokaista ikävuotta kohden. Ja jos lapsukainen ei vieläkää tottele, niin kaksinkertaista nurkassa seisottava aika.
Ja millähän saat ison miehen nurkkaan seisomaan ja siellä pysymään??
No jos ei osaa seistä paikallaan niin viimeistään armeijassa joutuu oppimaan. Voit toki määrätä punnertamaan*. Meillä ainakin oli lapsena käytössä sekä nurkka että punnerrus rangaistus jos käyttäytyi sopimattomasti tai jos ei totellut käskyjä.
*Esimerkiksi... 3 lyntiä x 16 vuotta = 48 punnerrusta.
Vierailija kirjoitti:
Hae pesari ja hakkaa se luuserikersas sillä paskaks ja heitä pihalle.
Tässä on teille säälittävä.
t.kristallikissa
Mitä helvetin idiootteja täällä on ketju täynnä? Murrosikäisillä joskus kuohuu yli ja tällaistakin voi tapahtua. Itse nyt kävisin pojan kanssa tilanteen läpi kunnolla ja jäädyttäisin viikkorahat ja pelit kunnes asiat hoituvat, kuten niiden kuuluu hoitua. Myös koira pois, jos se on pojan mieliksi hankittu, jos ap on hankkinut, on se ap:n velvollisuus itse lenkittääkin. Poika voi sitten osallistua muihin kotitöihin. Selvittäisin myös olisiko pojalle mahdollista saada miespuolista tukihenkilöä tai kaveria, kun isä kerran ei ole kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita nurkkaan seisomaan ja käske hävetä tekoaan, laita aikaa 20 minuuttia jokaista ikävuotta kohden. Ja jos lapsukainen ei vieläkää tottele, niin kaksinkertaista nurkassa seisottava aika.
Ja millähän saat ison miehen nurkkaan seisomaan ja siellä pysymään??
No jos ei osaa seistä paikallaan niin viimeistään armeijassa joutuu oppimaan. Voit toki määrätä punnertamaan*. Meillä ainakin oli lapsena käytössä sekä nurkka että punnerrus rangaistus jos käyttäytyi sopimattomasti tai jos ei totellut käskyjä.
*Esimerkiksi... 3 lyntiä x 16 vuotta = 48 punnerrusta.
Ehkä vähän motivoivampaa pärjätä armeijassa, kuin totella tuollaista idioottia, kuin ap. Se on sentään satsaus omaan tulevaisuuteen, itselle.
t.kristllikissa
Kristallikissa ootko sinä ap:n poika ku noin kärkkäästi tääl kommentoit? 🤔
Mutta sitähän ap ei kestä, egoistina, että poika mieluummin kuuntelisi vääpeleiden huutoa, kuin äitinsä. Vaikka ensinmainituilta se on oletettavaa, jälkimmäisiltä ei todellakaan . Äidin kuuluisi osoittaa lapsilleen välittämistä ja rakkautta. Olet tainnut olla siihen kyvytön, ap.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Kristallikissa ootko sinä ap:n poika ku noin kärkkäästi tääl kommentoit? 🤔
Joo oon mä. Mä vahdin äitini jokaista inahdusta oikeasti. Se on siis täysin alistettu teline.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on törkeää käytöstä lapselta.
Näin ulkopuolelta katseltuna ottaisin yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijöihin ja vaikka poliisiin.
Tai onko miespuolisia läheisiä sukulaisia, jotka voisivat tulla sinulle avuksi. Pitäisitte puhuttelun. Puhelin ja tietokone pois määräajaksi ja sen nulikan pitää pyytää sinulta nöyrästi anteeksi.
Erittäin vakava juttu, kun kehtaa lyödä vanhempaansa. Tuota ei tarvitse hyväksyä.
Ap käyttäytyi vielä törkeämmin, ja vielä ÄIDIN asemasta käsin.
t.kristallikissa
Äidin rahoillahan ne tietokoneet ja hienot puhelimet on hankittu. Jos se puhelin tai tietokoneen hiiri meinaa kasvaa käteen kiinni, niin kyllä hyväntahtoinen vanhempi takavarikoi tällaiset laitteet varsinkin huonosti käyttäytyvältä nulikalta.
Lisäksi itse isänä tekisin tuossa tilanteessa niin, että kaikenlaiset limpparit, karkit ja herkkuruuat katoaisi pöydästä pitkäksi ajaksi. Mitään rahaa olisi turha kuvitella saavansa. Ostaisin 20 euron palikkapuhelimen älypuhelimen sijasta, niin että kaverit saisivat nauraa nulikalle makeasti. Saisi oikein ryömiä alentuvasti edessäni, tiskata ja siivota sovittaakseen tekonsa ennen kuin tilanne palautuisi normaaliksi.
Jos alkaisi nyrkeillä vastustaan, niin soittaisin poliisit ja sanoisin, että viekää pois. Tätä ei täällä kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihanuutta tulee ja paljon lisää tulevaisuudessa. kun nykykasvatuksessa pitää paapoo mukulansa piloille.
Aivan ja kannattaa jo nyt perehtyä vankiloiden vierailusääntöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on törkeää käytöstä lapselta.
Näin ulkopuolelta katseltuna ottaisin yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijöihin ja vaikka poliisiin.
Tai onko miespuolisia läheisiä sukulaisia, jotka voisivat tulla sinulle avuksi. Pitäisitte puhuttelun. Puhelin ja tietokone pois määräajaksi ja sen nulikan pitää pyytää sinulta nöyrästi anteeksi.
Erittäin vakava juttu, kun kehtaa lyödä vanhempaansa. Tuota ei tarvitse hyväksyä.
Ap käyttäytyi vielä törkeämmin, ja vielä ÄIDIN asemasta käsin.
t.kristallikissaÄidin rahoillahan ne tietokoneet ja hienot puhelimet on hankittu. Jos se puhelin tai tietokoneen hiiri meinaa kasvaa käteen kiinni, niin kyllä hyväntahtoinen vanhempi takavarikoi tällaiset laitteet varsinkin huonosti käyttäytyvältä nulikalta.
Lisäksi itse isänä tekisin tuossa tilanteessa niin, että kaikenlaiset limpparit, karkit ja herkkuruuat katoaisi pöydästä pitkäksi ajaksi. Mitään rahaa olisi turha kuvitella saavansa. Ostaisin 20 euron palikkapuhelimen älypuhelimen sijasta, niin että kaverit saisivat nauraa nulikalle makeasti. Saisi oikein ryömiä alentuvasti edessäni, tiskata ja siivota sovittaakseen tekonsa ennen kuin tilanne palautuisi normaaliksi.
Jos alkaisi nyrkeillä vastustaan, niin soittaisin poliisit ja sanoisin, että viekää pois. Tätä ei täällä kaivata.
Ja sun kasvatustapas ois sadistisia, ei lapselle saa kostaa noin, olet erittäin epätasapainoinen yksilö, älä koskaan hanki lapsia, et osaisi heitä rakastaa.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin idiootteja täällä on ketju täynnä? Murrosikäisillä joskus kuohuu yli ja tällaistakin voi tapahtua. Itse nyt kävisin pojan kanssa tilanteen läpi kunnolla ja jäädyttäisin viikkorahat ja pelit kunnes asiat hoituvat, kuten niiden kuuluu hoitua. Myös koira pois, jos se on pojan mieliksi hankittu, jos ap on hankkinut, on se ap:n velvollisuus itse lenkittääkin. Poika voi sitten osallistua muihin kotitöihin. Selvittäisin myös olisiko pojalle mahdollista saada miespuolista tukihenkilöä tai kaveria, kun isä kerran ei ole kuvioissa.
Se on aika pelottavaa, jos on yksinhuoltaja nainen ja päätä pitempi teini-ikäinen poika alkaa nyrkillä lyömään.
Ja sehän on rikos. Mutta tietysti vanhempana voi antaa anteeksi jotain, jos tavat paranee.
Vierailija kirjoitti:
Myös koiran ulkoilutus kuuluu kotitöihin.
Voi jeesus. Jos olisin tuolla tavalla käyttäytynyt kotona niin olisin saanut nyrkistä takaisin. Eli kysymykseesi vastaten: Olisin ottanut penikkaa niskaperseotteella kiinni ja pistänyt johonkin huoneensa nurkkaan häpeämään ja oven kiinni + vähintään 2 viikkoa täyttä arestia, ei puhelinta, tietokonetta, tai mitään viihdykettä.
Lisäksi olisin vaatinut anteeksipyynnön, ja ennen sitä ei ruokaa saisi. Vähän nyt kuria tuohon hommaan.
Terveisin, monen selkäsaunan saanut ja siitä kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös koiran ulkoilutus kuuluu kotitöihin.
Vaikka kuuluisikin niin oliko kasvatus siitä mennyt hiukka huonosti perille!? Se ei oikeuta äitiä repimään mitään johtoja. Opettakoon ulkoilutusvelvollisuuden jollain kunnon kasvatustavalla, kun on kerran lapsen ja koiran mennyt hankkimaan.
t.kristallikissa
Kyllä teinipililtä pitää ottaa luulot pois, kumpi teistä on pomo siellä
Taitaa olla kristallimisun aloittama provo tämäkin aloitus. Möimöi vaan!
Vierailija kirjoitti:
Riitelimme jälleen kerran koiran ulosviemisestä. Koputin ja menin hänen huoneeseensa kysymään monelta hän aikoo sen viedä. Hän sanoi tyypilliseen tapaansa vain joo-joo ja käski minun mennä pois. Ilmoitin, että mulle ei puhuta tuolla tavalla ja etten ole menossa mihinkään, ennenkuin hän kertoo, monelta vie koiran. Hän piti kuulokkeita, eikä halunnut kuunnella. Koetin sammuttaa tietokonetta, jolloin hän tarttui ranteisiini ja koetti työntää ja vetää minua ulos huoneesta. Kun ei saanut minua lähtemään hän tarttui minua hetkellisesti kurkusta ja kun sanoin irti, niin löi minua kevyesti avokkaalla toiselle poskelle. Sanoin hänelle silloin, että ei saa lyödä, asiat pitää selvittää keskustelemalla. Kysyin edelleen, mihin aikaan aikoo viedä koiran. Sitten hän löi minua nyrkillä rintaan ja toiseen poskeen.
Edelleen sanoin, ettei saa lyödä ketään. Sitten hän meni huoneesta ulos ja piti ovea suljettuna.
Lopulta avasi oven ja meni itse omaan huoneeseensa. Oven läpi keskustelimme ja koetin sanoittaa hänen tunteitaan ja kertoa, että lyöminen on väärin, asiat pitää selvittää keskustelemalla.Mulla on nyt tosi turta olo. Voisitteko auttaa neuvomalla, miten tässä tilanteessa kannattaa nyt toimia, ettei uusiudutällainen. Kyse on minua päätä pidemmästä 16v pojasta. Olen käytännössä yksinhuoltaja, pojan isä on täysin alkoholisoitunut, ei juurikaan pidä yhteyttä lapsiinsa. Silti poika sanoi äsken, että kokee isän olevan paljon parempi vanhempi ja ymmärtävän häntä, sen sijaan minä olen ihan paska. Tajusi sitten kyllä sanoa itsekin, että puhuu kuin teini.
Väkivalta mua huolettaa, hänen isänsä olis jonkin verran väkivaltainen mua kohtaan.
Neuvoja, pliis.
Mikset antanut alun perin olla pojan rauhassa vaan tivannut "milloin käytät ulkona". Olisit mennyt vaikka puolen tunnin päästä uudelleen ja sanonut "jos vastausta ei tule, laitan koiran huomenna myyntiin" ja jos mitään ei olisi sanonut, niin sitten sillä tavalla toiminut.
Sinä oot säälittävä.