Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoisolennon näkeminen

Vierailija
04.02.2018 |

Olin eilen avopuolisoni ukin hautajaisissa. Hämmästys oli suuri, kun kanttori/suntio näytti aivan minun puoli-isoveljeltä. Mies sanoi samaa hautajaisten jälkeen. Ja kuulemma oli puhunutkin aivan sananlaisella äänellä kuin veljeni. Yhdennäköisyys ei ollut vain minun päässäni, koska mies sanoi samaa. Mitä jonkin läheisen kaksoisolennon näkeminen tarkoittaa? Mitä kaksoisolennot on? Onko jollain tietoa? Tuo oli aika hämmentävä kokemus.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa kaksoisolennoissa on pienenpieni ero kun kehtaa katsella. Ongelmia on tapaukset kun sitä samannäköistä oikeaa kappaletta ei ole nähnyt vuosiin niin ei tiedä pitäisikö nopeasti poistua paikalta kuin ei mitään kun ei tiedä ja jos ei sano mitään onko se vihamielistä.

Vierailija
22/46 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaa muistuttaa paljon toisiaan, perimä on kuitenkin loppujen lopuksi aika yhtenäistä varsinkin näin pienellä kansalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamasta henkilöstä nähnyt kopion ja lähellä siinä onkin joku pienenpieni ero. Mutta criipyä !

Vierailija
24/46 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain saksalaisella miehellä, jota seurasin youtubesta oli tytär joka on ihan samannäköinen kuin minä lapsena. Tytön vaatteet ovat sellaisia mitä olisin itse voinut silloin aikoinaan pitää ja olemus ja puhetyylikin on samanlainen. Näytin äidillekin yhden videon ja ilman että sanoin mitään äiti näki saman yhtäläisyyden.

Vierailija
25/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.youtube.com/shorts/QjJgSC7LM-Y?t=2&feature=share

Tästä äiästä tulivat hämmentävästi mieleeni sekä Samuli Ekholm, juuri se aatujen suosikki, semperfi-ukko ynnä myös jopa huuhailijaukko Kristian Parviainen.

Tuli ihan sattumalt vastaan eilen kun tiktakkeja plarasin puhelimellaini

Vierailija
26/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten vainajan veli peiton väärältä puolelta.

Kaksoisolento on joko verisukulainen tai hallusinaatio.

Vierailija
27/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopeleissäkin joskus tulee samannäköisiä hahmoja vastaan kun ne erilaiset ulkonäkövalinnat on kuitenkin rajalliset määrältään.

Vierailija
29/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mutta tuntuu selkeästi että on sellaisia tietynlaisia ihmistyyppejä jotka on kuin klooneja keskenään. Kuten esim. erikoisjoukoissa sellainen tympeäilmeinen laiskalla tyylillä puhuva hidasliikkeinen tyyppi jollaisia tiedän muutamankin, kaikki puhuvat täysin identtisellä äänellä vaikkeivät nyt aivan täsmälleen samalta näytäkään. Mutta ovat kuin jotenkin samasta muotista kaikki.

Vierailija
30/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt 20 vuotta myöhemmin mun silloisen poikaystävän bussissa. Yhtenäinen perimä pienellä kansalla. Olipa outoa. Tai saattoihan se olla sen aikuiseksi kasvaneen miehen poika.

Vierailija
32/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla klooni, matkijahaamu, sattumaa, samaa sukuhaara tai eri, matrix tai isä käynyt vieraissa, siis jommankumman isä?

Vierailija
33/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yhden julkkiksen kaksoisolento ja välillä kyllä rasittaa kun tulee tuntemattomilta suosiota ilman omia ansioita. Jollekin sinkkumiehelle tilanne voisi tietenkin olla antoisa.

Tiesin yhden muusikon, joka näytti Matti Eskolta. Kertoi juoneensa yhdet kaljat tämän piikkiin. 

Vierailija
34/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä jonkin läheisen kaksoisolennon näkeminen tarkoittaa? Mitä kaksoisolennot on?"

Ei se tarkoita muuta kuin että näitte miehen, joka näytti puoli-isoveljeltäsi ja jolla oli samanlainen äänikin. "Kaksoisolennot" sattuvat vain olemaan toistensa näköisiä. On tietysti teoreettinen mahdollisuus, että kanttori oli puoli-isoveljesi identtinen kaksosveli, ja että heidät oli erotettu syntymässä jostain syystä.

On olemassa urbaanilegenda, jonka mukaan oman kaksoisolentonsa eli "dobbelgängerin" näkeminen tietää kuolemaa, mutta se on vain taikauskoa.

Kaksoisolennot on antoisa aihe fiktiivisille kertomuksille. Kirjoitin itse nuorena novellin, jossa nainen kohtaa kaksoisolentonsa. Olin lukenut Edgar Allan Poen novellin nimeltä William Wilson, ja sain siitä innostuksen.

Minä taas olen kohdannut sellaisen kaksoisolentoni, joka oli aivan kaikilla tavoilla kuin minä, vaatteita (myös sukkia ja kenkiä myöten) ja hänen etunimensäkin oli sama. Vaatteet ei siis olleet samankaltaiset/tyyliset, vain tismalleen samat.

Olin tuolloin lapsi, ja kun näimme toisemme säikähdimme toisiamme kuin olisimme kumpikin nähneet aaveen.

Tämä toinen osapuoli juoksi säikähdyksestä karkuun ja kuulin siinä samassa, kun hänen seurassaan ollut naishenkilö kutsui häntä samalla etunimellä kuin mikä myös itselläni on.

Kyllä tuossa minun mielestäni jotain erikoisempaa oli.

Vierailija
35/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähny isäpuolestani ja kerran yhden kaverin, sama vaatetuskin molemmilla. En ajattele mitenkään "yliluonnollisena" vaan lähinnä syvemmältä käsin että mikä todennäköisyys voi olla että 2 täysin saman näköistä ihmistä on olemassa ketkä käyttää samanlaisia vaatteitaki. Toisesta noista otin jopa salaa kaupassa kuvan puhelimeen ja näytin tutuille ketkä myös hämmästyivät. Kuva on jo poistettu

Vierailija
36/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan isät ehtineet kylvää siemeniä enemmänkin ympäriinsä? 

Vierailija
37/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt "minut" vuosia sitten unessa toisaalla. Emme ole saman näköisiä.

Vierailija
38/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi julkkis on minin kaksoisolentoni varmaan joku tietääkin hänet, se on Brad Pitt.

Vierailija
39/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi julkkis on minin kaksoisolentoni varmaan joku tietääkin hänet, se on Brad Pitt.

Minä näin aikoinaan ilmetyn Brad Pittin Lohjalla, oli niin samannäköinen että ihan hämmensi.

Hyvä onni jollain käynyt. :-)

Vierailija
40/46 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten luin tästä tiedesivuilta Hesarista jutun eli geenit voivat mennä niin, että kaksonen löytyy jostain. Jutussa oli haastateltu kaksosen näköisiä miehiä, jotka siis asuivat eri puolilla maailmaa ja olivat täsmälleen samannäköiset. 

Silloin sain selityksen hätkähdykselleni, kun näin jossain elokuvan sivuroolissa kaksoisolentoni. Kelasin ja kelasin videota ja näytin miehelleni ja sukulaisilleni ja kaikki totesivat, että on täsmälleen samannäköinen kuin minä ja hiuksetkin ihan samalla tavalla laitettu. Hämmentävä kokemus. Leffa oli jokin amerikkalainen tusinaleffa.