Nyt se selvisi, mistä HIV+laiset hakevat lääkkeensä --- vaiettu asia
Sairaaloiden yhteydessä on apteekit, josta HIV+laiset hakevat lääkkeensä ILMAISEKSI. Yhteiskunnalle ei ole ilmaista, 1500 €/kk maksavat lääkkeet. Maksajana on kotikunta.
Mitä asialle pitäisi tehdä?
Kommentit (91)
Mitä tarkoitat? Että hiviin sairastuneiden pitäisi itse maksaa lääkkeensä? Että sinä et haluaisi niitä palkansaajana ja veronmaksajana maksaa? Oletko edes työssäkäyvä? Sinä et ole lainsäätäjä. Suomessa tartuntatautilakien mukaan vakaviin sairauksiin sairastuneet voivat saaada lääkkeensä ilmaiseksi lakien säädettyjen lakien perusteella. Kuulostat ahdasmieliseltä ja tuomitsevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HIVisti kirjoitti:
Olen itse HIV+, otan yhden tabletin päivässä (Atripla), jonka ohv. on 1150e/kk. Harva enää nykyään joutuu useaa pilleriä päivässä syömään. Yhteen tablettiin saa ympättyä useamman lääkkeen, niinkuin omaani on saatu 3.
Miten koet tämän ketjun? Onko sinusta ihan hyväksyttävää, että veronmaksajat maksavat sinun lääkkeesi? Olet kuitenkin itse aiheuttanut oman sairautesi.
Kun harrastat suojaamatonta seksiä, niin olet vaarassa itse saada tartunnan, ei siihen sen kummempaa itse aiheuttamista tarvita. Ja nykyisin taitaa olla yleisempää saada tartuna ihan mies-nais -yhdynnässä.
Kiersit kysymyksen. Ja on, tilanne on täysin itseaiheutettu.
Mikä sulla viitaa päässä, läskipää? Mitä sä tänne tulet muita syyttelemään? Mene kotiisi, homo.
Ei kannata kirjoittaa tänne mitään, jos ei kestä totuutta. Minulla ei ole HIV:iä. Sinulla on ja yhteiskunta maksaa jokapäiväiset kalliit lääkkeesi sinulle. Miksi alat haukkumaan?
Tiia16 kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Että hiviin sairastuneiden pitäisi itse maksaa lääkkeensä? Että sinä et haluaisi niitä palkansaajana ja veronmaksajana maksaa? Oletko edes työssäkäyvä? Sinä et ole lainsäätäjä. Suomessa tartuntatautilakien mukaan vakaviin sairauksiin sairastuneet voivat saaada lääkkeensä ilmaiseksi lakien säädettyjen lakien perusteella. Kuulostat ahdasmieliseltä ja tuomitsevalta.
Olen töissäkäyvä veronmaksaja. Minun mielestäni verorahat tulisi suunnata lapsiperheisiin, vanhuksiin, koulutukseen yms. tärkeisiin asiohin ihmisten elämässä. HIV+ eivät kuulu ihmisen tärkeisiin asioihin. Tekeekö se minusta ahdasmielisen sitten? Ehkä.
Mulla oli c-hepatiitti.
Hoito maksoi 60 000e. Lääkkeet haettiin sairaalan apteekista.
Onhan se parempi näin, ei tarvitse varoa vaikkapa lapsen haavan tyrehdyttämistä esim. onnettomuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tiia16 kirjoitti:
Olen töissäkäyvä veronmaksaja. Minun mielestäni verorahat tulisi suunnata lapsiperheisiin, vanhuksiin, koulutukseen yms. tärkeisiin asiohin ihmisten elämässä. HIV+ eivät kuulu ihmisen tärkeisiin asioihin. Tekeekö se minusta ahdasmielisen sitten? Ehkä.
HIV+ ovat lapsia ja näiden vanhempia. Jopa vanhuksia. Koulutettujakin ihmisiä. Hoitamatta jättäminen tuottaisi lisää kuluja vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HIVisti kirjoitti:
Olen itse HIV+, otan yhden tabletin päivässä (Atripla), jonka ohv. on 1150e/kk. Harva enää nykyään joutuu useaa pilleriä päivässä syömään. Yhteen tablettiin saa ympättyä useamman lääkkeen, niinkuin omaani on saatu 3.
Miten koet tämän ketjun? Onko sinusta ihan hyväksyttävää, että veronmaksajat maksavat sinun lääkkeesi? Olet kuitenkin itse aiheuttanut oman sairautesi.
Kun harrastat suojaamatonta seksiä, niin olet vaarassa itse saada tartunnan, ei siihen sen kummempaa itse aiheuttamista tarvita. Ja nykyisin taitaa olla yleisempää saada tartuna ihan mies-nais -yhdynnässä.
Mikä sulla viitaa päässä, läskipää? Mitä sä tänne tulet muita syyttelemään? Mene kotiisi, homo.
Ei kannata kirjoittaa tänne mitään, jos ei kestä totuutta. Minulla ei ole HIV:iä. Sinulla on ja yhteiskunta maksaa jokapäiväiset kalliit lääkkeesi sinulle. Miksi alat haukkumaan?
Ei mulla ole HIV:iä, aivoton läskipää. SUN ei kannata lukea täältä mitään, kun et kestä totuutta ja se on se, että muut ovat inhimillisempiä kuin sinä, ja kustantavat HIV-positiivisille heidän lääkkeensä. Luuletko, että sua vihaavat tyhmyytesi takia vain hiv-positiiviset??!!! Noh, totuus on kurjempaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HIVisti kirjoitti:
Sinä aloit syyttelemään hiv-positiivia ja syrjimään ja diskriminoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloiden yhteydessä on apteekit, josta HIV+laiset hakevat lääkkeensä ILMAISEKSI. Yhteiskunnalle ei ole ilmaista, 1500 €/kk maksavat lääkkeet. Maksajana on kotikunta.
Mitä asialle pitäisi tehdä?
Ei ne noin halpoja ole, eikä sairaaloissa ole mitään apteekkeja. Ihan vaan ne ne oman olikliniikan sairaanhoitajan kaappi josta saa lisää noita 2500e/kk lääkkeitä. Ja noita eri pillereitä vedetään usein 3-4 eri ... eli 7500e-10.000e/kk ihan vain pillereistä. Toinen mokoma sairaalakäynneistä päälle.
Terveisin immuunosupressiivisia vetävä joka on saman järjestelmän piirissä.
Kyllä sairaaloissa on apteekit. Niissä ei sen valtavan lääkearsenaalin takia lue apteekki. Sairaalaan apteekki toimittaa pääasiassa vain osastoille lääkkeitä.
Vain maallikko ei tätä tiedä 👌
Kyllä sairaalaapteekin ovessa lukee ihan apteekki. Se toimittaa lääkkeet osastoille, ei potilaille suoraan.
Terveiset TAYS:sta
Hiv-potilaitten lääkkeet tlevat muualta, paitsi jos ovat osastolla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HIVisti kirjoitti:
Yhteiskunta maksaa paljon enemmän esim. Ylipainosta, liikkumattomuudesta, tupakoinnista jne aiheutuvia kuluja. "HIViläisten" lääkkeet on ihan kärpäsen paska noiden muiden itseaiheutettujen vaivojen kuluihin verrattuna. Lopetettaisiinko samalla niidenkin maksaminen, vai pelkästään HIV koska sen saaneet ovat hyi sentään harrastaneen seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HIVisti kirjoitti:
Ei mulla ole HIV:iä, aivoton läskipää. SUN ei kannata lukea täältä mitään, kun et kestä totuutta ja se on se, että muut ovat inhimillisempiä kuin sinä, ja kustantavat HIV-positiivisille heidän lääkkeensä. Luuletko, että sua vihaavat tyhmyytesi takia vain hiv-positiiviset??!!! Noh, totuus on kurjempaa...
Menepä nyt takaisin osastolle lepäämään.
Sunlaisistas vois Suomi luopua välittömästi? Paljonko pahaa mieltä aiot täällä vielä toisille aiheuttaa!? Oletko laskenu, kusipää, mitä SÄ tulet muille maksamaan!!??