Kuka niitä suikalemarinadilihoja ostaa?
Yleensä tarjoukset ovat aina jotain suikalelihaa, joka lilluu marinadissa. Itse kierrän kaukaa, mutta kun ovat usein tarjouksessa, kai niitä joku ostaa. Sinä? Kerro, miksi?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Koska ne ovat tarjouksessa. Työttömänä minun ei ole varaa ostaa normaalihintaista ja siksi hamstraankin niitä aina monta pakkaseen.
Itseasiassa maksat siitä liejusta lihan hinnan. Se "edullisuus" on näennäistä. Vähän kuin se POPO. Lihaan sotkettu paljon halvempaa porkkanaa ja porukka vielä maksoi extraa siitä. Kuin tyhmiä ihmiset ovat.
marinadilihojen kanssa on nämä "valmiiksi suolatut" tuotteet, eli suomeksi vedellä painoa lisätty.
Teille myydää vettä joka on värjätty, saostettu ja keinotekoisella aromilla saatu maku.
Lisäksi teollisesti kasvatettu liha on vesipitoisempaa muutenkin kuin luomuliha, eli myyvät teille vettä lihan seassa.
Ostakaa luomulihaa, se on ehtaa!
ne on lähtökohtaisesti melko kalliita, marinadi on painavaa ja on helposti yli puolet tuotteen kokonaispainosta. Ainakaan köyhillä ei ole moiseen varaa ku kuitenkin heittää marinadin menemään.
Tai jos tykkää marinaadista, niin senkun sekoittamaan kokoon jauhoja, vettä ja paljon suolaa paistinpannussa ja sitä sitten hotkimaan. Säästyy 10e/kg kun tuota valmistaa itse..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kun maustaa itse ja kaataa vähän marinadia pois, vähän kermaa sekaan ja lihalientä ja pottuja, nuudeleita tai riisiä kaveriksi:)
Söisitkö itse tuollaista sotkua!?
Mitä sotkua?:D:D:D Jos tekee kastikkeen johon laittaa ruokakermaa, lihalientä ja maudtetta niin mitä sotkua se muka on? Ja on muuten hyvää! Täällä on taas kermaperseiliöitä joilla ei ole minkäänlaista makuaistia! Voi kauheeta kun on vähä marimadia nyt mää kuolen! T:7
Olisiko pitänyt automaattisesti tietää, että siitä tulee kastiketta? Alkuperäisessä ohjeessasihan kaikki (perunat, nuudelit, kermat ja pois kaadetut marinadit) laitettiin samaan pataan.
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta luehan viesti uudelleen. Ei missään sanottu että hän on sekoittanut kaikki sekaisin.
Niijoo ja jos on noita lihatiskimarinaadeja niin ovat entisiä tuorelihoja jotka eivät ole tuoreita ja marinadi lisätty peittämään eltaantunut maku ja tekemään siitä lihatuotteen koska sitä ei voi enää myydä tuorelihana.
Marinadilihoissa ja kinkuissa on kaikenlisäksi fosfaatti, jotta vesi pysyisi lihan seassa.
Fosfaattia on pyykinpesujauheissakin.
Siksi kinkkuleikkele ja makkara tuntuu liukkaalta kuin lipeä!
Mahaanne pistätte myrkkyjä
Vierailija kirjoitti:
Teille myydää vettä joka on värjätty, saostettu ja keinotekoisella aromilla saatu maku.
Lisäksi teollisesti kasvatettu liha on vesipitoisempaa muutenkin kuin luomuliha, eli myyvät teille vettä lihan seassa.
Ostakaa luomulihaa, se on ehtaa!
Luomukana on tummaa ja tiivistä ja maukasta.
Ei-luomu broileri oikein sinkuu pinkeyttään. Rehussa syötetty suolija linnulle että lihaksiin kertyy vettä.
Itse ostan usein ja oletettavasti niin ostaa aika moni muukin, eihän sitä muuten kaupassa olisi tarjolla.
Katsokaa piruuttanne paljon siinä on proteiinia. Nimittäin kyllä siinä sitä ihan mukavasti on vaikkakin se marinadimössö on kätevä tapa myydä lihaa paremmalla katteella. Proteiinihan lihassa on yksi parhaista aineosista ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Niijoo ja jos on noita lihatiskimarinaadeja niin ovat entisiä tuorelihoja jotka eivät ole tuoreita ja marinadi lisätty peittämään eltaantunut maku ja tekemään siitä lihatuotteen koska sitä ei voi enää myydä tuorelihana.
Marinadi ei peitä vanhentuneen lihan hajua, siitä kyllä huomaa, jos on huonoksi mennyt.
Silloin kun Suomi liittyi EU:hun ja ulkomailta alkoi virrata halpaa lihaa niin Suomen lihajalostamot keksivät lisätä litkut sekaan että saisivat edes jotain katetta. Myyvät vettä lihan hinnalla.
ARVASIN. Että av-mammat ovat juuri niitä joiden takia tämä hunajamarinoitu järjettömyys saa jatkua. En tiedä itkeäkö vain nauraa!
Muistakaa myös että kun suklaaseen lisätään popcornia, maksatte popcornista suklaan hinnan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinadi ei peitä vanhentuneen lihan hajua, siitä kyllä huomaa, jos on huonoksi mennyt.
Ai jaa? Muinoin olin töissä alallaan arvostetussa ravintolassa ja eltaantuneet lihat ja kalat tarjottiin rosepippurilla marinoituina ja hienosti upposi kansaan (fiininä ruokana).
Sikanauta? Tehdäänhän siitä jauhelihaakin!