Mitä ajattelet henkilökohtaisen avustajan työtä tekevästä?
Kommentit (34)
Aliarvostettua. Mutta nostan hattua joka jaksaa tehdä kyseistä työtä. :) sinä edellinen kommentoija, ymmärrätkö että työtä haluaa tehdä ihan empaattisuudesta ja aidostakin halusta? Useimmiten työnantaja ei edes palkkaa jos ei ole aikaisempaa kokemusta saatika työtä hakeva ei vaikuta halukkaalta. Aiarvioit jopa työnantajia siis tässä tilanteessa.
Epähygieenistä, kyykyttävää, huonosti palkattua.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, et on pakosta joutunu tohon duuniin, ku ei oo muutakaan työpaikkaa saanu
Kummallinen asenne sinulla.
Teen avustajan työtä koska halusin tehdä jotain kevyempää. Huono palkkaus mutta muuten tykkään.
T. Hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, et on pakosta joutunu tohon duuniin, ku ei oo muutakaan työpaikkaa saanu
Miksi ajattelet näin? Minun ystäväni tekee ihan silkasta halusta (oman työnsä lisäksi) avustajan työtä.
Varmasti sydämellinen, joustava ja kärsivällinen ihminen. Ei koulutusta.
Kokemusta monestakin. Homma otetaan opiskelun tai muun lisätyönä. Harva sitoutuu. Oma elämä ja menot menee edelle ja työntekijä sanelee milloin voi tulla töihin eikä se mikä olisi avustettavan tarve.
Ajattelen että toivottavasti hänellä on vähän tervepäisempi avustettava kuin minulla oli aikoinaan. Avustin joskus naista joka oli suoraan helvetistä. Palkkaa sain 8e/h ja matkoihin meni 3 tuntia päivässä.
Tein tunnollisesti ja ahkerasti sitä hommaa 2 kuukautta. Ei muutkaan avustajat kestäneet häntä. Hänellä on ollut varmaan satoja avustajia, kun kohtelee heitä kuin jotain "apinoita"
░░░░░░░░░░░░░▓░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░▓▒▓░░░░░░░
░░░░░░░░░░░▓▒▒▒▓░░░░░░
░░░░▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▒
░░░░░▓▒▒▒▓▒▒ ▒▒▒▒▒▓▒▒▒▓░
░░░░░░▓▒▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓░░
░░░░░░▒▓▒▒▒▒A.V▒▒▒▒▒▓░░░
░░░░░░▓▒▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▓░░
░░░░░▓▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▓░
░░░░▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
░░░░░░░░░░░▓▒▒▒▓░░░░░░░
░░░░░░░░░░░▒▓▒▓░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░▓░░░░░░░░░
Luuserin duuni. Joku juoppo hoivaa halvaantunutta ja katetroi.
Teen opintojen ohella muutamia tunteja viikossa ja niin tekee moni muukin opiskelija. Ajattelen sen olevan sellainen välivaiheen työ, kun ei ole vielä varsinaista ammattia.
Tuntipalkkani on itseasiassa parempi kuin aikaisemmassa työssä ravintola-alalla.
Tuttavani tarvitsi henk koht avustajaa selvitäkseen jokapäiväisestä elämästä. Todella hienoa että joku tekee tätä hommaa, vaikka olen läheltä nähnyt minusta on silti kasvanut niin itsekäs paskiainen että en pystyisi tekemään tuota työtä sen vaatimalla omistautuneisuudella. Kaikki arvostus heille, jotka sitä tekevät.
Itse teen ihan kokopäiväisesti. Minulla myös koulutus hoitoalalta mutta fyysisten vaivojen takia sitä en pysty tekemään. En miellä itseäni "Luuseriksi" tai "kouluttamattomaksi".
Teen henkilökohtaisen avustajan työtä päiväkodissa lasketaanko se tähän? Ihan hain sitä työtä ja onneksi sain. Työ on haastavaa mutta tykkään. Koulutukselta olen tietysti lapsiin ja nuoriin erikoistunut lähihoitaja. Eli koulutusta vastaavassa työssä oon. Ei valittamista. Ok palkkakin.
Vierailija kirjoitti:
Teen opintojen ohella muutamia tunteja viikossa ja niin tekee moni muukin opiskelija. Ajattelen sen olevan sellainen välivaiheen työ, kun ei ole vielä varsinaista ammattia.
Tuntipalkkani on itseasiassa parempi kuin aikaisemmassa työssä ravintola-alalla.
Mutta jos valmistuttuasi siirryt oman alasi töihin, sittenhän avustettavaa pidetään mielisairaana ja hankalana ihmisenä. Ihmiset supattavat, että TAAS SE ETSII UUTTA AVUSTAAA.
Arvostan sitä työtä tekeviä. Toki palkka on huono eikä kaikki asiakkaat ole helppoja tapauksia, mutta jotkut tunnollisesti sitäkin työtä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Aliarvostettua. Mutta nostan hattua joka jaksaa tehdä kyseistä työtä. :) sinä edellinen kommentoija, ymmärrätkö että työtä haluaa tehdä ihan empaattisuudesta ja aidostakin halusta? Useimmiten työnantaja ei edes palkkaa jos ei ole aikaisempaa kokemusta saatika työtä hakeva ei vaikuta halukkaalta. Aiarvioit jopa työnantajia siis tässä tilanteessa.
Valitettavasti joka ikinen jonka tiedän tekevän tuota hommaa ei täytä tätä puolta. Yksi meni tolle alalle siksi ettei järki riittänyt sille alalle jolle opiskeli, toinen on hommissa siksi ettei muuta saanut ja kolmas siksi että tekee jotain ennen kuin pääsee eteen päin. En kylläkään ole tuo jolle vastasit, mutta niin.
1) Nuori välivuoden pitäjä tai keikkaileva opiskelija
2) Kouluttamaton keski-ikäinen , ehkä vähän syrjäytynyt
3) Työnsankari joka tekee mitä tahansa kunhan ei tarvitse olla työtön, koulutusta vastaavaa työtä ei ole saanut
4) Joku outo poikkeus joka haluaakin tehdä juuri tuota työtä