Jos minut otetaan töihin palkkatuettuna, saavatko siitä tietää tulevat työkaverini?
Kommentit (14)
Meillä se ei ainakaan ollut salassapidettävää tietoa
Pakkohan on pomon sanoa työntekijöille, että sinulla ei ole koulutusta tai kokemusta. Muuten voisi tulla ikäviä tilanteita, että sinun työpanokseesi luotetaan täysin. Ikävää toki sinun kannaltasi..:/
Vierailija kirjoitti:
Saavat. Meillä pomot puhuvat työllistetyistä tai ei-koulutetuista kun puhuvat palkkatukea saavista.
Eikai se palkkatuki ole ainoastaan kouluttamattomille?
Työnantaja sen palkkatuen saa, sinä saat ihan tavallisen palkan. Ja koska sinusta saa palkkatukea, et ole yhtä osaava kuin muut, joten tietenkin se pitää kertoa. Muuten porukka ihmettelee, että miksi tuo saa saman palkan kuin me, vaikka ei saa vielä mitään.
Mistä saitte päähänne, ettei aloittajalla olisi tai voisi olla koulutusta tai kokemusta?!
Vierailija kirjoitti:
noloa :(
Onko missään muualla maailmassa palkkatukimenetelmää kuin Suomessa? Miksi et ap hae töitä ulkomailta?
Vierailija kirjoitti:
noloa :(
Tietenkin saavat. Kun työnantajasi tajuaa että työntekjät voidaan korvata sellaisilla joiden palkan veronmaksajat maksavat, se irtosanoo seuraavissa yt-neuvotteluissa työkaverisikin ja korvaa ne heti perään sillä orjatyövoimalla jota Sipilän "aktiivimalli" parhaillaan maahan luo.
Sipilä voi jälleen hehkuttaa luoneensa lisää "työpaikkoja" tuhottuaan oikeita työpaikkoja joiden tilalle TE-keskus järjestää auliisti 9e orjatyövoimaa tai täysin ilmaiseen "työkokeiluun" pakotettuja työttömiä. Todennäköisesti juuri ne työttömäksi jääneet työkaverisi.
Näin se työllisyysaste kasvaa kohisten Sipilän ansiosta.
Itse sain palkkatuella ainakin surkean palkan. Ei työnantajan tarvitse maksaa omasta pussista yhtään mitään lisää.
Meillä päällikkö tiedotti työkokeiluaikanani jokaiselle, kuinka minä olen palkkatuella ja saan yhdeksän euroa peruspäivärahan päälle. (Aivan kuin hän olisi ollut kateellinen, kun joku saa yhdeksän euroa "palkkansa" päälle.) Otin asian puheeksi ja sanoin ettei palkkaukseni kuulu muille - ja nyt kun olen talossa palkkatuella, niin en ole etunimellinen henkilö, vaan minua sanotaan ylimääräiseksi.
Mitä ihmeellistä palkkatuessa on? Sitä saa, jos on ollut pitkään työttömänä. Palkkatuen saaminen ei kerro mitään koulutuksesta tai työkokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päällikkö tiedotti työkokeiluaikanani jokaiselle, kuinka minä olen palkkatuella ja saan yhdeksän euroa peruspäivärahan päälle. (Aivan kuin hän olisi ollut kateellinen, kun joku saa yhdeksän euroa "palkkansa" päälle.) Otin asian puheeksi ja sanoin ettei palkkaukseni kuulu muille - ja nyt kun olen talossa palkkatuella, niin en ole etunimellinen henkilö, vaan minua sanotaan ylimääräiseksi.
Tarinassa meni työkokeilu ja palkkatukityö sekaisin.
Kyllä se yleensä tiedetään. Ja kohtelu on paikan paremmalta väeltä sen mukaista. Työelämässä voidaan liian paljon liian huonosti ja jollekinhan se paha olo on kostettava.
Saavat. Meillä pomot puhuvat työllistetyistä tai ei-koulutetuista kun puhuvat palkkatukea saavista.