Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle kolmikuinen poikavauva ympäri­leikattiin vaasalaisen omakotitalon olo­huoneessa – pojalle vakava komplikaatio

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tapaus. Miten vieras mies pääsee kirpputorilla vaipanvaihtoa ja pippeliä ihmettelemään? Juttu haiskahtaa pahasti.

Vierailija
22/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo antiikin rooma oli kehittyneempi 2000v sitten kuin afrikka. Mulle on itsestäänselvyys jos on joki mistä nostetaan juomavettä niin sinne ei paskanneta tai heitetä roskia. Eikä paskanneta siihen savimajan kylkeen kun siellä nukutaan ja syödään vaan mennään sinne vähän kauemmas paskomaan.

Myös kehittyneissä maissa ympärileikataan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka kehittynyt maa on.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa 75% miehistä on ympärileikattuja. Olin järkyttynyt kun sain tietää tämän.

Mutta noi on sentään varmaan pääasiassa leikattu asiallisesti eikä jonkun olohuoneessa

Puolustuskyvyttömän lapsen ympärileikkaaminen ei ole koskaan asiallista.

En sitä tarkoittanutkaan. Mutta EDES sairaalassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa uskottava tarina äidillä. Not.

Vierailija
24/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo antiikin rooma oli kehittyneempi 2000v sitten kuin afrikka. Mulle on itsestäänselvyys jos on joki mistä nostetaan juomavettä niin sinne ei paskanneta tai heitetä roskia. Eikä paskanneta siihen savimajan kylkeen kun siellä nukutaan ja syödään vaan mennään sinne vähän kauemmas paskomaan.

Mä en ymmärrä miten tätä kommenttia voi alapeukuttaa kun asia on fakta.

Usa:ssa yli puolet pojista ympärileikataan.

Ja? Minähän puhuin kehittyneistä maista.

Vierailija
25/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinoilta voi leikata vehkeet pois.

Vierailija
26/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinahan on kuin jostain mysteeriromaanista. Äiti silpoi pojan itse, tai sitten asialla oli joku tuttu, josta mamma ei halua vasikoida. Ja liikkuvaista sorttiakin ovat.

Vierailija
27/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti aiheutti pojalleen tahallisesti (turha ympärileikkaus on pahoinpitely) vaikeat vammat ja saa korkeintaan ehdollista tai sakkoa??? Lapsi huostaan ja mamma vankilaan, olisi oikeus ja kohtuus.

Vierailija
28/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

░░░░░░░░░░░░░▓░░░░░░░░

░░░░░░░░░░░░▓▒▓░░░░░░░

░░░░░░░░░░░▓▒▒▒▓░░░░░░

░░░░▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▒

░░░░░▓▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▓░

░░░░░░▓▒▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▓░░

░░░░░░▒▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓░░░

░░░░░░▓▒▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▓░░

░░░░░▓▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▓░

░░░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

░░░░░░░░░░░▓▒▒▒▓░░░░░░░

░░░░░░░░░░░▒▓▒▓░░░░░░░░

░░░░░░░░░░░░░▓░░░░░░░░░

Vierailija
29/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena siepattu nainen. Luultavasti elänyt ilman koulutusta ja ihmisten manipuloinnin keskellä. Tässäkin olisi koulutus ja kotiutua auttanut. Äiti oli muiden vaikutuksille altis. Neuvolassa häneen olisi voinut vaikuttaa, jos ympärileikkauksen syitä olisi kysytty. Koulutus ja oikea tieto tuo vahvuutta.

Tätä voi verrata rokotuksiin. Onko rokotus vauvalle hyväksi vai vaarallinen. Osa menee luulon ja osa tiedon varassa. Kumpi osa, se jääkin arvoitukseksi.

Tässä ympärileikkausasiassa, Me menemme oman tiedon varassa ja sen valossa äidin pelko lapsen kuolemasta näyttää tyhmältä. Entä rokotuspelot ja uskomukset suuntaan jos toiseen?

Vierailija
30/30 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kehittyneissä maissa ympärileikataan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka kehittynyt maa on.

Esimerkiksi Yhdysvalloissa 75% miehistä on ympärileikattuja. Olin järkyttynyt kun sain tietää tämän.

Mutta noi on sentään varmaan pääasiassa leikattu asiallisesti eikä jonkun olohuoneessa

Niin olisiko sitten tässäkin pitänyt tarjota ympärileikkausta sairaalassa? Neuvola olisi heti puuttunut voimakkaammin asiaan. Joko selvittänyt taustat ja saanut äidin vakuuttuneeksi ettei lapsi kuole tai sitten tarjota ympärileikkausta niin kuin USAssakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi