Alle kolmikuinen poikavauva ympärileikattiin vaasalaisen omakotitalon olohuoneessa – pojalle vakava komplikaatio
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo antiikin rooma oli kehittyneempi 2000v sitten kuin afrikka. Mulle on itsestäänselvyys jos on joki mistä nostetaan juomavettä niin sinne ei paskanneta tai heitetä roskia. Eikä paskanneta siihen savimajan kylkeen kun siellä nukutaan ja syödään vaan mennään sinne vähän kauemmas paskomaan.
Myös kehittyneissä maissa ympärileikataan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka kehittynyt maa on.
Esimerkiksi Yhdysvalloissa 75% miehistä on ympärileikattuja. Olin järkyttynyt kun sain tietää tämän.
Mutta noi on sentään varmaan pääasiassa leikattu asiallisesti eikä jonkun olohuoneessa
Puolustuskyvyttömän lapsen ympärileikkaaminen ei ole koskaan asiallista.
En sitä tarkoittanutkaan. Mutta EDES sairaalassa
Olipa uskottava tarina äidillä. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo antiikin rooma oli kehittyneempi 2000v sitten kuin afrikka. Mulle on itsestäänselvyys jos on joki mistä nostetaan juomavettä niin sinne ei paskanneta tai heitetä roskia. Eikä paskanneta siihen savimajan kylkeen kun siellä nukutaan ja syödään vaan mennään sinne vähän kauemmas paskomaan.
Mä en ymmärrä miten tätä kommenttia voi alapeukuttaa kun asia on fakta.
Usa:ssa yli puolet pojista ympärileikataan.
Ja? Minähän puhuin kehittyneistä maista.
Apinoilta voi leikata vehkeet pois.
Tarinahan on kuin jostain mysteeriromaanista. Äiti silpoi pojan itse, tai sitten asialla oli joku tuttu, josta mamma ei halua vasikoida. Ja liikkuvaista sorttiakin ovat.
Äiti aiheutti pojalleen tahallisesti (turha ympärileikkaus on pahoinpitely) vaikeat vammat ja saa korkeintaan ehdollista tai sakkoa??? Lapsi huostaan ja mamma vankilaan, olisi oikeus ja kohtuus.
░░░░░░░░░░░░░▓░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░▓▒▓░░░░░░░
░░░░░░░░░░░▓▒▒▒▓░░░░░░
░░░░▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▒
░░░░░▓▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▓░
░░░░░░▓▒▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▓░░
░░░░░░▒▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓░░░
░░░░░░▓▒▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▒▓░░
░░░░░▓▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▓░
░░░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
░░░░░░░░░░░▓▒▒▒▓░░░░░░░
░░░░░░░░░░░▒▓▒▓░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░▓░░░░░░░░░
Lapsena siepattu nainen. Luultavasti elänyt ilman koulutusta ja ihmisten manipuloinnin keskellä. Tässäkin olisi koulutus ja kotiutua auttanut. Äiti oli muiden vaikutuksille altis. Neuvolassa häneen olisi voinut vaikuttaa, jos ympärileikkauksen syitä olisi kysytty. Koulutus ja oikea tieto tuo vahvuutta.
Tätä voi verrata rokotuksiin. Onko rokotus vauvalle hyväksi vai vaarallinen. Osa menee luulon ja osa tiedon varassa. Kumpi osa, se jääkin arvoitukseksi.
Tässä ympärileikkausasiassa, Me menemme oman tiedon varassa ja sen valossa äidin pelko lapsen kuolemasta näyttää tyhmältä. Entä rokotuspelot ja uskomukset suuntaan jos toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kehittyneissä maissa ympärileikataan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka kehittynyt maa on.
Esimerkiksi Yhdysvalloissa 75% miehistä on ympärileikattuja. Olin järkyttynyt kun sain tietää tämän.
Mutta noi on sentään varmaan pääasiassa leikattu asiallisesti eikä jonkun olohuoneessa
Niin olisiko sitten tässäkin pitänyt tarjota ympärileikkausta sairaalassa? Neuvola olisi heti puuttunut voimakkaammin asiaan. Joko selvittänyt taustat ja saanut äidin vakuuttuneeksi ettei lapsi kuole tai sitten tarjota ympärileikkausta niin kuin USAssakin?
Erikoinen tapaus. Miten vieras mies pääsee kirpputorilla vaipanvaihtoa ja pippeliä ihmettelemään? Juttu haiskahtaa pahasti.