Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pisin aika jonka olet ollut työttömänä ?

Vierailija
03.02.2018 |

Miksi?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen ammattiin valmistuttua olin vuoden työttömänä, ja toiseen ammattiin valmistuttua kolme viikkoa. Muuten töissä tai koulussa. Olen ollut siivooja, lastenhoitaja kahvilatyöntekijä, kaupan myyjä ja toimihenkilö. N39v

Vierailija
22/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta. Hmm, amistosta valmistuttua hain töitä ensin lähiseudulta (olen kotoisin pienestä tuppukylästä) ja vuoden aikana levitin hakualuetta koko suomeen ja lopulta ulkomaille. Koulutodistukset ovat luokan parasta, töitä hain ihan mitä vain ja puhelinmyyntiin olin jo menossa, kunnes koko paikka vain mystisesti katosi. Sitten sain paikan leipomoapurina, josta kuitenkin savustettiin ulos samana viikonloppuna, kun en osannutkaan valmiiksi leipoa erilaisia kakkuja, vaikka haastattelussa tein kokemukseni ja koulutukseni selväksi.

Olin valmis muuttamaan työn perässä ihan mihin vain, kävin myös kalliissa haastatteluissa ympäri Suomea.

En jaksanut enää olla kotona, joten aloitin työkkärin kautta työkokeiluja eri paikoissa, jotta olisi näyttää kokemusta CV:ssä. Aloitin myös vapaaehtoistöiden tekemisen, jota teen edelleen. En voinut uskoa, etten löydä töitä, vaikka mitä tein. Aina tyssähti kokemuksen puutteeseen, sillä työkokeilujen tuomaa kokemusta ei ilmeisesti sitten pidetä yhtä totena. Noilla palkoilla lähdin opiskelemaan kieliä ulkomaille ja tänne jäin. Nyt oon töissä ja syksyllä aloitan paikallisessa yliopistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 1,5v työtön. Firmat fuusioituivat ja heitettiin 150 hlöä pihalle. Aikaisemmin en ole ollut työtön, työuraa yhtenäisesti takana yli 40v. Tässä iässä ei näköjään saa mitään töitä, joten keplotellaan sitten näin eläkkeelle asti.

Vierailija
24/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kyselee että miksi olet ollut työtön, suurempi kysymys on, miksi olet päässyt töihin jos olet kerran työttömäksi joutunut. Miksi olet ollut parempi kuin muut ja olet saanut työn vaikka sitä on hakenut muitakin hyviä ja päteviä ihmisiä. Onko ollut suhteita vai vaan helvetin hyvä tuuri?

Vain joka neljäs kerta avoinna oleva työpaikka täytetään työttömällä työnhakijalla, eli ne jotka on töissä voivat lennossa vaihtaa työpaikkaa todella helposti, eikä sellaiset ihmiset tajua ettei ole kyse siitä että he olisivat parempia kuin työttömät eivätkä he tajua työttömyydestä yhtään mitään.

Ihan mielenkiinnosta, kuinka pitkiä työttömyyspätkiä muilla on ja mistä johtuvaa. Omasta halusta, huono työllisyys alalla yms? Ei ole ketään syyllistävää siis.

T. Ap ja itsekin työtön....

Vierailija
25/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne jotka on töissä voivat lennossa vaihtaa työpaikkaa todella helposti

Että ihan lennossa helposti? Vau.

Tuo on kylä sellainen tabu, jonka soisi rikkoutuvan nopeasti. Minä hain kolme vuotta töitä ollessani vakipaikassa. Tein koulutukseni mukaista työtä, mutta halusin pois, koska siellä oli huono ilmapiiri. Lopulta oli pakko ottaa vastaan nollasopimuksella hanttihommia, kun en enää kestänyt.

Vierailija
26/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi. Ei ollut ammattikoulutusta ja oli masennus.

Vierailija
27/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vuosi. Ei ollut ammattikoulutusta ja oli masennus.

Eli olin ihan omasta halusta työtön, työelämä hirvitti.

Vierailija
28/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta. Sen sijaan että olisin nostanut tukia myin asunnon ja muutin vuokralle. Vasta kun 55 000 euroa oli mennyt, menin hakemaan toimeentulotukea. Ja sitten menin Anttilan varastoon töihin, 40-vuotiaana. Siellä kaikkinolivat 18-v. Puolen vuoden kuluttua sain oman alan töitä.

Vierailija
29/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta työelämää takana. 3kk olin työttömänä kun firma meni konkurssiin. 4 eri työpaikkaa.

Vierailija
30/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk ja ikää nyt 40 v.

Vierailija
31/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin otteeseen puoli vuotta molemmilla kerroilla. Sen verran harvinaiset hommat, että ei koko aikaa ole vapaita paikkoja jossain odottamassa, joten jos tulee fudut niin sitten pitää ihmetellä. Alan vaihto ei tunnu suomessa olevan mahdollista.

Vierailija
32/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta 10 kuukautta.

Alkuun piti jatkaa pari vuotta ammattimaisesti juomista, jonka takia töitäni ei jatkettu. Sitten olinkin niin huonossa kunnossa etten kyennyt töihin. Pari vuotta meni itseään kasatessa ja loput pari vuotta töitä ihan oikeasti etsien - nyt oltu puoli vuotta oikeissa töissä.

Vierailija
33/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta. Töitä olisi ollut mutta palkka alempi kuin työttömyyskorvaus, työmatkat vähintään pari tuntia suuntaansa tai itse hankittava toinen kämppä. Lopuksi löytyi suhteellisen läheltä töitä, palkka oli surkea aluksi mutta nousi vähitellen. Parikymmentä vuotta meni että ei tarvinnut hakea korvauksia kuin viideltä päivältä.

Ulkomailla olisin tienannut, vaimo uhkasi avioerolla jos vielä lähden niihin  hommiin.

Vierailija
34/65 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta

Vierailija
35/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työttömänä kaikki koulujen kesälomat joka vuosi, eli noin 2 kk.

Tervetuloa vaan koulunkäyntiavustajaksi, saattaa muuten olla maailman paskimmat työehdot kaikin puolin. Pääset nauttimaan myös verbaalisesta ja fyysisestä väkivallasta ajoittain. Äärimmäisen alhaisella palkalla tietenkin.

Tunnen kaksi ihmistä jotka on kouluavustajia. Täysin törkeitä nuo aina kesäksi työttömäksi sopimukset. Työhön ja tosiaan palkka huomioiden kesäloman ajalta saisitte saada lomarahat. Jos niin vähään talous kaatuu niin joutaakin kaatua.

Vierailija
36/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vajaa pari kuukautta taisin olla työtön joskus nuorena. Sen jälkeen en päivääkään, olen aina siirtynyt suoraan työpaikasta toiseen ja työllistynyt heti myös jatko-opintojen jälkeen.

Vierailija
37/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vajaa pari kuukautta taisin olla työtön joskus nuorena. Sen jälkeen en päivääkään, olen aina siirtynyt suoraan työpaikasta toiseen ja työllistynyt heti myös jatko-opintojen jälkeen.

38/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen vuotta. Muutettuani ulkomailta takaisin Suomeen ei töitä viisikymppiselle löytynyt.  Samaan aikaan sattui vakavia yksityiselämän kriisejä jotka osaltaan pitkittivät työttömyyttä. Myös työelämän raju ikärasismi teki työllistumisen vaikeaksi, vaikka kuinka olisi intoa ja motivaatiota.

Lopulta vaihdoin alaa ja aloitin uudelleen nollasta kympin (tai allekin) tuntipalkalla. Parin vuoden pätkätöiden ja mikroyrittäjyyden jälkeen olen taas vakituisessa työssä ja tienaan +3000 € / kk. Paljon vähemmän kun parhaimpina vuosinani 2000-luvun alkupuolella (+ 6000 € / kk) mutta pysyn hengissä ja saan elätettyä perheenikin ilman sosiaalitukia.

Vierailija
39/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun vuoden olin työttömänä valmistumisen jälkeen. Yksinkertaisesti siitä syystä, että töitä ei riitä kaikille. Kaikkiin hakemiini paikkoihin haki 200-400 tyyppiä, joten oli suoranainen ihme, että lopulta sain työpaikan (vaikkakin osa-aikaisen).

Vierailija
40/65 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun vuoden . Aluksi ihan omasta tahdosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi