Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja en jaksa työmatkoja vaikka töissä jaksankin. Mitä tehdä?

Vierailija
02.02.2018 |

Olen toimistotyössä, jota kyllä jaksan nyt raskaanakin tehdä ihan hyvin. Mutta en meinaa jaksaa matkoja kotoa töihin ja takaisin. En omista autoa enkä ajokorttia, joten on pakko kulkea julkisilla, ja kävelyä kertyy yhteen suuntaan 1,5 km ja sitten muutama vaihtobussi joilla siis sen matkan muuten kuljen. Etätyötä en saa tehdä, vaikka sitä ehdotin edes osaksi viikkoa. Mikä neuvoksi? Kyytejä en saa, sen olen jo selvittänyt. Tykkään työstäni enkä haluaisi siitä jäädä sairauslomalle, etenkin kun tunnen jaksavani sen työn ihan hyvin. Mutta raskaus on sen verran pitkällä, että nuo työmatkat ei enää meinaa onnistua (erilaisia kipuja tulee liikaa). Voiko työmatkan takia jäädä saikulle?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku neuvoa? Ap.

Vierailija
2/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty voi, mutta yleensä työnantaja muistaa kiittää siitä viimeistään silloin, kun palaat töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty voi, mutta yleensä työnantaja muistaa kiittää siitä viimeistään silloin, kun palaat töihin.

En haluaisi jäädä saikulle, vaan etsin nyt ideoita muista ratkaisuista. Olisiko sinulla ehdottaa jotain, josta työnantaja ei "kiittäisi" minua? Ap.

Vierailija
4/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee supistuksia tai jos olo on muuten kivulias niin menisin hakemaan saikkua. Vauva on kuitenkin ykkössijalla. Nyt varsinkin kun on lunta ja joutuu pakkautumaan ulos niin kulkeminen ei ole helppoa. Älä anna töissä kenenkään syyllistää. Jos nyt ekaksi haet sairaslomaa ja en tiedä kauan sinulla on laskettuun aikaan mutta voihan myöhemmin ehdottaa että tekisit etätöitä?

Vierailija
5/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee supistuksia tai jos olo on muuten kivulias niin menisin hakemaan saikkua. Vauva on kuitenkin ykkössijalla. Nyt varsinkin kun on lunta ja joutuu pakkautumaan ulos niin kulkeminen ei ole helppoa. Älä anna töissä kenenkään syyllistää. Jos nyt ekaksi haet sairaslomaa ja en tiedä kauan sinulla on laskettuun aikaan mutta voihan myöhemmin ehdottaa että tekisit etätöitä?

Ne etätyöt ei kuulemma käy ollenkaan, ja ymmärrän pomoani, koska vaikka olenkin toimistotyössä, niin periaatteessa minun pitää olla paikalla palvelemassa niitä ihmisiä, jotka tulevat sinne huoneeseeni hoitamaan paperiasioita ym ym. Olen raskausviikolla 30, joten vielä on aikaa laskettuun jonkin verran.. Ap.

Vierailija
6/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei saa rankaista sairaslomasta. Eikä sen puoleen äitiyslomasta jne. Jos tämmöisestä edes vihjaustakaan niin yhteys liittoon.

Vierailija
7/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko työkaveria joka asuisi suht lähellä ja voisi ottaa kyytiin korvausta vastaan?

Nro 5 & 7

Vierailija
8/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko työkaveria joka asuisi suht lähellä ja voisi ottaa kyytiin korvausta vastaan?

Nro 5 & 7

Olen jo kysellyt heiltä, mutta kukaan ei asu täällä päin, ei edes puolessa matkassa. Ja sitä paitsi meillä suurin osa joutuu kulkemaan julkisilla (pk-seutu ja parkkipaikkojen puute..). Edes naapureissa ei ole sellaisia, jotka suunnilleen samaan aikaan menisivät edes suunnilleen samaan suuntaan. Ap.

Vierailija
9/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko facebookissa jotain kimppakyyti ryhmiä?

Vierailija
10/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tukivyötä kokeillu? Se voi auttaa vähän mut sit jos ei olo parane niin saikkua vaan reippaasti. Oma vointi edelle ja lapsi on tärkein!

Vierailija
11/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi

Vierailija
12/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko facebookissa jotain kimppakyyti ryhmiä?

Pk-seudun sisäisiin matkoihin ei juuri ole kimppakyytiporukoita, koska täällä on oikeasti toimiva julkinen liikenne kaikkialla. Ne jotka eivät halua kulkea yksin omalla autolla kulkevat kyllä kaikki ihan järjestään busseilla tai metrolla tms. Ja koska en ole töissä keskustassa vaan eräässä lähiössä naapurikaupungissa, niin kimppoja tällaiseen poikittaiskulkemiseen ei tunnu löytyvän. Ap.

Vierailija
13/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta auto.

Vierailija
14/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksi

Olen sitäkin miettinyt, mutta yhteen suuntaan taksi maksaa 35-38 euroa riippuen hieman ruuhkasta ja sama vielä takaisin sitten. Minulla ei ole mikään supersuuri palkka, eli päivän nettopalkka ei kattaisi noita joka päiväisiä takseja. Ap.

Vierailija
15/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lomapäiviä tai ylityötunteja säästössä, niin voisit tehdä lyhyempää päivää tai viikkoa loppuajan?

Vierailija
16/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta auto.

Laskettuun aikaan on pari kuukautta aikaa. Ehdotat, että ostan auton, vaikka en tarvitse sitä juuri muuhun. Ja sitten käyn autokoulussa tämän ison mahan kanssa iltaisin vielä? Eikö autokoulukin kestä sen pari kuukautta? Ja edelleen, työpaikan lähellä ei ole juurikaan parkkipaikkoja, siksi muutkin kulkevat julkisilla. Ap.

Vierailija
17/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, laskinko oikein: sinullahan on enää alle 2 viikkoa niin voit jäädä äitiysvapaalle? Parin viikon lyhyen sairasloman tähän loppuun saanet helposti, se lienee paras ratkaisu.

Vierailija
18/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lomapäiviä tai ylityötunteja säästössä, niin voisit tehdä lyhyempää päivää tai viikkoa loppuajan?

Ylityötunteja on siten, että voisin kyllä niiden avulla tehdä vaikka tunnin verran lyhempiä päiviä. Mutta kun ei työ minua rasita, jaksan hyvin tehdä jopa tunnin pidempiäkin päiviä kuin se 8 tuntia per päivä joka lukee sopimuksessa. Kulkeminen töihin on nyt se mitä en meinaa jaksaa. Ap.

Vierailija
19/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksi

Olen sitäkin miettinyt, mutta yhteen suuntaan taksi maksaa 35-38 euroa riippuen hieman ruuhkasta ja sama vielä takaisin sitten. Minulla ei ole mikään supersuuri palkka, eli päivän nettopalkka ei kattaisi noita joka päiväisiä takseja. Ap.

Eihän sun tarvi koko matkaa mennä taksilla vaan pisin kävelyosuus/muu osa.

Vierailija
20/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, laskinko oikein: sinullahan on enää alle 2 viikkoa niin voit jäädä äitiysvapaalle? Parin viikon lyhyen sairasloman tähän loppuun saanet helposti, se lienee paras ratkaisu.

Joo siis saisin lain mukaan aloittaa äitiysvapaan muutaman viikon päästä, mutta olin jo aiemmin ilmoittanut työnantajalle, että jään äitiysvapaalle vasta 30 arkipäivää ennen laskettua, ja siitä on jo paperit tehtynä. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi