Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja en jaksa työmatkoja vaikka töissä jaksankin. Mitä tehdä?

Vierailija
02.02.2018 |

Olen toimistotyössä, jota kyllä jaksan nyt raskaanakin tehdä ihan hyvin. Mutta en meinaa jaksaa matkoja kotoa töihin ja takaisin. En omista autoa enkä ajokorttia, joten on pakko kulkea julkisilla, ja kävelyä kertyy yhteen suuntaan 1,5 km ja sitten muutama vaihtobussi joilla siis sen matkan muuten kuljen. Etätyötä en saa tehdä, vaikka sitä ehdotin edes osaksi viikkoa. Mikä neuvoksi? Kyytejä en saa, sen olen jo selvittänyt. Tykkään työstäni enkä haluaisi siitä jäädä sairauslomalle, etenkin kun tunnen jaksavani sen työn ihan hyvin. Mutta raskaus on sen verran pitkällä, että nuo työmatkat ei enää meinaa onnistua (erilaisia kipuja tulee liikaa). Voiko työmatkan takia jäädä saikulle?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut kivuista, mutta ilmeisesti ne eivät ole supistuksia ?? Viiden lapsen äitinä en oikein ymmärrä mitä kipuja sinulla nyt oikein on ?

Jos ne liittyy raskauteen niin älä nyt vaaranna itseäsi ja lastasi ja mene lääkäriin!

Selkäkipuja, lantion alueen kipuja, jotain liitoskipuja ja venymiskipuja ja jalkakipuja (kohtu kai painaa jotain jalan hermoja). Lisäksi on jotain harjoitussupistuksia, jotka tuntuu lievästi kivuliailta, mutta eniten epämiellyttäviltä. Kävely lisää niitä. Mutta kohdunsuu ei ole ruvennut aukeamaan niiden vuoksi, niin ne eivät ole kai vaarallisia, erittäin epämiellyttäviä vain, ja siis hieman kivuliaita. Mutta eniten vaivaa selkäkivut. Jos en olisi raskaana, niin söisin vain kasan buranaa ja menisin sen voimalla matkat. Ap.

Vierailija
42/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene lääkäriin ja kysy sieltä?

Vierailija
44/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut kivuista, mutta ilmeisesti ne eivät ole supistuksia ?? Viiden lapsen äitinä en oikein ymmärrä mitä kipuja sinulla nyt oikein on ?

Jos ne liittyy raskauteen niin älä nyt vaaranna itseäsi ja lastasi ja mene lääkäriin!

Selkäkipuja, lantion alueen kipuja, jotain liitoskipuja ja venymiskipuja ja jalkakipuja (kohtu kai painaa jotain jalan hermoja). Lisäksi on jotain harjoitussupistuksia, jotka tuntuu lievästi kivuliailta, mutta eniten epämiellyttäviltä. Kävely lisää niitä. Mutta kohdunsuu ei ole ruvennut aukeamaan niiden vuoksi, niin ne eivät ole kai vaarallisia, erittäin epämiellyttäviä vain, ja siis hieman kivuliaita. Mutta eniten vaivaa selkäkivut. Jos en olisi raskaana, niin söisin vain kasan buranaa ja menisin sen voimalla matkat. Ap.

Nuo harkkasupistukset saattavat kyllä alkaa avaamaan paikkoja, jos keho joutuu jatkuvasti liian rasitetuksi ja niitä tulee enemmän...

Onko kyseessä ensimmäinen lapsi? Itsellä ainakin silloin oli vielä enemmän ajatukset työpaikan miellyttämisessä. Kun lapsi syntyy, sitä tajuaa paremmin, että kyllä työpaikalla aina asiat saadaan hoidetuksi (pitäähän ne hoitua äitiyslomankin aikana), mutta lapsen ja oma terveys ovat ainutlaatuisia asioita, joihin vaikuttavat asiat pitää ottaa vakavasti ajoissa.

Vierailija
45/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo harkkasupistukset saattavat kyllä alkaa avaamaan paikkoja, jos keho joutuu jatkuvasti liian rasitetuksi ja niitä tulee enemmän...

Onko kyseessä ensimmäinen lapsi? Itsellä ainakin silloin oli vielä enemmän ajatukset työpaikan miellyttämisessä. Kun lapsi syntyy, sitä tajuaa paremmin, että kyllä työpaikalla aina asiat saadaan hoidetuksi (pitäähän ne hoitua äitiyslomankin aikana), mutta lapsen ja oma terveys ovat ainutlaatuisia asioita, joihin vaikuttavat asiat pitää ottaa vakavasti ajoissa.

On ensimmäinen lapsi. Tiedän, että paikkojen avautumisen riski on olemassa, mutta minut on tarkastettu reilu viikko sitten ja silloin ei ollut avautunut. Se lääkäri kysyi, että jaksanko hyvin tehdä töitä ja sanoin että jaksan. 

Olen tosiaan sopinut pomon kanssa, että äippäloma alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Minulle on jo palkattu sijainen siihen ajankohtaan. Minun varassa on useampi projekti ja juttu töissä, vastaan kuitenkin yksin useammasta kokonaisuudesta. Tiedän, että tästä toimistotyöstä ei sentään kenenkään henki ole kiinni, mutta tuntuu vaan ikävältä jättää työkaverit pulaan (minun työ siis palvelee heidän työtä). Se sijainen ei voi aloittaa aikaisemmin kuulemma, koska on vielä nykyisessä työssään kiinni. Ap.

Vierailija
46/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaa mennä työterveyden hakemaan sairaslomaa. Eihän sitä ole pakko erotella että oireita on vain matkoilla. Kerrot vain oireista yleensä. Vauva on tärkein.

Vierailija
47/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedät parhaiten, mitä jaksat. Menet lääkäriin, jos et jaksa.

Vierailija
48/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työnantaja ehdoton etätyökiellosta?Luulisi että parempi työnatajallekin etätyö kuin saikku...

Vierailija
49/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työnantaja ehdoton etätyökiellosta?Luulisi että parempi työnatajallekin etätyö kuin saikku...

On se ehdoton, koska minun on oikeasti aika vaikea tehdä hommia etänä. Työni on palvella talon muuta väkeä, on kaikenlaista hoidettavaa paperijuttua, joka edellyttää pääsyä isoon määrään papereita, joita on siis työhuoneeni arkistoissa jne. Voisin ehkä 10 % työstäni tehdä etänä per päivä, mutta ei ne kuulemma suostu siihen, että olen muka töissä kotona mutta en tee siellä kotona juurikaan töitä. Ap.

Vierailija
50/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsen isä auttaisi kyytimällä? Vallankumouksellinen ajatus, tiedän, mutta isäkin voisi vastuuta ottaa.

Vierailija
51/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomapätkä ja sitten jäät varhennetulle. Älä murehdi nyt liikaa työnantajaa. Vauva on tärkein. Joskus asiat muuttuvat eikä voi pitää sovitusta kiinni.

Vierailija
52/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsen isä auttaisi kyytimällä? Vallankumouksellinen ajatus, tiedän, mutta isäkin voisi vastuuta ottaa.

:D . Ei meillä noin vallankumouksellisia olla, lapsen isä haluaa maata kaikki päivät sohvalla kun minä raskaana oleva raadan hankkimassa perheelle elantoa, ja kyllä minä sen hänelle suon, koska muuten hän lyö minua.

Vakavasti puhuen, hän tietenkin voisi auttaa, jos voisi. Mutta hänkin on pitkät päivät työssä, aivan päinvastaisella suunnalla kuin minä. Ja välillä tekee yön yli työmatkojakin. Meidän molempien pitää olla aikaisin aamulla töissä, ei hän vain ehdi heittää minua aivan päinvastaiseen suuntaan ja takaisin ja ajaa sitten vielä saman verran eri suuntaan omaan työhönsä.

Ap.

Vierailija
53/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauslomapätkä ja sitten jäät varhennetulle. Älä murehdi nyt liikaa työnantajaa. Vauva on tärkein. Joskus asiat muuttuvat eikä voi pitää sovitusta kiinni.

Kun sitä varhennettua olisi pitänyt hakea vähintään 2 kk ennen sen aloitusta. Sama koskee kaikkia perhevapaita. Ap.

Vierailija
54/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies heittää ensimmäiselle bussipysäkille tai vaikka toiselle. Jos sen tekisi jonkun kerran viikossa helpottaisi vähän. Jos kehtaat kertoa mistä reitti kulkee, täältäkin voisi löytyä samaa reittiä kulkeva autoilija.

Vierailija
55/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pyörätuoli

Vierailija
56/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita käymällä työterveydessä. Kipuihin voi auttaa tukivyö, hieronta, osteopatia tai jokin muu. Tai sitten ei. Mutta jokatapauksessa otat mitä pikimmin lääkäriajan työterveyteen ja kerrot siellä mikä on ongelma.

Vierailija
57/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita käymällä työterveydessä. Kipuihin voi auttaa tukivyö, hieronta, osteopatia tai jokin muu. Tai sitten ei. Mutta jokatapauksessa otat mitä pikimmin lääkäriajan työterveyteen ja kerrot siellä mikä on ongelma.

Meillä ei työterveys suostu hoitamaan mitään raskauteen millään tavalla liittyvää vaan käskevät että suoraan neuvolalääkärille. Ap.

Vierailija
58/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on varsin yksinkertainen ratkaisu. Menet työterveyteen kertomaan ongelmasi. Muuta et nyt voi tehdä.

Vierailija
59/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kavereita tai sukulaisia, jotka asuu parempien kulkuthteyksien varrella ja pystyisivät majoittamaan sinut hetkeksi?

Voiko mies heittää sinut ekalle bussipysäkille?

Jos sinulla ei ole iltaisin kiire, voitko odotella silloin miestä hakemaan ja mennä aamulla osan matkasta taksilla?

Voitko yhdistää ylityötuntejasi ja pitää päivän vapaana?

Onko miehellä ylityötunteja tms, joilla voisi lyhentää omaa päiväänsä ja helpottaa sinun liikkumistasi?

Nämä siis helpoimpien saikku- ja etätyöratkaisujen lisäksi.

Vierailija
60/65 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla samaa sarjaa sen raskaana olevan kanssa, joka ei jaksanut pukea lastaan 4 tunniksi päiväkodille, vaan lapsen olisi pitänyt saada olla 8 tunnin päiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi