Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsit tänään työpaikalle? Vai pääsitkö ollenkaan?

Vierailija
02.02.2018 |

Miten lakko vaikutti työaamuusi?

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä oleva isäni heitti minut töihin. Iltavuoron päättyessä bussien pitäisi jo kulkea, että pääsen julkisilla kotiin.

Vierailija
102/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies heitti minut ja kaksi samalla suunnalla asuvaa työkaveriani töihin klo 7 kun mun työaika alkoi. Tulee hakemaan meidät klo 16 kun kyydissä kulkevien työkavereiden työaika loppuu. Mä suunnittelin kirjoittavani pari lapsikuvausta puhtaaksi tässä odotellessa, mutta ehdin tehdä sen jo päivällä, joten nyt vaan istun kahvihuoneessa palstailemassa. 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla autolla ajoin.

Vierailija
104/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut. Kävelin kuten muinakin aamuina.

Vierailija
105/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkun muinakin päivinä. Autolla.

Vierailija
106/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe kotona. Mies lakossa, minä sairaslomalla ja lapsi pois koulusta kun en viitsi pistää kävelemään 15km/suunta.

Miksei mies voi viedä lasta kouluun? Jos siis on kotona terveenä.

Vierailija
107/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi 550 kulki 10-20min välein, siitä junaan ja keskustaan. Eli hyvin pääsin.

Vierailija
108/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla. Ei tässä maassa voi elää ilman sitä, jos on aikuinen, itsenäinen ihminen. Autottomuus on keskustan rikkaiden kakaroiden fantasiaa, jolla ei minkäänlaista todellisuuspohjaa.

Minun alallani autoilu nähdään idioottien hommana. Autoilija joutuu käyttämään aikaa työpaikalle siirtymiseen. Jokainen meistä aloittaa työt ja työajan julkisissa kulkiessamme. Eli työaika 9-16 sisältää dösässä/sporassa/metrossa tehdyn työajan.

Mutta entäs jos on sellainen työ, jota voi tehdä vain silloin, kun on fyysisesti itse siellä työpaikalla? 😂🤔

Vierailija
109/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla. Ei tässä maassa voi elää ilman sitä, jos on aikuinen, itsenäinen ihminen. Autottomuus on keskustan rikkaiden kakaroiden fantasiaa, jolla ei minkäänlaista todellisuuspohjaa.

Minun alallani autoilu nähdään idioottien hommana. Autoilija joutuu käyttämään aikaa työpaikalle siirtymiseen. Jokainen meistä aloittaa työt ja työajan julkisissa kulkiessamme. Eli työaika 9-16 sisältää dösässä/sporassa/metrossa tehdyn työajan.

Anteeksi: Dösä,spora,metro? Siis Helsinkiläinen, eli mielipiteelläsi ei ole mitään väliä. Suurin osa meistä asuu sporasi ulkopuolella. Tämä on juuri sitä keskustan kakaroiden juttua.

Nojaa loppupeleissä muutamaa isompaa kaupunkia lukuunottamatta ainoastaan helsingin mielipiteellä on väliä, tai no pk-seudun jossa asuu viidesosa suomen asukkaista.

Voit toki leikkiä ja uskotella mitä ikinä haluat

Tämä on se kuuluisa vinouma. Koulut ja työpaikat ohjaavat tukien varassa ihmiset pääkaupunkiseudulle, vaikka harva oikeasti haluaa asua siellä. Useimmat muut kaupungit ja niiden ympäristöt ovat huomattavasti elintasoltaan parempia.

Tietysti, jos pitää kusen hajusta ja kerjäläisistä, Helsinki on ihq pöhinäplötsi.

Kukaan ei halua sinua tänne, pysy siellä landella meuhkaamassa.

Vierailija
110/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin omalla autolla niin kuin muinakin päivinä. Bussilla kulkevat vain hörhöt.

Vierailija
111/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Sanomat manasi liikennekaaosta ja maailmanloppua Helsinkiin. Lässähti demonisointi pahasti, kun liikenne sujui ja oli rauhallista. Ihan nauratti aamulla, kun luin otsikoita. Suomessahan on tasapuolisesti  raportoiva ja sananvapautta kunnioittava media, niinkö?!

Vierailija
112/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin niinkuin aina, kiva ja raikas pakkanen.

Vierailija
113/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilta-Sanomat manasi liikennekaaosta ja maailmanloppua Helsinkiin. Lässähti demonisointi pahasti, kun liikenne sujui ja oli rauhallista. Ihan nauratti aamulla, kun luin otsikoita. Suomessahan on tasapuolisesti  raportoiva ja sananvapautta kunnioittava media, niinkö?!

onko mitään puolueetonta?

Vierailija
114/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla... 2 h olin myöhässä, koska tyhmänä en tiennyt, että eräs taksiyhtiö ottaa kaksinkertaisesti sen verran ennakkotilauksia kuin pystyvät oikeasti toteuttamaan. Ennakkotilaustaksi ei tullut. Soitin yhtiöön. Sanoivat laittavansa uuden. Ei tullut sekään. Soitin vielä kerran, jolloin sanoivat etteivät koskaan aikoineetkaan lähettää minulle taksia ("Ei ole resursseja ilmoittaa, ettei taksisi tulekaan"). Naapurin kyydillä pääsin vähän paremmalle paikalle, josta sain toisen yhtiön taksin alle 10 minuutissa. Esimies lupasi jo viikon alussa maksaa menokyydin, mutta paluun saisin järjestää itse. Hankin saman yhtiön taksin kuin aamulla ja sekin tuli n. 10 minuutissa. Kallis reissu mutta mieluummin olen nopeasti kotona kuin seikkailen eri bussipysäkeillä ja yritän jotenkin epävarmasti päästä kotiin. Terveisiä tutuille!

Vierailija
115/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuumeessa ja kotona. Lakko vaikutti siten, että työnantaja vaati sairauslomatodistuksen ensimmäisestä päivästä, ettei kukaan hanki itselleen palkallista lakkopäivää "sairastumalla". 

Kävelin terveysasemalle 1,5 km ja saman verran takaisin kotiin,  koska bussi ei kulkenut. Muuten olisin kuumeessa mennyt bussilla. 

Tarkistin kyllä etukäteen, miten olisin päässyt töihin. Normaali työmatkani on 50-60 minuuttia yhdellä bussilla ja yhdellä junalla. Tänään menomatka olisi ollut 2 tuntia 20 minuuttia kolmella bussilla, yhdellä junalla ja yhteensä 4,1 km:n kävelymatkalla. Takaisin kotiin olisi päässyt 90 minuutissa yhdellä junalla ja bussilla normaalia paljon isomman mutkan kautta. 

Vierailija
116/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajoin.

Vierailija
117/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi: Dösä,spora,metro? Siis Helsinkiläinen, eli mielipiteelläsi ei ole mitään väliä. Suurin osa meistä asuu sporasi ulkopuolella. Tämä on juuri sitä keskustan kakaroiden juttua.

Ketä kiinnostaa sinun sikatilasi, autosi ja maaseutuelämäsi? Landepaukku vois vähän vetää henkeä.

Vierailija
118/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin töihin kuten kaikkina muinakin päivinä.

Vierailija
119/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lakossa. En vastannut tänään työpuheluihin enkä sähköpostiin.

Vierailija
120/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla. Ei vaikuttanut aamuuni mitenkään, lapsen hoitopaikan takia on vaan kätevintä kulkea autolla vaikka bussejakin kulkisi.. ei ollut edes ruuhkaa vaikka menin töihin kahdeksaksi ihan keskustaan. Mies pyöräili noin 7km työmatkan edestakaisin, niinkuin lähes kaikkina muinakin aamuina, pyörällä tuon matkan kulkee paljon nopeammin kuin aamun ruuhkabussilla. Mukava oli ajella kun ei tarvinnut väistellä busseja ja töissäkin rauhallista kun lähiöasukkaat ei päässyt keskustaan asioille :D