Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsit tänään työpaikalle? Vai pääsitkö ollenkaan?

Vierailija
02.02.2018 |

Miten lakko vaikutti työaamuusi?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat kuljen pyörällä, joten hyvin pääsi. Auraajat olivat tehneet hyvää työtä :)

Vierailija
42/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän ei tartte lähteä mihinkään, käänsin vain kylkeä sängyssä. Ahh! 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen töihin autolla yksin, mutta tänään mies tuli mukaan. Hän ei olisi päässyt työpaikalleen mitenkään, joten mies heitti minut autolla töihin, menee itse töihin ja hakee minut iltapäivällä.

Ruuhkaa ei ollut ollenkaan. 

Vierailija
44/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kävelin 4km. Sitten matkustin junalla. Kävelin puolijuoksua 3km että ehdin ajoissa perille. Lähdin kotoa 4.15, kellokortin leimasin 5.59. Täpärälle meni mutta ehdin.

Hyi, miten aikainen aamu! 😵

Vierailija
45/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä liikenne sujunut paremmin kuin normaalisti.

Vierailija
46/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti autolla. Oli normaalia vähemmän liikennettä, oiski aina noin rauhallista.

Vierailija
47/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa helpommin kuin yleensä... eilen kesti työmatka autolla melkein tunnin, tänään meni samaan matkaan 15min. Keli oli parempi ja tiet oli ihan tyhjänä, en tiedä missä kaikki oli, mutta voi kun tämä jatkuisi pitkääään! 

Olivat etätöissä kuten minäkin tätä kirjoittaessani.

Vierailija
48/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti autolla. Oli normaalia vähemmän liikennettä, oiski aina noin rauhallista.

Tää lakko on niin fail.

Vierailija
49/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa helpommin kuin yleensä... eilen kesti työmatka autolla melkein tunnin, tänään meni samaan matkaan 15min. Keli oli parempi ja tiet oli ihan tyhjänä, en tiedä missä kaikki oli, mutta voi kun tämä jatkuisi pitkääään! 

Olivat etätöissä kuten minäkin tätä kirjoittaessani.

Just tuo liikenteen takia mä pidän etäpäivää yleensä tiistaisin. Perjantaisin töihin ajelu on yhtä auvoa aina, tänään oikein poikkeuksellisen kivaa. 

Vierailija
50/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla. Ei tässä maassa voi elää ilman sitä, jos on aikuinen, itsenäinen ihminen. Autottomuus on keskustan rikkaiden kakaroiden fantasiaa, jolla ei minkäänlaista todellisuuspohjaa.

Minun alallani autoilu nähdään idioottien hommana. Autoilija joutuu käyttämään aikaa työpaikalle siirtymiseen. Jokainen meistä aloittaa työt ja työajan julkisissa kulkiessamme. Eli työaika 9-16 sisältää dösässä/sporassa/metrossa tehdyn työajan.

Ehkä mä sairaanhoitajanakin voisin aloittaa jo sporassa. Katsoisin vaikka kaikkien korvat ja kuuntelisin rytmin?

Kansanterveydellisesti voisi olla jopa loistava idea, jos työmatkalla mitattaisiin verenpaine ja pulssi. 

Vierailija
51/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lakkoilessa tämä menee. Olisin lähtenyt töihin aamulla kun raha olisi ihan jees juttu, mutta saatiin ohjeet että lentää ulos liitosta jos menee työpaikalle tänään.

Vierailija
52/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajoin jokaisen 58km, niinkuin kaikkina muinakin päivinä. Ei vaikuta lakot tänne maalle asti, missä ei ole julkisia muutenkaan.

Vierailija
53/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla. Ei tässä maassa voi elää ilman sitä, jos on aikuinen, itsenäinen ihminen. Autottomuus on keskustan rikkaiden kakaroiden fantasiaa, jolla ei minkäänlaista todellisuuspohjaa.

Minulla ei ole autoa, ei edes auton ajamiseen oikeuttavaa ajokorttia ja olen jo 36-vuotias. Traktorikortti minulla on, sillä tarvitsin sitä edellisessä työssäni. Ja en ole rikas, vaan alhainen työläinen (11,74 euroa/tunti, tilillä hieman yli 2000 euroa) ja en asu kaupungin keskustassa. Kuljen paljon polkupyörällä, töihin tosin pääsen yleensä työkaverin kyydillä, mutta ei ole ongelma ajaa noin 8 km suuntaansa polkupyörälläkään. Jos haluan matkustaa kauemmaksi, niin menen bussilla tai junalla ja jos noilla ei pääse sinne, niin en mene. Pysyypähän jonkinlaisessa kunnossa kun liikkuu omin voimin, eikä vain kyhjötä autossaan pieniäkin matkoja. Suuri osa ihmisistä on nykyään erittäin laiskoja, ja sen kyllä näkee ihmisten ulkomuodosta.

Vierailija
54/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe kotona. Mies lakossa, minä sairaslomalla ja lapsi pois koulusta kun en viitsi pistää kävelemään 15km/suunta.

Vierailija
55/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun alallani autoilu nähdään idioottien hommana. Autoilija joutuu käyttämään aikaa työpaikalle siirtymiseen. Jokainen meistä aloittaa työt ja työajan julkisissa kulkiessamme. Eli työaika 9-16 sisältää dösässä/sporassa/metrossa tehdyn työajan.

Ehkä mä sairaanhoitajanakin voisin aloittaa jo sporassa. Katsoisin vaikka kaikkien korvat ja kuuntelisin rytmin?

Kansanterveydellisesti voisi olla jopa loistava idea, jos työmatkalla mitattaisiin verenpaine ja pulssi. 

Tähän sopii klassikko aiemmasta mielenosoituksesta:

”Tunkekaa ne innovaatiot perseeseenne!”

Vierailija
56/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kävelin 4km. Sitten matkustin junalla. Kävelin puolijuoksua 3km että ehdin ajoissa perille. Lähdin kotoa 4.15, kellokortin leimasin 5.59. Täpärälle meni mutta ehdin.

Hyi, miten aikainen aamu! 😵

Mieti et nää ihmiset tekee tätä joka aamu, vuodesta toiseen... Ei siis ollu veettuilua, vaan oikeesti respect!

Vierailija
57/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ehkä voi, mutta esimerkiksi minä voin elää ilman autoa hyvin, sillä asun kaupungin keskustassa. En tarvitse autoa mihinkään, siitä olisi minulle vain kuluja ja autopaikan saanti on jatkuva ongelma.

Vierailija
58/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lakkoilessa tämä menee. Olisin lähtenyt töihin aamulla kun raha olisi ihan jees juttu, mutta saatiin ohjeet että lentää ulos liitosta jos menee työpaikalle tänään.

Mua ei kyllä olisi haitannut yhtään lento liitosta ulos. Jos meidän liitto olisi osallistunut tuohon mielenilmaukseen niin olisin eronnut liitosta ihan itse.

Vierailija
59/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomussalmelta Puolangalle autolla ajelin, en viitsinyt koiravaljakolla lähteä ja hiihtämällä oisin huomenna perillä. Spora ja metro oli lakossa.

Vierailija
60/128 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina perjantai etäpäivä.

Ihmettelen tuota bussilakkoa? Kun olen noussut tästä työpöytäni äärestä 3-4 kertaa tässä aamun aikana ja katson ulos viidennen kerroksen ikkunasta, on aina tuossa pysäkillä Nysse tulossa tai toisella puolella tietä menossa. Välillä niitä oli pysäkillä kaksikin peräkkäin menossa kohti keskustaa.