Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi suunnitella pihasauna. Antakaa vinkkejä!

Vierailija
01.02.2018 |

Mitä juttuja tulisi ottaa huomioon? 5m x 3m kooltaan. Hirsinen. Ajattelin että saunan puoli olisi 3x3m ja pukuhuone 3x2.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteen vilvotteluterassi

Vierailija
2/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna kannattaa olla pieni. Lämpenee nopeesti.  Piippuun vesisäiliö-vesi kuumeenee.

Oli yhdessä kiukaassa edessä vesisäiliö-vesi ei kuumentunut.

3x3 m.sauna liian iso.  Yleensä siellä istuu 2 lauteilla-max 4. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauna kannattaa olla pieni. Lämpenee nopeesti.  Piippuun vesisäiliö-vesi kuumeenee.

Oli yhdessä kiukaassa edessä vesisäiliö-vesi ei kuumentunut.

3x3 m.sauna liian iso.  Yleensä siellä istuu 2 lauteilla-max 4. 

Suunnitelmissa on laittaa vesipata erikseen. Minusta olisi hyvä olla tilaa että mahtuu peseytymään, paikka vesisaaville ja ämpäreille yms. Tykötään myös makoilla lauteilla Vanha poispurettava sauna on 3x3 kokoinen eikä vaikuttanut yhtään liian isolta. Ap

Vierailija
4/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa pitää voida vaihtaa vaatteet, ei mitään munasillaan lumihangessa kahlaamista jotta pääsee pirttiin.

Vierailija
5/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät olevan maallikko., joten ainoa varma menetelmä on: Osta valmis tuote. Älä rakenna itse.

Vierailija
6/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kerran grillikotaan tehdyn saunan. Keskellä kiuas ja ympärillä puiset lepotuolit korotetulla "lattialla"

Vierailija
7/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunassa pitää voida vaihtaa vaatteet, ei mitään munasillaan lumihangessa kahlaamista jotta pääsee pirttiin.

No siihen on se pukuhuone ajateltu laittaa. Ap

Vierailija
8/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kerran grillikotaan tehdyn saunan. Keskellä kiuas ja ympärillä puiset lepotuolit korotetulla "lattialla"

Varmaan ihan hieno. Olen kuitenkin enemmän perinteisen saunamallin ystävä. Ap

Vierailija
9/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan suunnitteleminen ei ole rakettitiedettä, mutta jos et ole rakentamisen ja suunnittelun ammattilainen niin jättäisin suunittelun väliin ja katso jostain valmis pohja ja siitä muokkaat haluamasi vaikka eipä niitä paljoa muokata voi, koska on lauteet, suojaetäisyydet kiukaaseen, suihku(?) ja kaksi ovea ja ikkunoita sinne mihin niitä saa.

Vierailija
10/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi 3x3 sauna liian iso ole, riittävä kylläkin. Pikkusaunat on tukalia, isommassa paremmat löylyt, tietysti pitää olla riittävä kiuas.

Parhaan saat kun ostat hyvän oikeista hirsistä veistetyn kehikon ja virittelet siitä itse valmiiksi. Valmissaunat on yleensä lähinnä lautahökötyksiä. Vaikka kyllä kai nekin muutaman vuoden kesähelteellä menettelee.

Vierailija
11/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laitettiin pari vuotta sitten ja silloin meitä neuvottiin laittamaan erillinen pesupaikka, joka ei ole kiukaan tai lauteiden lähellä. Paras neuvo ikinä, toinen voi roiskia menemään kiukaalle, minkä jaksaa ja toinen on pesulla pesutilassa. Eli ei pelkkää löylyhuonetta, jossa joku nurkka muodostuu pesupaikaksi. 

Vierailija
12/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos saisin pihasaunan, tekisin ison saunatuvan pukuhuoneeksi. Sen pitäisi olla niin tilava että siellä voisi pelailla, viettää aikaa, syödäkin jotain ja mahtuisi majoittamaan yövieraita. Laittaisin erillisen pesutilan jossa olisi WC.

Kesällä pitäisin itse saunatupaa omana työhuoneena ja rentoutumispaikkana.

Vielä pitää pehmitellä puolisoa että suostuu. Kuulemma sillä rahalla voin käydä kerran kuussa kylpylässä ja majoittaa vähäiset yövieraamme hotelliin seuraavat 10 vuotta...

Vierailija
13/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää tarvitsetko rakennusluvan.

Vierailija
14/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi 3x3 sauna liian iso ole, riittävä kylläkin. Pikkusaunat on tukalia, isommassa paremmat löylyt, tietysti pitää olla riittävä kiuas.

Parhaan saat kun ostat hyvän oikeista hirsistä veistetyn kehikon ja virittelet siitä itse valmiiksi. Valmissaunat on yleensä lähinnä lautahökötyksiä. Vaikka kyllä kai nekin muutaman vuoden kesähelteellä menettelee.

Hirsinen sauna on tulossa. Ap

Vierailija
15/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vedenalainen kiuas joka muodostaa lämmintä vesihöyryä ilmaan tasaiseen tahtiin?

Vierailija
16/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jos saisin pihasaunan, tekisin ison saunatuvan pukuhuoneeksi. Sen pitäisi olla niin tilava että siellä voisi pelailla, viettää aikaa, syödäkin jotain ja mahtuisi majoittamaan yövieraita. Laittaisin erillisen pesutilan jossa olisi WC.

Kesällä pitäisin itse saunatupaa omana työhuoneena ja rentoutumispaikkana.

Vielä pitää pehmitellä puolisoa että suostuu. Kuulemma sillä rahalla voin käydä kerran kuussa kylpylässä ja majoittaa vähäiset yövieraamme hotelliin seuraavat 10 vuotta...

Tästä on tarkoitus tulla kantovedellinen, sähköäkin vielä harkitaan. Tulee vanhan hirsisaunan tilalle joka on pakko purkaa. Saman kokoinen tehdään kuin vanha. Ap

Vierailija
17/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi vedenalainen kiuas joka muodostaa lämmintä vesihöyryä ilmaan tasaiseen tahtiin?

Eli periaatteessa kyseessä olisi palju? Ap

Vierailija
18/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäverran sitä olisi tarkoitus käyttää? Jos on kantovesi, eikä sähköjä, jää kyllä käyttö muutamaan kertaan vuodessa.

Vierailija
19/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanalainen sauna.

Vierailija
20/33 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäverran sitä olisi tarkoitus käyttää? Jos on kantovesi, eikä sähköjä, jää kyllä käyttö muutamaan kertaan vuodessa.

Kakkoskodin saunaksi. Tykätään kyllä saunoa. Kesällä melkein joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi