Vaimo ei hyväksy osakesijoittamista
Raha pitää hänen miekestä pitää tilillä nollakorolla eikä ymmärrä miten paljon enemmän saa osingoista ja voitolla myynnistä. Nalkuttaa riskeistä vaikka olen selostanut että pienistä rahoista on loppupeleissä kyse kun ottaa huomioon kokonaissäästömme ja vaikka olen kertonut sijoittavani laatuyhtiöihin. Perintöasunto-osakekin pitää myydä mahdollisimman halvalla vaikka vuokralla tuottaisi paremmin. Onko kaikki naiset näin ulkona sijoittamisesta?
Kommentit (14)
Laittakaa johonkin rahastoon, esim. Nordnetin ilmaiset rahastot. Helppo tapa ja käytännössä riskitön.
Mieheni ottaa osan palkasta osakkeina. Ei ole tullut mieleenkään puuttua asiaan. Tosin raamit on kunnossa eli meillä on aika vähän lainaa jäljellä ja molemmilla omat rahat. Kerro vielä, että emäntäsi on kotiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Ei, kun nyt pitää jättää lehmä.
Eivät kaikki naiset ole. Oma vaimoni huomattavasti minua parempi sijoittaja. Olen pahoillani mutta taisit ns. naida hukkaviivan etkä rantaviivaa.
Ap. Mitä ihmettä? En näe ongelmaa, sinä sijoitat omat rahasi niinkuin parhaaksi näet ja hän samoin omansa. Itselle ei tulisi mieleenkään puuttua mieheni sijoituksiin. Itse en myöskään kysele häneltä mielipidettä. Se sijaan yhteisiistä menoista juttelemme paljonkin, esim ruokaostoksista ja kodin sisustamisesta.
Eivät ole.
Monet naiset ovat hyviä sijoittajia.
Ennen kuin ryhdyin sijoittajaksi, mulla oli kaksi huolenaihetta:
- sijoitan firmaan, ja se menee konkkaan. Turha pelko! Konkurssit ovat harvinaisia, eivätkä ne tapahdu hetkessä.
- ostan osakkeita, enkä saa rahojani takaisin, koska kukaan ei halua ostaa osakkeitani. Turha pelko sekin: aina joku ostaa.
Mitä sun vaimo pelkää, vai inhoaako se periaatteesta osakekauppaa?
Mä ainakin närkästyisin pahasti, jos mun tekemisiin puututtaisiin tuolla tavoin.
Vieläkään Ap ei ole kertonut kumman rahoista on kysymys?
Apn vaimo on oikeassa, nyt ei ole hyvä hetki ostaa osakkeita
Vierailija kirjoitti:
Apn vaimo on oikeassa, nyt ei ole hyvä hetki ostaa osakkeita
Riippuu osakkeesta. Useimmat tapissa ja sitten on laatuyhtiötä kohtuuhinnoissa.
Kurssit tulevat tippumaan lähiaikoina. Nousukauden huipulla ollaan jo. Tästä on suunta vain alaspäin.
Kun vauvapalstalla puhutaan sijoittamisesta, on korkea aika myydä kaikki osakkeet pois.
Kumpi peri?