Vaikeimmat kaupat tein FB:n myyntiryhmän ylläpitäjän kanssa
Eikös näiden superihmisten a.k.a ylläpitäjien pitäisi nimenomaan kannustaa mutkattomaan ja sujuvaan kaupankäyntiin?
Erehdyin laittamaan ilmoituksen sohvasta paikalliseen myyntiryhmään. Perus yksinkertainen siisti sohva, vaihtuu kahteen kahvipakettiin. Ei mennyt kovin kauaa kun tuli ensimmäinen av! vääristääkö kuva väriä?
Keskustelu jatkui yksityisviesteillä. Voi v****u sitä kyselyn määrää. Saako kuvaa siitä ja tästä kulmasta ja voitko mitata korkeuden ja sohvatyynyjen koko jne... Lopulta alkoi tinkaamaan että lähtiskö yhdellä kahvipaketilla? Noin 50 viestiä lähetettiin eikä mitään edistymistä. "Joo täytyy katsoa miten saisin noudon onnistumaan kun pitää lainata pakua/kärryä jne..."
Teki mieli sanoa että jos on noin vaikeaa niin jonossa on muitakin, menköön seuraavalle. En kuitenkan viitsinyt sanoa mitään koska nämä ylläpitäjät tuntuvat olevan niin vittumaisia tapauksia että olisi todennäköisesti potkinut minut pois ryhmästä koska "asiaton käytös!"
Hei haloo, jos kyseessä on rahallisesti n. 4-8e tuote riippuen siitä mitkä kahvipaketit ostaja toisi korvauksena, niin käsittämätöntä että siinä kohtaa täytyy saada kaikki mitat, tiedot sohvatyynyjen puuvilla prosenteista ja kuvia luonnonvalossa ja lampunvalossa jne..
Ymmärtäisin kyselyn ja lisäkuvien tarpeen jos kyseessä olisi oikeasti hinnakas sohva ja sitä oltaisiin tulossa hakemaan jostain kauempaa.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
No joo mut pitäähän sen sohvan mahtua sille suunniteltuun tilaan.
Eiköhän ap ollu ilmottanu nää perus mitat jo siinä ilmotuksessa. Ei siinä paljoo sohvatyynyjen koot merkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sohvan mitat oli kerrottuna. Tuollainen "sohvatyynyjen koko", "kuinka paljon puuvillaa kankaassa?" on vaan vittumaista pilkunnussiintaa kun kyseessä on kuitenkin naurettavan halpa tuote.
AP
http://www.feissarimokat.com/2015/01/miehet-vs-naiset-kirpputorilla/
Ei voi mitään, tulee myyntiryhmistä aina tämä mieleen.
Noi ylläpitäjät on monesti niin kusipäitä ettei mitään rajaa. Kuvittelevat olevansa presidenttiäkin tärkeämpiä eikä niille voi sanoa mitään vastaan ilman että vetävät herneet nenään.
Ei noissa ryhmissä kannata myydä/vaihtaa/antaa mitään. Kahden euron tuotteistakin voi tulla pitkiä tappeluita "mä sanoin eka av!" sitten huoritellaan ja uhkaillaan pahimmassa tapauksessa. Niitäkin on nähty.
Mikä on "alustava varaus?". Se tuote joko ostetaan tai ei osteta. Ei mitään alustavia varauksia.
Jos varaa niin varauksen pitää olla sitova ja sovittu käsiraha maksetaan. Jos tuotetta ei lunasteta niin käsirahaa ei palauteta.
Mä en tiedä nyt missä päin Suomea Ap oikein asustaa. Mutta monissa kaupungissa on pelastusarmeija/Fida/Punaisen ristin kontti/kierrätyskeskus tai vastaava, joka hakee hyväkuntoiset huonekalut pois. En olisi itse ruvennut kahden kahvipaketin takia säätämään tuollaista, koska sen nyt tietää etukäteen että säätämiseksi menee. Ken leikkiin ryhtyy, niin leikin kestäköön...
mä ihmettelen niitä jotka tarvii maksuaikaa halpaankin tuotteeseen... eikö äiti/veli/pappa/kumppani/naapuri/kaveri lainaisi sen verran jos tuote on ihan pakko saada?
myin joskus lasten playstation -pelin hintaan 10e ja ostaja pyysi että voiko hakea parin viikon kuluttua kun saa rahaa. no kaupat tehtiin sitten parin viikon kuluttua ja oli muuten tosi mukava ostaja, mutta harmittaa silti kun ihan varmasti joku muu olisi hakenut ja maksanut pelin melkein heti.
Kaikilla Facebook-kirppareilla pitäisi olla sääntö että varaukset ovat sitovia. Voi että sitä paskamyrskyä mikä siitä seuraisi, mutta se olis vaan reilua kaupankäyntiä.
Kuinka paljon puuvillaa kankaassa 😂😂 oisin vastannut 234% plus poimijan selkänahat.
tuttu sai syytteet kunnianloukkauksesta kun meni huorittelemaan ja veti muitakin henkilökohtaisuuksia siinä esiin. kaikki lähti jostain halvasta tuotteesta että kumpi on oikeassa kun toinen laittoi av ja toinen että ostan, kumpi saa tuotteen kun av on joku taikasana ja "ostan" kommentilla ei ole mitään oikeutta saada tuotetta. Sitten alkoi h-sanat, varkaussyytteet ja kaikki mahdolliset loukkauset lentämään. oli varmaan hauskaa maksaa sakkoja kunnianloukkauksesta mutta mitä tästä opimme?
Itse sain huuto.netissä negapalautteen kun en lähettänyt tuotetta. Totuus oli se että ostaja ei ollut edes maksanut. Jo tuotteen kuvauksessa sekä vielä vakioviestissä luki että maksu tilille ja tuote postiin. Valitti miten tuli huijatuksi. Oon ihan varmasti huijari jos tuota ennen oli melkein 400 positiivista palautetta.
Ei nettikirppikset ole mitään luottolaitoksia että osta nyt ja maksa joskus ensi vuonna.