Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osallistuuko liittosi mielenilmaukseen huomenna?

Vierailija
01.02.2018 |

Mikä liitto?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minkään liiton jäsen. En ole osallistumassa lakkoon. Lakossa saa halutessaan olla vaikka et liittoon kuuluisikaan.

Vierailija
2/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osallistu. Lakko, tautitilanne, lumikaaos ja auton kunto tulevat yhdessä tekemään huomisesta työpäivästä erittäin hankalan. Hyvä jos pääsen edes töihin ja sieltä takaisin. En itsekään tunne itseäni 100% terveeksi. Kaiken lisäksi lumet aurataan varmaan autohallini ovea vastapäätä niin ettei välistä mahdu kääntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut liitosta (nyk. Teollisuusliitto) enkä aio osallistua lakkoon, vaikka luottamusmies painostaakin.

Vierailija
4/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole minkään liiton jäsen. En ole osallistumassa lakkoon. Lakossa saa halutessaan olla vaikka et liittoon kuuluisikaan.

Kiitos tästä, mistä löydän tähän lakipykälän?

Vierailija
5/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on listan mukaan vapaapäivä. Kulutan sen ihan vaan sohvalla makoillen. Yrittivät saada mut huomiseksi töihin, mutta koska työnantajapuoli on nihkeä joustaja niin olen sitten minäkin.

Vierailija
6/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

AKT

Vierailija
7/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä, mistä löydän tähän lakipykälän?

Ei ole laissa.

"Oikeus työtaisteluun on kaikkein perustavaa laatuisin työntekijän oikeus. Siitä on vahvat Suomea sitovat kirjaukset muun muassa YK:n ihmisoikeussopimuksessa, ILO:n työoikeuden sopimuksissa, EU:n perussopimuksessa ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen oikeuskäytännössä. Näistä sitoumuksista johtuen oikeus lakkoon on työntekijän perusoikeus. Sopimusta allekirjoittaessaan Suomi on nähnyt, että lainsäädännön tulee voimakkaimmassa muodossaan suojella tavallista työntekijää vahvempaa vastaan."

Eli työntekijällä on oikeus, ei velvollisuutta osallistua lakkoon/mielenilmaisuun. Lakon ilmoittaa yleensä ammattiliitto, mutta mikään ei estä työntekijöitä ryhmänä ilmoittaa lakosta. Laillisesta lakosta ei seuraa työntekijöille muuta kuin palkan menetys lakon ajalta. Liittoon kuulumisella tai kuulumattomuudella ei ole merkitystä siihen että osallistuuko lakkoon vai eikö, Jokainen henkilö päättää sen itse, vaikka liitot koittavat painostaa jäseniään ja ei jäseniä lakkoon vasten tahtoa. Minusta lakko-oikeus on hyväksyttävää, mutta liittojen harjoittama painostus lakkoihin ei ole hyväksyttävää.

Vierailija
8/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut liitosta (nyk. Teollisuusliitto) enkä aio osallistua lakkoon, vaikka luottamusmies painostaakin.

Minulla sama tilanne. Töihin menen huomenna.

En aio tukea demariliittojen show.ta, joka kohdistuu maksaviin jäseniin ja työnantajiin.

Vierailija
9/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa, tuskin osallistuu. Enkä todellakaan itsekään.

Mma

Vierailija
10/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu. En kuulu liittoon, ja en osallistuisi vaikka kuuluisinkin. Menen normaalisti töihin ja vietän mukavan illan perheen kesken. En ole lakkoillut koskaan, enkä lakkoile koska arvostan työtäni ja työnantajaani.

Vierailija
12/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä luottamusmies yritti myös painostaa. Ei näköjään kertasanominen riittänyt.