Miksi liukastun ja kaadun koko ajan?
Meinaan koko ajan talvella liukastua ja kaatua. Jalat lähtee alta pienelläkin liukkaudella ja kun vähän lipeää, niin en pysty estämään pyllähdystä. Kesäisin en kaadu enkä sisällä vaan kyse on jotenkin siitä että liukastun ihan todella helposti ja jos tasapaino vähän menee niin kumoon menee ja vauhdilla kokonaan. Miksi? Ei muut kadulla koko ajan kaatuile. Minulla on hyvät kumipohjaiset pitävät kengät ja muutamat nastakengät, ja niilläkin liukastelen. Olen hyväkuntoinen ja liikun paljon eli en todellakaan mikään ylipainoinen sohvaperuna. Apua?
Kommentit (23)
Tasapainosta varmaan kiinni, itselläni on aika onneton ja yritän harjoitella, koska olen vähän tuollainen kaatuilija.
Ja niinkuin täällä jo mainittiin, korsetti kannattaa olla kunnossa, mikä meinaa nimenomaan syvät lihakset. Pilates on hyvä 👍
Onko pidemmillä ihmisillä huonompi kehonhallinta?
Jokainen varmaan liukastelee liukkailla keleillä, mutta useimmiten pitäisi onnistua palauttamaan tasapaino. Olen joskus harrastanut kamppailulajeja, joskus seison bussissa pitämättä kiinni ja laitan yleensä sukat ja kengät jalkaan ilman tukea. Tällaisilla jutuilla voi reenata tasapainoa. Ehkä kaikkein eniten kuitenkin auttaa että tunnistaa vaaranpaikat.