Olen raskaana, mutta en samaistu muihin hysteerisiin odottajiin
En ymmärrä sitä jatkuvaa raskauden varmistamista uusilla testeillä ja km:n pelkoa ja oireiden kyttäämistä.
Mistä löytäisi joukon rennoin rantein raskaana olevia?
Kommentit (24)
Missä se aloittaja noiden hysteeristen odottajien kanssa on tekemisissä? En mä jutellut raskausaikana raskaudestani kuin jonkun satunnaisen tyypin kanssa, johon törmäsin jossain tyyliin neuvolan odotushuoneessa.
Minäkin tempaisin kerran pienet kännit raskausaikoina siinä puolen välin tienoilla. Ei siinä paljon alkoholia tarvittu, kun kihahti päähän. Graavilohta, sinihomejuustoa ja varsinkin maksamakkaraa meni reilusti, siihen tuli ihan himo. Ihan terveinä lapset syntyivät.
Mä en taas alkuunkaan ymmärrä näitä hällä väliä - tyyppejä. Se että haluaa noudattaa ruokasuosituksia ja olla päihteettömänä viittaa siihen, että haluaa lapselle mahdollisimman hyvän pohjan. Siinä on kumminkin kyse toisesta ihmisestä joka myös kasvaa aikuiseksi jonakin päivänä ja saattaa kyseenalaistaa tai jopa loukkaantua tiedosta, että raskausaikana alkoholia on kitattu ja syöty kaikkea mitä neuvola on kieltänyt.
Itse en ainakaan pitänyt tiedosta, että äitini oli koko raskausajan polttanut, "mutta vain 3per päivä". Ihan sama vaikka vähensikin, miksei edes yrittänyt lopettaa vaikka tieto haitoista oli jo silloin olemassa? Ovatko keuhkoni pienet ja kroppa täynnä epämuodostumia sen takia, että joku ei viitsinyt nähdä pienintäkään vaivaa savuttomaan kauteen, ja vain koska omat halut oli pistettävä edelle? Kiitos vain helvatisti äidilleni mikäli epäilyni pitää paikkansa.
Ja turha mussuttaa, että kyllä sillon ennen vanhaakin sitä ja tätä. Nojoo, mutta heillä ei ollut samaa tietoa mitä meillä nyt. Koska kumminkin raskauden aikana tekemät valinnat saattaa vaikuttaa vielä sukupolvenkin yli ja se vasta itsekästä onkin aiheuttaa omalle lapselle vaikka lapsettomuutta tai vaikka lapsenlapselle jonkun pitkäaikaissairauden, koska "minä minä!". Se 9kk onkin niin hemmetin pitkä aika elämästä.
Voisin vielä lisätä, että itsekkäille ja välinpitämättömille ihmisille sopii jokin aivan muu elämäntyyli kun äitiys.
Turha hössöttäminen ja vatvominen on asia erikseen.
Niin siis onhan siinä eroa, pitääkö hysteerisenä sitä, ettei altista sikiötä/lasta tahallaan kuolemanvaaraan, vai sellaista joka todella pelkää.
Pitääkö hysteerisenä sitä jos ei syö riskiruokia ja jättää päihteet pois. (Omasta mielestäni maalaisjärjen käyttöä.)
Vai onko hysteeristä vasta vaikka päivttäistä neuvolaan soittelua ja käyrillä käyntiä .(Todellista hysteriaa ja pelkoa johon voisi olla hyvä saada keskusteluapua.)