Seta paheksuu Putouksen muunsukupuolisuus-sketsiä
https://www.hs.fi/nyt/art-2000005548252.html
Onhan se aika ironista, että panda suuttuu siitä, kun sketsissä puhutaan apinasta. :)
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Demokratia ei ole sitä, että sinä saat oman mielesi mukaan tahtosi läpi. Se on diktatuuria. Demokratia toimii, vaikka joku, esim sinä, olet asiasta eri mieltä. Siksi se on demokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mua kiinnostakaan tulinpahan vain sanoneeni oikeutetun ja vapaan sanan. Jos sulla on munat niin olet mies. Jos löytyy pimppi niin olet nainen. Kaikki muu on sekopäisyyttä, joka tietenkin on korjattavissa leikkauksilla tai terapialla. Ei ole kymmentä sukupuolta vaan KAKSI. Piste."
Onko tuo demokratiaa? Laitat omat mielipiteesi asiasta (joka ei ole mielipidekysymys) ja loppuun kirjoitat "Piste." Pidät siis omaa ääntäsi tärkeämpänä kuin minun tai muiden vähemmistöjen.
Tässäkin ketjussa taas sama juttu kuin muutamassa aikaisemmassa. Ei pysty antamaan tietyille kommenteille yläpeukkua ja toisille ei taas alapeukkua 😯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exit only and god does not excist kirjoitti:
Ihmisellä on kaksi sukupuolta. Mies ja nainen. Kaikki muu on aivovammaa.
Mitä se sua kiinnostaa, millaisena joku kokee itsensä? Sillä ei ole mitään merkitystä sun elämällesi, miten joku toinen kokee itsensä?
Se, miten joku kokee itsensä ei vaikuta kenenkään elämään, mutta kun se jonkun täysin subjektiivinen kokemus ei vaikuta myöskään todellisuuteen mitenkään. Muunsukupuolisuus on vaan trendikäs nykypäivän "mut kun mä en oo kuin muut" siinä missä gootit ja emot muutama vuosi sitten. Paitsi että gootit eivät halunneet steriloida itseään tai muiden lapsia ilman mitään syytä.
Tuo on jo todella julmaa tekstiä. Miten edes kehtaat kirjoittaa tuollaista?
Yleensä juuri ne, jotka haluavat streiloida itsensä, ovat pohtineet asiaa KOKO elämänsä. KOKO elämänsä ajan he ovat miettineet, keitä he oikeasti ovat. Ja sinä olet kirjoittamassa täällä, että se on trendikästä nykypäivän asiaa?
Muunsukupuolisia on ollut AINA, mutta asiasta ei ole voitu puhua sinunkaltaistesi (jopa pahojen) ihmisten takia. Onneksi asiat ovat jo menossa parempaan suuntaan, ja yhä useampi nuori ei ole noin ennakkoluuloinen kuin sinä. Ajan myötä tämä ongelma katoaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratia ei ole sitä, että sinä saat oman mielesi mukaan tahtosi läpi. Se on diktatuuria. Demokratia toimii, vaikka joku, esim sinä, olet asiasta eri mieltä. Siksi se on demokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mua kiinnostakaan tulinpahan vain sanoneeni oikeutetun ja vapaan sanan. Jos sulla on munat niin olet mies. Jos löytyy pimppi niin olet nainen. Kaikki muu on sekopäisyyttä, joka tietenkin on korjattavissa leikkauksilla tai terapialla. Ei ole kymmentä sukupuolta vaan KAKSI. Piste."
Onko tuo demokratiaa? Laitat omat mielipiteesi asiasta (joka ei ole mielipidekysymys) ja loppuun kirjoitat "Piste." Pidät siis omaa ääntäsi tärkeämpänä kuin minun tai muiden vähemmistöjen.
Kummasta sä nyt haluat väitellä, sukupuolten määrästä vai demokratiasta?
Ohis
(Mietin, haenko popkornia. Jos toinen puhuu kanasta ja toinen munasta, niin kiivaan väittelynhän siitä saa aikaiseksi. Lopputulosta tosin ei, joten taidan hakea jäätelöäkin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi sketsi oli todella lapsellinen, kuten putouksen muutkin pieru- ja alapääsketsit. Sekin sketsi junnasi vaan paikallaan. Miksei kukaan kiinnitä siihen huomiota, että lapset katsovat tällaista ohjelmaa? Eikö huumoria saada oikeasti mistään muusta?
Ihmetyttää lukea niitä twiittejä, joissa ihmiset kirjoittavat "täällä nauretaan vedet silmillä" yms. Voisiko joku twiittaaja kertoa, että mikä niissä oikein naurattaa?
Itse naureskelet Persu-vitseille ja viljelet niitä.
Mikä on kun ei kestä omaa pilkkaa omaan nilkkaan?
Kyllä tälle saa naureskella, pahoittakaa vain mielenne pikkusieluiset naiivit vihervasemmistolaiset!
Vähemmistöön kohdistuvat vitsit ovat vähän eri asia. He eivät voi asialle mitään: He eivät ole päättäneet olevansa muunsukupuolisia, homoja, ulkomaalaisia tai mitä vain. Persut voivat valita käyttäytyvätkö he kunnolla vai eivät, laittelevatko rasistisia päivityksiä someen vai eivät...
Mä en tajua minkä takia tästä vitsistä väännetään jotenkin muunsukupuolisia halveksivaa. Vai millä logiikalla lipasto on sukupuoli?
Ja kyllä, on ihmisiä, jotka kokevat olevansa jokin eläinlaji tai muu olento (hiisi, noita, enkeli jne.) joka ei ole ihminen. Nykytietämyksen mukaan näitä ihmisiä pidetään nykyään jollakin tasolla mielisairaina. MUTTA yhteiskunta muuttuu ja vielä hetki sitten myös muunsukupuolisia pidettiin mielisairaina. Kun siis seta loukkaantuu vitsistä, se vahvistaa omalta osaltaan asenneilmapiiriä siitä että poikkeavan laji-identiteetin omaava ihminen on mielisairas ja tälläisen ihmisen yhdistäminen (sama sketsi) poikkeavaan sukupuoli-identiteettiin on loukkaus.
Mutta mitä, jos setan kanta olisikin, että niin, monenlaisia ihmisiä on, ja onhan se aika hullua (hyvällä tavalla), mutta ei siinä ole mitään pahaa. Joku kokee olevansa sopuli tai kissa ja millä oikeudella seta sitä halveksii?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sua kiinnostaa, millaisena joku kokee itsensä? Sillä ei ole mitään merkitystä sun elämällesi, miten joku toinen kokee itsensä?
En ole se kelle vastaat, mutta kyllä tästä muunsukupuolisuuskeskustelusta on tullut osa kaikkien elämää, koska siitä puhutaan koko ajan. Jostain pitäisi heille omat vessatkin keksiä, koska tarjolla olevat vaihtoehdot ei riitä tämän hyvin pienen vähemmistön tarpeisiin.
En kyllä jaksa tajuta tätä mielensäpahoittamista. Se on sketsi, haloo.
Vierailija kirjoitti:
Näin veronmaksajan näkökulmasta näille pitäisi antaa vain eheyttävää psyykkistä hoitoa. Miten henkilö joka ei tiedä edes omaa sukupuoltaan voi pärjätä työelämässä?
Minusta se sketsi oli loukkaava lähinnä vain sen takia, että se oli niin huono. Onhan tuolla ollut hauskojakin sketsejä kumminkin, kuten vaikka se fb-kirpparisketsi.
Vierailija kirjoitti:
No onpa herkkähipiäistä porukkaa! Viimevuonna putoushahmona Matti V ja tänävuonna Nalle W , eivätkä kumpikaan hlöt tai muu porukka pahoittanut mieltään , ainakaan julkisesti.
Ottamatta muuten asiaan kantaa täytyy sanoa, että tuo ei ole kyllä yhtään sama asia. Huumorissa yleensä pätee ”punch up, not down” -sääntö. On eri asia heittää vitsiä korkeassa asemassa olevasta ”etuoikeutetusta” ryhmästä tai ihmisestä kuin syrjityistä vähemmistöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi sketsi oli todella lapsellinen, kuten putouksen muutkin pieru- ja alapääsketsit. Sekin sketsi junnasi vaan paikallaan. Miksei kukaan kiinnitä siihen huomiota, että lapset katsovat tällaista ohjelmaa? Eikö huumoria saada oikeasti mistään muusta?
Ihmetyttää lukea niitä twiittejä, joissa ihmiset kirjoittavat "täällä nauretaan vedet silmillä" yms. Voisiko joku twiittaaja kertoa, että mikä niissä oikein naurattaa?
Kyllä tälle saa naureskella, pahoittakaa vain mielenne pikkusieluiset naiivit vihervasemmistolaiset!
Vähemmistöön kohdistuvat vitsit ovat vähän eri asia. He eivät voi asialle mitään: He eivät ole päättäneet olevansa muunsukupuolisia, homoja, ulkomaalaisia tai mitä vain. Persut voivat valita käyttäytyvätkö he kunnolla vai eivät, laittelevatko rasistisia päivityksiä someen vai eivät...
Sun logiikalla pedofiilitkin on ok, koska he eivät voi valita pedofiiliaansa. -> Olet sairas ja perustelusi ovat mitättömät.
Tällä hetkellä huonosti käyttäytyjät ovat kaikki vihervasemmistoa tai tulijoita, PISTE.
Mutta lopputulema on, että kannatat pedofiilejä perusteluinesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt saatana...
Minä kyllä puolustan sukupuolivähemmistöjä, mutta mulla on myös huumorintajua.
Just tollaisten tosikkojen takia näitä sketsejä tehdään!Jos puolustaisit vähemmistöjä oikeasti, ymmärtäisit, että vähemmistön pilkalle perustuva huumori on juuri sitä, miltä vähemmistöjä pitäisi puolustaa. On helppo sanoa ettei tästä saa loukkaantua, jos ei ole itse joutunut kokemaan vähättelyä "taisteluhelikopterina" ja niin edelleen.
Mutta jos tällaiset vanhat vitsit naurattavat niin mikäs siinä. Itse tykkään oivaltavasta huumorista, joka ei perustu ennalta-arvattavuuteen.
Sehän se pahinta syrjintää vasta onkin, ettei voisi tehdä huumoria. Näin sanoin South Parkin tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin veronmaksajan näkökulmasta näille pitäisi antaa vain eheyttävää psyykkistä hoitoa. Miten henkilö joka ei tiedä edes omaa sukupuoltaan voi pärjätä työelämässä?
Miten se sukupuoli töihin liittyy?
Millä tavalla sketsi halveksu muunsukupuolisia?
Ei mitenkään! Päinvastoin sketsi toi esille näkökulman siitä että on muitakin kuin miehiä tai naisia ja että lokerointi on turhaa. Viesti oli se, että antaa kaikkien kukkien kukkia eikä kenenkään tarvitse olla nainen tai mies sen enempää kuin kaunis tai reipaskaan.
Huumoriin kuuluu yliampuminen.
Sanoisin, että jos muunsukupuoliset haluu tasavertasta kohtelua, niin voisko se sit reilusti olla tasavertasta eikä nii, että heitä kuuluu kohdella silkkihansikkain. Omaa kuoppaa kaivavat taas tuolla herneitten nenään vetämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun logiikalla pedofiilitkin on ok, koska he eivät voi valita pedofiiliaansa. -> Olet sairas ja perustelusi ovat mitättömät.
Tällä hetkellä huonosti käyttäytyjät ovat kaikki vihervasemmistoa tai tulijoita, PISTE.
Mutta lopputulema on, että kannatat pedofiilejä perusteluinesi!
:D :D :D
Pitäisi varmaan perustaa uusi ketju "mikä sketsi ei saa pahoittamaan mieltä?"
No ei näiltä uusilta tämän kummempaa sketsiä tule.