Seta paheksuu Putouksen muunsukupuolisuus-sketsiä
https://www.hs.fi/nyt/art-2000005548252.html
Onhan se aika ironista, että panda suuttuu siitä, kun sketsissä puhutaan apinasta. :)
Kommentit (93)
Näin seta suvaitsee taas isolla ässällä 😂
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset suuttuu kaikesta
Niin suuttuu, ihan kaikesta.
Jokaisen ihmisen mielipide on hänelle itselleen ihan yhtä tärkeä kuin kaikkien muidenkin on heille itselleen.
Samaa mieltä kun ei tarvi olla (onneksi).
Kaikilla on yhtälailla oikeus olla rasisti, syrjiä homoja, puolustaa homoja jne ja jokaisen mielipiteelle on ihan yhtä suuri oikeutus, eikä kukaan meistä ole väärässä mielipiteidensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näin seta suvaitsee taas isolla ässällä 😂
Niinpä. :)
Yleensä ne jotka eniten paasaa tasa-arvosta ja vähemmistöjen kohtelusta, eivät suvaitse eriäviä mielipiteitä.
Joten eivät siis kannata ainakaan tasa-arvoa.
Tällähän vain todistetaan millasta porukkaa sateenkaariväki on, jos heidän epärealistisista höpöjutuistaan ei edes saa vitsiä vääntää. Tollasiahan ne ovat, pähkinänkuoressa. Elävät ihan omissa utopioissaan, jossa on yksisarvisia ja miljardi sukupuolta ja siihen päälle ne identiteetit ja mitä kaikkea huttua sattuvatkin keksimään. Nyt ovat alkaneet hyppiä silmille, ja vaativat että kaikkien pitää näihin satuihin uskoa. Se on väärin.
Niin kauan kuin elävät omassa kuplassaan, eivätkä tule vääntämään asioita muualla solmuun, se on ok, mutta tämä ei ole ok että ne alkavat sanella sääntöjä todellisuudessa elävälle enemmistölle.
Katsoin joku päivä ohjelmaa, jossa tällanen sateenkaarihörhö toimi opettajana, siellä ihan pokkana aivopesi oppilaita tähän sateenkaarikulttiin ja kertoi että sukupuolia on lukematon määrä jnejne. Oppilaat kuuntelivat nöyrinä, pari näytti siltä että "mitä soopaa jauhat". Aika heikoilla kantimilla alkaa olla ihmisten tiedot jos oikeasti annetaan tämän sateenkaarikultin määritellä mikä on totta ja mikä ei. Ovat täydellisesti sotkeneet sukupuolen, identiteetin ja seksuaalisuuden keskenään, ja vaativat että kaikkien muiden pitää olla samaa mieltä, että sukupuolen voi itse päättää.
Hullu maailma.
Ai että saa nauraa noille herkkänahkaisille höpönassuille 😂
Hakeutuisivat hoitoon, pahemmanluokan mielenvika.
Siis jollekkin lapsitasolle nuo sateenkaaret ovat jääneet. Ihan kun pikkutyttöjen leikkiä kuuntelis. "Tää ponipäivänkakkara menis nyt sen susikamelin luo kun ne haluaa olla sillain ja kaikki voi kattoo kun kaikista pitää tykätä. Mun se toinen vanhempi se joka viikkaa enemmän pyykkiä sanoo niin ja jos sun pyövelienkeli sanoo ettei tykkää tän pinkistä purkasta niin mä suutun".
Sillä ei ole mitään käytännön merkitystä mikä se sukupuoli siellä virallisessa paperissa on. Joten ei ole merkityksellistä päteä aiheella, että on vain kaksi sukupuolta. Ihmisten seksualisuus on yksilöllistä joten sukupuolitunteminenkin tuntuu olevan, koska näitä korjausleikkauksia tehdään. Yksinkertaistamalla asia mieheksi ja naiseksi ei tuo keskustelun mitään vaan on surkeaa pätemistä tyyliin hauki on kala.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mitään käytännön merkitystä mikä se sukupuoli siellä virallisessa paperissa on. Joten ei ole merkityksellistä päteä aiheella, että on vain kaksi sukupuolta. Ihmisten seksualisuus on yksilöllistä joten sukupuolitunteminenkin tuntuu olevan, koska näitä korjausleikkauksia tehdään. Yksinkertaistamalla asia mieheksi ja naiseksi ei tuo keskustelun mitään vaan on surkeaa pätemistä tyyliin hauki on kala.
Kyllä sillä on jos nimenomaan puhutaan SUKUPUOLISTA. Eikä ihmisestä saa sukupuolen korjauksellakaan tehtyä muuta sukupuolta kuin miehen tai naisen. Sitä paitsi hauki on kala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä on jos nimenomaan puhutaan SUKUPUOLISTA. Eikä ihmisestä saa sukupuolen korjauksellakaan tehtyä muuta sukupuolta kuin miehen tai naisen. Sitä paitsi hauki on kala.
Lopeta jundero inttäminen, kun et tuio sillä MITÄÄN keskusteluun. Ihmiset nyt vain korjaavat sukupuota nykyään ja se on mahdollista ja sitä tulee ymmärtää tai olla välittämättä, riippumata miten sinä asiat määrittelet. Aikuisten oikeasti. Sano nyt vielä että hauki on kala inttäjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt saatana...
Minä kyllä puolustan sukupuolivähemmistöjä, mutta mulla on myös huumorintajua.
Just tollaisten tosikkojen takia näitä sketsejä tehdään!Jos puolustaisit vähemmistöjä oikeasti, ymmärtäisit, että vähemmistön pilkalle perustuva huumori on juuri sitä, miltä vähemmistöjä pitäisi puolustaa. On helppo sanoa ettei tästä saa loukkaantua, jos ei ole itse joutunut kokemaan vähättelyä "taisteluhelikopterina" ja niin edelleen.
Mutta jos tällaiset vanhat vitsit naurattavat niin mikäs siinä. Itse tykkään oivaltavasta huumorista, joka ei perustu ennalta-arvattavuuteen.
Olen kyllä itsekin homo, ja ihan hyvin siitäkin voi vääntää vitsejä.
Sitä paitsi tuon sketsin käsikirjoittajat ja näyttelijät tuskin haluavat pilkata tai väheksyä (sukupuoli)vähemmistöjä, onhan tämä ala tunnettu suvaitsevaisuudestaan. Ennemminkin väittäisin, että tuossa pilkataan juuri niitä, joiden mielestä muunsukupuolisuutta voi verrata siihen, että tuntee olevansa kissa/koira/esine.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolia on kaksi, mies ja nainen. Kaikki ihmiset eivät ole tunnistettavissa kummaksikaan näistä, jollain voi olla piirteitä molemmista, joillain ei oikein kummastakaan. Ei ole mitään kolmatta sukupuolta, on vaan näitä kahta, sekoituksia näistä kahdesta ja niitä, joilla ei ole juuri kummankaan ominaisuuksia. Jos sukupuolia olisi kolme, olisi oltava olemassa jokin kolmas sukuelintyyppi, ei vain peniksiä, vaginoita ja näiden sekoituksia / luonnon yritelmiä näistä. Sama juttu kuin esim. raajojen lukumäärän kanssa: luonto on tarkoittanut ihmiselle kaksi jalkaa, mutta joskus epäonnistuu tässä. "Muunsukupuolisuus" on minusta omituinen, harhaanjohtava termi. Parempi jaottelu olisi minusta mies, nainen ja sukupuoleton. Mutta se on varmaan jonkun mielestä ilkeästi sanottu.
Eikä minulla ole mitään transseksuaaleja vastaan, tai niitä, jotka eivät identifoidu kumpaankaan sukupuoleen. Tämä "muunsukupuolisuus"-ajattelu vaan tuntuu minusta väkinäiseltä. Olen nähnyt haastatteluja, joissa nimenomaan tätä termiä on painotettu ja ajatusta siitä, että joku olisi sukupuoleton, pidetty loukkaavana. Itse en ymmärrä, miksi se on loukkaava asia. Ei se ole sen kummempi asia kuin se, että joku syntyy ilman jalkoja. Se on fakta. Eikä se tee tuosta ihmisestä huonompaa.
Tuntuu sinusta väkinäiseltä, mutta sinä et olekaan se, jota varten ko. termi ja käsite on keksitty. Ei sen tarvitsekaan tuntua sinusta intuitiivisesti oikealta, helposti ymmärrettävältä ja validilta.
Musu on kattotermi. Se pitää sisällään monia erilaisia sukupuolivähemmistöjä, eikä sen siksi tarvitse ollakaan kauhean kuvaava tai tyhjentävä. Osa sukupuolettomista ei koe sitä omakseen, minulle kelpaa ja sanon useammin olevani musu kuin sukupuoleton.
Vierailija kirjoitti:
Exit only and god does not excist kirjoitti:
Ihmisellä on kaksi sukupuolta. Mies ja nainen. Kaikki muu on aivovammaa.
Mitä se sua kiinnostaa, millaisena joku kokee itsensä? Sillä ei ole mitään merkitystä sun elämällesi, miten joku toinen kokee itsensä?
vaikka kokisin itseni autoksi niin en kuitenkaan muutu autoksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt saatana...
Minä kyllä puolustan sukupuolivähemmistöjä, mutta mulla on myös huumorintajua.
Just tollaisten tosikkojen takia näitä sketsejä tehdään!Jos puolustaisit vähemmistöjä oikeasti, ymmärtäisit, että vähemmistön pilkalle perustuva huumori on juuri sitä, miltä vähemmistöjä pitäisi puolustaa. On helppo sanoa ettei tästä saa loukkaantua, jos ei ole itse joutunut kokemaan vähättelyä "taisteluhelikopterina" ja niin edelleen.
Mutta jos tällaiset vanhat vitsit naurattavat niin mikäs siinä. Itse tykkään oivaltavasta huumorista, joka ei perustu ennalta-arvattavuuteen.
Olen kyllä itsekin homo, ja ihan hyvin siitäkin voi vääntää vitsejä.
Sitä paitsi tuon sketsin käsikirjoittajat ja näyttelijät tuskin haluavat pilkata tai väheksyä (sukupuoli)vähemmistöjä, onhan tämä ala tunnettu suvaitsevaisuudestaan. Ennemminkin väittäisin, että tuossa pilkataan juuri niitä, joiden mielestä muunsukupuolisuutta voi verrata siihen, että tuntee olevansa kissa/koira/esine.
Jos tuo on totta, sitten epäonnistuivat koko sketsissä, kun kerran vitsin kohteen tunnistaminen on niin tulkinnanvaraista sellaisillekin jotka osaavat lukea mediaa sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä jaksa tajuta tätä mielensäpahoittamista. Se on sketsi, haloo.
Oli liian totta, kun loukkaantuivat.
Tollasta "voit itse päättää sukupuolesi"-sontaahan se nykyään on, mitä yritetään normalisoida ja kääntää faktat mielikuvituksen mukaan toisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi olla vaikka lapuissa kohtaa biologinen sukupuoli ja sitten se miksi itsensä kokee.
Minä haluaisin olla kotka, enkä ihminen. Voinko nyt sitten laittaa sukupuolekseni kotka johonkin lappuun.
Menen kohta katolle ja hyppään puhurin kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuulkaa Suomeenkin syntyy joka vuosi muutamia vauvoja, joitten sukupuolesta ei lääkäritkään pysty sanoo mitään. Ei oo helppo tulevaisuus edessä muutenkaan, niin siihen vielä päälle nää mielisairaaksi haukkujat tai yliseksualisoivat tyypit, joita tässäkin ketjussa on pari: "shemalet on hottiksii". Vähän myötätuntoa hei. Sinäkin olisit voinut syntyä kroppaan, joka ei ole mies eikä nainen vaan jotain siltä väliltä. Kannattaa avartaa maailmankuvaa.
Nyt sulla menee asiat sekaisin. Vauva syntyessään on jompaa kumpaa sukupuolta, tyttö tai poika. Poikkeuksena he, joilla on jostain syystä molempien sukupuolten ulkoisia tai sisäisiä tunnusmerkkejä. Esim. munat ja munasarjat. Variaatioita löytyy. Tai sitten vauvalla ei ole kummankaan sukupuolen tunnusmerkkejä selvästi havaittavissa. Vanhemmat joutuvat tekemään päätöksen, joka kantaa kauas.
Aikuiset, tyttönä tai poikana syntyneet, sen sijaan kokevat olevansa väärää sukupuolta tai eivät ehkä mitään.
Puhutaan aivan eri asioista.
Kyllä se olet sinä, joka ei halua tunnustaa tosiasioita. Ärsyttää ihmiset, jotka alkaa jaella mielipiteitään, vaikka eivät edes tiedä eroa transsukupuolisen ja muunsukupuolisen välillä. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exit only and god does not excist kirjoitti:
Ihmisellä on kaksi sukupuolta. Mies ja nainen. Kaikki muu on aivovammaa.
Mitä se sua kiinnostaa, millaisena joku kokee itsensä? Sillä ei ole mitään merkitystä sun elämällesi, miten joku toinen kokee itsensä?
Ei se mua kiinnostakaan tulinpahan vain sanoneeni oikeutetun ja vapaan sanan. Jos sulla on munat niin olet mies. Jos löytyy pimppi niin olet nainen. Kaikki muu on sekopäisyyttä, joka tietenkin on korjattavissa leikkauksilla tai terapialla. Ei ole kymmentä sukupuolta vaan KAKSI. Piste.
Mitä, jos on molemmat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi olla vaikka lapuissa kohtaa biologinen sukupuoli ja sitten se miksi itsensä kokee.
Minä haluaisin olla kotka, enkä ihminen. Voinko nyt sitten laittaa sukupuolekseni kotka johonkin lappuun.
Menen kohta katolle ja hyppään puhurin kyytiin.
Miksi trivialisoit toisten elämää ja identiteettiä määrittäviä kokemuksia rinnastamalla juuri keksimiisi aivan absurdeihin vitseihin?
Miksi lapussa pitäisi olla siitä, miksi sinä itsesi tunnet? Ja monissa on jo se "muu" tai "en halua kertoa" vaihtoehto. Pelkästään sairaalassa tarvitaan ihan hyvistä syistä se tieto, mikä sukupuoli on eikä se, miltä tuntuu.