Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!
Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuossa mitään uutta, tämä kulttuuri on itsekäs.
Niin on, itsekkäät ekopummit odottavat, että heitä heitetään sinne ja tänne. Itse voivat olla myöhässä ja arvostella autoilijoita. Mut kato kun sä kumminkin ajat siellä päin.
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala että ihmiset osaa olla itsekkäitä.
Mulle nyt olis itsestään selvää että tarjoutuisin hakemaan lähialueelta vaikka kaikki halukkaat jotka kyytiin mahtuu vaikka tulis 15km koukku.
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Onneks suomalaisista kukaan ei tarvii ikinä itse apua.
Tai ehkä voi miettiä kenen metsään oikein huudetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei pidä lokkeilijoista.
Varsinkin saidoille kitupikiikeille lähes painajaismainen kauhistus - kyydin pyytäjä työmatkan varrelta.
Ja varsinkin jos sillä kitupiikillä on firman auto ja se vielä maksattaa bensansakin työnantajalla.
On sen verran pätevä kaveri, että on saanut autoedun. Pyri sinäkin niihin hommiin ja otona voit ajaa taksirallia työkavereille.
Jos se sun työkaveri ei vaan tykkää susta, koska sen mielestä saatat olla vittumainen inisijä, joka valittaa vauva.fi sivulla kaikesta turhasta. Kuten siitä, että ei saa ilmaista kyytiä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Haet sen itse omalla autollasi töihin ja annat kusipäälle yyteessä kenkää.
Samat sanat. Moiselle idiootille kenkää. Aika ikäväähän se on, mutta minulla on periaatteet tällaisille asioille. Pa4ska saa ansaitsemansa kohtelun.
Todella itsekästä!! Itse en ikinä kehtaisi kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä outo tyyppi, mutta näitähän riittää.. itse tarjosin työkavereilleni kyytiä, vaikka joudun ajamaan n. 10 km ylimääräistä. Ei kulu auto siitä yhtään sen enempää ja bensaa menee varman desi enemmän.
Auto ei kulu ajaessa ja desilitralla pääsee 10km, paras kommentti tähän asti.
Tajusivatko kaikki ironiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otsikossa mainitaan tuo koukkaus, jos jo kyytiä pyydettäessä on sanottu, että kuskin ei tarvitse koukata, vaan kyydittävä kävelee reitin varrelle? Ja tietysti jo ekassa pyynnössä tarjouduttiin maksamaan bensat?
Lokkeilijat laskee juuri noin että pitäisi kuskata benakuluilla. Bensat on noin neljäsosa tai kolmasosa auton kuluista.
Ylimääräisestä ajosta verottjan laskema 0,4€/kk ja vähän vaivanpalkkaa päälle.
Minusta tämä oli koomisin kommentti, peukuttajat eivät tajunneet omaa koomisuuttaan. Mitä tuleekaan lopputulemaksi tuosta, 40 senttiä kilometriltä vaaditusta korvauksesta. Ihan tohkeissaan tällaista kannatetaan. Olisiko vähän vaivan palkaa noin 10% lisää km korvauksiin? hahahahahahah Sopiiko vitonen?
-Autatko vähän ...?
-Ei ole minun hommaani.
Tilanne ohi kahdessa sekunnissa, auttaminenkaan ei olisi vaatinut kuin muutaman sekunnin.
Eihän tätä kukaan muista, paitsi avun pyytäjällä oli ollut muutenkin huono päivä, nyt vit...i niin että päätti että ei koskaan enää auta kieltäytyjää.
Hyvää huomentakaan ei voi toivottaa, huomenta kenties voi väkinäisesti mumista.
Tästä päätöksestä ei voi puhua kenellekään, pitäisivät hulluna. Mahdoton perua, jatketaan näin vaikka vuosikymmeniä. Usein löytyy onneksi joku järkevältä kuulostava syy miksi ei nyt voi työskennellä yhdessä, tätä todellista syytä ei kenties muista itsekään enää.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa omat autot ja lakatkaa lokkeilemasta.
Kimppakyydillä matkustaminen on muulloinkin kuin poikkeustapauksissa järkevää (mm. vähentää ruuhkaliikennettä ja pienentää matkakustannuksia) ja on ekolgisempaa. Tätä on toki myös julkisen liikenteen käyttö. Yksityisautoilua vain yhden henkilön matkustaessa olisi hyvä pyrkiä vähentämään. Luonto ja kukkaro kiittää.
AP:lle: Onko se autollinen työkaveri yleisesti jotenkin perushankala tai sosiaalisesti erikoinen? Ellei, jätti luultavasti oikean syyn kertomatta. Pari kilsaa sinne tänne erikoistilanteessa ei voi oikea ongelma? Veikkaisin samaa, kun joku muukin täällä jo: joku ahdistuneisuus-, paniikki- tms häiriö. Ei yövy kotona, mutta syy kiusallinen. Vai onko se kysyjä jotenkin erikoinen, jonka kanssa et itsekään haluaisi tuonkaan vertaa tekemisiin?
Jos huomenna ei pääse kyytilöiden vuoksi töihin, niin sen kuin ilmoittaa pomolle, että on Senaatintorilla. Melkein kaikki liitothan on sanoneet, että huomenna on oikeus olla poissa. Varsinkin, jos taksimatka tulee kalliimmaksi, kuin mahdollinen tienisti.
Toki virkakyösti joutuu raahautumaan työpaikalle, jos on sellaisessa virassa.
aina kyse ei oke edes rahasta. itsellä voi olla aamusta ennen työtä jotain menoja, joita ei halu kertoa töissä...esim. verikokeita...yms. sama juttu kotimatkalla. kotimatkalla. voi haluta käydä katsomassa esim. sairasta mummiaan, mutta ei onnistu, jos työkaveri on kyyditettävänä...pitäisikö kyyditsijän unohtaa/ perua kaikki omat menonsa ja suunnitelmansa, jotta ap pääsee töihin...
luontoa ajatellen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa omat autot ja lakatkaa lokkeilemasta.
Kimppakyydillä matkustaminen on muulloinkin kuin poikkeustapauksissa järkevää (mm. vähentää ruuhkaliikennettä ja pienentää matkakustannuksia) ja on ekolgisempaa. Tätä on toki myös julkisen liikenteen käyttö. Yksityisautoilua vain yhden henkilön matkustaessa olisi hyvä pyrkiä vähentämään. Luonto ja kukkaro kiittää.
Ehdottomasti sen autokyydin pummijan lompakko kiittää. Auton omistaja kun maksaa sitten ne huollot, verot, vakuutukset ja bensat. Mut hei ihanaa siis ku luonto kiittää!
Ottaisko kyytiin jos kävelisit sen 2,5km?
jos hällä on menoja ennen töitä tai töiden jälkeen? ja ei halua kertoa menoistaan työpaikalle...
Tämä on varmaan ketjussa jo mainittukin. Autoilijana kohtaan jatkuvasti arvostelua kulkutapavalintani johdosta: Kauhea saastuttaja ja luonnontuhoaja. Ruuhkiakin aiheutan. Nyt sitten kun lumipyryisenä perjantaina bussit ja metrot eivät yllättäen kuljekaan, niin kaikki aikaisempi arvostelu pitäisi tietenkin samantien unohtaa ja ottaa kaikki onnettomat autottomat kyytiin... Niin varmaan, kävelkää tai pyöräilkää perkele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat näköjään lukutaidottomia, lapsellisia ja tyhmiä.
Heidän mielestään ap. on tarvinnut kyytiä.
Heidän mielstään koko matka on tuo 2 ja puoli kilometriä.
Heidän mielestään bussilakon takia olisi pitänyt jo aikaisemmin elämässään tajuta suorilta hankkia hlöauto, eikä kuvitella että julkiset voisi olla vaihtoehto.
Ei kukaan ole olettanut, että koko matka olisi tuon 2,5 km, vaan että jos koukkaus on tuon verran, kävelymatka toisen reitin varteen on niin lyhyt, ettei koukkausta olisi pitänyt pyytää. Hakija voi toki siihen tarjoutua.
No en kehtaisi pyytää työkaveriani kävelemään johon tienvarteen, jos autolla voisi koukata nopeasti 2,5 km. Siis koukkaus vain 2,5 km! Jotain suhteellisuudentajua nyt kiitos.
Tätä olen myös itse usein ihmetellyt, jos olen ollut menossa tuttujen kyydissä jonnekin. Miksi ei autolla voi koukata kun siinä kestäisi ehkä pari minuuttia, ja päästäkseni ison tien väylälle minun on helposti täytynyt käyttää parikymmentä minuuttia.
Mutta toisaalta, se autokyydin saaminen sieltäkin väylältä on aina ollut nopeampi ratkaisu kuin että menisin perille asti julkisilla, joten voittoa minulle joka tapauksessa.
Toisekseen, olen ajatellut että ehkä nämä tuttuni muutenkin kyyditsevät tuttaviaan usein. Itsellä ei ole kovinkaan usein tilannetta että tarvitsisi ottaa joku muu kyytiin, niin koukkaan sen muutaman minuutin matkan ihan mielelläni - jos niitä toisaalta tulisi päivittäin tai kerran viikossakin, en varmaankaan koukkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei pidä lokkeilijoista.
Varsinkin saidoille kitupikiikeille lähes painajaismainen kauhistus - kyydin pyytäjä työmatkan varrelta.
Jos olisi kitupiikit kyseessä, eiköhän ne hyppisi innosta kun kyydinpyytäjä tarjoutuisi maksamaan matkansa kulut.
Siis tyyliin kerran x vuodessa bussilakko. Julkisilla kulkevalla olisi varaa tilata taxi. Tai sanoa työkaverille: taxit on varmaan aika kortilla huomenna, voisitko kyytsätä mut niin maksan sulle 20. Ja varmuudeks lyödä raha etukäteen handuun ilman vastaväitteitä. Tai tarjota varma lounas. Niin tod. näk. tulisi kyyti ovelta ovelle ja molemmille hyvä mieli.