Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!
Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei pidä lokkeilijoista.
Varsinkin saidoille kitupikiikeille lähes painajaismainen kauhistus - kyydin pyytäjä työmatkan varrelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin saidoille kitupikiikeille lähes painajaismainen kauhistus - kyydin pyytäjä työmatkan varrelta.
Liftarit! Onneksi nyky-yhteiskunta on päässyt heistä eroon.
Onneksi näitä näkee enää vanhoissa road-movieissa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla on kyydinpyytäjää puoltava asia jokaiseen kommenttiin, jonka kertoo aina vasta kun asiaa kysytään. Hiukan haiskahtaa. Olisi voinut pistää kaikki faktat tiskiin heti. Nyt vähän vaikuttaa siltä, että keksii asioiden tapahtuneen kyydinpyytäjän eduksi sitä mukaa, kun joku keksii uuden näkökulman tai kysymyksen asiaan
Ap on itse se kyydinpyytäjä. Ja unohtaa kertoa että on aina kroonisesti myöhässä ihan kaikesta. Vähintään puoli tuntia. Jankuttaa ja syyllistää persoonallisuushäiriöisesti niin ettei kukaan enää jaksa edes aloittaa keskustelua. Lisäksi haisee pahalle, on tapana kuljeskella majoneesia käsissä ja muualla ympäriinsä ja kylvää tätä tahraa kaikkialle mihin koskee.
Mä ainakin tarjosin kyytiä ihan tuntemattomillekin perjantaiksi, kun omassa autossa on tilaa. Ja ihan ilmaiseksi, kun meen kuitenkin itse.
Minulla on ollut aina oma auto, jo opiskeluaikana. Aina, aina on joku tarvitsemassa sitä kyytiä tai autoa lainaksi. Keskellä päivää pitäisi jaksaa ajaa toiselle laidalle pääkaupunkia. Kaikki työkavereitten asiat pitäisi minun kustannuksilla hoitaa. Niin eihä se noin mene. Nyt en ole voinut käyttää enää sitä itse maksamaani sähkötolppa autopaikkaa, sillä siitä näkyy suoraan esinaisen huoneen ikkunaan. Olen ottanut tavaksi valehdella suoraan, ettei tänään ole sitä autoa mukana kun tulin kyydillä. Siis ihan joka päivä piilotan autoni toiselle puolelle taloa. Minulle auto on mieleinen ylellisyys, jonka haluan itselleni kustantaa, mutta kyyditsen vain niitä, joilla on myös auto. Minun auto ei kulje pelkällä bensarahalla. Ensin pitää maksaa se auto ja paljon veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyydin pyytäjä on julistanut kuinka syvältä yksityisautoilu on ja kuinka paljon hän säästää kun ei ole autoa. Niin säästössä on varmaan muutamat taksirahat. Että kumpihan se kitupiikki on, kyydin pyytäjä vai kieltäytyjä ?
Autoilijalla on valtavat kulut autossa ja autottomat eivät sitä tajua, että ei aina voi mankua kyytiä. Itsekin jouduin opiskelukaupungissa aina kyydittää kaikkia ilmaiseksi edes takaisin koska minulla sattui olemaan auto. Ehkäpä mainitulla autoilijalla on samanlaisia kokemuksia eikä lähde mielellään tuollaisiin mukaan.
No on kyllä outo tyyppi, mutta näitähän riittää.. itse tarjosin työkavereilleni kyytiä, vaikka joudun ajamaan n. 10 km ylimääräistä. Ei kulu auto siitä yhtään sen enempää ja bensaa menee varman desi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijalla on valtavat kulut autossa ja autottomat eivät sitä tajua, että ei aina voi mankua kyytiä. Itsekin jouduin opiskelukaupungissa aina kyydittää kaikkia ilmaiseksi edes takaisin koska minulla sattui olemaan auto. Ehkäpä mainitulla autoilijalla on samanlaisia kokemuksia eikä lähde mielellään tuollaisiin mukaan.
Siis tyylin kerran 10 vuodessa bussilakko, ja siitä koituu valtavat kulut työkaverin autolla ajaessa. Kyseessä on erikoistapaus ja porukat puhuvat kuin sen olisi arkipäivää. Ihan käsittämätöntä.
Jos työkaverinainen pyytäisi kyytiä, niin pillua vastaan voisin suostua kyyditsemään muutenkin kuin autolla.
M32.
Eipä tuossa mitään uutta, tämä kulttuuri on itsekäs.
Sen on YKSITYISauto. Ei mikään bussi.
Se on HENKILÖauto. Ei mikään bandwagon.
Onko soVITTU!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tyylin kerran 10 vuodessa bussilakko, ja siitä koituu valtavat kulut työkaverin autolla ajaessa. Kyseessä on erikoistapaus ja porukat puhuvat kuin sen olisi arkipäivää. Ihan käsittämätöntä.
Kyytipummit löytää aina erikoistapauksia sen jälkeen kun kerran ovat kyydin saaneet.
Kerran kyytikaveri, aina kyytikaveri.
Kohta ne jo ehdottavat että voisit viedä lapset jäähalliin ja sillä välin hakea kirjahyllyn Ikeasta.
Mieti vakaata harkintaa käyttäen!
Nyt valoja päälle!
Vierailija kirjoitti:
Jos työkaverinainen pyytäisi kyytiä, niin pillua vastaan voisin suostua kyyditsemään muutenkin kuin autolla.
M32.
Samoin, jos ulkonevat häppärit. Outi E kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyytipummit löytää aina erikoistapauksia sen jälkeen kun kerran ovat kyydin saaneet.
Ihan järjetöntä. Kyyditsen työkavereita samassa tapauksessa, koska kyseessä erikoistapuas eikä tämä usein toistu. Ei tulisi mielenkään mitkään kyytipummit. Totta hemmetissä koukkaan työkavereiden kautta, koska siitä ei ole mitään vaivaa ja vain muutaman kilometrin lisämatka.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia kiinnosta auttaa toisia. Ikävä kyllä.
Ei tuossa ole mitään ikävää. Työkaveri ei ole velvoitettu noukkimaan työntekijöitä töihin. Meillä on jokaisella velvollisuus hoitaa omat työmatkamme, kuten myös miljoona muutakin asiaa. Onhan näitä luusereita jotka odottaa että kaikki tehdään valmiiksi, eikä itsellä ole mitään vastuuta mistään.
Mä voisin kaupunkialueella sanoakin, etten koukkaa, varsinkaan talvella ruuhka-aikaan. Stressaan muutenkin kaupunkiajoa, jota harrastan vain pakolliset.
Kyytiä vailla oleva voi kävellä 2,5 km. Näin ei tule kuskille koukkausta.
Ap voisi esimiehenä luvata että kaikki työntekijät jotka haluavat, voivat tulle firman piikkiin taksilla töihin, myös ne jotka normaalisti kulkee autolla ja järjestää kimppataksit niille jotka asuu samalla suunnalla.