Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!

Vierailija
31.01.2018 |

Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.

Kommentit (241)

Vierailija
161/241 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kyytikaveri, aina kyytikaveri.

Kohta ne jo ehdottavat että voisit viedä lapset jäähalliin ja sillä välin hakea kirjahyllyn Ikeasta.

Mieti vakaata harkintaa käyttäen!

Nyt valoja päälle!

Jos sinä saat jotain kaveriltasi ni rupeetjo swn jälkeen pummaamaan kaikkea muutakin, ei helvetti tälläisiä ahneita siis on oikeasti olemassa.

Vierailija
162/241 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla auto on, se autolla ajakoon.

Vaikka sitten minun shoppailut ja ravintolaillat.

Mä voin sitten kertoa hyviä vitsejä siinä kyydissä. Oon humalassa tosi hauska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/241 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran käynyt vastaava juttu. Itse lähtökohtaisesti ehdotin tulen hänen portilleen aamulla kello kahdeksan ja hän droppaa mut siihen samaan paikkaan kello 17.00 ja maksan siitä lystistä 20 euroa.

Ja sitten tuli koottuja selityksiä. Tätä ei kukaan duunissa ymmärtänyt, kun kuitenkin otti erään toisen matkalta kyytiin ja palautti ilman rahaa.

Kyllähän se henkilökohtaiselta tuntui, vaikka olen kuulemma kiva likka ja kaikkihan mun kanssa toimeen tulee. :D

Oma auto oli pidemmässä huollossa silloin ja olisin yhdeksi päiväksi tarvinnut kyydin. Mä olen kuskannut kyllä tuota mörökölliä portilleen muutamia kertoja. Kiitos sanoi ja sellainen jännä hymy.

Vierailija
164/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös suosinut kimppakyytiä mutta nyt on alkanut jäkittää vastaan ja kyselee onko oma autoni rikki. Ei se muutaman kilometrin koukkaus silloin tällöin voi olla niin ylivoimaista.

Vierailija
165/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo ehdotettu pimppakyytiä.

Ajatus on hyvä ja kannatettava :)

Vierailija
166/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että helsingistä kyse? Montako tuntia lisää tuo 2.5km tuo työmatkaan?

Vierailija
167/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työssäkäyvä ihminen ei omista autoa, hän säästää kyllä elämässään sen verran verrattuna autonomistajatyökaveriinsa, että on varaa näin poikkeustapauksessa mennä taksilla! Tyhmää vaatia työkaveria "koukkaamaan". Muakin pyydettiin, mutta vaikka kilometrejä ei koukkauksessa tulisi kuin pari kolme suuntaansa, työmatkani pitenisi varmaan puolella tunnilla ainakin, koska kaveri asuu semmoisessa paikassa, mistä takaisin tullessa on varmasti kamala ruuhka, kun sieltä kaikki tulevat autoillaan silloin.

Aikanaan olin töissä reilun 10 kilometrin päässä kodistani. Esimieheni (nainen) asui naapurilähiössä. Hän ehdotti, että hakisin hänet aamulla kyytiin ja sama illalla. Näin tehtiin sitten parin kuukauden ajan - ei puhettakaan, että olisi maksanut bensoista. Onneksi pääsin sitten toiseen työpaikkaan. Olin liian kiltti nuori en´kehdannut enkä uskaltanut kieltäytyä tai pyytää korvausta. Ei näin!

Ai kauheeta, että oikein puoli tuntia, ehkä?? Toivottavasti kukaan ei auta sinua silloin kun sinä tarvitset apua. Olisi niin oikein tuollaiselle lehmälle.

En ole edellisen pidemmän tekstin kirjoittaja, mutta tämä vastaus kuvaa mielestäni hyvin sitä ihmistyyppiä, jota tuskin kukaan mielellään ainakaan kerrasta opittuaan auttaa.

Juuri tällaisen vaikutelman sain myös ap:n kuvailemasta kyydin kinuajasta, joka ei millään tunnu hyväksyvän kieltäytymistä ja haukkuu työkaveriaan muille kieltävän vastauksen saatuaan. Tuskin mikään syy hänelle kelpaisi.

Veikkaan, ettei huvita auttaa, jos on jo usein ennenkin todennut, että vaikka mitä tekee saa vain nimittelyjä, haukkumista, selän takana juoruilua ja pahan onnen toivotuksia.

Tällaiset ihmiset tuskin osaavat edes kiittää, jos joku heitä auttaa, odottavat ehkä itse kiitosta hyvästä seurasta tmv., veikkaanpa, että löytäisivät kyydistäkin jotain vikaa, kuten "jouduin odottelemaan lumipyryssä" tmv.

Eivätkä taatusti ole itse auliisti ketään auttamassa ilman taka-ajatuksia kiitollisuuden korvaamisesta tavalla tai toisella tai muuta itselle asiasta koituvaa hyötyä.

Vierailija
168/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua... Mutta totean vaan että kenelläkään ei ole MITÄÄN velvollisuutta kyydittää ketään, tai kertoa syitä siihen! Tottakai siihen on joku syy! Jos ei tajua että kaikki ei halua asioitaan kertoa (vauvapalstoilla juoruileville ja iniseville) työkavereilleen, niin täytyy hiukan tyhmä olla! Itse mielelläni kuskaisin mukavia työkavereitani, mutta ymmärrän että tilanteita on toisiakin!

Vierailija
169/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että helsingistä kyse? Montako tuntia lisää tuo 2.5km tuo työmatkaan?

Kyllä ihan normaalinankin aamuna tuohon saa varata 1,5-2 tuntia.

Enihmettele että e halunnut koukata!

Vierailija
170/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sinulle. Opettele ensin suomen kielen desimaaliPILKUN käyttö. Sen jälkeen voit alkaa hioa kielioppia niin, että otsikoistasi saa selvää ensimmäisellä, tai viimeistään toisella, lukukerralla.

Vierailija
171/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ihan entinen työkaveri, joka asui parin kilsan päässä työpaikasta ja oli työreittini varrella. Mä ihan mielellään autan ja voin napata kyytiin mutta.. Tää nainen kulki mun kyydillä parisen viikkoa, mutta oli pakko pistää hommalle stoppi kun joka ikinen kerta tää eukko huusi ja raivosi puhelimessa ainakin lähes koko matkan ellei koko matkaa sillosen miehensä kanssa. Joka ikinen päivä sit ois pitänys aloittaa kuuntelemalla sitä keuhkoamista. Hyvä että ees moikat kerkes sanoo kun autoon istui ja sit jatkui puhelimeen rääkyminen.

Vierailija
172/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei pidä lokkeilijoista.

Varsinkin saidoille kitupikiikeille lähes painajaismainen kauhistus - kyydin pyytäjä työmatkan varrelta.

Ja varsinkin jos sillä kitupiikillä on firman auto ja se vielä maksattaa bensansakin työnantajalla.

Vierailija
173/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun puhelin kouraan ja taksia tilaamaan. Ei yksityishenkilöillä ole mitään velvollisuuksia tulla noutamaan autottomia työkavereitaan kotiovelta vaikka olisi millainen erikoistilanne. Hankkikaa oma auto niin ei tarvitse valittaa kyydinpuutettta.

Vierailija
174/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koukkaile minäkään ketään töihin, jos ei jaksa tuota matkaa kävellä, niin ostaa sitten itse auton.

Vierailija
175/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mielenkiinnosta: mikä oli se perusteltu syy pyytää autollista "koukkaamaan" tän toisen kotiovelle? Miten se perusteltu syy äkkiä katosi, kun autollinen kieltäytyi hakemasta ovelta?

Vierailija
176/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tuota auton omistajaa. Auton pitäminen on kallista. Autoton voi käyttää nuo rahat vaikkapa matkusteluun. Sitten kun tulee hätä niin toisen maksama/ylläpitämä auto kelpaa kyllä.

Vierailija
177/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti autollinen on niin huono kuski, että sitä hävettää ottaa ketään kyytiin.

Vierailija
178/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä o oma auto. Välillä se tuntuu kiroukselta. Rahaa palaa bensaan, vakuutuksiin, katsastukseen ja korjailuihin. Asun paikassa jossa ihmisillä ei ole autoa. Erehdyin kuskaamaan 1 henkilöä ja kokoajan pitäisi olla kyyditsemässä.

Kokoajan joku kerjää kyytiä tai autoa lainaan. Autottomat luulee, kun kuskaa henkilöä paikkaan x niin heilläkin on etuoikeus kyytiin. Samaan aikaan pitää heidänmukaab kuskata 2 eri suuntaan kun pitää oottaa hurjat 15min seuraavaa kyytiä. On jopa lahjottu että saisi autokyytejä mutta en mknä niin ala kyydittelemään.

Vaikka itselläni on auto, pystyn helposti kävelemään 10km. Teen näin pelkän kävelemisen ilosta. Kyytejä on tarjottu enkä niitä huoli kun itse päätin kävellen mennä.

Yleensä kun otan jonkun kyytiin se maksaminen on tosi nihkeää. Sina maksetaan alakanttiin. Jopa ne joilla on oma auto maksavat vähemmän kun itse pyytävät oman auton kuskaamisesta. Siksi kyydiyän vain lähimmäis ihmisiä joihin luotan tarvittaessa ilmaiseksi. Jos joku tästä suuttuu niin voi voi.

Kavereidenkanssa joilla on auto dovittu että kuskataan ilman toisia kun tapaillaan. Sekin on harvakseltaan ja molemmat ollaan tyytyväisiä.

Vierailija
179/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä outo tyyppi, mutta näitähän riittää.. itse tarjosin työkavereilleni kyytiä, vaikka joudun ajamaan n. 10 km ylimääräistä. Ei kulu auto siitä yhtään sen enempää ja bensaa menee varman desi enemmän.

Mikä auto sulla, kun talvikulutus  1 (yksi) litra / 100 km ?  terv. Sarkku

Vierailija
180/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi epämiellyttävää työkaveria kyytiin edes samasta rapusta.  Työpaikalla pitää ehkä tulla toimeen, mutta ei vapaa-ajalla. 

Pelkän ulosannin perusteella AP on juurikin tällainen epämiellyttävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan