Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!

Vierailija
31.01.2018 |

Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.

Kommentit (241)

Vierailija
201/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä se toinen just ja just pystyisi kävelemään sen 2,5km jos kerran sit kyydillä pääsee....

Matka on pidempi eikä kyytiin kerta kaikkiaan päässyt, ei ovelta hakien tai matkan varrelta koukaten eikä autolle kävellenkään.

Miten se matka voi olla kävellen pidempi kuin autolla? 

Vierailija
202/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otsikossa mainitaan tuo koukkaus, jos jo kyytiä pyydettäessä on sanottu, että kuskin ei tarvitse koukata, vaan kyydittävä kävelee reitin varrelle? Ja tietysti jo ekassa pyynnössä tarjouduttiin maksamaan bensat?

Ensin oli koukkauskysymys ihan perustellusta syystä ja kun se ei onnistunut, pyytäjä lievensi pyyntöään mutta mikään ei käynyt. En nyt niin perillä ole kun en itse ollut paikan päällä mutta maksusta oli jossain vaiheessa puhetta ollut.

Jännästi AP:n "kaverin" kollega ei ensin ole suostunut koukkaamaan, sitten ei ottamaan kyytiin edes matkan varrelta maksusta, ja lopulta vaikka AP ei edes kuullut koko keskustelua hän tietää että 1. Maksusta puhuttiin, vaikka 2. Se ei ollut vaihtoehto, ja 3. kaikki mahdollisen kuskaajan tekosyyt.

"Kaveri" on raportoinut tapahtumat aika tarkkaan. Vai kertoiko se toinen osapuoli juuri nämä pointit, koska Ap on kuitenkin kuullut molempia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti mikä kusipää. Mä en ikinä kieltäytyisi moisesta.. Voisin jopa tehdä sen ilmaiseksi. Onneksi en tunne teitä, keiden mielestä on ok olla tollanen mulkku, ettei yhtenä päivänä voi auttaa työkaveria. Siis yhtenä päivänä.

Mä voisin koukata vaikka pitemmänkin matkan, ja vaikka ihan ilmaiseksi, kaikkien työkavereiden takia, paitsi yhden, sitä en ottaisi kyytiin edes matkalta. Syy siihen on se, että kokee asiakseen arvostella, "neuvoa", vähätellä ja jopa solvata päin naamaa muita työkavereita, ja on itse muka joku täydellisyyden perikuva.

Vierailija
204/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin työkaverisi pitää sinua yhtä vastenmielisenä kuin minä.

Vierailija
205/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ääliöitä kuskaa.

Vierailija
206/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on epävarma kuski ja stressaantuu jo ajatuksesta, että kyydissä olisi joku vieras? Yksi tuttavani on tällainen ja joutui kerran ihan kauhean vihanpidon kohteeksi, kun kieltäytyi kyyditsemästä.

Vierailija
207/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jotkut henkilökohtaiset kemiat kyseessä. Tai kaverilla esim. karmean hajuinen hengitys tms. jota  ei  voi suoraan sanoa sille. :D

Vierailija
208/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jonotin tänään liikennekaaoksessa kilometrin matkaa n. 20min. 2,5km koukkaus saattaisi tarkoittaa liki tuntia aiemmin töihin lähtöä. Musta aika kohtuutonta. Koukattava saisi kävellä mun luo mistä pääsisi kyytiin tai tulla oman reittini varrelle.

Vierailija
209/241 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri asuu lähistöllä. Meillä myös kiersi kimppakyytilistat. Työkaveri kysyi asunko lähellä hänen lapsen hoitopaikkaa . Asun n 3 km päästä, sovittiin tarhan pihalle huomenna treffit klo 7.10. 30 km ajamista ja aamulla ei ole ylimääräistä aikaa liikaa. Minä laitan aikaisemmin kellon soimaan ja teen reippaan kävelyn . Töiden jälkeen jään ylitöihin, kunnes bussit kulkee.

Vierailija
210/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että kuski olisi joskus itse tarvinnut apua jossain, mutta kyytiintulijalla ei ollut silloin intoa auttaa. Tai on kuski ei muuten vaan pidä tästä ihmisestä.

Vierailija
211/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän nämä tyypit, jotka keksivät vaikka mitä verukkeita ja tekosyitä, ettei tarvii ottaa kyytiin jotakuta, vaikka tietäis ihan hyvin, että joku tarvii apua ja kyytiä. Edellisen kerran, kun oli lakko, niin täälläkin meidän asuinseudulla kukaan ei tarjonnut kyytiapua. Ja usein kurvataan oikein kaasua kovaa painamalla, kun mennään ohi. Näin siis meillä P-Savossa.

Vierailija
212/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työkaverini kysyi, että voisinko heittää hänet hakemaan erästä projektiinsa kuuluvaa esinettä noin 5 km päästä. Sanoin, että nyt on vähän kiirettä, en taida ehtiä. Hän kysyi "Eli lainaat sitten autoasi?". Eka reaktioni oli kyllä hölmistyneisyys. Mitä helkuttia? Onko minulla joku velvollisuus kuskata toista ja lainailla autoani hänelle? Hänellä olisi myös oma auto käytössä, mutta ei tule sillä töihin, sillä hänellä ei ole omaa parkkipaikkaa ja parkkipaikan löytäminen tuona päivänä työpaikan läheisyydestä olisi ollut liian vaikeaa. Koska minä maksan omaa parkkipaikkaa, niin hän oletti, että velvollisuuteni on antaa autoni hänen käyttöönsä?

Sanoin myös, että hän voisi minulle tarjota vaikka kahvit siitä hyvästä, mutta hän kuittasi, että ei se ole kovin pitkä matka. Ei niin, mutta jotenkin voisi osoittaa kiitollisuutta tms... Loppujen lopuksi hän oli ajellut 20 km autollani, enkä saanut tästä keissistä itse muuta kuin pahan mielen.

Vierailija
213/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo on ihan normi. 90% ihmisistä ei tee jotain asiaa, ellei ne itse hyödy siitä jotain. Ei ne edes auta.

Vierailija
214/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä outo tyyppi, mutta näitähän riittää.. itse tarjosin työkavereilleni kyytiä, vaikka joudun ajamaan n. 10 km ylimääräistä. Ei kulu auto siitä yhtään sen enempää ja bensaa menee varman desi enemmän.

Sullahan on varsin bensapihi auto! Desi/10km tarkoittaa litraa/100 km. Mulla on vie melkein 7l/100km.

En myöskään halua käyttää päivittäin 20 min./suunta ylimääräistä aikaa toisten vastikkeettoman kuskailuun, josta kertyy viikkotasolla 3,5h.

Ja jo ennenkuin tähän kuluvaan aikaan kukaan puuttu; kaupunkialueella nopeusrajoitukset ovat 30-40km/tunti, ruuhka-aikana edes se nopeus ei toteudu. Yleensä ne mun kyytiin kaipaavat ovat myös hitaita ja aina myöhässä. Turhaan odotteluun ja 'nopeisiin vessakäynteihin' kuluu kuukausitasolla tuhottomasti aikaa. Mulla on muutakin tekemistä, kuin odotella ja kuljetella toisia. Ne sellaiset on taksien hommia ja ei nekään niitä vastikkeetta tee.

Vierailija
215/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän nämä tyypit, jotka keksivät vaikka mitä verukkeita ja tekosyitä, ettei tarvii ottaa kyytiin jotakuta, vaikka tietäis ihan hyvin, että joku tarvii apua ja kyytiä. Edellisen kerran, kun oli lakko, niin täälläkin meidän asuinseudulla kukaan ei tarjonnut kyytiapua. Ja usein kurvataan oikein kaasua kovaa painamalla, kun mennään ohi. Näin siis meillä P-Savossa.

Hommaa oma auto sinne savoon.

Vierailija
216/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma työkaverini kysyi, että voisinko heittää hänet hakemaan erästä projektiinsa kuuluvaa esinettä noin 5 km päästä. Sanoin, että nyt on vähän kiirettä, en taida ehtiä. Hän kysyi "Eli lainaat sitten autoasi?". Eka reaktioni oli kyllä hölmistyneisyys. Mitä helkuttia? Onko minulla joku velvollisuus kuskata toista ja lainailla autoani hänelle? Hänellä olisi myös oma auto käytössä, mutta ei tule sillä töihin, sillä hänellä ei ole omaa parkkipaikkaa ja parkkipaikan löytäminen tuona päivänä työpaikan läheisyydestä olisi ollut liian vaikeaa. Koska minä maksan omaa parkkipaikkaa, niin hän oletti, että velvollisuuteni on antaa autoni hänen käyttöönsä?

Sanoin myös, että hän voisi minulle tarjota vaikka kahvit siitä hyvästä, mutta hän kuittasi, että ei se ole kovin pitkä matka. Ei niin, mutta jotenkin voisi osoittaa kiitollisuutta tms... Loppujen lopuksi hän oli ajellut 20 km autollani, enkä saanut tästä keissistä itse muuta kuin pahan mielen.

Miksi ihmeessä lainasit autoasi?

Vierailija
217/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä lainasit autoasi?

Koska olen liian kiltti enkä keksinyt hyvää syytä olla lainaamatta. Todennäköisesti hän olisi täällä seuraavaksi kirjoitellut minusta :D

Vierailija
218/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellekään ei varmaan tässä vaiheessa ketjua ole epäselvää että ap on se kyytiä pyytänyt ja siksi hän tietää kaiken pyytäjän ja kuskin välillä käydystä keskustelusta.

Minä en vietä vapaa-aikaani ikävien ihmisten kanssa, en, vaikka he ois samassa paikassa töissä. Saati että vielä kuljettelisin heitä edestakaisin.

Vierailija
219/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, että pääsikö ap työkavereineen lopulta tänään töihin. Miten asia järjestyi?

Vierailija
220/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen autollisen auto on niin hävettävän epäsiisti, ettei halua ihmisiä ihmettelemään kaikkea sitä koirankarva/hiekka/roskamäärää, eikä halua joutua siivoamaankaan autoa ihan vaan siksi että saisi jotain hyvänpäiväntuttua kuskata. Itselläni ainakin tulisi ihan ekaksi mieleen että hävettää mun auto, jos joku kysyisi kyytiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä