Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!

Vierailija
31.01.2018 |

Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.

Kommentit (241)

Vierailija
221/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ihmisiä te ootte. Mä kuskasin pomoani duuniin useamman kerran ku asuttiin samalla suunnalla ja hänen autonsa oli korjaamolla. Ei ollu multa mitenkään pois. En ole myöskään niitä ihmisiä, jotka katoavat kun pyydetään apua esim. muutossa. Sen verran olen nykyisin viisastunut, että sellaisia ihmisiä joilta ei ikinä saa yhtään mitään apua sitä tarvitsessa en auta. Mut ku antaa paljon ni saa paljon!

Vierailija
222/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla periaate etten auta jos joku ei auta mua.

Enkä puhu mistään kohtuuttomista pyynnöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän nämä tyypit, jotka keksivät vaikka mitä verukkeita ja tekosyitä, ettei tarvii ottaa kyytiin jotakuta, vaikka tietäis ihan hyvin, että joku tarvii apua ja kyytiä. Edellisen kerran, kun oli lakko, niin täälläkin meidän asuinseudulla kukaan ei tarjonnut kyytiapua. Ja usein kurvataan oikein kaasua kovaa painamalla, kun mennään ohi. Näin siis meillä P-Savossa.

Tää on niin totta.

Aikoinaan oltaisiin tarvittu kyyti pojalle. ei kysytty kun olivat niin vaisuja ja melkein pakoilevat meitä.

Olin hoitanut ja ruokkkinut heidän lasta ja siinä oli kiitos.

Eräällä kurssilla käytiin eri paikoissa niin eräs nainen ei ottanut kyytiin ketään.

Muut kyllä otti.

Vierailija
224/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos se kuskaa vaikka lapsia hoitoon ja kouluun ja sittenkö vielä pitäis työkaveriakin haeskella? En hakis minäkään.

Ei vaan mitään tällaista ns. kunnon syytä ei ollut.

Mistä sinäkin kenenkin kunnon syyt tiedät. Ties vaikka on ollut menossa syöpähoitoihin ennen työpäivää tai yöpynyt salarakkaan luona.

Vierailija
225/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyydin pyytäjä on niin epämiellyttävä henkilö, ettei työkaveri halunnut häntä kyytiinsä. 

Vierailija
226/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma työkaverini kysyi, että voisinko heittää hänet hakemaan erästä projektiinsa kuuluvaa esinettä noin 5 km päästä. Sanoin, että nyt on vähän kiirettä, en taida ehtiä. Hän kysyi "Eli lainaat sitten autoasi?". Eka reaktioni oli kyllä hölmistyneisyys. Mitä helkuttia? Onko minulla joku velvollisuus kuskata toista ja lainailla autoani hänelle? Hänellä olisi myös oma auto käytössä, mutta ei tule sillä töihin, sillä hänellä ei ole omaa parkkipaikkaa ja parkkipaikan löytäminen tuona päivänä työpaikan läheisyydestä olisi ollut liian vaikeaa. Koska minä maksan omaa parkkipaikkaa, niin hän oletti, että velvollisuuteni on antaa autoni hänen käyttöönsä?

Sanoin myös, että hän voisi minulle tarjota vaikka kahvit siitä hyvästä, mutta hän kuittasi, että ei se ole kovin pitkä matka. Ei niin, mutta jotenkin voisi osoittaa kiitollisuutta tms... Loppujen lopuksi hän oli ajellut 20 km autollani, enkä saanut tästä keissistä itse muuta kuin pahan mielen.

Miksi ihmeessä lainasit autoasi?

Koska olen liian kiltti enkä keksinyt hyvää syytä olla lainaamatta. Todennäköisesti hän olisi täällä seuraavaksi kirjoitellut minusta :D

No, tässä sulle hyvä syy seuraavaa kertaa varten.

"En periaatteesta lainaa autoani kenellekään"

Jos tyyppi ei edes kahvia tarjoa auton lainasta, niin ootko miettinyt että mitä jos sattuu jotain, se vaikka kolaroi sun autolla? Maksaako se kiltisti asianmukaiset vahingonkorvaukset, tai vaihtoehtoisesti vakuutuksen omavastuuosuuden ja sun kohonneet vakuutusmaksut? Voi huonolla tuurilla tulla kalliiksi auton lainaaminen.

Vierailija
227/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi siinä aamulla lapsia vietäväksi tarhaan ja joku kouluun, tiedossa ruuhkaa Kehä I:llä ja vaihtelevia keliolosuhteita, niin en todellakaan ottaisi tähän "hae Mirkku klo 07:35 kotioveltaan"-lisäpalikkaa. Kyse ei ole edes rahasta. 

Vierailija
228/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyydin pyytäjä on niin epämiellyttävä henkilö, ettei työkaveri halunnut häntä kyytiinsä. 

Sama tuli mieleen.

Mä olen työkavereita satunnaisesti kyydinnyt töihin/kotiin, vaikka tuleekin pieni lenkki. Ovat muistaneet kyllä takaisin, vaikka oon kyllä ihan vaan auttamisen halusta kyydinnyt, harvoin kuitenkin kukaan kyytiä tarvitsee.

Mutta ikävää työkaveria en kuskaisi metriäkään, edes maksusta vaikka olisi sama matka. Jos käyttäytyy töissä ikävästi muita kohtaan, niin ei hirveästi kiinnosta vapaa-ajalla auttaa mitenkään.

Vierailija
229/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä kulkisin bussilla töihin, niin en mä ketään puolituttua pyytäis itteeni töihin hakemaan. Voisin pyytää jos työkaveri olisi myös oikeasti minun kaverini. En myöskään itse hakisi jotain tyyppiä töihin, jota en tuntisi/jonka kanssa en olisi muuten hyvissä väleissä. Aikuinen ihminen kyllä kykenee huolehtimaan itsensä töihin yhtenä päivänä ilman toisten avustusta.

Vierailija
230/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP ja autoilija erisukupuolta.

Tiesin vaan aikoinani yhden mies puolisen työkaverin, että jos hän olisi jäänyt kiinni vaimolleen siitä että on antanut autokyydin naispuoliselle ja vielä työkaverille, niin siitä olisi tullut viikkojen sota ja äijä olisi saanut nukkua sohvalla ties kuinka kauan ilmeisesti seksikin olisi mennyt pitkälle tauolle. Tämä viimeinen on kyllä jo hieman omaa tulkintaani.

Pyytäjä ei ilmeisesti tiedä kaikkea, eikä ne asiat hänelle kuulu. Sanan ei pitäisi riittää. Tosissaan voi olla kysymys paljon enemmästä kuin muutamasta kilometristä.

Vierailija
231/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä se toinen just ja just pystyisi kävelemään sen 2,5km jos kerran sit kyydillä pääsee....

Matka on pidempi eikä kyytiin kerta kaikkiaan päässyt, ei ovelta hakien tai matkan varrelta koukaten eikä autolle kävellenkään.

Miten se matka voi olla kävellen pidempi kuin autolla? 

No kyllä se voi olla. Autoilija voi käyttää normaalisti reittiä A ja nyt hänen pitäisi käyttää reittiä B, reittien pituuden ero voi olla 2,5km, mutta reittien maantietiillinen erohan voi olla paljon enemmän (toinen koukkaa lännen kautta ja toinen idän kautta).

Vierailija
232/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa jokainen auton omistaja saa päättää itse ottaako autonsa jonkun vai ei. Auton pitokin on kallista. Jos haluaa autoilla ni sitten pitää käydä autokoulu ja ostaa auto, vakuutukset, bensa, maksaa varaosat ja katsastukset. Ei kai se auto mikään yhteishyvä ole..

Vierailija
233/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luontoa ajatellen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa omat autot ja lakatkaa lokkeilemasta.

Kimppakyydillä matkustaminen on muulloinkin kuin poikkeustapauksissa järkevää  (mm. vähentää ruuhkaliikennettä ja pienentää matkakustannuksia) ja on ekolgisempaa. Tätä on toki myös julkisen liikenteen käyttö. Yksityisautoilua vain yhden henkilön matkustaessa olisi hyvä pyrkiä vähentämään. Luonto ja kukkaro kiittää.

Ehdottomasti sen autokyydin pummijan lompakko kiittää. Auton omistaja kun maksaa sitten ne huollot, verot, vakuutukset ja bensat. Mut hei ihanaa siis ku luonto kiittää!

Oletko vähän sekaisin?

Jos yhden kerran kyyditsee työkaverin töihin, niin ei vaikuta yhtään mihinkään veroihin tai vakuutuksiin. On paljon helpompaa olla ystävällinen ja mukava kuin negata jostakin näin pienestä asiasta.

Vierailija
234/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajan pyöräl läpi vuoden 12km työpäivinä, kun akat haluaa ajaa omalla autolla yksin. 4 lähtee ihan läheltä olisin matkan varrella ja maksaisin polttoaineet.... paras selity ol et " autossa on kuluvia osia...😀"

Vierailija
235/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajan pyöräl läpi vuoden 12km työpäivinä, kun akat haluaa ajaa omalla autolla yksin. 4 lähtee ihan läheltä olisin matkan varrella ja maksaisin polttoaineet.... paras selity ol et " autossa on kuluvia osia...😀"

Vierailija
236/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.

Oletko ajatellut että olet juuri se tyyppi jonka takia työkaveri tekisi mielellään vaikka 2,5 kilometrin koukkauksen väärään suuntaan jos sillä välttää seurasi työmatkan ajaksi?

Mikäs ihme sinua esti siirtymästä kotoa sellaiseen paikkaan mistä työkaverin olisi ollut helppo poimia kyytiin. Ainakin pk-seudulla tämä "2,5km koukkaus" voi tarkoittaa puolen tunnin seisoskelua pussinperässä josta löytyy liikennevaloja 50m välein ja takaisin pääväylälle pääsee yksillä vihreillä kaksi autoa kerrallaan.

Vierailija
237/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työmatka on yhteen suuntaan 2,5 kilometriä ja kävelen sen joka päivä, säästä välittämättä.

- typy 24v

Vierailija
238/241 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät sen toisen elämäntilanteesta yms. Monesti tuo on ärsyttävää, että esimies olettaa että autollinen ihminen hakee  siinä samalla reissulla vaikka kenet. Itse voin hakea jos on tarve, mutta oletan että minulle infotaan asiasta tai kysytään. En esim.sellaista, että pomo lupaa "Pirjolle", että "kyllä "Liisa" hakee sut tullessaan." Näin meinaan on käynyt aiemmin kun julkiset ei kulje. Todellisuudessa olin kuolemansairaan äitini luona eri puolella kaupunkia  yms, enkä ollenkaan saman reitin varrella. Eli koskaan ette tiedä toisten tilanteista niin tarkkaan eikä kaikki halua niitä työpaikalla valottaa. Monesti työpaikalla on klikkejä. Miksi haluaisin hakea ihmisen, joka puhuu kahvihuoneessa itsestäni paskaa selän takana minkä kerkeää yms....

Vierailija
239/241 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni 2,5 km koukkaus Helsingin aamuruuhkassa on helposti 45 min. keskustan alueella.

On kuitenkin hyvän tavan mukaista auttaa toisia, mutta myös se ettei jää vinkumaan jos toinen ei auta koska mitään velvollisuutta ei ole.

Vierailija
240/241 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupukiseudulla aniharva puhuu työmatkastaan kilometreinä ellei ole pyöräilijä.

Yleensä puhutaan minuuteista. 2,5 km voi olla puolituntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme