Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!
Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.
Kommentit (241)
Minäkin ottaisin kaikki kyytiin ketä mahtuu, ja kyse on siis YHDESTÄ päivästä kun on tämmöinen poikkeustilanne. Siis ei tarvi sitoutua mihinkään jatkuvaan kyyditsemiseen :D jestamandeera, ihan selvää epäsosiaalisuutta ja ihmispelkoa. "Mitä jos se ny luulee, että me ollaan ny jotain ystäviä..se olis kauheeta." Jotkut ihmiset on avuliaita ja ystävällisiä muita kohtaan ja esimerkiksi avuliaisuus työkaveria kohtaan on ihan itsestään selvää. Ja yleensä hyvä kiertää, kun tekee mukavasti toiselle niin se voi tehdä mukavasti takaisin joskus. Jotkut vaan ei ymmärrä eikä osaa olla ihmisten kanssa. Näistä on kyllä kokemusta. Kun minä minä minä ja mun auto ja mun aika ja ja ja...minä. Ilmeisesti kotikasvatuksessa on ollut jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti mikä kusipää. Mä en ikinä kieltäytyisi moisesta.. Voisin jopa tehdä sen ilmaiseksi. Onneksi en tunne teitä, keiden mielestä on ok olla tollanen mulkku, ettei yhtenä päivänä voi auttaa työkaveria. Siis yhtenä päivänä.
Minäkään en yleensä kieltäydy. Silloin kun kieltäydyn, on siihen syy, jota en kuitenkaan ole velvollinen selittämään puolitutuille.
Me ja noi muut kirjoitti:
Minäkin ottaisin kaikki kyytiin ketä mahtuu, ja kyse on siis YHDESTÄ päivästä kun on tämmöinen poikkeustilanne. Siis ei tarvi sitoutua mihinkään jatkuvaan kyyditsemiseen :D jestamandeera, ihan selvää epäsosiaalisuutta ja ihmispelkoa. "Mitä jos se ny luulee, että me ollaan ny jotain ystäviä..se olis kauheeta." Jotkut ihmiset on avuliaita ja ystävällisiä muita kohtaan ja esimerkiksi avuliaisuus työkaveria kohtaan on ihan itsestään selvää. Ja yleensä hyvä kiertää, kun tekee mukavasti toiselle niin se voi tehdä mukavasti takaisin joskus. Jotkut vaan ei ymmärrä eikä osaa olla ihmisten kanssa. Näistä on kyllä kokemusta. Kun minä minä minä ja mun auto ja mun aika ja ja ja...minä. Ilmeisesti kotikasvatuksessa on ollut jotain vikaa.
Tai sitten todennäköisemmin taustalla on oikea henkilökohtainen syy, jota ei voinut kertoa (hyvästä syystä, sittenhän Ap olisi päivittelemässä sitä asiaa täällä. )
Kyyditset varmaan mielelläsi sitäkin kiusaajaa, joka on tehnyt töissä käymisestäsi helvettiä vuosien ajan. Muut saattavat pitää tätä hyvänä tyyppinä, mutta sinua hän on nokkinut aina kuin mahdollista.
Avuliaisuus työkaveria kohtaan joka on myös ystävällinen takaisin, tottakai. Mistäs sinä tiedät jos ap onkin harvinaisen vittumainen työkaveri jonka seuraa ei yksinkertaisesti kestä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ei ihme, että Suomi on tässä jamassa eli itsekkäitä ihmisiä täynnä koko maa. Miten ei yhtenä päivänä voi antaa kyytiä työkaverille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton aloitus. Miksi asia aloittajalle ylipäätään kuuluu? Eihän hän edes tiedä mitä on puhuttu. Kartastakin mitattu matkat, hohhoijaa. Mitä jos huolehtisit omista asioistasi ja jätät väliin muiden mollauksen, kun et koko asiasta mitään tiedä?
Jos et ole hiffannut niin se on esimies...
Esimies ei ole esimies matkalla töihin omalla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että Suomi on tässä jamassa eli itsekkäitä ihmisiä täynnä koko maa. Miten ei yhtenä päivänä voi antaa kyytiä työkaverille.
No sitähän sinä et voi tietää. Ehkä siskoa pitää käydä katsomassa suljetulla osastolla tai mies viedä syöpäkontrolliin. Monenlaista on ihmisen elämässä, mistä ei puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä päivää ei saa itse valita. Perjantaina en ehdi odotella että työkaveri saa työt valmiiksi, tai ilmestyy bussipysäkille.
On siellä työpaikalla muitakin. Ei voi yhdelle ihmiselle suuttua kun ei nyt vaan sovi.
Mä oon nyt kuskannut duunikaveriani useamman kuukauden mennen tullen, ei ole kiitos sanaa kuulunut tai pullakahveja tarjonnut. On kuulemma säästänyt pitkän pennin kun ei ole tarvinnut seutulippua ostaa kuukausiin , sanoi tämän itse ääneen.
Tänään tuli puolitutulta tyypiltä viesti, että pääseekö pe kyydissä,kieltäydyin kun tympii kuskata ihmisiä ilman kiitoksen sanaa .
Jos työssäkäyvä ihminen ei omista autoa, hän säästää kyllä elämässään sen verran verrattuna autonomistajatyökaveriinsa, että on varaa näin poikkeustapauksessa mennä taksilla! Tyhmää vaatia työkaveria "koukkaamaan". Muakin pyydettiin, mutta vaikka kilometrejä ei koukkauksessa tulisi kuin pari kolme suuntaansa, työmatkani pitenisi varmaan puolella tunnilla ainakin, koska kaveri asuu semmoisessa paikassa, mistä takaisin tullessa on varmasti kamala ruuhka, kun sieltä kaikki tulevat autoillaan silloin.
Aikanaan olin töissä reilun 10 kilometrin päässä kodistani. Esimieheni (nainen) asui naapurilähiössä. Hän ehdotti, että hakisin hänet aamulla kyytiin ja sama illalla. Näin tehtiin sitten parin kuukauden ajan - ei puhettakaan, että olisi maksanut bensoista. Onneksi pääsin sitten toiseen työpaikkaan. Olin liian kiltti nuori en´kehdannut enkä uskaltanut kieltäytyä tai pyytää korvausta. Ei näin!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt kuskannut duunikaveriani useamman kuukauden mennen tullen, ei ole kiitos sanaa kuulunut tai pullakahveja tarjonnut. On kuulemma säästänyt pitkän pennin kun ei ole tarvinnut seutulippua ostaa kuukausiin , sanoi tämän itse ääneen.
Tänään tuli puolitutulta tyypiltä viesti, että pääseekö pe kyydissä,kieltäydyin kun tympii kuskata ihmisiä ilman kiitoksen sanaa .
Useamman kuukauden ? Mitähän, jos pyytäisit osallistumaan kuluihin ?
Olisi luullut, että tällaisena poikkeustapauksena porukat vetäisivät yhteen hilleen, mutta ei näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli puolitutulta tyypiltä viesti, että pääseekö pe kyydissä,kieltäydyin kun tympii kuskata ihmisiä ilman kiitoksen sanaa .Useamman kuukauden ? Mitähän, jos pyytäisit osallistumaan kuluihin ?
Niinpä. Onko nää oikeasti suomalaisten kaikki kaksi vaihtoehtoa: 1) kaikesta normaalista ystävällisyydestä ja avuliaisuudesta jyrkkä kieltäytyminen, 2) marttyyri-ovimatto, joka ei saa suutaan auki
Ollaankohan euroopan ykkösiä itsekkyydessä?
Vierailija kirjoitti:
Ollaankohan euroopan ykkösiä itsekkyydessä?
Ihan varmasti, ei tällaista voi tapahtua kuin vain Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on vähän ikävä ihminen. Mä tiedän 2 ihmistä, jotka ei ikinä kuskaa ketään. Toinen saa pahoja paniikkihäiriökohtauksia ja toinen oli joskus kuskina kuolinkolarissa. Ei näitä syitä työkavereille toitoteta.
No nyt vittu oikeasti taas jotain rajaa tälle nyyhkydramatiikalle. Eiks vaan että ovat vielä erityisherkkiäkin molemmat?
Se on selvä juttu, että jos ei toista ton vertaa auta, on kusipää, ihan sama mikä syy. Ja jos joku on mulle kusipää, osaan kyllä onneksi olla sitä takaisinpäinkin. Lähtökohtaisesti olen ystävällinen kaikille.
Mulla oli työtoveri jonka henki haisi metrien päähän niin pahalta, että meinasin oikeasti pyörtyä. Enkä edes ole mikään hajuherkkä. Siinä siis kirjaimellisesti meinasi henki salpautua. Jos söisit kilon paskaa, muovikassillisen pölyä, 3 paria märkiä homehtuneita villasukkia, joisit litran kiljua, ja vetäisit kartongin norttia etkä olisi pessyt hampaitasi vuoteen, saisit käteesi hönkiessäsi kalpean aavistuksen siitä löyhkästä. Vitsaili pariin kertaan itsekin, että lapsi oli sanonut aamulla, että "äiti, sun henki haisee".
Ihmetteli kovasti miksi en suostu kimppakyyteihin vaikka asuttiin samalla suunnalla. No, siksi että olisin oksentanut pienessä autossa. Mutta en kehdannut sanoa ääneen, kaikenmaailman tekosyitä tyli väännettyä.
Pointti: syy voi olla muukin kuin v****maisuus.
Jotkut piereskelevät ajaessaan hyvin paljon.
Itse keksisin kyllä vaikka minkä tekosyyn jos kyydin pyytäjä on veemäinen ihminen. Ei kenelläkään ole velvollisuutta alkaa ilmaiseksi taksikuskiksi. Itselläni on näistä pummaajista ainoastaan niitä kokemuksia, että muuten ei seura kiinnosta ellei ole jotain mitä tarvitsee, esim. juuri kyytiä.