Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!
Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.
Kommentit (241)
Meille töissä olen kuunnellut parin vuoden ajan, miten Helsingissä ei tarvitse autoa ja että ajokorttikin on aivan turha. Perjantaina en todellakaan koukkaile hakemaan yhtään ketään, koska "autohan on aiva turha.."
Asun Lapissa ja todennäköisesti koukkaan kaverini 20 km:n päästä. Pikku matka näillä leveyksillä.
Osta oma auto niin ei tarvitse inistä.
Vierailija kirjoitti:
Meille töissä olen kuunnellut parin vuoden ajan, miten Helsingissä ei tarvitse autoa ja että ajokorttikin on aivan turha. Perjantaina en todellakaan koukkaile hakemaan yhtään ketään, koska "autohan on aiva turha.."
No, onhan se. Kevyenliikenteen väylät ovat kunnossa näin vähälumisena talvena. Pyörällä pääsee kuin kesäkelillä.
Se on sitä suomalaista lähimmäisen auttamista. Ei kukaan ilmaiseksi pyydä pslveluksia, en minä ainakaan. Ja tulevaisuudessa voi jeesata työkaveria jos pulmia tulee. Eihän sitä koskaan tiedä elämässä.
Ainoastaan lahkolaiset tekevät talkootyötä Suomessa ja urheiluseuran ihmiset. Heille se on huumetta.
Autoilu ei ole talkootyötä. Se on vapautta!
En itsekään hakisi ketään kotiovelta, jos pitäisi sen koukkauksen takia esim. sumplia aamuruuhkassa. Jos kyyditettävä on ihan liikuntakykyinen, niin hänhän voisi kävellä minun matkani varrelle tällaisessa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kaikkien on järkeä ostaa autoa vain satunnaisia lakkoja varten.
Autoilusta paasaaminen on erittäin raskasta toki,ei kukaan sellaista jaksa kuunnella. Ja paasaajia on ihan ok näpäyttääkin näissä tilanteissa.
Ihmisten kannattaisi vähän ajatella mihin tyyliin asioista puhuu, saattaa osua omaan nilkkaan jos tuomitsee muiden valintoja tai muuten jeesustelee yhtenään.
2,5 kilometriä voi tehdä yllättävän paljon lisää matka-aikaan. Perjantaina autoja on normaalia enemmän liikenteessä ja huomisen lumisateen jäljiltä todennäköisesti vielä asuinkatuja auraamatta. En välttämättä tekisi tuollaista koukkausta itsekään. Autoton voi ihan hyvin kävellä siihen, mistä normaalisti ajan, niin pääsee kyytiin.
Ootko ollut ystävällinen? Kyllä mä kuskaan ilmaseksi MUTTA en sellasia, jotka ei kiitä kyydistä tai muutenkaan tervehdi vastaan kävellessään. Niin kiltti en ole. Jos ei osaa kiitosta sanoa, ni sitten kävelkööt.
Vierailija kirjoitti:
Asun Lapissa ja todennäköisesti koukkaan kaverini 20 km:n päästä. Pikku matka näillä leveyksillä.
juu ystäväsi osaa varmaan kiittää. Oonpa kuskannut sellaista lappalaista joka ei kiitosta osannut sanoa. Hiljaa istui naama norsunvituilla eikä muutenkaan koskaan tervehtinyt vastaan tullessa. Sen jälkeen päätin et on viimenen kerta kun tuota ämmää kuskaan. Kävelkööt. Sen verran pitää ihmisellä olla käytöstapoja, että osaa ilmaisesta kyydistä kiittää. Ja kyse ei ollut edes 20 kilometristä vaan 150 kilometristä.
Täällä on paljon itsekkäitä ihmisiä, en voi uskoa lukemaani. Kun minulla oli auto, olen tarvittaessa auttanut ja noutanut/ heittänyt ihan kotiovellekin saakka. Enkä koskaan ole pyytänyt rahaa, ei olisi tullut mieleenkään!
Jopa yhtä erittäin ikävää ihmistä olen kyydinnyt, ei ehkä olisi tarvinnut, mutta kyydit olivat satunnaisia. Toki jos joku olisi jatkuvasti kyytiä ilmaiseksi pummannut, olisin alkanut pyytää häneltä bensarahaa. Tosin en luultavimmin olisi jaksanut pitkiä koukkauksia tehdäkään säännöllisesti, lähinnä ajan takia. Nyt kyse on kuitenkin yhdestä päivästä! Ei ihme, että ihmiset voivat pahoin, kun ei voi pyytää keneltäkään apua, kun suurin osa sanoo kuitenkin ei. Ainoastaan miksi en olisi jollekin kyytiä antanut, olisi se syy jos hän olisi minua kiusannut, mutta yleensä ne kiusaajat tajuaa edes sen verran, etteivät kehtaa sellaista pyytäkään. Siltikin olisin kyydin voinut tarjota, koska en halua vajota samalle tasolle mulkkujen kanssa.
Jos jollain oikeasti on jotain ns. salattavaa, miksei voi sanoa että on muuta, että ei vain onnistu. Paljon parempi se on, kuin antaa itsestään itsekkään paskiaisen kuva.
Vierailija kirjoitti:
Bussit on niin harvoin lakossa, että niinä päivinä voi mennä kävellen/pyörällä/taksilla.
Aloittajalla on kyydinpyytäjää puoltava asia jokaiseen kommenttiin, jonka kertoo aina vasta kun asiaa kysytään. Hiukan haiskahtaa. Olisi voinut pistää kaikki faktat tiskiin heti. Nyt vähän vaikuttaa siltä, että keksii asioiden tapahtuneen kyydinpyytäjän eduksi sitä mukaa, kun joku keksii uuden näkökulman tai kysymyksen asiaan
Vierailija kirjoitti:
Poikkeustapaus eikä sen vertaa voinut auttaa. Eri asia, jos jatkuvasti olisi pyytämässä kyytiä. Mihin on kadonnut ihmisten avuliaisuus ja hyvä tahto.
Luultavasti autoton työkaveri on kusipää, josta syystä autollista ei vaan kiinnosta auttaa häntä.
Keskustelun kommentit :D yksi ihminen jossain on kieltäytynyt ottamasta jotain työkaveria kyytiin
-> kaikki suomalaiset itsekkäitä
Teettekö aina tälläisiä yleistyksiä? Melko mustavalkoista ajattelua. Kukaan varmaan missään päin maailmaa ei ole tehnyt samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton aloitus. Miksi asia aloittajalle ylipäätään kuuluu? Eihän hän edes tiedä mitä on puhuttu. Kartastakin mitattu matkat, hohhoijaa. Mitä jos huolehtisit omista asioistasi ja jätät väliin muiden mollauksen, kun et koko asiasta mitään tiedä?
Jos et ole hiffannut niin se on esimies...
Esimies ei ole esimies matkalla töihin omalla ajalla.
Ei vaan kysyit mitä se ap:lle kuuluu. Oletko vähän hidas ;). Ap on kymppi, koska hoitaa asiaa. Sitääää seeee häneeellleeee kuuuuuluuuuu. Tuliko tarpeeksi hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun kommentit :D yksi ihminen jossain on kieltäytynyt ottamasta jotain työkaveria kyytiin
-> kaikki suomalaiset itsekkäitä
Teettekö aina tälläisiä yleistyksiä? Melko mustavalkoista ajattelua. Kukaan varmaan missään päin maailmaa ei ole tehnyt samaa.
Kyllä. Jokainen mamu, nainen tai pyöräilijä. Yhtä heimoa ovat!
Eikö ole joku kimppakyyti sivu. Sieltä voisi löytyä apua. Ennen ainakin oli joku sellainen sivusto. Täältä tuskin tulee apua, kun suurinosa ei ymmärrä lukemaansa, eivätkä osaa edes hahmottaa ongelmaa.
Ap nostaa metelin, kun kyytipyyntöön ei suostuta? Eiköhän syy ja seuraus tapahtumiin ole ap:n kusipäisyys.