Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!
Voi sitä tekoselitysten määrää miksei pääse kyytiin ja laskin nyt oikein karttapalvelusta että matkaa olisi tullut peräti 2.5 km enemmän kuin normaalisti.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otsikossa mainitaan tuo koukkaus, jos jo kyytiä pyydettäessä on sanottu, että kuskin ei tarvitse koukata, vaan kyydittävä kävelee reitin varrelle? Ja tietysti jo ekassa pyynnössä tarjouduttiin maksamaan bensat?
Ensin oli koukkauskysymys ihan perustellusta syystä ja kun se ei onnistunut, pyytäjä lievensi pyyntöään mutta mikään ei käynyt. En nyt niin perillä ole kun en itse ollut paikan päällä mutta maksusta oli jossain vaiheessa puhetta ollut.
Siis sä et oo kuullut keskustelua, ainoastaan kysyjän (vinkujan?) esittämän version asiasta?
Kuulin molempien osapuolien versiot erikseen.
Miksipä et itse koukkaisi tätä kyyditöntä työkaveria aamulla matkaasi?&nbs
Ihmettelen samaa. Kun ap on niin auttamishaluinen jeesus niin järjestäisi nyt vaan kyydin työkaverilleen itse. Jos ei omista autoa, niin kyllähän taksikyydin voi työkaverilleen tarjota kun tämä on vain ainutkertainen hätätilanne.
Bensakulut parin kilsan matkasta?
Pitäisin ihmistä vähäjärkisenä, jos niitä senttejä lähtisi tarjoamaan. Loukkaavakin suorastaan.
Kyllä se on aika ja vaiva, josta tuossa maksetaan, jos nyt jostain maksetaan.
Ehkä se aikoo lintsata perjantain tai on joku henkilökohtainen meno aamulla että ei pysty ottaan kyytiläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Bensakulut parin kilsan matkasta?
Pitäisin ihmistä vähäjärkisenä, jos niitä senttejä lähtisi tarjoamaan. Loukkaavakin suorastaan.
Kyllä se on aika ja vaiva, josta tuossa maksetaan, jos nyt jostain maksetaan.
Kyytiläinen maksaa tietysti bensakulut koko matkasta, eikä vain koukkauksesta. Ja tietysti hieman ylöspäin pyörittäen.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, että oikein molempien osapuolten tarinat kuunneltu ja koukkausmatka mitattu (!) kartalta. Kunnon toimistokyttäystä. Hei ihan oikeasti on oikeus kieltäytyä tekemästä palvelusta eikä ole mitään velvollisuutta alkaa selittää syitä. Riittää kun sanoo ettei sovi. On käsittämättömän epäkohteliasta alkaa tivata syytä, jos toinen sanoo ei.
Niin kuin ketjussa onkin mainittu, syitä voi olla lukemattomia. Ehkä hänellä ei ole tarkoitus viettää edeltävää yötä kotona. Ehkä on rankka elämäntilanne ja auton siistiminen ja aikaisemmin töihin lähtö on liian kuormittavaa. Ehkä ei osaa ajaa kuin tuttuja reittejä ja saa helposti paniikkikohtauksia, jos yrittää. Jne.
Varsinainen raiskaus ketju. Ei on ei ja sen pitäis riittää, ilman mitään selittelyjä ja syitä. Ihmettelen, miksi Ap teki moisen alotuksen.
"Työkaveri ei suostunut tekemään 2.5 km koukkausta toista työkaveria ottaakseen kyytiin bussilakon takia!"
On tullut lintsattua suomen kielen tunnit opiskeluaikana?
Työkaverini on kolmen vuoden ajan osoittanut kaikin tavoin, että minä en osaa, että tietämykseni on tarpeetonta (teemme töitä eri yksiköissä), että oman auton käyttö työmatkoilla (30 km suuntaansa) on laiskuutta jne.
Eilen hän ilmoitti, että voin hakea hänet kotoaan klo 7.35, asuuhan hän siinä matkani varrella, pitää koukata vain 2.5 km. Miksi ihmeessä suustani tulikaan lause "Kiitos ei, yritä saada joku toinen kyyti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton aloitus. Miksi asia aloittajalle ylipäätään kuuluu? Eihän hän edes tiedä mitä on puhuttu. Kartastakin mitattu matkat, hohhoijaa. Mitä jos huolehtisit omista asioistasi ja jätät väliin muiden mollauksen, kun et koko asiasta mitään tiedä?
Jos et ole hiffannut niin se on esimies...
Huppuasiallinen esimies kyselee työntekijöiden yksityisasiat, ja kertoilee ne sitten vauvapalstalle? Hienoa.
Viekö erityislapsen hoitoon eikä halua muiden sääliä työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Ensin ylpenä toitotetaan miten pärjää ilman autoa ja kulkee julkisilla. Suorastaan uhriudutaan tämän ekoteon edessä. Sitten kun tarvitsi kyydin, niin olettavat että autollinen innoissaan vuorostaan uhrautuu kuskaamaan.
- Olisihan se kauheaa, jos autoton joutuisi maksamaan muutaman kympin taksikuluja. Autollinen maksaa vakuutukset, ylinopeus- ja parkkisakot, trafimaksut, polttoaineet veroineen, auton pääomakulut, huollot... Ja kuuntelee kuinka ikävä ihminen on kun tuhoaa luontoa. - Ai niin kai sä heität mut , kun ei siinä kauaa mene, muutenkin ajat siellä päin, joo voin mä pensat maksaa (unohtaa) tai kahvit tarjota, sitä vuoroa saat odottaa. Sellasia on ekopummit.
Paljonko tarjosit kyydistä rahaa?
Voi olla joku henkilökohtainen asia, jota ei halua kaikkien tietoon. Ei on ei ja siihen on tyytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on salarakas kyydissä.
- Tai mustis puolisona, joka on tehnyt selväksi, että vieraita naikkosia / sonneja et kuskaile meidän autolla.
Ei helvetti mikä kusipää. Mä en ikinä kieltäytyisi moisesta.. Voisin jopa tehdä sen ilmaiseksi. Onneksi en tunne teitä, keiden mielestä on ok olla tollanen mulkku, ettei yhtenä päivänä voi auttaa työkaveria. Siis yhtenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ensin ylpenä toitotetaan miten pärjää ilman autoa ja kulkee julkisilla. Suorastaan uhriudutaan tämän ekoteon edessä. Sitten kun tarvitsi kyydin, niin olettavat että autollinen innoissaan vuorostaan uhrautuu kuskaamaan.
Uhrautuu kuskaamaan yhteensä 5 km? Onpa todellista uhrautumista. Herran jestas sentään.
Minä voisin kuskata vaikka vähän isommankin joukon perjantaina töihin ja takaisin maksua vastaan. Jäin juuri työttömäksi.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kiinnostaisi tietää, mitä olivat ne 'tekosyyt', joita autonomistaja tarjosi kyytiä pyytäneelle ja mikä mahtoi olla todellinen syy kieltäytymiseen.
Itse en ainakaan kyytiä antaisi vittumaisille työkavereille, reiluja auttaisin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti autoanni tarvitsee itse joskus apua.
Hän varmasti osaa tilata taksin ihan itse ilman apua.
Taksi taksi. Ainakaan etukäteen ei enää saa tilattua. En tiedä saako sitten paremmin silloin aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Ap Oletteko taksi kuskeja, niinpä.
Kirjoittiko tämän terve, ns. normaali aikuinen?
Ei taida takseja riittää ainakaan Helsingissä kaikille autottomille. 60 prossaa kotitalouksista on autottomia, joten kyllä meidän työpaikalla ainkain kovasti säädettiin kimpparatkaisuja.
Autollisena en todellakaan koe olevani tässä tilanteessa kenenkään "palvelija". On jotain itsetunto-ongelmia, jos tuollainen tulee edes mieleen.