Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko päänsärky normaalia masennuksessa ja paniikkihäiriössä?

Vierailija
31.01.2018 |

Kolme päivää ollut pää perkeleen kipeä päivät ja yöt, jomottaa takaraivoa, silmiä ja vasenta puolta päästä. Samalla ihan todella väsynyt olo. Ei johdu nesteytyksestä tai ravinnosta eikä esim. e-pillereistä, koska en niitä syö.

Häiritsee kun pitäisi ylppäreihin lukea...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön siis Sepramia mutta tällaista oirehdintaa esiintyi jo ennen lääkitystä. Sepram vienyt mennessään mm. alaselkäkivun.

Vierailija
2/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä, mutta stressissä on eli jännityspäänsärkysi johtuu todennäköisesti siitä että stressaat jos kokeita tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, mutta stressissä on eli jännityspäänsärkysi johtuu todennäköisesti siitä että stressaat jos kokeita tulossa.

Totta. :| Voi hitto.

- ap

Vierailija
4/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ahdistusta tai paniikkia nyt viimeaikoina ollut? Päänsärky voi tulla kohtauksen jälkeen kun on hengittänyt "väärin" tai ahdistuksesta tietty kun jännittyy.

Voi toki olla masennuksesta johtuvaa psykosomaattistakin oireilua.

Auttaako burana tai vastaava?

Henk.koht ihan mutuna tuntuu, että migreeni on yleisempää mieliala- ja ahdistuneisuushäiriöisillä.

Vierailija
5/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo edes ole oikea lääkitys paniikkihäiriöön ja paniikkikohtauksiin!

Näin minulle on ainakin sanottu, ja määrättiin rauhoittavia eli benzot. Asuin Ruotsissa tuolloin, muutama vuosi sitten. Onko Ruotsinkin lääketiede Suomea noin 5 vuotta edellä???

Suomessa yritettiin tyrkyttää ssri-lääkitystä mutta en suostu ottamaan lihomisriskin takia ja siksi koska ne saattaa sekoittaa hermoston toiminnan loppuelämäksi.

Vierailija
6/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ahdistusta tai paniikkia nyt viimeaikoina ollut? Päänsärky voi tulla kohtauksen jälkeen kun on hengittänyt "väärin" tai ahdistuksesta tietty kun jännittyy.

Henk.koht ihan mutuna tuntuu, että migreeni on yleisempää mieliala- ja ahdistuneisuushäiriöisillä.

Ai jaa. Minä sain migreenin riesakseni 28-vuotiaana ja paniikkihäiriön 38-vuotiaana eli 10 vuotta myöhemmin, ja migreeni jatkui saman tyyppisenä kuitenkin.

Vierailija
7/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaraivolta lähtevä kipu on juurikin jännityspäänsärkyä. Yritä rentoutua. Mene vaikka lattialle selälleen silmät kiinni ja ajattele kedon kukkasia ja perhosia. :D Jotain kivaa siis ja ajatukset pois kivusta.

Itse kun olin väsynyt, masentunut ja ahdistunut, niin oli todella usein pääkin kipeä.

Vierailija
8/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo edes ole oikea lääkitys paniikkihäiriöön ja paniikkikohtauksiin!

Näin minulle on ainakin sanottu, ja määrättiin rauhoittavia eli benzot. Asuin Ruotsissa tuolloin, muutama vuosi sitten. Onko Ruotsinkin lääketiede Suomea noin 5 vuotta edellä???

Suomessa yritettiin tyrkyttää ssri-lääkitystä mutta en suostu ottamaan lihomisriskin takia ja siksi koska ne saattaa sekoittaa hermoston toiminnan loppuelämäksi.

Kyllä on masennukseen ja paniikkihäiriöön hyvin toimiva lääke.

Itse en lihonut, laihduin.

- ap

Vierailija
9/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä on vähän. Tunnen, että ilman lääkitystä olisin ahdistunut, mutta lääke ei onneksi anna ahdistuksen tulla. :)

Burana varmaan auttaisi mutta en viitsisi niitä napostella.

- ap

Vierailija
10/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä on vähän. Tunnen, että ilman lääkitystä olisin ahdistunut, mutta lääke ei onneksi anna ahdistuksen tulla. :)

- ap

Joskus jo yksi 400mg auttaa katkaisemaan säryn.

Mutta jos olet lääkekielteinen niin ehkä ensin kannattaa kokeilla kuumaa suihkua, lepoa ja venyttelyä (netistä löytyy päänsärkyjumppa ohjeita jos haluaa kokeilla)

Ja jos olet tottunut kofeiinin käyttäjä niin tauko ja kuppi kahvia voi joskus myös auttaa. :)

Vierailija
11/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Joskus jo yksi 400mg auttaa katkaisemaan säryn.

Mutta jos olet lääkekielteinen niin ehkä ensin kannattaa kokeilla kuumaa suihkua, lepoa ja venyttelyä (netistä löytyy päänsärkyjumppa ohjeita jos haluaa kokeilla)

Ja jos olet tottunut kofeiinin käyttäjä niin tauko ja kuppi kahvia voi joskus myös auttaa. :)

Kiitos!

- ap

Vierailija
12/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lukenut ylppäreihin pitkiä aikoja huonossa asennossa, niin päänsärky voi johtua niskajumista.

Vierailija
14/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sanoa. Tänään söin huonosti ja "päätäni särki". Kullakin on omat kivut. En osaa vastata sinulle mitään. Nyt voin jo paremmin.

Vierailija
15/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lukenut ylppäreihin pitkiä aikoja huonossa asennossa, niin päänsärky voi johtua niskajumista.

Jep, tosin välillä hirveä hedari jo heti aamusta.

- ap

Vierailija
16/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Minä kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja kaikenlaisesta ahdistuksesta ja riesanani on myöskin migreeni ja tavallinen päänsärky. Oikein stressaavina ja ahdistavina aikoina minulla saattaa olla migreeni 7-10 kertaa kuussa ja kaikkina päivinä siinä välillä tavallinen päänsärky. Rauhallisempina aikoina vain 2-3 kertaa kuussa. Olin muutama vuosi sitten SSRI-lääkityksella ja sinä aikana migreeni oli n. 4 kertaa vuodessa, mutta mielialalääkkeitähän käytetään myös migreenin estolääkkeenä. 

Masennukseen ja stressiin liittyy myös kaikenlaisia psykosomaattisia oireita. Päänsäryt on yksi tyypillinen oire. Voisin hyvin kuvitella, että kirjoitukset stressaavat. Luet varmaan paljon niihin ja mahdollisesti huonossa asennossa niska jumissa. Stressantuneena myös jännittää koko kehoa ja siitä seuraa päänsärkyä. Täällä tuli jo hyviä neuvoja venyttelystä. Sauvakävely voisi olla hyväksi, jos on niska jumissa.  Muutenkin raitis ilma ja kävely metsässä tekee hyvää sekä mielelle että keholle. Entä milloin näkösi on tarkastettu ja puretko/narskutatko mahdollisesti hampaita yöllä? 

Paljon tsemppiä sinulle! 

Vierailija
17/20 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei.

Minä kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja kaikenlaisesta ahdistuksesta ja riesanani on myöskin migreeni ja tavallinen päänsärky. Oikein stressaavina ja ahdistavina aikoina minulla saattaa olla migreeni 7-10 kertaa kuussa ja kaikkina päivinä siinä välillä tavallinen päänsärky. Rauhallisempina aikoina vain 2-3 kertaa kuussa. Olin muutama vuosi sitten SSRI-lääkityksella ja sinä aikana migreeni oli n. 4 kertaa vuodessa, mutta mielialalääkkeitähän käytetään myös migreenin estolääkkeenä. 

Masennukseen ja stressiin liittyy myös kaikenlaisia psykosomaattisia oireita. Päänsäryt on yksi tyypillinen oire. Voisin hyvin kuvitella, että kirjoitukset stressaavat. Luet varmaan paljon niihin ja mahdollisesti huonossa asennossa niska jumissa. Stressantuneena myös jännittää koko kehoa ja siitä seuraa päänsärkyä. Täällä tuli jo hyviä neuvoja venyttelystä. Sauvakävely voisi olla hyväksi, jos on niska jumissa.  Muutenkin raitis ilma ja kävely metsässä tekee hyvää sekä mielelle että keholle. Entä milloin näkösi on tarkastettu ja puretko/narskutatko mahdollisesti hampaita yöllä? 

Paljon tsemppiä sinulle! 

Kiitos! :) Näön tarkastamista olen harkinnutkin. Yöllä en tietääkseni narskuttele.

- ap

Vierailija
18/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti tarkastuttaa näkö. Silmä tottuu huonoon näköön ja itse ei välttämättä edes huomaa sitä.

Vierailija
20/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti tarkastuttaa näkö. Silmä tottuu huonoon näköön ja itse ei välttämättä edes huomaa sitä.

Ok!

- ap