Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti lähtevänsä Uuteen-Seelantiin

Vierailija
30.01.2018 |

Naimisissa oloa takana muutama vuosi, kaksi lasta, joista toinen on vielä vauva, toinen 2 vuotias. Olen kodinhoitotuella. mies ilmoitti eilen, että lähtee kuukauden ajaksi Uuteen-Seelantiin reppureissulle. Jättää kyllä rahaa elämiseen, sillä on ainoa työssäkäyvä.

Mitä nyt? Onko eron paikka? Väittää, ettei ole toista naista mukama...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa oloa takana muutama vuosi, kaksi lasta, joista toinen on vielä vauva, toinen 2 vuotias. Olen kodinhoitotuella. mies ilmoitti eilen, että lähtee kuukauden ajaksi Uuteen-Seelantiin reppureissulle. Jättää kyllä rahaa elämiseen, sillä on ainoa työssäkäyvä.

Mitä nyt? Onko eron paikka? Väittää, ettei ole toista naista mukama...

Miksi olisi eron paikka?

Toisilla voi olla kuukauden näkymättömyyksiä vaikka jo työnkin puolesta jatkuvasti.

Vierailija
2/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on tosi lyhyt aika viettää Uudessa-Seelannissa koska matkat on niin pitkät. Itse reissasin siellä 2kk.

Olen muuten käynyt Uudessa-Seelannissa kahdesti: tammi-helmikuussa ja kesäkuussa. Kesäkuussa kun heillä on keskitalvi niin siellä sataa kuin saavista kaataen päivät putkee, ei sinne silloin kannata ainakaan mennä. Eli sano sille miehellesi että "Kuulostaa kivalta, mennään yhdessä ensi talvena sinne matkailemaan":

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä ensin tehdään muijalle pari ankkuria ja jatketaan itse elämää :)Me miehet vaan ollaan vapaita sieluja repikää siitä :)

Vierailija
4/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Vierailija
5/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat kodinhoitotukea? 

Vierailija
6/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varannut jo matkat. Lähtee ensi viikon lopulla. Pakko jäädä, en voi jättää lapsia hoitamatta. Lapset ennen miestä. Mutta jäävätkö lapset ilman isää. Itsekästä toki ottaa ero mutta en tiedä mitä ajatellaa

ap

Vierailija
7/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä?

Mikä tässä nyt on ongelma? Mies käy vähän hengittelemässä, jotta saa lisää virtaa elämäänsä. 

Paljon parempi ottaa jokunen viikko etäisyyttä ja rauhoittua kuin sinnitellä viimeiseen asti ja sitten tuleekin ero kun ei enää jaksa.

Sitten kun hän palaa, hänellä on paljon enemmän energiaa hoitaa lapsia ja sinä vuorostasi saat enemmän vapaata. 

Tämähän on pelkästään hyvä asia, ennakoida ja ottaa omaa tilaa kun siltä tuntuu.

Vierailija
8/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis...ilmoitti vaan? Mä käväisin kanssa viiden viikon reissulla puolisen vuotta sitten, kyllä kysyin ensin avomiehen mielipidettä asiasta, eikä meillä edes ole lapsia. Mun mielestä todella itsekästä vaan ilmoittaa häipyvänsä ja jättää toinen kahden pienen lapsen kanssa yksin... :o 

Vierailija
9/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoidosta ei makseta, sentään, tukea.

Vierailija
10/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä ole ok lähteä.

Jos lähtijä olisikin äiti niin siitä syntyisi hirveä huuto, mutta nyt kun ukko päättää ilman keskustelua kadota maisemista kuukaudeksi niin sekö pitäisi laittaa vaan ”oman ajan” piikkiin?

Vierailija
11/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varasi matkat ja vasta sitten ilmoitti sinulle?

Ainakin hän on tehnyt selväksi että sinulla ei ole väliä. Tai siis teidä parisuhteella ei ole välilä mikäli päätät tilanteesta johtuen erota.

Lapsilla tulisi olemaan etä-isä. Sinä taas ansaitset paljon parempaa kuin nykyinen miehesi.

Tämän ulkomaan reissukokeilun jälkeen tälläisiä "heippa kulta reissuja" saattaa ruveta tulemaan milloin vaan ja kuka tietää mitä muuta! Hän ei sinua näköjään arvosta pätkääkään kun itse tekee tälläisiä reisuu päätöksiä. Ethän halua jäädä kynnysmatoksi?

Itse muuttaisin ainakin pois yhteisestä kämpästä, vaikkapa sukulaisen luokse,  sillävälin kun mies on reissullaan. Hänen palattuaan asioita voisi yrittää selvittää, mikäli miehesi on siihen kykeneväinen.

Mies menee reppureissulle ja asuu hostelleissa. Tiedät varmasti että miehesi tulee paneskelee siellä monia eri naisia koska kaikki siellä ovat vapaalla mielellä liikenteessä. Hän tuskin kertoo kenellekkään että on naimisissa ja että on perhe.

Vierailija
12/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on törkeää käytöstä perheelliseltä mieheltä... Ei tuommoisia asioita vaan ilmoiteta, lapsista on vastuussa molemmat, eikä niistä saa lomaa omalla ilmoituksella.

Vierailija
13/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinhoidosta ei makseta, sentään, tukea.

Ehkä mietit vielä tuota pilkutusta?

Vierailija
14/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä?

Mikä tässä nyt on ongelma? Mies käy vähän hengittelemässä, jotta saa lisää virtaa elämäänsä. 

Paljon parempi ottaa jokunen viikko etäisyyttä ja rauhoittua kuin sinnitellä viimeiseen asti ja sitten tuleekin ero kun ei enää jaksa.

Sitten kun hän palaa, hänellä on paljon enemmän energiaa hoitaa lapsia ja sinä vuorostasi saat enemmän vapaata. 

Tämähän on pelkästään hyvä asia, ennakoida ja ottaa omaa tilaa kun siltä tuntuu.

Ongelmahan tässä on se että ap:n mies ei keskustellut tarpeestaan "hengähdystaukoon" vaimonsa kanssa. Meni teki päätöksen että lähtee 1kk reissulle ja osti liput. Sen jälkeen vasta ilmoitti vaimolleen.  Sinkut voi tehdä mitä tykkäävät, avioliitossa ja perheenä tälläisistä isommista asioista pitää keskustella ennenkuin päätöksiä tehdään.

Vierailija
15/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta on törkeää käytöstä perheelliseltä mieheltä... Ei tuommoisia asioita vaan ilmoiteta, lapsista on vastuussa molemmat, eikä niistä saa lomaa omalla ilmoituksella.

Ehkä nainen on tehnyt aiemmin samoin: Vain ilmoittanut, että hups, meille tulee lapsi.

Vierailija
16/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä että perheellinen ei voi ihan noin vaan ilmoittaa että lähtee viikon päästä kuukauden reissulle. Tämä ei sulje sitä pois etteikö voisi mennä, ehdottomasti voi jos se taloudellisesti on mahdollista. Mutta ajankohta neuvotellaan ensin kotona.

Sinuna ainakin pitäisin huolta, että pääset itse sitten vastaavasti jonnekin kun mies palaa.

Vierailija
17/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mammat uskoo taas tämänkin.

Vierailija
18/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan makaa joka tapauksessa siellä kotona miehen elättinä. Mies voi tehdä rahoillaan mitä haluaa.

Vierailija
19/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nyt oon kateellinen sun miehelles!

Vierailija
20/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset vielä pysyvät tällaisissa "suhteissa".

Kunnioitus, mikä se on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän