Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko asumaan vuoroviikoin eri paikassa esim 10 vuotta?

Vierailija
30.01.2018 |

Paljon on erojen sattuessa tullut näitä viikko-viikko lapsia. Toki lapset siihen tottuvat. Itse näin aikuisena en suostuisi asumaan joka toinen viikko eri paikassa. Se olisi stressaavaa ja uuvuttavaa. Miksi lapset pistetään tämmöiseen tilanteeseen niin usein? Minusta epäreilua. Olenko ainoa ajatukseni kanssa?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun pitäisi valita, asunko vuoroviikoin eri paikoissa ja näkisin läheisiäni enemmän, vai koko ajan samassa paikassa ja näkisin läheisiäni vähemmän, valitsisin totta kai ensimmäisen.

Aika harva aikuinenkaan, joka joutuu esim. käymään töissä toisessa kaupungissa, luopuu ihmissuhteistaan siksi että kahden asunnon välillä ramppaaminen on niin hankalaa. Ihmiset kodin tekevät, eivät seinät.

Ja taustatietona: olen ydinperheen lapsi, ydinperheen äiti, kotihiiri ja käsitöiden näpertäjä.

Täällä myös ydinperheen lapsi, äiti ja kotihiiri ja vastaukseni on yksi koti. Ehdottomasti.

Vierailija
42/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena se meenisi mutta eii aikuisena mitään herkkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen eroasunto-tyyppinen systeemi olisi hyvä. Viittaan fiktiiviseen tv-sarjaan Ex onnelliset. Miksi lasten pitää kärsiä ja olla heittopussina, kun ongelma on vanhempien? Kun on kaksi kotia vuoronperään, ei ole oikeasti kotonaan missään, vaikka roinaa on kaksinverroin, ja se taas on sekä epäekologista että järjetöntä.

Vierailija
44/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sitten olisi erotilanteessa parempi vaihtoehto? Ei ole kuin ns. huonoja vaihtoehtoja jos verrataan siihen että olisi se yksi onnellinen koti. Mutta kun sitä ei ole niin ei ole.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska me olemme juuri eronneet ja näiden kysymysten äärellä. Mikä olisi lapsille paras ratkaisu.

Vierailija
45/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pystyisi siihen että näkisin lastani vain joka 2. viikonloppu ja joskus viikolla. Ilmeisesti tämä on monelle sitten ok.

Meillä toimii viikko-viikko asuminen.

Oletko mies vai nainen?

Vierailija
46/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka tätä viikko-viikko asumista sitten haukkuvat niin olisko teille sitten ihan ok jos näette lastanne vain pari kertaa kuussa viikonlopun ja muuten satunnaisesti?

Eikö tule lasta ikävä, tai lapsella teitä?

Vierailija
47/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä sitten olisi erotilanteessa parempi vaihtoehto? Ei ole kuin ns. huonoja vaihtoehtoja jos verrataan siihen että olisi se yksi onnellinen koti. Mutta kun sitä ei ole niin ei ole.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska me olemme juuri eronneet ja näiden kysymysten äärellä. Mikä olisi lapsille paras ratkaisu.

Mitä itse haluat? Mitä exäsi haluaa?

Vierailija
48/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin neljällä ehdolla. 1) että paikat ovat lähellä toisiaan, jos jotain esimerkiksi unohtuu, niin voi äkkiä käydä hakemassa 2) molemmista paikoista on suunnilleen yhtä pitkä matka töihin 3) molemmissa paikoissa on kaikki mitä tarvitsen elämiseen, kuten sängyt, nettiyhteys, vaatteita, pyyhkeitä, hammasharjat jne 4) ruokatavaroiden kohdalla asiat järjestyisivät jotenkin järkevästi, ettei yhteen paikkaan jää pilaantumaan tavaraa ja toisessa paikassa on jääkaappi tyhjänä. 

En keksi, mikä muu siinä hirveästi uuvuttaisi. 

Vierailija
49/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtisin jääkaapin ylläpidosta kahdessa asunnossa, kastelisin kukat, hoitaisin akvaariokalat. Ei taitas oikein onnistua.

Vierailija
50/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi vaihtaa kotia mutta monessa eroperheessä se näyttää toimivan hyvin.

Olisin itse erotessani halunnut että olisimme hoitaneet lapsia viikko-viikko-systeemillä mutta lasten isä halusi nähdä lapsia vain joka toinen viikonloppu. Olen tietysti tyytyväinen että olen saanut viettää lasten kanssa niin paljon aikaa mutta harmittaa ettei lapsilla ole kovin läheinen suhde isäänsä. Isän koti on lapsille kyläpaikka, missä on oudot säännöt, outoa ruokaa eikä mitään kivaa tekemistä.

Vierailija
51/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle olisi joku oma soppi ja samanlaiset tavarat molemmissa paikoissa.

Vierailija
52/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva nainen suostuisi näkemään lapsiaan vain joka toinen vkl. Miksi miesten pitää tyytyä tähän?

Vierailija
53/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään suostuisi ja ymmärrä, miksi sitä edellytetään lapsilta. Tuolainen paikasta toiseen repiminen ja pysyvän yhden kodin puuttuminen vaikuttaa varmasti lapseen negatiivisesti.

Vierailija
54/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en haluaisi vaihtaa kotia mutta monessa eroperheessä se näyttää toimivan hyvin.

Olisin itse erotessani halunnut että olisimme hoitaneet lapsia viikko-viikko-systeemillä mutta lasten isä halusi nähdä lapsia vain joka toinen viikonloppu. Olen tietysti tyytyväinen että olen saanut viettää lasten kanssa niin paljon aikaa mutta harmittaa ettei lapsilla ole kovin läheinen suhde isäänsä. Isän koti on lapsille kyläpaikka, missä on oudot säännöt, outoa ruokaa eikä mitään kivaa tekemistä.

Minkälainen "vanhempi" haluaa nähdä lapsiaan vain joka toinen viikonloppu?

Ja tosiaan, vuoroviikko-lapsella on kaksi kotia. Meillä ainakin asuu joka toinen viikko tyytyväinen lapsi.

Vierailija
55/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuo on väärin. Jos jonkun on erotilanteessa asuttava vuoroviikoin niin ehdottomasti vanhempien eikä lasten. Millaista juurettomuuden tunnetta lapsille tulee siitä että mikään ei ole pysyvää, aina on osa tärkeistä leluista/tavaroista väärässä paikassa ja koko ajan vaihtuu huoneet ja sängyt.

Niinpä. Ja tämän pysyvyden tunteen puutteen ja juurettomuuden aiheuttamia jälkiä sitten korjaillaan aikuisena kun tulee mielenterveysongelmia. Nähty on.

Vierailija
56/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajoin toiselle paikkakunnalle töihin viisi vuotta, viikonlopuksi kotiin. Matka 400 km. Voiko verrata? Loma-ajat pääasiassa kotona. Mies tuli sitten lopulta perässä, hän jaksoi vähemmän kuin minä, vaikka minä olin se, joka ajoi. 

Vierailija
57/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuo on väärin. Jos jonkun on erotilanteessa asuttava vuoroviikoin niin ehdottomasti vanhempien eikä lasten. Millaista juurettomuuden tunnetta lapsille tulee siitä että mikään ei ole pysyvää, aina on osa tärkeistä leluista/tavaroista väärässä paikassa ja koko ajan vaihtuu huoneet ja sängyt.

Niinpä. Ja tämän pysyvyden tunteen puutteen ja juurettomuuden aiheuttamia jälkiä sitten korjaillaan aikuisena kun tulee mielenterveysongelmia. Nähty on.

Sekö sitten ei ole haitallista että yhtäkkiä lapsi näkee äitiään vain joka toinen viikonloppu kun muuten on ollut koko ajan läsnä?

Vierailija
58/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö sitten ei ole haitallista että yhtäkkiä lapsi näkee äitiään vain joka toinen viikonloppu kun muuten on ollut koko ajan läsnä?

Ei se varmaan haitatonta ole, mutta uskoisin sen olevan pienempi paha jos syy siihen selitetään lapselle ymmärettävästi.

Vierailija
59/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ajoin toiselle paikkakunnalle töihin viisi vuotta, viikonlopuksi kotiin. Matka 400 km. Voiko verrata? Loma-ajat pääasiassa kotona. Mies tuli sitten lopulta perässä, hän jaksoi vähemmän kuin minä, vaikka minä olin se, joka ajoi. 

Ei voi. Asuitko viikot toisen miehen ja perheen kanssa?

Vierailija
60/106 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin jouduin tekemään omaishoitaja aikoinani.

Lapsille en tuota tahtoisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi