Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä äänestä vasemmistoa enää ikinä! Kiusaavat vain työssäkäyviä ihmisiä, tänä perjantaina metrot, raitiovaunut ja bussit eivät kulje!

Vierailija
30.01.2018 |

Kiva kävellä 5 km pakkasessa töihin ja sama takaisin. Perjantaille vielä luvattu kylmää ilmaa. SAK lakkoilee ihan turhaan meitä töissä käyviä kohtaan, meni maku vassareista nyt kokonaan!

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jättää väliin. Luin palstan.

Mennään nyt sitten. Harmittaa kun menee koko perjantai siihen että näyttäytyy torilla. Matkaa yli 300km. Silti pakko se on mennä. Liian tärkeää.

Minua pelottaa se ettei se tähän aktiivimalliin jää. Pahimmillaan tulee väkivaltaa. Pelkään väkivaltaa.

Joten pakko mennä. Että saadaan oikeutta. Estetään verenvuodatusta. Koska sellaista elämää en halua.

Sipilä, eihän me vaan olla jotain vääräuskoisia sinulle jotka pitäisi puhdistaa?

Vierailija
102/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksessa kun on vielä niitä sivistysporvareita niin mitä mieltä olette ap:n kaltaisista ihmisistä jotka hyytyvät siihen että pitää 5km kävellä?

Varmasti joku joutuu kävelemään enemmänkin tai ainakin keksimään jonkun kyydin jostain.

Menisit sinäkin töihin niin ymmärtäisit että lakko vaikeuttaa muiden työntekoa.

Olen töissä ja kyllä minä ymmärrän että lakko aiheuttaa hankaluuksia. Se on vähän niinkuin sen tarkoitus. Miksi alentuva sävy, polttaako jäsenkirja taas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä ja klo 8.00 lähtee bussi Kouvolasta Helsinkiin osoittamaan mieltä hallitusta vastaan. Ei koske itseäni, mutta taistelen työttömien puolesta. 

Tämä on juuri nykypäivän Suomea! AKT järjestää lakkolaisille kuljetuksen mutta pysäyttää työssäkäyvien bussit, ei ihme että maa on ajatumassa perikatoon.

Vierailija
104/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eläkkeellä, mutta aion silti osallistua mielenilmaukseen.

Minun onneni on tehdä työtä aikana, jolloin työntekijöitä ja heidän panostaan arvostettiin. Nyt olemme siirtyneet oikeiston johdolla maailmanlaajuisesti malliin, jossa vain suursijoittajilla on merkitystä.

Ne suursijoittajien rahat tulevat kuitenkin edelleen työntekijöiden panoksesta.

Ennen työntekijä ja työnantaja ymmärsivät tarvitsevansa tosiaan, mikä johti keskinäiseen kunnioitukseen. Nykyään rikkaimmat eivät tee töitä, vaan raha tekee heille lisää rahaa ja samaan aikaan työtä tekvät saavat vähemmän ja heiltä odotetaan vielä enemmän.

Minä vaikka kävelen 30 km osallistukseni tuohon mieleilmaukseen toivossa, että lapsenlapseni eivät joudu elämään orjuudessa.

Tässä teille suoraselkäinen, muista ihmisistä ja lasten tulevaisuudesta huolehtiva ihminen. Verratkaas AP:n juttuihin niin opitte mitä eroa on juhlapuheilla ja teoilla. 

Eläkeläisetkin pystyy vaikka oma etu ei kyseessä, mutta nuoremmat hyytyy 5km pakkaseen. Miettikääpäs tätä hetkisen että mistä syistä ap nyt uhoaa äänestävänsä oikeistoa: "oli kylmä ja jouduin kävelemään".

Tällä tasolla maan hallitus on valittu ja tulokset on sen mukaista. Jos äänestäjät olisivat tämän ansaittua eläkettä nauttivan hienon ihmisen kaltaisia, olisi vatuloinnut seis ja suomi ihan eri iskussa. Tehtäisiin töitä tulevaisuuden eteen eikä veroparatiiseihin. Huolehdittaisiin lapsista eikä laskettaisi mitä ihminen maksaa.

Niin ne jyvät erottuu akanoista. Arvostan.

Oma isäni ja isoisäni ovat olleet työväenliikkeessä ja parantaneet työläisen aseman näin hyvälle tasolle ja ylikin hyvän tason. Kyllä punastuisivat jos kuulisivat tämmöisestä asiasta lakkoiltavan nykyisin. Kommunistit vain käyttävät neuvottelun sijasta rähinöintihimossaan työttömiä ja työttömien mainetta hyväkseen. Kukaan ei tule enää uskomaan, että suomalainen työtön edes haluaisi työllistyä. Ja se on sääli, koska useimmat kuitenkin haluavat.

Vierailija
105/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksessa kun on vielä niitä sivistysporvareita niin mitä mieltä olette ap:n kaltaisista ihmisistä jotka hyytyvät siihen että pitää 5km kävellä?

Varmasti joku joutuu kävelemään enemmänkin tai ainakin keksimään jonkun kyydin jostain.

Olen töissä ja kyllä minä ymmärrän että lakko aiheuttaa hankaluuksia. Se on vähän niinkuin sen tarkoitus. Miksi alentuva sävy, polttaako jäsenkirja taas?

Miksi on "tarkoitus" työssäkäyville aiheuttaa hankaluuksia? Eihän hallitusta koske lainkaan.

Vierailija
106/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sais olla pidempikin lakko, vaikka ens alkuun tollanen pari viikkoa. Rupeis valkenemaan vähän kuka tätä maata pyörittää.

Eli sun mielestä on ihan ok, että rikas valtaa pitävä taho kyykyttää ihmisiä. Siis ay-liike.

2/3 suomalaisista työssäkäyvistä kuuluu ay-liikkeeseen. Ihan demokratialta se kuulostaa.

Sinusta on siis ok, että 1,5 miljoonaa päättää 5,5 miljoonan asioista? Demokratia Suomessa toteutuu tiettävästi vaalien kautta valitun eduskunnan ja hallituksen kautta. Ei tiettyjen ammattiryhmien etua ajavien liittojen kautta.

Olipas typerä väite. Liitot ajavat vain palkansaajien etuja, eli tekevät sitä, miksi ne on perustettu. 

Muissa maissa hallitukset eivät osallistu työmarkkina-asioihin, vaan ne hoidetaan työntekijä- ja työnantajaliittojen välillä. työttömyyskorvauksen aktiivimalli liittyy läheisesti ja olennaisesti palkansaajien asioihin. työttömät ovat entisiä ja toivottavasti taas tuleviakin palkansaajia talouskasvun myötä.

Hallitus toki voisi omalta osaltaan edesauttaa työllistymistä. Suomen työttömyys on juuri sillä OECD:n määrittämällä rakenteellisen työttömyyden tasolla, joten työttömien koulutukseen kannattaisi panostaa. Ongelmahan tuntuu olevan siinä, että työttömien osaaminen ja työnantajien tarve eivät kohtaa.

Nopeutettu uudelleenkoulutus turhat rönsyt kasrien ja painottaen työnantajilta saatavilta tarvetta osaamissta ratkaisisi koko ongelman ilman aktiivimallia.

Jos työttömän osaminen ei ole validia nykypäivänä, tai sitä ei ole lainkaan, voisi luoda sellaisen mallin, että koulutuksesta kieltäytyminen vasta leikkaisi työttömyysturvaa. Näin saataisiin eroteltua myös jyvät akanoista, mitä nykyinen aktiivimalli ei todellakaan tee.

Ja vastattaisiin työnantajien tarpeisiin.

Tämä toki maksaa, mutta toisi valtiolle enemmän verotuloja tulevaisuudessa. Opettajiakin on työttöminä, varsinkin ammattikoulureformin seurauksena, joten hekin työllistyisivät.

T-paikanhakijoille tällaista koulutusta annetaan parhaillaan.

Vierailija
107/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä näitä lakkolaisia kuskaavia busseja ajavat? Lakkoilevat kuljettajat?

Vierailija
108/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä näitä lakkolaisia kuskaavia busseja ajavat? Lakkoilevat kuljettajat?

Tietysti. Siitä ei maksseta heille, joten se ei ole lakonalaista työtä.  Ettekö te ymmärrä mitään mistään?

Vierailija
109/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakot, ainakin nykymuodossaan, ovat naurettava jäänne menneisyydestä. En ehkä lakko-oikeutta kokonaan kieltäisi, mutta ainakin liittoon kuulumattomilla pitäisi olla oikeus tehdä työtään lakon aikana. Tämä nykyinen systeemi, jossa kaikkien töihin pääsy estetään, polkee ennen kaikkea tavallisen duunarin mielipiteenvapauden oikeutta. Liittoon kuuluminen on jokaisen henkilökohtainen arvovalinta, ja liiton agendan ajamisen pitäisi myös olla omavalintaista, jos liittoon ei kuulu.

Vierailija
110/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakot, ainakin nykymuodossaan, ovat naurettava jäänne menneisyydestä. En ehkä lakko-oikeutta kokonaan kieltäisi, mutta ainakin liittoon kuulumattomilla pitäisi olla oikeus tehdä työtään lakon aikana. Tämä nykyinen systeemi, jossa kaikkien töihin pääsy estetään, polkee ennen kaikkea tavallisen duunarin mielipiteenvapauden oikeutta. Liittoon kuuluminen on jokaisen henkilökohtainen arvovalinta, ja liiton agendan ajamisen pitäisi myös olla omavalintaista, jos liittoon ei kuulu.

Naurettava jäänne? Mitä ihmettä sä selität? Onko valta siis siirtynyt yrityksissä työntekijöille? Kyllä tässä ollaan pikemminkin otettu takapakkia kun tällaista sontaa saa lukea vuonna 2018.

Vierailija
111/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sais olla pidempikin lakko, vaikka ens alkuun tollanen pari viikkoa. Rupeis valkenemaan vähän kuka tätä maata pyörittää.

Aamen!

T: Rekkakuski

Vierailija
112/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää lakot on vasta alkusoittoa.

Vierailija
113/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eläkkeellä, mutta aion silti osallistua mielenilmaukseen.

Minun onneni on tehdä työtä aikana, jolloin työntekijöitä ja heidän panostaan arvostettiin. Nyt olemme siirtyneet oikeiston johdolla maailmanlaajuisesti malliin, jossa vain suursijoittajilla on merkitystä.

Ne suursijoittajien rahat tulevat kuitenkin edelleen työntekijöiden panoksesta.

Ennen työntekijä ja työnantaja ymmärsivät tarvitsevansa tosiaan, mikä johti keskinäiseen kunnioitukseen. Nykyään rikkaimmat eivät tee töitä, vaan raha tekee heille lisää rahaa ja samaan aikaan työtä tekvät saavat vähemmän ja heiltä odotetaan vielä enemmän.

Minä vaikka kävelen 30 km osallistukseni tuohon mieleilmaukseen toivossa, että lapsenlapseni eivät joudu elämään orjuudessa.

Tässä teille suoraselkäinen, muista ihmisistä ja lasten tulevaisuudesta huolehtiva ihminen. Verratkaas AP:n juttuihin niin opitte mitä eroa on juhlapuheilla ja teoilla. 

Eläkeläisetkin pystyy vaikka oma etu ei kyseessä, mutta nuoremmat hyytyy 5km pakkaseen. Miettikääpäs tätä hetkisen että mistä syistä ap nyt uhoaa äänestävänsä oikeistoa: "oli kylmä ja jouduin kävelemään".

Tällä tasolla maan hallitus on valittu ja tulokset on sen mukaista. Jos äänestäjät olisivat tämän ansaittua eläkettä nauttivan hienon ihmisen kaltaisia, olisi vatuloinnut seis ja suomi ihan eri iskussa. Tehtäisiin töitä tulevaisuuden eteen eikä veroparatiiseihin. Huolehdittaisiin lapsista eikä laskettaisi mitä ihminen maksaa.

Niin ne jyvät erottuu akanoista. Arvostan.

Oma isäni ja isoisäni ovat olleet työväenliikkeessä ja parantaneet työläisen aseman näin hyvälle tasolle ja ylikin hyvän tason. Kyllä punastuisivat jos kuulisivat tämmöisestä asiasta lakkoiltavan nykyisin. Kommunistit vain käyttävät neuvottelun sijasta rähinöintihimossaan työttömiä ja työttömien mainetta hyväkseen. Kukaan ei tule enää uskomaan, että suomalainen työtön edes haluaisi työllistyä. Ja se on sääli, koska useimmat kuitenkin haluavat.

Mnä olen tuo eläkeläinen ja olen toiminut työväenliikkeessä aktiivina. Tämä mielenosoitus on mielestäni pitkästä aikaa oikea asia. 

Suomessa irtisanominen on erittäin helppoa jopa OECD:n mielestä. Siksi suomalaiset yritykset irtisanovat Suomessa, eivätkä muissa maissa sijaitsevissa toimipaikoissaan.  Muualla se nimittäin tulee työnantajalle kalliiksi.

Kun Nokia osti ranskalaisen Alcatelin, asetti Ranskan pääministeri kaupan ehdoksi, että Ranskassa ei saa tulla irtisanomisia. Niinpä irtisanomiset kohdistuivat Suomeen, erittäin mittavasti. Ranskassa Nokia tosin olisi joutunut maksamaan itse irtisanottaville, täällä se hoidetaan verovaroista yhteisesti , tai siis lähinnä palkansaajien ja meidän eläkeläisten maksamana.

Sama tilanne monikansallisten yritysten kohdalla; nekin irtisanovat siellä, missä se on helppoa ja halpaa.

Suomessa siihen tarvitaan vain ilmoitus yt-neuvotteluista ja tosiaan verovaroista kustannukset.

Tällä menolla Suomeen ei jää työpaikkoja. Ei nykyisille työikäiselle, mutta ei myöskään heidän lapsilleen.

On valittu aivan väärä politiikka, joka poikkeaa muista maista.

Suomi myy yritykset, lähinnä ruotsalaisille. Toiminta siirretään Ruotsiin, vaikka siellä palkat ovat korkeammat ja palkan sivukulut huomattavasti korkeammat. Ruotsissa ymmärretään suojella omaa maata ja kerätä omia pääomia. 

Vierailija
114/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää? Olet siis äänestänyt vasemmistoa?

Minä en ikinä, mutta kannatan tätä lakkoa, koska on aivan kohtuutonta rangaista työttömiä asiasta, johon he eivät voi itse vaikuttaa. 

Että ihan YHTENÄ päivänä on vaikeaa päästä kulkemaan? No eikö tule mieleen, mitä vaikeuksia työttömille tulee tästä leikkurimallista? Ei ole kyse kulkemisesta, vaan toimeentulosta. 

Työlliset tilatkoot taksin tai järjestelkööt kimppakyytejä. Samalla voi miettiä sitä, miten vähällä selviää työttömiin verrattuna. 

Vierailija
115/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta miksi ihmiset pitävät ketjun aloittajaa kokoomuslaisena? Eiköhän kokkarit aja citymaastureillaan töihin perjantaina ihan kuten muulloinkin. Ei julkkareilla kulkevat työntekijät ole tyypillisiä kokkareita.

'

Ei se oikeasti kävele 5km töihin. Eihän se ole matka eikä mikään kävellä jos on vähänkään terve = työkykyinen.

mm. siksi kokkari että hän tosiaan luulee että 5km pakkasessa kävely on niin kamalaa että saa sympatiaa ja ihmiset kimpaantuvat tästä "ay-mafian" lakosta. Trolli on vaan niin vieraantunut elämästä että 5km kävely on ihan niin kamalaa!

Lisäksi aloittaja valittaa että aikoo muuttaa äänestyskäyttäytymistään siksi että joutui kerran kävelemään 5km.  Ei kukaan täyspäinen siirry oikealta vasemmalle tai päinvastoin jos joutuu aikuisena kävelemään 5km.

Joten, ap on kokoomuslainen trollaaja.

Lapsena joutui kävelemään paljon pidempiäkin matkoja. Enää en suostu. Auto alle.

T. Eri

Että saudit saa öljyrahansa?

Ei auta Suomea sunkaan autoilut.

Vierailija
116/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on "tarkoitus" työssäkäyville aiheuttaa hankaluuksia? Eihän hallitusta koske lainkaan.

On tarkoitus osoittaa että tämä maa pyörii työtä tekemällä mutta työtä ei tehdä sipilän käskystä vaan hyvinvoinnin parantamiseksi. Kun työnteko lakkaa, nähdään mitä tapahtuu kun työläistä ei ole. Bussit ei kulje, tulee hankaluuksia.

Kun eduskunta menee 2kk lomalle, mitä hankaluuksia elämääsi tulee? Ei mitään.

kun bussikuskit yms menevät yhden päivän lakkoon, mitä hankaluuksia tulee? Monenlaisia.

Jos ihmiset olisivat välittäneet heikoimpien asemasta vaaliuurnilla tätäkään lakkoa ei olisi. Tehtäisiin yhdessä töitä paremman huomisen puolesta mutta mutta... ek lopetti perinteiset neuvottelut ja hallitus uhkaa pakkolailla + rikkoo kikyä jälkikäteen.

Ei tätä haluttu missään. Tätä lakkoa siis.  Riidoissa on aina vähintään kaksi osapuolta ja ratkaisun avaimet tässä ovat hallituksella. He ilmoittivat että asioista ei neuvotella joten nyt ei sitten neuvotella vaan lakkoillaan.

Aivan perseestä, tämä kaikki olisi voitu välttää ihan vaan tekemällä oikeasti aktivoiva malli joka loisi lisää TYÖPAIKKOJA! Miksi sitä lakia ei sitten voitu sorvata jos siinä oli vikoja? Miksi hirttäytyä yhteen paskalakiin?

Vierailija
117/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa sen trollin ruokkimen antaa sen perseillä yksin huonompaa tulevaisuutta eriarvoisuutta jota kannattaa. ÄLKÄÄ RUOKKIKO TROLLIA

Sitä sanotaan keskusteluksi, ehkä on ihan hyväkin muistuttaa, että useimmat ovat asioista eri mieltä, ettet ihan kiihkoosi vallasta halkeaisi.

Yhtä säälittävä kupla kuin väyrysen äänestäminen, täällä vakuutteli muutama toisilleen että kyllä tulee väyrysestä presidentti. Ihan niin.

Vierailija
118/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK:n ukot laittavat köyhän työssäkäyvän rahvaan tekemään työnsä puolestaan. Itsellä heillä juoksee palkka tuonakin aikana ja pääsevät työpaikoilleen omilla työsuhdeautoillaan. Hah, meitä nenästävedettäviä hölmöjä duunareita.

Vierailija
119/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava jäänne? Mitä ihmettä sä selität? Onko valta siis siirtynyt yrityksissä työntekijöille? Kyllä tässä ollaan pikemminkin otettu takapakkia kun tällaista sontaa saa lukea vuonna 2018.

Miksi valta pitäisi olla työntekijällä eikä yrityksen omistajalla? Kuka tahansa voi perustaa yrityksen jos haluaa hallita yritystä.

Vierailija
120/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tarkoitus osoittaa että tämä maa pyörii työtä tekemällä mutta työtä ei tehdä sipilän käskystä vaan hyvinvoinnin parantamiseksi. Kun työnteko lakkaa, nähdään mitä tapahtuu kun työläistä ei ole. Bussit ei kulje, tulee hankaluuksia.

Kun eduskunta menee 2kk lomalle, mitä hankaluuksia elämääsi tulee? Ei mitään.

kun bussikuskit yms menevät yhden päivän lakkoon, mitä hankaluuksia tulee? Monenlaisia.

Jos ihmiset olisivat välittäneet heikoimpien asemasta vaaliuurnilla tätäkään lakkoa ei olisi. Tehtäisiin yhdessä töitä paremman huomisen puolesta mutta mutta... ek lopetti perinteiset neuvottelut ja hallitus uhkaa pakkolailla + rikkoo kikyä jälkikäteen.

Ei tätä haluttu missään. Tätä lakkoa siis.  Riidoissa on aina vähintään kaksi osapuolta ja ratkaisun avaimet tässä ovat hallituksella. He ilmoittivat että asioista ei neuvotella joten nyt ei sitten neuvotella vaan lakkoillaan.

Aivan perseestä, tämä kaikki olisi voitu välttää ihan vaan tekemällä oikeasti aktivoiva malli joka loisi lisää TYÖPAIKKOJA! Miksi sitä lakia ei sitten voitu sorvata jos siinä oli vikoja? Miksi hirttäytyä yhteen paskalakiin?

Erinomainen kysymys.

Hallitus muuten aloittaessaan ilmoitti päätavoitteikseen lupamenettelyjen sujuvoittamisen ja sääntelyn vähentämisen. Sääntelyä on lisätty ja lupamenettelyt kunnissa vievät kohtuuttoman paljon aikaa. Yhden luvan saamiseen voi mennä puolikin vuotta ja meneekin. Samaan aikaan yritys, joka on investoinut, ei pääse investointejaan toteuttamaan, mikä osaltaan hidastaa talouskasvua. Olen törmännyt tällaisiin tapauksiin viime aikoina usein.

Herääkin kysymys siitä, mitkä ovat hallituksen tavoitteet oikeasti. Nyt sen toimet eivät palvele kotimarkkinoiden pk-yrityksiä eivätkä työttömiä eikä palkansaajia.  Ainoat hyötyjät hallituksen politiikasta ovat monikansalliset suuryritykset, tai siis lähinnä niiden suurimmat omistajat, myös ja kenties ennenkaikea ulkolaiset omistajat.

Täällä siis ilmoittautuu työllistävä yrittäjä, joka kannattaa mielenosoitusta. Eikä äänestä hallituspuolueita. Ihmettelen kovasti, miksi kanssayrittäjistä moni kuitenkin antaa äänensä  politiikalle, joka kurjistaa meitäkin.