Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatkani kulkee kaupunkialueella suurimmaksi osaksi teitä, joilla on nopeusrajoitus 50km/h. Mitä voin tehdä, kun JOKA PÄIVÄ matelen 30-40km/h ajelevien takana?

Vierailija
30.01.2018 |

Tavallinen matka-aikani on noin 25 minuuttia suuntaansa. Joskus kesällä, ilman liikennettä matkaan menee 20 minuuttia ja huonolla kelillä, kun pyöräilijätkin ovat auton ratissa, menee 30 minuuttia. Hyvin tasaista siis. Lähden aina 30 minuuttia aiemmin, joten olen aina noin 5 minuuttia etuajassa, joskus jopa 10 minuuttia etuajassa töissä.

Nyt jostain syystä samalle reitille on osunut tänä vuonna joka päivä autoilijoita, jotka ajavat 30-40km/h. Ymmärrän, että kaupungissa on totuttu siihen, että joka paikassa on 40km/h ja pihateillä 30km/h, mutta on raivostuttavaa ajaa sellaista vauhtia, kun voisi ajaa sen 50km/h.

Olen nyt myöhästynyt niin monta kertaa, että joudun tästlähin lähtemään 10-15 minuuttia aiemmin töihin noiden törttöilijöiden takia. Ohikaan ei pääse, kun ei ole paikkaa, missä ohittaa!

Voisitteko please katsoa niitä nopeusrajoituksia, kun ajatte kaupungissa!!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki helikopteri, niin pääset suorinta tietä noin 200 km/h. Et tarvii myöskään lentokenttää vaan voit laskeutua esim. talon katolle tai parkkipaikalle.

Vierailija
62/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kulkenut tuota samaa väliä jo kolme vuotta, mutta jostain syystä nyt parin viime vuoden aikana tälle välille on tullut noita köröttelijöitä.

ap

Autojen määrä kasvaa koko ajan. Kolmen vuoden päästä muistelet kaiholla nykyhetkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran ohittanut auton, joka ajaa 50 alueella 30km/h. Ihan sama, vaikka ei periaatteessa saa ohittaa. Yleensä näillä on ollut kännykkä korvalla tai kädessä. Se luuri pois korvalta ja kädestä kun ajatte!

Vierailija
64/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, mitä voin tehdä hidastelijan takana. Töötätä? Pyytää jotakuta laittamaan tasaisin väliajoin liikennemerkkejä tuolle matkalle muistuttamaan, että tiellä saa ajaa 50km/h? 

ap

Lähteä aikaisemmin kotoa, tai mennä töihin myöhässä. Kaksi helppoa ratkaisua.

Toisaalta voisit hillitä rattiraivoasi, mutta se liittyisi tuohon ykkösvaihtoehtoon, mutta sehän ei onnistu?

No sehän tässä eniten ärsyttääkin, että jos lähden aiemmin, olen pahimmillaan 15 minuuttia etuajassa töissä. En saa tästä ajasta palkkaa, enkä halua pyöritellä peukaloitanikaan turhaan työpaikalla, kun voisin olla kotona lukemassa Hesaria ja keskustelemassa perheeni kanssa.

ap

Miten sinä yht'äkkiä oletkin ajoissa? Jos nyt tuntuu, että työmatkaan menee 10 min enemmän kuin ennen, niin lähdet kotoa sen 10 min aikaisemmin, niin olet sopivaan aikaan töissä. Et sinä silloin ole 15 min etuajassa.

Ja jos oletkin, niin palstailet AV:lla, kuten nytkin teet.

Vierailija
65/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, mitä voin tehdä hidastelijan takana. Töötätä?  

ap

Tuo kommentti osoittaa viimeistään tyhmyytesi. Tuskin ajat aina juuri sen ensimmäisen hitaan auton takana. Jos ajaisit, niin hänen edessään olisi tyhjää ja sinä voisit ihan hyvin ohittaa.

Vierailija
66/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen matka-aikani on noin 25 minuuttia suuntaansa. Joskus kesällä, ilman liikennettä matkaan menee 20 minuuttia ja huonolla kelillä, kun pyöräilijätkin ovat auton ratissa, menee 30 minuuttia. Hyvin tasaista siis. Lähden aina 30 minuuttia aiemmin, joten olen aina noin 5 minuuttia etuajassa, joskus jopa 10 minuuttia etuajassa töissä.

Nyt jostain syystä samalle reitille on osunut tänä vuonna joka päivä autoilijoita, jotka ajavat 30-40km/h. Ymmärrän, että kaupungissa on totuttu siihen, että joka paikassa on 40km/h ja pihateillä 30km/h, mutta on raivostuttavaa ajaa sellaista vauhtia, kun voisi ajaa sen 50km/h.

Olen nyt myöhästynyt niin monta kertaa, että joudun tästlähin lähtemään 10-15 minuuttia aiemmin töihin noiden törttöilijöiden takia. Ohikaan ei pääse, kun ei ole paikkaa, missä ohittaa!

Voisitteko please katsoa niitä nopeusrajoituksia, kun ajatte kaupungissa!!

Hommaa kevariskootteri, niin pääset ohi!

Muutenkin parempi ettei ajeta kovaa, niin tiet säästyy ja myös polttoainetta.

Vierailija
67/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää mut minkäs teet. Tuolla vaan lisääntyy kaikenlainen kädettömyys, sooloilu ja muista piittaamattomuus.