Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatkani kulkee kaupunkialueella suurimmaksi osaksi teitä, joilla on nopeusrajoitus 50km/h. Mitä voin tehdä, kun JOKA PÄIVÄ matelen 30-40km/h ajelevien takana?

Vierailija
30.01.2018 |

Tavallinen matka-aikani on noin 25 minuuttia suuntaansa. Joskus kesällä, ilman liikennettä matkaan menee 20 minuuttia ja huonolla kelillä, kun pyöräilijätkin ovat auton ratissa, menee 30 minuuttia. Hyvin tasaista siis. Lähden aina 30 minuuttia aiemmin, joten olen aina noin 5 minuuttia etuajassa, joskus jopa 10 minuuttia etuajassa töissä.

Nyt jostain syystä samalle reitille on osunut tänä vuonna joka päivä autoilijoita, jotka ajavat 30-40km/h. Ymmärrän, että kaupungissa on totuttu siihen, että joka paikassa on 40km/h ja pihateillä 30km/h, mutta on raivostuttavaa ajaa sellaista vauhtia, kun voisi ajaa sen 50km/h.

Olen nyt myöhästynyt niin monta kertaa, että joudun tästlähin lähtemään 10-15 minuuttia aiemmin töihin noiden törttöilijöiden takia. Ohikaan ei pääse, kun ei ole paikkaa, missä ohittaa!

Voisitteko please katsoa niitä nopeusrajoituksia, kun ajatte kaupungissa!!

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan, että kaupunkialueella ei kaahata. Voit hyvin lähteä ajoissa, tuskin se työnantajaakaan haittaa.

Vierailija
2/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiliikenne kulkee sykleissä. Lähde vaihtoehtoisesti 10 tai 20 min aiemmin, niin saatat päästä "hiljaiseen" sykliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatko sitten perseessä kiinni? Itse joka kerta, kun joku ajaa perseessä kiinni, automaattisesti hidastan vauhtia. Turvallisempaa, että kolaroidaan hitaammassa nopeudessa, kun takana olevalla on niiiin kiire.

Vierailija
4/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma nopeusrajoituksista vai uskotko navigaattoria? Vaikka meillä navi on päivitetty, niin se väittää edeleen alueen pääväylän nopeusrajoituksen olevan 50, vaikka se liikennemerkkien mukaan on 40.  Siinä on moni saanut sakot.

Vierailija
5/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan, että kaupunkialueella ei kaahata. Voit hyvin lähteä ajoissa, tuskin se työnantajaakaan haittaa.

Ei se ole kaahaamista, jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Liikenteen hidastamista sen sijaan on se, että ajaa 35km/h alueella, jossa voi ajaa 50km/h. 

Minun työaikani alkaa tasan klo 9, enkä saa senttiäkään lisää palkkaa, jos olen 15 minuuttia etuajassa. Siksi on typerää lähteä noiden hidastajien takia etuajassa, jos olenkin sitten normaaliaikaan perillä.

Vuosikausia olen ajanut samaa reittiä, aina 20-30 minuuttia ja lähtenyt aina 30 minuuttia aiemmin töihin. Ja nyt menee sitten 20-45 minuuttia, kun ei voi yhtään arvoida kuinka monta hidastelijaa osuu aamuun.

ap

Vierailija
6/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma nopeusrajoituksista vai uskotko navigaattoria? Vaikka meillä navi on päivitetty, niin se väittää edeleen alueen pääväylän nopeusrajoituksen olevan 50, vaikka se liikennemerkkien mukaan on 40.  Siinä on moni saanut sakot.

Olen aivan varma. Kun näitä hidastelijoita alkoi tulla, katsoin netistä ja lopulta soitin kahteen eri virastoon kysyäkseni asiasta. Kyllä, näillä alueilla on 50km/h. Kun tieltä poistuu, tulee 40km/h ja siksi varmaan monet kuvittelevat, että koko alue on 40km/h tai jostain syystä jopa 30km/h.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeen ap palautat kortin kyttikselle ja kävelet. Tai juokset ja ohittelet kaikki muut kävelijät jotka kävelevät väärin.

Vierailija
8/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lähdet vain ennemmin. On ihan oma mokasi, jos et tuollaiselle matkalle jätä yhtään liikkumavaraa. Johan pelkästään risteyksissä voi huonoina päivinä mennä useampi minuutti enemmän kuin hyvinä päivinä. Saati sitten, jos on jokin liikenneonnettomuus tai tietyö. Puolen tunnin matkalle 10 minuutin lisäaika erilaisiin tilanteisiin varautumiselle on ihan normaalia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkepäivä

Vierailija
10/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, sydämeni vuotaa verta puolestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan, että kaupunkialueella ei kaahata. Voit hyvin lähteä ajoissa, tuskin se työnantajaakaan haittaa.

Ei se ole kaahaamista, jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Liikenteen hidastamista sen sijaan on se, että ajaa 35km/h alueella, jossa voi ajaa 50km/h. 

Minun työaikani alkaa tasan klo 9, enkä saa senttiäkään lisää palkkaa, jos olen 15 minuuttia etuajassa. Siksi on typerää lähteä noiden hidastajien takia etuajassa, jos olenkin sitten normaaliaikaan perillä.

Vuosikausia olen ajanut samaa reittiä, aina 20-30 minuuttia ja lähtenyt aina 30 minuuttia aiemmin töihin. Ja nyt menee sitten 20-45 minuuttia, kun ei voi yhtään arvoida kuinka monta hidastelijaa osuu aamuun.

ap

Näin se kuules meillä muillakin omista asioista huolehtivilla aikuisilla menee. Aina pitää jotenkin varautua siihen, että kaikki ei mene niin kuin Stromsössä. Sitä kutsutaan elämänhallinnaksi. 

Vierailija
12/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:tä. Itseä ärsyttää myös suunnattomasti köröttelijät. Työmatkallani on 60 rajoitus. Sitä körötellään välillä sitten jonossa parhaimmillaan neljääkymppiä koko matka. Paitsi kun rajoitus laskee viiteenkymppiin, nousee vauhti rajoituksen mukaiseksi tai jopa siitä yli. Aivan käsittämätöntä!

Ja ennenkuin joku alkaa pätemään. Rajoitus on 60 km/h. Siitä on useita kylttejä tien varrella. Lisäksi tarkennan, että puhun normaalikelistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita torvea niin äkäi

Sesti kuin minkä kerkeät ja tee vaikutelma että olet hyvin kiireinen. Kyllä rattiraivo on tälläisessä tapauksessa sallittua.

Vierailija
14/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä muuten mieleen, että yllättävän paljon tuntuu olevan näitä tiukalle aikatauluttajia liikenteessä. Joskus kuljin kimppakyydillä siten, että minun piti olla töissä yhdeksältä ja tuttava meni töihin puoli yhdeksäksi. Lähdimme siten, että olimme kaupungin keskustassa tasan kahdeksalta ja kaikkialla oli ihan hirvittävät ruuhkat. Mutta kun osuimme samaan kohtaan kymmentä tai viittä vaille kahdeksan, sai ajaa melkein tyhjää tietä. Kuitenkin järjellä voisi ajatella, että ne, joiden työ alkaa kahdeksalta, olisivat siellä liikenteessä 10 vaille kahdeksan ja tasan kahdeksalta jo töissä. Vaikeaa uskoa, että kaikilla työ alkaisi vartin yli tai myöhemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin ap:tä. Itseä ärsyttää myös suunnattomasti köröttelijät. Työmatkallani on 60 rajoitus. Sitä körötellään välillä sitten jonossa parhaimmillaan neljääkymppiä koko matka. Paitsi kun rajoitus laskee viiteenkymppiin, nousee vauhti rajoituksen mukaiseksi tai jopa siitä yli. Aivan käsittämätöntä!

Ja ennenkuin joku alkaa pätemään. Rajoitus on 60 km/h. Siitä on useita kylttejä tien varrella. Lisäksi tarkennan, että puhun normaalikelistä.

No entä sitten. Ala toimimaan sen liikennevirran mukaan sen sijaan, että tuijotat rajoituksia. 

Vierailija
16/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin suarastaan vituttaa köröttelijät. Joo muutaman kilometrin alle nopeusrajoituksen ihan sama mutta mitä liikkuu tosiaan niiden päässä ketkä ajavat 15 alle noprajoituksen... ja ei, ei ole yhtään turvallisempaa vaan sitävastoin vaarallisempaa, kun ei aja nopeusrajoituksen mukaan.

Vierailija
17/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä jonkun pitäisi ajaa se auto parkkiin eikä koskea siihen enää ikinä, ovat nämä nysvääjät. Ei ole mitään syytä ajaa selvää alinopeutta taajamassa. Koskaan ei ole Suomessa niin huono keli, etteikö suoralla tiellä voi nykyaikaisilla autoilla ja renkailla ajaa täsmälleen rajoituksien mukaan.

Rohkeasti AP vain ohi. Nysvääjiin ei muu tehoa.

Alinopeudesta tulisi sakottaa. Saisi valtio paremmat tulot kuin ylinopeuksista.

Vierailija
18/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin suarastaan vituttaa köröttelijät. Joo muutaman kilometrin alle nopeusrajoituksen ihan sama mutta mitä liikkuu tosiaan niiden päässä ketkä ajavat 15 alle noprajoituksen... ja ei, ei ole yhtään turvallisempaa vaan sitävastoin vaarallisempaa, kun ei aja nopeusrajoituksen mukaan.

Ei se ole vaarallista, jos muut ajavat yhtä hiljaa. Pelkästään nopeusrajoitusta hiljempaa ajaminen ei vaaranna yhtään ketään, vaan ne hätähousuthan siitä tekevät vaarallista. 

Vierailija
19/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan, että kaupunkialueella ei kaahata. Voit hyvin lähteä ajoissa, tuskin se työnantajaakaan haittaa.

Onko nopeusrajoitus kaahaamista?

Vierailija
20/67 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin ap:tä. Itseä ärsyttää myös suunnattomasti köröttelijät. Työmatkallani on 60 rajoitus. Sitä körötellään välillä sitten jonossa parhaimmillaan neljääkymppiä koko matka. Paitsi kun rajoitus laskee viiteenkymppiin, nousee vauhti rajoituksen mukaiseksi tai jopa siitä yli. Aivan käsittämätöntä!

Ja ennenkuin joku alkaa pätemään. Rajoitus on 60 km/h. Siitä on useita kylttejä tien varrella. Lisäksi tarkennan, että puhun normaalikelistä.

No entä sitten. Ala toimimaan sen liikennevirran mukaan sen sijaan, että tuijotat rajoituksia. 

Mistä kävi ilmi etten toimisi liikennevirran mukaisesti? Harmittaa silti se köröttely. Luetunymmärtäminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän