2-vuotias meinattiin laittaa lennolle erikseen vanhemmista
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200701714_u0.shtml
Finskihän tekee tuota ihan tarkoituksella, että saisi myytyä paikkoja. Itse olen vain todennut että korkkaan shampanjapullon saman tien kun lapset on laitettu tuntemattomien kanssamatkustajien riesaksi. Eiköhän tilanne aina jotenkin selviä.
Kommentit (175)
Siis miten täällä on ihmisten niin vaikea ymmärtää, että finnairin lippuehdoissa lukee että ALLE 12-VUOTIAS SIJOITETAAN ISTUMAAN VANHEMMAN VIEREEN ILMAN ERILLISTÄ PAIKKAVARAUSTA.
Miksi siinä tapauksessa pitäisi maksaa ekstraa varmistaakseen, että pääsee vierekkäin?
Jos haluaa koko seurueen vierekkäin, niin ehkä sitten kannattaa maksaa, mutta kyllä se lapsi pitäisi automaattisesti jomman kumman vanhemman vieressä olla.
Vierailija kirjoitti:
Käykääpäs piruuttanne katsomassa lentonne paikkavaraustilannetta juuri ennen kuin osto mahdollisuus sulkeutuu. Olen tehnyt tämän useasti ja AINA koneessa on ollut yli puolet paikoista vielä vapaana paikkavaraukseen, vaikka lento olisi loppuunmyyty. Ja sitten kun teet lähtöselvityksen heti kun se on netissä mahdollista, ei ole mitään mahdollisuutta vaihtaa paikkaa, kaikki ovat varattuja! Silkkaa huijausta, niin että saadaan ihmiset uskomaan että muut ovat varanneet rahalla paikan ja että sinunkin pitää seuraavalla kerran varata.
Olen tehnyt tätä seurantaan muutaman vuoden n. kymmenen lennon kohdalta ja aika tehokas keino on. Pari vuotta sitten paikoista oli viimehetkellä varattuina n. viidennes, nyt lähestytään jo puolta.
Seuraavaan reissuun otan kyllä kuvan tuosta paikkatilanteesta ja läväytän sen jos väitetään, että muut ovat varanneet paikkansa etukäteen ja siksi emme pääse lapsen kanssa vierekkäin.
Varattuja? Siinä vaiheessa kaikki lipun ostaneet on sijoitettu koneeseen tietyille paikoille ja vain tyhjät paikat näkyvät lähtöselvityksen alkaessa vapaina. Sinullehan on siinä vaiheessa jo annettu tietty paikka (jota et ole varannut) ja sitten voi valita vapaista uuden, jos haluat.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähdössä 2- ja 5-vuotiaiden kanssa parin viikon päästä reissuun. Jos menevät muiden riesaksi, ei haittaa. Itse nautiskelen laatumatkasta.
Eli olet itsekin sitä mieltä, että lapset ovat lennolla tiedä ja lapseton lento on laatua.
Tässäkö lapsiperheiden ylimielinen asenne kiteytyy? Ei ihme jos niitä inhotaan lennoilla.Ei niistä normaaleista economy-paikoista ahtailta istuinriveiltä moni muukaan maksa extraa. Ymmärrän, jos joku haluaa maksaa jalkatilasta mutta että niistä tavispaikoista.
Kyllä moni maksaa tavallisestakin paikasta. Olisi aika ikävää esimerkiksi istua 10 tunnin lento keskipaikalla ventovieraiden välissä. Joten moni haluaa varmistaa itselleen mieluisen paikan.
Vierailija kirjoitti:
Käykääpäs piruuttanne katsomassa lentonne paikkavaraustilannetta juuri ennen kuin osto mahdollisuus sulkeutuu. Olen tehnyt tämän useasti ja AINA koneessa on ollut yli puolet paikoista vielä vapaana paikkavaraukseen, vaikka lento olisi loppuunmyyty. Ja sitten kun teet lähtöselvityksen heti kun se on netissä mahdollista, ei ole mitään mahdollisuutta vaihtaa paikkaa, kaikki ovat varattuja! Silkkaa huijausta, niin että saadaan ihmiset uskomaan että muut ovat varanneet rahalla paikan ja että sinunkin pitää seuraavalla kerran varata.
Olen tehnyt tätä seurantaan muutaman vuoden n. kymmenen lennon kohdalta ja aika tehokas keino on. Pari vuotta sitten paikoista oli viimehetkellä varattuina n. viidennes, nyt lähestytään jo puolta.
Seuraavaan reissuun otan kyllä kuvan tuosta paikkatilanteesta ja läväytän sen jos väitetään, että muut ovat varanneet paikkansa etukäteen ja siksi emme pääse lapsen kanssa vierekkäin.
Saman huomion olen tehnyt itsekin. Meillä ei sentään ole sitä tilannetta, että lapset olisivat pieniä ja etteivät pärjäisi ilman omaa vanhempaansa ja lentävät muutenkin ilman aikuista aina välillä. Nytkin ovat kolmistaan lentämässä mun luokse duunimatkakohteeseeni hiihtolomaviikolla (ei Finnairilla). Siltikin sympatiat ovat heidän puolella, joilla näitä alle 12-vuotiaita on. On muutenkin mukavampi matkustaa, jos perheet istuisivat vierekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentohan on voinut olla viimeistä paikkaa myöten loppuunmyyty ja heidän tehdessään lähtöselvitystä nopeimmat ovat jo ehtineet "apajille", eikä varausjärjestelmässä ole ollut tarjolla kuin hajapaikkoja, koska kaikki vierekkäiset paikat on sillä hetkellä jo olleet varattuina.
Perhe on kuitenkin puhelimitse saanut paikkavarauksen järjestymään ja asia on ollut siltä osin kunnossa, joten miksi ihmeessä heidän on pitänyt lehtiin valittaa?
Aivan kuin tämä perhe kuvittelisi lapsensa kanssa olevansa ainut tai ainakin jotenkin ainutlaatuinen lapsiperhe, vaikka lennolla on saattanut olla kymmenittäin muitakin lapsiperheitä, jotka ovat varmistaneet paikkansa ajoissa.
Kun meille kävi näin, rahalla kyllä olisi saanut vierekkäiset paikat. Kentällä Finnairin edustaja oikein myönsi, että rahastuskeino. Sitten kauhea sumplimenen (muitakin perheitä samassa tilanteessa). Paikkoja vaihdeltiin moneen kertaan. Ei sekään nyt ihan järkevää toimintaa ole tai hyvää mainosta yhtiölle. Tämä on varmaan joku uusi käytäntö. Aiemmin on aina paikat järjestyneet lähekkäin.
Miksi et vaan varmistaisi mukavaa lentoa ja paikkoja vierekkäin ostamalla ne etukäteen? Onko pakko lähteä reisduun niin persaukisina että muutaman kympin lisämaksusta mennään konkurssiin? Ja periaatteista on mulle turha tulla selittämään. Jos matkustat sikaluokassa halvalla, niin kestä seuraukset.
Katsos kun mua ei kiinnosta jos lapsi sijoitetaan muualle istumaan. Ravaan sitten koko lennon siellä ja kurottelen ihmisten yli ja huutelen lapselle sieltä kaukaa koko lennon. Kyllä tuo käytäntö vielä muuttuu kun tarpeeksi moni kyllästyy.
Tyypillinen wt. Hah :D
Sellaista se on, en ole valmis maksamaan muiden ihmisten lentomukavuudesta. Jos sinä olet, Niin varmasti suostut vaihtamaan paikkoja vaikka olisit maksanut omastasi :)
Olet sen verran lapsellinen vänkääjä, että toivottavasti sinulla ei edes ole lapsia. Omakin kehityksesi tuntuu olevan kesken. Mutta vielä kerran vastaan, vaikka en olekaan tuo jolle kommentoit: Jos olen ostanut ja maksanut sen käytäväpaikkani ja sinun lapsesi tai sinä alatte häiritä matkustamistani, jätän ongelman lentoemännän ratkaistavaksi. Minun päänsärkyni se ei ole.
Tässä esimerkki maailmalta, mihin tilanne voi johtaa:
https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/kaksivuotias-sai-uhmakohtau…
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsiperheet olisivat erityisasemassa? Me muut joudumme maksamaan tietyistä paikoista lisämaksun, mutta lapsiperhe saisi saman ilmaiseksi. Ei ihan tasa-arvoa.
Ei voi olla totta, että joku kysyy tällaista! Siksi, että lapset eivät osaa eikä heidän myöskään oleteta huolehtivan itsestään. En myöskään usko, että joku vieras ihminen haluaa tai kykenee huolehtimaan vieraista lapsista.
Juuri tästä syystä lapsiperheiden oletetaan varaavan vierekkäiset paikat jo etukäteen. Se maksaa, mutta silloin he ovat ihan samalla viivalla muiden kanssa eli jos haluat istua kaverin kanssa, maksat siitä ilosta tai luotat tuuriisi. Vieraan ihmisen ei tarvitse huolehtia muiden lapsista.
Finnair pääsisi tästä ongelmasta eroon sillä, että jos matkustajalla on ikää alle 12v, niin lipun hintaan isketään sekä aikuiselle että lapselle automaattisesti 80 e lisää hintaa ja varataan vierekkäiset paikat sen enempiä kyselemättä.
Tässä olisi oikeasti hyvä ehdotus, jos se toteutettaisiin niin, että alle 12-vuotiaan kanssa matkustavalle ja sille lapselle sisällytettäisiin lipun ostoon pakollinen istumapaikkavaraus. Hinta olisi sitten sen verran kuin se kyseisellä lentoyhtiöllä on, ei sen tarvitsisi noin suuri olla. Ja jos on useampi kuin yksi aikuinen, niin seurue saisi itse valita, kuka heistä istuu lapsen vieressä.
En näe yhtään syytä, miksi lapsiperheiden pitäisi saada ilmaisesti palvelu, josta muut joutuvat maksamaan (eli että pääsee istumaan haluamalleen paikalle).
Eivät kai ne paikkavarauksettomat lapsiperheet silti itse paikkojaan valitse eli ”pääse istumaan haluamalleen paikalle”. Kyllä ne paikat heille ihan arvotaan, mutta ainakin yksi vanhempi ja alle 12-vuotias lapsi laitetaan istumaan vierekkäin.
Olette naurettavia.
Se on varmaan teiltä kaikilta pois, kun äiti ja pikkulapsi sijoitetaan istumaan isossa koneessa keskipaikkojen keskipaikoille eli tyyliin 37E ja 37F
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi sen perheen kannattaa ostaa ne vierekkäiset paikat jo lippuja ostettaessa.
Ei kukaan ala maksamaan penniäkään ylimääräistä jostain tietyistä istumapaikoista, turhaan yritätte. Vaihdatte algoritmin suosiolla vanhaan joka automaattisesti varasi viereiset paikat samalla varauksella ostetuille lipuille ettekä venkoile enempää tai Norwegian vie teiltä työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsiperheet olisivat erityisasemassa? Me muut joudumme maksamaan tietyistä paikoista lisämaksun, mutta lapsiperhe saisi saman ilmaiseksi. Ei ihan tasa-arvoa.
Ei voi olla totta, että joku kysyy tällaista! Siksi, että lapset eivät osaa eikä heidän myöskään oleteta huolehtivan itsestään. En myöskään usko, että joku vieras ihminen haluaa tai kykenee huolehtimaan vieraista lapsista.
Juuri tästä syystä lapsiperheiden oletetaan varaavan vierekkäiset paikat jo etukäteen. Se maksaa, mutta silloin he ovat ihan samalla viivalla muiden kanssa eli jos haluat istua kaverin kanssa, maksat siitä ilosta tai luotat tuuriisi. Vieraan ihmisen ei tarvitse huolehtia muiden lapsista.
Finnair pääsisi tästä ongelmasta eroon sillä, että jos matkustajalla on ikää alle 12v, niin lipun hintaan isketään sekä aikuiselle että lapselle automaattisesti 80 e lisää hintaa ja varataan vierekkäiset paikat sen enempiä kyselemättä.
Tässä olisi oikeasti hyvä ehdotus, jos se toteutettaisiin niin, että alle 12-vuotiaan kanssa matkustavalle ja sille lapselle sisällytettäisiin lipun ostoon pakollinen istumapaikkavaraus. Hinta olisi sitten sen verran kuin se kyseisellä lentoyhtiöllä on, ei sen tarvitsisi noin suuri olla. Ja jos on useampi kuin yksi aikuinen, niin seurue saisi itse valita, kuka heistä istuu lapsen vieressä.
En näe yhtään syytä, miksi lapsiperheiden pitäisi saada ilmaisesti palvelu, josta muut joutuvat maksamaan (eli että pääsee istumaan haluamalleen paikalle).
Voihan siihen hintaan lätkiä sitä ja tätä lisää. Saattaa vaan olla että ei mene lennot niin hyvin kaupaksi, kun kilpailijoitakin kuitenkin ihan mukavasti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentohan on voinut olla viimeistä paikkaa myöten loppuunmyyty ja heidän tehdessään lähtöselvitystä nopeimmat ovat jo ehtineet "apajille", eikä varausjärjestelmässä ole ollut tarjolla kuin hajapaikkoja, koska kaikki vierekkäiset paikat on sillä hetkellä jo olleet varattuina.
Perhe on kuitenkin puhelimitse saanut paikkavarauksen järjestymään ja asia on ollut siltä osin kunnossa, joten miksi ihmeessä heidän on pitänyt lehtiin valittaa?
Aivan kuin tämä perhe kuvittelisi lapsensa kanssa olevansa ainut tai ainakin jotenkin ainutlaatuinen lapsiperhe, vaikka lennolla on saattanut olla kymmenittäin muitakin lapsiperheitä, jotka ovat varmistaneet paikkansa ajoissa.
Kun meille kävi näin, rahalla kyllä olisi saanut vierekkäiset paikat. Kentällä Finnairin edustaja oikein myönsi, että rahastuskeino. Sitten kauhea sumplimenen (muitakin perheitä samassa tilanteessa). Paikkoja vaihdeltiin moneen kertaan. Ei sekään nyt ihan järkevää toimintaa ole tai hyvää mainosta yhtiölle. Tämä on varmaan joku uusi käytäntö. Aiemmin on aina paikat järjestyneet lähekkäin.
Miksi et vaan varmistaisi mukavaa lentoa ja paikkoja vierekkäin ostamalla ne etukäteen? Onko pakko lähteä reisduun niin persaukisina että muutaman kympin lisämaksusta mennään konkurssiin? Ja periaatteista on mulle turha tulla selittämään. Jos matkustat sikaluokassa halvalla, niin kestä seuraukset.
Katsos kun mua ei kiinnosta jos lapsi sijoitetaan muualle istumaan. Ravaan sitten koko lennon siellä ja kurottelen ihmisten yli ja huutelen lapselle sieltä kaukaa koko lennon. Kyllä tuo käytäntö vielä muuttuu kun tarpeeksi moni kyllästyy.
Tyypillinen wt. Hah :D
Sellaista se on, en ole valmis maksamaan muiden ihmisten lentomukavuudesta. Jos sinä olet, Niin varmasti suostut vaihtamaan paikkoja vaikka olisit maksanut omastasi :)
Olet sen verran lapsellinen vänkääjä, että toivottavasti sinulla ei edes ole lapsia. Omakin kehityksesi tuntuu olevan kesken. Mutta vielä kerran vastaan, vaikka en olekaan tuo jolle kommentoit: Jos olen ostanut ja maksanut sen käytäväpaikkani ja sinun lapsesi tai sinä alatte häiritä matkustamistani, jätän ongelman lentoemännän ratkaistavaksi. Minun päänsärkyni se ei ole.
Tässä esimerkki maailmalta, mihin tilanne voi johtaa:
https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/kaksivuotias-sai-uhmakohtau…
.
Hahaa, oikeasti luulet että lentoemo heittää 2 vuotiaan koneesta jos tämä itkee tai huutaa? Ei se kuule niin toimi. Minä olen hyvin rauhallinen ihminen, en huuda lapselle takaisin, saatan toki laulaa ja lirkutella siitä sinun ylitsesi, tai nostaa lapsen syliini a taas kohta takaisin.. Jos se häiritsee sinua, ei voi mitään :) tuossa antamassasi linkissä ongelma oli selvästi äidin käytös, pelkän pienen lapsen huutamisen perusteella ei tuollaista päätöstä tehdä, se on ihan selvä.
En todellakaan maksa siitä, että istun alaikäisen lapseni vieressä. Jos lentoemännillä on aikaa vahtia 2-vuotiasta taaperoa, niin siitä vain. Minä en ole vastuussa lennon turvallisuudesta.
Tämän takia vältän Finnairia, koska palvelu on huonoa. Norskilla olen aina saanut maksamatta ja ilman mitään selvittelyitä alaikäisen lapsen viereeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.
Vieras aikuinen rauhoittelee? Miksi ihmeessä luulet, että kukaan vieras aikuinen rauhoittelisi yhtään mitään. Itse ainakin laitan kuulokkeet päähäni ja alan tyytyväisenä katsomaan elokuvaa; aivan sama, kuka vieressä määkii.. Itse maksan erikseen valittavasta paikasta, joten en todellakaan ala paikkaa vaihtamaan. Ei ole minun ongelma, jos joku perhe ei osaa paikkojaan hoitaa kuntoon.
Luulisi sun välittävän, monesti paljon itkevät lapset oksentaa. Että pistä vaan kuulokkeet päähän ja oo välittämättä, voipa olla että tuut toisilla vaatteilla ulos koneesta millä aluksi sipsuttelit sisään.
Ei meidän lapset ole koskaan oksentaneet itkemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten täällä on ihmisten niin vaikea ymmärtää, että finnairin lippuehdoissa lukee että ALLE 12-VUOTIAS SIJOITETAAN ISTUMAAN VANHEMMAN VIEREEN ILMAN ERILLISTÄ PAIKKAVARAUSTA.
Miksi siinä tapauksessa pitäisi maksaa ekstraa varmistaakseen, että pääsee vierekkäin?
Jos haluaa koko seurueen vierekkäin, niin ehkä sitten kannattaa maksaa, mutta kyllä se lapsi pitäisi automaattisesti jomman kumman vanhemman vieressä olla.
Täällä nyt on vaan moni heti intopiukeena näpyttelemässä provoja kun on mahdollisuus päästä jotenkin mollaamaan lapsiperheitä. Ei siinä nyt ehdi sitä uutista lukea. Tai ymmärtää.
Prototyyppi kirjoitti:
Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee esim. lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.
Se aikuinen, joka ei suostu vaihtamaan paikkaa, on voinut maksaa juuri siitä paikasta. Sinun pitäisi saada vierekkäiset paikat hänen kustannuksellaan?
Olet kyllä itsekäs, kun et lapsistasi tuon vertaa välitä, että huolehtisit vierekkäiset paikat : (
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
arvaa kuka katsoo kauhuleffoja lennon aikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
arvaa kuka katsoo kauhuleffoja lennon aikana
Naapurin Pirkko? En yhtään tiedä, eikä kiinnosta. Jos viittaat siihen että sinä ja lapseni joutuu sitä katsomaan väkisin myös niin et ole ikinä ollut edes lentokoneessa :D
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee esim. lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.
Se aikuinen, joka ei suostu vaihtamaan paikkaa, on voinut maksaa juuri siitä paikasta. Sinun pitäisi saada vierekkäiset paikat hänen kustannuksellaan?
Olet kyllä itsekäs, kun et lapsistasi tuon vertaa välitä, että huolehtisit vierekkäiset paikat : (
Kuule kun niitä vierekkäisiä paikkoja ei aina saa edes rahalla. Toki sillä paikasta maksaneella on oikeus omaan paikkaansa mutta valitettavasti hänen matkustusmukavuus voi siinä kärsiä. Siis jos viereen tulee pieni ja pelokas lapsi. Omat lapseni ovat teinejä ja he kyllä pärjäävät mutta monesti olen nähnyt lennoilla näitä, missä lapsiperheet joissa on alle 12v lapsia, on ripoteltu koneessa miten sattuu. Mun mielestä lentoyhtiön pitäisi pystyä hoitamaan nämä asiat siten, että sillä pikkulapsella olisi äiti tai isä vieressä istumassa.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vieras aikuinen rauhoittelee? Miksi ihmeessä luulet, että kukaan vieras aikuinen rauhoittelisi yhtään mitään. Itse ainakin laitan kuulokkeet päähäni ja alan tyytyväisenä katsomaan elokuvaa; aivan sama, kuka vieressä määkii.. Itse maksan erikseen valittavasta paikasta, joten en todellakaan ala paikkaa vaihtamaan. Ei ole minun ongelma, jos joku perhe ei osaa paikkojaan hoitaa kuntoon.
Ei ole myöskään minun asiani, jos joku maksaa istuinpaikoista ja saa viereensä (pienen) lapsen. Ennen toi systeemi oli fiksumpi, kun samalla varausnumerolla olevat sijoitettiin vierekkäin tai lähekkäin.
Kyllä kai sitä kuka tahansa empatiakykyinen aikuinen jotain yrittäisi tehdä pelkäävän lapsen eteen tuossa tilanteessa.
No jos vanhemmalla ei riitä empatiakykyä maksaa siitä paikasta oman pelkäävän lapsen vierestä niin miksi sitä pitäisi löytyä vieraalta aikuiselta?
Tiesitkö, että niitä paikkoja ei aina saa edes rahalla vierekkäin. Ei edes silloin, kun on itse mahdl. ajoissa liikkeellä asian suhteen.
Ja se, että joku on ostanut rahalla mieleisen paikan koneesta, ei takaa sitä että saa sen paikan. Toisinaan se perhe menee sittenkin tällaisen edelle ja sijoitetaan vierekkäin. Tämä lukee myös Finnairin "osta lisäpalveluja lennollesi"-ehdoissa.Siis mikä perhe menee paikkalipun ostaneen lapsiperheen edelle?
Mikä vain. Paikkalipun ostaminen ei takaa sitä, että saat sen paikan. Istuinpaikkojen uudelleenjärjestelyjä tehdään tavalla tai toisella varmaan joka lennolla. Jos menettää rahalla maksetun paikan, tämä henkilö pyritään siirtämään koneessa saman arvoiselle paikalla koneessa. Lukekaa ne ehdot, kun maksatte ekstraa niistä paikoista.
Rahalla maksettua paikkaa ei menetä, jos vastakkain on 2 lapsiperhettä. Sen sijaan yksin/pariskuntana matkustavat voivat joutua luopumaan paikastaan, mutta silloin heille yleensä tarjotaan paikkaa business-luokasta tai erittäin hyvää korvausta lennon hinnasta. Pelkkä paikkalipun korvaaminen ei tuolloin riitä ja lentohenkilöstö tietää tämän varsin hyvin. Siksi paikkoja ei ryhdytä järjestelemään siitä ilosta, että joku lapsiperhe ei suostu maksamaan lisämaksua.
Ne ehdot eivät tarkoita sitä, että maksat lisämaksun, mutta et saa sitä vastaavaa palvelua.
Ei todellakaan tarjota AUTOMAATTISESTI business-paikkoja, jos olet maksanut esim. sikaluokan käytäväpaikasta. Silloin pyritään löytämään se korvaava paikka samanarvoiselta paikalta. Aika h*lvetin hyvä tuuri käy, jos saa tuollain upgreidattua itsensä business-paikoille.
Jos ei ole ainuttakaan sikaluokan käytäväpaikkaa vapaana ja osaa pitää puolensa, niin pääsee sinne business-paikalle. Minä osaan. Jalkani vuoksi tarvitsen paikan käytävän oikealta puolelta ja haluan lisäksi olla suunnilleen tietyllä rivillä. Kun minut on siitä "häädetty", olen osannut muistuttaa maksamastani lisämaksusta sekä siitä, mitä lentomatkalta edellytän ja ihmeesti olen päätynyt aikaisempaa paremmalle paikalle.
Ihan oikeastiko potkit business-paikasta maksaneen pois, että itse pääset siihen istumaan?
En minä tee mitään muuta kuin muistuta, että olen maksanut lisämaksun (toisin kuin sitä paikkaa vaativa perhe) ja että minulla on selkeä syy sille, miksi olen maksun maksanut. Olen yhtä paljon (tai oikeastaan enemmänkin) maksava asiakas kuin se lapsiperhe, joten joko minun on annettu jäädä maksamalleni paikalle tai minut on ohjattu business-puolelle. Koneessa kun on muutama sata muutakin paikkaa kuin se, jonka olen varannut, joten juuri minua ei kannata ryhtyä siirtämään siksi, että joku lapsiperhe haluaa säästää.
Wroooong. Lapsiperheet ovat erittäin hyviä asiakkaita lentoyhtiöille. Kaikille 2 vuotta täyttäneille lapsille täytyy nimittäin ostaa täydellä hinnalla omat paikat. Lapsiperheet eivät myöskään lähes ikinä raahaa mukanansa sallittua määrää tavaraa (esim. 30 kg/hlö). Lentoyhtiölle tulee huomattavasti edullisemmaksi lennättää 20-kiloin lapsi parin kilon matkatavaroilla, kuin joku 100-kiloinen äijänköriläs kamoinensa.
Mä en oikeasti käsitä sitä,että miksi tässä asiassa on pitänyt ottaa yhteys iltapäivälehteen?!
Olivat saaneet asian hoidettua parhain päin soittamalla aspaan. Joten ihan turhaa kitinää
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Kuule kun niitä vierekkäisiä paikkoja ei aina saa edes rahalla. Toki sillä paikasta maksaneella on oikeus omaan paikkaansa mutta valitettavasti hänen matkustusmukavuus voi siinä kärsiä. Siis jos viereen tulee pieni ja pelokas lapsi. Omat lapseni ovat teinejä ja he kyllä pärjäävät mutta monesti olen nähnyt lennoilla näitä, missä lapsiperheet joissa on alle 12v lapsia, on ripoteltu koneessa miten sattuu. Mun mielestä lentoyhtiön pitäisi pystyä hoitamaan nämä asiat siten, että sillä pikkulapsella olisi äiti tai isä vieressä istumassa.
Kuule, kun todella harvinaisia ovat ne tilanteet, jolloin rahalla maksetut paikat on PAKKO vaihtaa.
Tuohan olisi oivallinen ratkaisu. Lasten liputhan ovat yleensä muutoinkin aikuisten matkalippuja halvempia, jopa vain puolet aikuisen lipun hinnasta, joten pienellä korotuksella vahvistettu etukäteen tehtävä paikkavaraus voitaisiin sisällyttää suoraan lipun hintaan huomioiden lastenlipun hinnassa sekä lapsen oma, että hänen viereensä luvatun vähintään yhden aikuisen perheenjäsenen paikkalipun hinta.
Laita ihmeessä ehdotus suoraan lentoyhtiöille.